Page 2 of 2

Re: Espai aeri europeu tancat per erupció volcànica a Islàndia

Posted: Friday 23/04/2010 14:00
by genissimon
La resposta que se m'acut és intermodalitat. Això vol dir que els aeroports tinguin terminal ferroviària on puguin accedir els trens d'alta velocitat.

Insisteixo. Sense la vaga a la SNCF del sudest de França, s'hauria pogut paliar molt la situació si els trens regionals de la línia de Girona se'ls hagués ampliat el recorregut entre l'aeroport de Barcelona - El Prat i Portbou/Cervera de la Marenda, com es va fer ampliant capacitat als trens de Madrid a Irun/Hendaia.

Salut !!

Re: Espai aeri europeu tancat per erupció volcànica a Islàndia

Posted: Saturday 08/05/2010 10:37
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... o-vig.html

La nube de ceniza volcánica obliga a cerrar nueve aeropuertos españoles

Los aeropuertos de Santiago de Compostela, Vigo, A Coruña, Asturias, Santander, Burgos, León, Valladolid y Salamanca permanecerán cerrados al menos hasta las 14 horas

08/05/2010 | Actualizada a las 07:14h | Ciudadanos

Madrid. (Agencias).- La nube de ceniza procedente del volcán islandés Eyjafjalla ha obligado a cerrar los aeropuertos de Santiago de Compostela, Vigo, A Coruña, Asturias, Santander, Burgos, León, Valladolid y Salamanca.

La agencia europea para el control del tráfico aéreo (Eurocontrol) confirmó a Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA) que la nube de ceniza ha penetrado en el espacio aéreo español a las dos de la madrugada, según informaron a Europa Press fuentes del gestor de los aeropuertos españoles. Asimismo, Eurocontrol estima que el cierre de estos aeropuertos se prolongará, al menos, hasta las 14.00 horas del sábado.

Fuentes de los controladores aéreos confirmaron que ya se estaban desviando hacia el sur los vuelos procedentes de América para sortear la nube y que el espacio aéreo en Galicia estaba colapsado, lo que provocó demoras. Por su parte, Eurocontrol prevé que la nube pueda afectar a la región de vuelo (FIR) de Madrid.

La aerolínea de bajo coste Ryanair ha emitido un aviso en su página web sobre la posible incidencia de la nube de cenizas en España. En el mismo, señala que "de acuerdo con AENA y las previsiones meteoreológicas, existe la posibilidad que haya retrasos y cancelaciones hacia/desde los aeropuertos al noroeste de la Península Ibérica: Madrid, Oporto, Santiago, Santander, Valladolid y Zaragoza el sábado por la mañana".

El tráfico aéreo también se podría ver afectado en la zona del norte de Portugal a lo largo de la mañana, según la agencia portuguesa de navegación aérea (NAV). Según la evolución de la nube de ceniza volcánica, el aeropuerto de Oporto es el que se podría encontrar con mayores dificultades operativas.

Ante esta situación, AENA recomendó a todos los pasajeros que antes de acudir al aeropuerto contacten con su compañía aérea para informarse sobre posibles cancelaciones o retrasos. Recordó, además, que está a disposición de los clientes el teléfono de información 902.404.704.

El Prat, tancat

Posted: Saturday 08/05/2010 17:22
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _97676.php

El comitè de crisi del Prat creu que l'aeroport no es reobrirà a les vuit

S'ahn cancel·lat tots els vols des de dos quarts de quatre de la tarda i fins a les dotze d'aquesta pròxima nit

ACN
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 08/05/2010 16:59


El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, i el director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray, s'han mostrat pessimistes, després d'estar reunits en comitè de crisi, i creuen que l'aeroport no es podrà reobrir a les vuit del vespre, tal com havia previst Eurocontrol, tot i que l'hora de reobertura es manté.

L'aeroport ha cancel·lat tots els vols des de dos quarts de quatre de la tarda i fins a les dotze d'aquesta pròxima nit. En total, són 226 vols cancel·lat -131 d'arribada i 95 de sortida-. Segons Echegaray, el gruix dels vols previstos per aquest dissabte s'han pogut operar durant aquest matí i un total de 470 han pogut sortir.

Preparats per a una temporada llarga d'incidències

Posted: Tuesday 11/05/2010 22:29
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _97949.php

El núvol amenaça el trànsit aeri de l’estiu

“Ens hem d’acostumar a viure amb el volcà”, adverteixen els geòlegs. Els Estats busquen alternatives de vol per esquivar la cendra

Redacció
Barcelona
Ult. Act. 11/05/2010 01:33


El núvol de cendra procedent del volcà islandès Eyjafjallajökull pot provocar alteracions aèries durant tot l’estiu si continua, com s’espera, en erupció. Així ho va advertir ahir la Met Office, l’oficina de meteorologia britànica, que va constatar que “no hi ha manera de saber quant temps continuarà en erupció” i, en tot cas, “quina direcció anirà agafant el núvol de cendra” durant tot l’estiu.

