Doncs sincerament, jo sóc dels que pensa que s'han de conservar totes aquestes coses feixistes simplement per NO OBLIDAR. Ara, que s'expliquin adequadament perquè no dugui a la mala interpretació. L'història no s'ha de'esborrar mai, ni la bona ni la dolenta.wefer wrote:La traducció d'aquesta inscripció ve a ser: "La Divisió XXIII de març va passar per aquí derrotant les hordes marxistes". El 23 de març és el dia en que Mussolini va crear el moviment feixista.
"Aprile XVI E.F." significa "El 16è abril des de l'ascensió del feixisme". Si no m'equivoco, Mussolini va arribar al poder l'any 1922. Sumant "16 abrils", tenim que la inscripció va ser feta l'abril de l'any 1938.
Endevina on he estat
-
- N8
Re: Endevina on he estat
-
- N10
Olmedo?davida wrote:Jo aquest cap de setmana en arribar a una estación vaig pensar amb molt amb la Metring
Sabeu on és?
- wefer
- Administrador
Efectivament, les següents imatges corresponen a la inacabada línia Vinallop-Amposta-Sant Carles de la Ràpita.
Aquestes dues, corresponen a un pont ubicat molt a prop d'Amposta, entrant pel costat sud (veure a Google maps):
A no gaire distància de l'anterior, hi ha els pilars del que havia de ser un altre pont sobre la carretera, del qual no tinc fotografia (veure a Google maps)
En canvi, aquesta altra estructura es troba a pocs metres del que havia de ser el final de la línia, el propi port de Sant Carles de la Ràpita (veure a Google maps):
La veritat és que no tenia ni idea de que les obres d'aquesta línia haguessin estat tant acabades, ja que la majoria de l'explanació estava feta, i moltes de les obres de fàbrica també, en tot el seu recorregut. De fet, si mireu amb el Google Earth la vista de satèl·lit (millor desactivant altres capes) es pot seguir perfectament gairebé tot el traçat des de Vinallop fins a Sant Carles de la Ràpita.
Aquestes dues, corresponen a un pont ubicat molt a prop d'Amposta, entrant pel costat sud (veure a Google maps):
A no gaire distància de l'anterior, hi ha els pilars del que havia de ser un altre pont sobre la carretera, del qual no tinc fotografia (veure a Google maps)
En canvi, aquesta altra estructura es troba a pocs metres del que havia de ser el final de la línia, el propi port de Sant Carles de la Ràpita (veure a Google maps):
La veritat és que no tenia ni idea de que les obres d'aquesta línia haguessin estat tant acabades, ja que la majoria de l'explanació estava feta, i moltes de les obres de fàbrica també, en tot el seu recorregut. De fet, si mireu amb el Google Earth la vista de satèl·lit (millor desactivant altres capes) es pot seguir perfectament gairebé tot el traçat des de Vinallop fins a Sant Carles de la Ràpita.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
D'on són aquests trens?
- Attachments
-
- 1.jpg (84.74 KiB) Viewed 6259 times
-
- 2.jpg (64.8 KiB) Viewed 6260 times
- Lluita1714
- N9
València Nord?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Per què? Argumenta una mica
- Lluita1714
- N9
A Catalunya no hem vist cap, d'aquests colors a les 447 o aniria a Avistaments Curiosos XD
Al país basc no em sona cap estació així, com es veu en el reflex de les finestres, i Atocha és subterrània i allà hi ha 446 igual que en altres ciutats si no recordo malament.
A valència, en canvi, sí que hi ha trens amb aquests colors, i tot i que no m'acaba de convèncer que el reflex correspongui a València Nord, m'arrisco.
Al país basc no em sona cap estació així, com es veu en el reflex de les finestres, i Atocha és subterrània i allà hi ha 446 igual que en altres ciutats si no recordo malament.
A valència, en canvi, sí que hi ha trens amb aquests colors, i tot i que no m'acaba de convèncer que el reflex correspongui a València Nord, m'arrisco.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Apart d'això, heu observat les particularitats de cada tren? Del segon, ja ho has dit, l'esquema de pintures, però i el primer? Mireu els números.
- Lluita1714
- N9
Ostres, si no m'ho dius no me n'adono! Té passadís diàfan, com volen fer aquí en una reforma,metring wrote:Apart d'això, heu observat les particularitats de cada tren? Del segon, ja ho has dit, l'esquema de pintures, però i el primer? Mireu els números.
Nooo, no és això
- Guigui
- Administrador
Diferents números en una composició
447-001 i 447-002 en una mateixa composició. Era això, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Mmm, a prop!!!!
-
- N10
La 447-001 pertany a València.
Siii, però no ho heu pillat: és el primer tren de la sèrie!!
Clar, les primeres 447 estan a València! hahaha
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
- wefer
- Administrador
Ja anem tornant de les vacances i és hora de mostrar les nostres fotografies estiuenques.
Tornem amb una nova edició de l'"Endevina on he estat".
Aquí us deixo les meves fotos:
Tornem amb una nova edició de l'"Endevina on he estat".
Aquí us deixo les meves fotos:
- Attachments
-
- vacances-2010-01.jpg (223.06 KiB) Viewed 5992 times
-
- vacances-2010-02.jpg (160.19 KiB) Viewed 5992 times
-
- vacances-2010-03.jpg (165.61 KiB) Viewed 5991 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Clarament, Berlín!
La primera és de l'estació de Lichtenberg (veig que encara segueix en bon estat, tot i estar a l'intenpèrie, i jo ja deu fer uns 3 anys que hi vaig anar)
La segona és del museu de la tècnica de Berlín (el que té l'avió a la façana, des de la qual es tenen unes bones vistes del metro )
L'última podría ser la maqueta que hi ha a Friedrichstraße? És que de maquetes d'aquestes n'he vist tantes a tantes estacions alemanya...
La primera és de l'estació de Lichtenberg (veig que encara segueix en bon estat, tot i estar a l'intenpèrie, i jo ja deu fer uns 3 anys que hi vaig anar)
La segona és del museu de la tècnica de Berlín (el que té l'avió a la façana, des de la qual es tenen unes bones vistes del metro )
L'última podría ser la maqueta que hi ha a Friedrichstraße? És que de maquetes d'aquestes n'he vist tantes a tantes estacions alemanya...
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Bingo!!! Només podies encertar-ho tu!!aim wrote:Clarament, Berlín!
La maqueta no és d'aquesta estació, i és que hi han diverses per la xarxa, és de Zooliogischer Garten.
Ara bé, hi ha algú que sàpiga quin és el tren de la primera foto?
- Lluita1714
- N9
Fa un temps vaig veure un documental sobre Alemanya on sortia un tren igual a aquest, que romania aturat al mateix lloc de feia dècades. Estic esperant a que l'encertin per posar un altre "lloc misteriós"
És el VT18 (DR 175 015): http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 8/pix.html
Vinga, poso jo una:
Espero que no sigui difícil. Em sona haver vist aquesta estació en alguna maqueta modular, així que suposo que no us costarà massa tot i no ser uan estació de les més conegudes
Vinga, poso jo una:
Espero que no sigui difícil. Em sona haver vist aquesta estació en alguna maqueta modular, així que suposo que no us costarà massa tot i no ser uan estació de les més conegudes
Instagram: Ferrocarril | Aviació