Re: JJOO d'hivern i el transport
Posted: Friday 15/01/2010 15:48
També es podria habilitar un intercanviador d'ample a Puigcerdà, i que per allà hi passessin trens Talgo habilitats per a les olimpiades...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Com a proposta a molt llarg termini està molt bé, però hem de ser realistes, i ara mateix veig poc probable que es pugui fer tot això, mentre ciutats importants i amb molta demanda com Lloret de Mar, Olot, Castellar del Vallès, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols, Banyoles, Palamós, Roses o Berga (totes més grans que cap altra població del Pirineu) no tenen cap tipus de ferrocarril.genissimon wrote:Nomès "falten" tres línies ferroviàries:
Barcelona-Puigcerdà s'hauria de fer en menys de dues hores. Entre 90 i 105 minuts estaria bé (1h½-1h¾). Això dóna una velocitat comercial entre 85 i 100 Km/h. Molt difícil d'assolir amb la infrastructura actual per Vic i Ripoll. Proposo una nova línia en ample UIC paralel·la a la C-16.
Barcelona-Andorra s'hauria de fer en unes 2h - 2h20'. Si es fa la opció anterior (nova línia paralel·la a la C-16) faltaria fer el ramal del Túnel del Cadí a Andorra.
Barcelona-Vielha s'hauria de fer en menys de 3 hores. Tenint en compte que Barcelona-Lleida es fa en una hora i tres minuts (trens tipus AVE) i de Lleida a Vielha hi hauria uns 160 km, a una velocitat comercial entre 85 i 100 Km/h el trajecte complert de Barcelona a Vielha s'hauria de fer entre 2h40' i 2h56'.
Llavors, per complementar la xarxa ferroviària d'accés als Pirineus, nomès faltaria la línia de Balaguer a La Seu d'Urgell.
Salut !!
Així doncs el que dèia, que els beneficis que comporti la línia, que crec que sí que és factible, que se l'emporti Catalunya, com una mena de peatge a l'ombra, i quan ja estigui pagat el gast que va invertir el nostre país, compartir a meitats amb Andorra, lògicament si ells ofereixen part dels serveis. Però per tal de que sigui rentable, cal esperar que aquesta hipotètica línia s'obrís alhora que l'aeroport de La Seu. Fins-i-tot pot ser una línia aïllada fins la prolongació fins a Puigcerdà. Catalunya no ho pot pagar tampoc, però s'han de fer esforços si es volen els jocs d'hivern, i realment, si fos per Catalunya, es podia pagar sense cap endeutament, però bé, ja sabem com es mouen els diners al principat... i encara, soterrant passos a nivell com el de Queralbs.Vilarrubla wrote:Ara mateix Andorra no pot pagar coses d'aquest tipus.
De fet, l'aeroport de La Seu d'Urgell antigament havia servit per avions de passatgers; venia a ser l'aeroport d'Andorra. Home... si es tornés a habilitat per a rebre viatgers, juntament amb el de Girona i el de Barcelona..Lluita1714 wrote:i sense aeroport, i que, si es fa, serà a La Seu.
En això et dono la raó, però penso que Barcelona sempre ha necessitat grans esdeveniments per reactivar-se i actualitzar-se. Ho va fer al 1888, al 1929, al 1992, i ho pot fer Barcelona i tots els Pirineus l'any 2022. És veritat que calen altres prioritats, però no vindria malament tot plegat. El que no voldria fos que marxi a la comunitat internacional el "sabor de boca" que vam deixar ara ja fa 18 anys, i tampoc ha de desviar el calendari català (polític, econòmic i infraestructural) per als propers dotze anys. Si compleix aquests requisits, cosa que és molt difícil, ben bé impossible, benvingut sigui. Òbviament tampoc hem de donar això per guanyat, com diu VilarrublaDe fet, l'aeroport de La Seu d'Urgell antigament havia servit per avions de passatgers; venia a ser l'aeroport d'Andorra. Home... si es tornés a habilitat per a rebre viatgers, juntament amb el de Girona i el de Barcelona..