La Met Office va assegurar ahir que no hi altra manera de controlar l’evolució de la situació i aquesta és “anar-la seguint dia a dia”. El Centre Nòrdic Volcanològic islandès, que diàriament realitza un informe sobre l’evolució del volcà, van constatar ahir que l’activitat explosiva “s’ha tornat a accelerar” i que no hi ha indicis que l’erupció “hagi de detenir-se”.

En aquest mateix sentit es va expressar ahir el vicepresident del Col·legi de Geòlegs de l’Estat, José Luis Barrera, que va advertir que no hi ha marxa enrere i “ens hem d’acostumar a viure amb el volcà”. Barrera, que va confirmar que aquest volcà “manté la seva activitat i el magma se segueix movent sota el cràter” va instar les autoritats a realitzar un pla per garantir el transport aeri per a persones i mercaderies “estable”.

Precisament ahir, el ministeri de Foment va constituir una comissió de coordinació de tot el sector aeri i meteorològic per fer front a la crisi, i si escau, buscar alternatives de vol per quan es reprodueixi el núvol.

El geòlegs recorden que el volcà ja va estar en actiu dos anys, del 1821 al 1823. Per aquest motiu, va dir el president d’aquest col·legi professional, “s’han de consolidar plans alternatius per carretera, vaixell i ferrocarril per “estar preparats”. Algunes companyies aèries han suggerit ja plans de vol a alçades diferents a aquelles on s’acumula la cendra.

Una vulcanòloga de l’Institut Geològic i Miner d’Espanya, Inés Galindo Jiménez, va explicar ahir que les companyies aèries estan aprenent a esquivar els efectes del núvol de cendra. “El núvol de cendra comença a desplaçar-se lateralment quan la densitat d’aquest i la del punt de l’atmosfera coincideixen”, va dir Galindo, que va explicar que ara això està passant a una altura de 20.000 peus. “Per això avui [per ahir], AENA ha mantingut oberts els aeroports, establint una zona restringida entre els 20.000 i els 35.000 peus”. Els avions ahir podien volar per sota dels 20.000 peus, sota la zona que, se suposa, graviten les restes volcàniques.

El problema pot agreujar-se durant l’estiu, quan el vent constant actual del nord que desplaça el núvol de cendra canviï i comencin les tempestes provocades per l’aire calent. Per això els ministres de Foment europeus van pactar la setmana passada buscar alçades alternatives de vol per si escau aplicar ja el pla aquest estiu, coincidint amb l’augment del trànsit aeri de les vacances.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _98026.php

Nadal reclama alternatives perquè el núvol de cendra no afecti el turisme

El secretari de Mobilitat de la Generalitat dóna suport a la proposta d'Spanair de volar per sobre o per sota del núvol

ACN
Ajuntament del Prat de Llobregat
Ult. Act. 11/05/2010 18:01


El socialista Manel Nadal, secretari de Mobilitat de la Generalitat, ja reclamat a Eurocontrol, l'organisme encarregat de la seguretat aèria al continent, que estudiï mesures per evitar que el núvol de cendra segueixi afectant el trànsit aeri.

"Caldria una reflexió global d'Eurocontrol per veure si hi ha mecanismes alternatius per evitar aquests talls en el trànsit que s'estan produint", ha reclamat Nadal, que ha alertat que "la incertesa pot provocar problemes en un sector molt important per a l'economia catalana com és el turístic".

Nadal també ha lamentat que "depenem de la meteorologia i dels vents i humanament no podem prendre cap decisió". Però més enllà d'aquesta impotència, ha reclamat a l'organisme europeu que estudiï mesures per evitar les afectacions del núvol sobre el trànsit aeri si, com preveuen alguns experts, la seva presència s'estén durant uns mesos.

"Estem preocupats per aquesta incertesa permanent sobre com evoluciona el núvol", ha concedit Nadal, que ha recordat que el sector turístic és "molt important per a les economies catalana i espanyola" i que se'n pot ressentir. "El que volem en aquests moments és que Eurocontrol doni una resposta, que elimini incerteses i, si és possible que modifiqui els plans de vol per superar el núvol", ha rematat el secretari de Mobilitat.

Manel Nadal ha donat suport a una proposta del president d'Spanair, Ferran Soriano. Soriano es va mostrar convençut que Eurocontrol acabaria permetent a les companyies aèries volar per sobre o per sota del núvol, que se situa a una alçada de 30.000 peus, és a dir, a uns 9 quilòmetres. "Hauríem de començar a plantejar-nos si hi ha altres possibilitats de vols a diferents altituds per superar el problema del núvol", ha reiterat Nadal.