De totes maneres, pel que fa a aquest fil en general, crec que s'hauria de relativitzar tot plegat; personalment i com d'alguna manera ja he dit més enrere, no li veig cap sentit a aquesta candidatura de Barcelona - Pirineus. I per tant, tampoc acabo de veure clar que les reivindicacions infraestructurals, per llògiques que siguin (que ho són), s'accentuin a partir d'una fugida d'estudi com ha estat. Si amb tot plegat, el temps em dóna a entendre que m'he equivocat en fer aquesta valoració, doncs que benvinguts siguin aquests jocs, però... Catalunya té ara per ara coses massa importants en què pensar, com per desviar l'atenció en una cosa com aquesta.
La sostenibilitat... de les butxaques d'alguns empresaris i promotors immobiliaris oi? Perquè a mi no em sembla sostenible un model econòmic basat en el turisme, i menys en un esdeveniment que durarà 15 dies.sequera wrote:No tingueu cap dubte que la candidatura es recolçarà en un principi : la sostenibilitat.
Jo ho trobo del tot justificat, pels següents motius:Vilarrubla wrote:5 serveis a la Seu d'Urgell i Andorra? amb proutes els serveis existents són rendibles XD si ho són...
5 serveis desdoblats em semblen poc justificats... si és com fa ara Alsa... si, pq en total són 6 autobusos. i no van plens que diem. Pero si et refereixes a que cada línia tingui el seu horari i les seves freqüències no crec sigui justificat.Sagrerenc wrote:Jo ho trobo del tot justificat, pels següents motius:Vilarrubla wrote:5 serveis a la Seu d'Urgell i Andorra? amb proutes els serveis existents són rendibles XD si ho són...
1) A Andorra hi ha més població (83.000 hab) que a les 6 comarques de l'Alt Pirineu i Aran (73.000 hab).
2) La IMD de la carretera N-145, just abans de la frontera andorrana, és de 16.900 vehicles. Per tant, cada dia creuen aquesta frontera unes 20.000 persones, de les quals una bona part són residents a la Seu que treballen a Andorra.
El problema és que les persones que tenen cotxe no es plantegen anar a Andorra amb autobús, perquè es tarda més, perquè les cues se les mengen igual, perquè hi ha poques freqüències o per desconeixement de la xarxa d'autobusos del Principat, o perquè és més car que el cotxe (BCN-Andorra a/t 47,20 euros amb Alsa, 40 euros amb cotxe passant per Ponts).
A més, no es tracta que sigui rendible, perquè ni el Metro de Barcelona, ni les Rodalies ni la gran majoria de transports públics són rendibles per sí sols. Es tracta d'oferir un servei de qualitat a la ciutadania.
A curt termini, la solució passa per la construcció d'un carril BUS reversible a la N-145 entre la Seu d'Urgell i la frontera andorrana, similar als que ja hi ha al Principat. D'aquesta manera, el temps que es "perd" anant en autobús des de Barcelona fins a la Seu (per anar a menor velocitat), es recupera de la Seu a Andorra per les grans cues de cotxes que s'hi formen.
És que aquí tenim el problema. Els polítics (siguin d'on siguin) s'omplen la boca de "sostenibilitat" però no treballen per la sostenibilitat. Jo passejo per Andorra la Vella i tinc la sensació que hi ha més pol·lució que a l'Eixample de Barcelona (per l'alta densitat de vehicles i agreujat pel fet d'estar al fons d'una profunda vall). No s'adonen els polítics que si Andorra tingués una bona xarxa interna de transport públic la gent dependria menys del cotxe i per tant, es rebaixarien els nivells de contaminació?Vilarrubla wrote:Sobre la mobilitat Urgellenc-Andorrana... la gent que viu a la Seu i treballa a Andorra no agafarà mai l'autobús, com molt bé dius, perquè tarden el mateix. Ara ja existeix un autobus cada hora però no està integrat en cap línia més gran, no té sentit integrar-la en una línia més llarga precisament perquè la moblitat andorrana es dolenta i perjudicaria a tota la gent de la línia.
Des de la Seu a Andorra millorarà el TP quan a Andorra hi hagi una bona xarxa i els andorrans deixin el cotxe, cosa que dubto ja que tenen una de les tasses més altes del món: 900 cotxes per cada 1.000 habitants.
No és pot dir que no hagin fet coses al respecte, han desdoblat totes les carreteres, si només són de tres carrils un es destinar a carril bus, en el cas de una en concret hi ha 5 carrils i dos carrils bus, un de baixada i un de pujada. Han creat forces línies d'autobús... es podria fer més, però el problema no es tan polític sinó de mentalitat. Bàsicament no s'entén que hi hagi 900 i pico cotxes per cada 1.000 habitants, això vol dir que hi ha molta gent que té varis cotxes, perquè no entenc que només hi hagi 100 nens, i gent sense carnet per cada 1.000 habitants XDSagrerenc wrote:És que aquí tenim el problema. Els polítics (siguin d'on siguin) s'omplen la boca de "sostenibilitat" però no treballen per la sostenibilitat. Jo passejo per Andorra la Vella i tinc la sensació que hi ha més pol·lució que a l'Eixample de Barcelona (per l'alta densitat de vehicles i agreujat pel fet d'estar al fons d'una profunda vall). No s'adonen els polítics que si Andorra tingués una bona xarxa interna de transport públic la gent dependria menys del cotxe i per tant, es rebaixarien els nivells de contaminació?Vilarrubla wrote:Sobre la mobilitat Urgellenc-Andorrana... la gent que viu a la Seu i treballa a Andorra no agafarà mai l'autobús, com molt bé dius, perquè tarden el mateix. Ara ja existeix un autobus cada hora però no està integrat en cap línia més gran, no té sentit integrar-la en una línia més llarga precisament perquè la moblitat andorrana es dolenta i perjudicaria a tota la gent de la línia.
Des de la Seu a Andorra millorarà el TP quan a Andorra hi hagi una bona xarxa i els andorrans deixin el cotxe, cosa que dubto ja que tenen una de les tasses més altes del món: 900 cotxes per cada 1.000 habitants.
El problema andorrà és que si es potencia el transport públic haurien de tancar moltes benzineres... i això no els interessa perquè és un dels "negocis nacionals".
Como persona metida en el deporte federado de esta ciudad os aseguro que en Barcelona ciudad los jugadores/as inscritos en las distintas federaciones ha bajado, existen muchisimas pistas exteriores, el abuso de los alquileres de los pabellones municipales con concesión a empresas privadas, tipo UBAE o Truñó y la Osa y encima cobran casi la totalidad del gasto en forma de subvenciones por parte del IBE...Guigui wrote:
Tot plegat, fa tuf a cop d'efecte d'un alcalde que es defensa com gat panxa enlaire de la pèssima maror que impera als seus dominis.
No, la candidatura no es recolçarà en la sostenibilitat. Històricament, cap d'aquests esdeveniments s'hi ha recolzat. Al contrari, es basen en l'especulació immobiliària (d'aquí que hi hagi finançament; si no hi ha guanys desmesurats al darrera, no hi ha financiació i no hi ha esdeveniment). El ferrocarril no s'ampliarà, com a molt es modernitzarà el trajecte. El que es farà és desdoblar trams de carretera, molt probablement el túnel de Toses per a vehicles, i no m'extranyaria que s'executés l'amenaça perpètua del túnel d'Horta (per al trànsit privat, evidentment).sequera wrote:No tingueu cap dubte que la candidatura es recolçarà en un principi : la sostenibilitat. I aquí el ferrocarril te molt a dir. Estic segur que es dissenyarà un transport massiu per ferrocarril entre la Vila Olimpica de Puigcerdà i la Vila Olimpica de Barcelona. Amb l'avantatge que ja el tenim construit. Només faltarà modernitzarlo