Re: Espai aeri europeu tancat per erupció volcànica a Islàndia

Posted: Tuesday 11/05/2010 23:52
by megapauer
Avui he volat de Barcelona a Madrid a 19.000 peus. Quin problema hi ha a seguir així a més a més de l'augment de despesa de combustible?

Re: Espai aeri europeu tancat per erupció volcànica a Islàndia

Posted: Wednesday 12/05/2010 11:04
by davida
Segons sembla aquest nuvol de cendra, no te l'origen a Islandia....

:riure

Es el "humo negro" que s'ha escapat de l'Illa de Perdidos

:riure

Re: Espai aeri europeu tancat per erupció volcànica a Islàndia

Posted: Friday 14/05/2010 0:37
by cristian26
megapauer wrote:Avui he volat de Barcelona a Madrid a 19.000 peus. Quin problema hi ha a seguir així a més a més de l'augment de despesa de combustible?
Per què augmenta la despesa de combustible?

Consum més alt a altituds més baixes

Posted: Friday 14/05/2010 12:30
by Guigui
Perquè en ser l'atmosfera més densa a altituds més baixes, augmenta la fricció i, per tant, el consum de combustible per a desplaçar-se.

Es preveuen afectacions a Europa Occidental

Posted: Sunday 16/05/2010 19:11
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _98597.php

Tot l'espai aeri d'Europa occidental, afectat pel núvol de cendra en les pròximes hores

Empès pels vents del nord-oest, pot arribar al sud d'Anglaterra, França, Alemanya i Holanda

ACN
Londres
Ult. Act. 16/05/2010 16:58


L'espai aeri d'Irlanda del Nord ha tancat parcialment aquest diumenge a causa del núvol de cendra volcànica que s'apropa ràpidament aquest territori, segons ha informat el Servei Nacional de Trànsit Aeri del Regne Unit.

De moment, no hi ha més restriccions a l'espai aeri del Regne Unit, que es manté obert, però les autoritats d'aviació civil han advertit que podrien tancar el tràfic aeri fins dimarts si el núvol volcànic avança sobre les illes.

Les previsions de l'Oficina de Meteorologia britànica són que el núvol travessi el Regne Unit i, empès pels vents del nord-oest, arribi a afectar el sud d'Anglaterra i l'Europa continental, incloent-hi França, Alemanya i Holanda.

Ara, el Grímsvötn

Posted: Sunday 22/05/2011 17:41
by Guigui
Atenció, que podria acostar-se un nou episodi. De moment, l'aeroport de Keflavík està tancat, i diuen que la cendra podria arribar a Europa segons com bufin els vents.

Primeres cancel·lacions a les Illes Britàniques

Posted: Tuesday 24/05/2011 9:49
by Guigui
http://www.ara.cat/mon/europa/cendra-is ... 51485.html

El núvol de cendra del volcà islandès ja provoca cancel·lacions a Escòcia

Diverses aerolínies com British Airways, KLM o Easyjet han suspès vols a les ciutats del nord britànic. Ryanair, en canvi, ha protestat per les recomanacions de l'autoritat irlandesa de l'aviació i creu que “no hi ha motiu per a les cancel·lacions”

REDACCIÓ
Edimburg | Actualitzada el 24/05/2011 08:45


El núvol blanc de cendra del volcà islandès Gímsvötn ja està provocant que diverses aerolínies cancel·lin els vols previstos per aquest dimarts a Escòcia, segons informa un comunicat de l'oficina d'exteriors britànica, el Foreign Office. La nota recomana als passatgers que comprovin amb la seva companyia si el seu vol s'enlairarà. L'oficina meteorològica britànica, la Met Office, diu que els vents canviants fan difícil predir si el núvol s'estendrà. Les previsions apunten, però, que podria arribar a Irlanda del Nord i a altres àrees del nord del Regne Unit durant el dia d'avui. L'amenaça que la cendra compliqui la comunicació aèria amb les illes britàniques preocupa, entre d'altres, al FC Barcelona i als aficionats blaugranes que han de desplaçar-s'hi per assistir dissabte a Wembley a la final de la Lliga de Campions. Però els culers no són els únics preocupats per l'evolució del núvol. El president dels EUA, Barack Obama, per exemple, també va haver d'avançar la seva sortida d'Irlanda per por de quedar-hi atrapat.

Segons el comunicat del Foreign Office, “diversos vols provinents o amb destinació a Escòcia han estat cancel·lats aquest dimarts, mentre la cendra volcànica provinent d'Islàndia s'acosta al Regne Unit”. British Airways no operarà “per precaució” cap vol entre Londres i Escòcia abans de les 14 h. KLM també ha cancel·lat els vols que tenen com a origen o destinació les ciutats d'Aberdeen, Glasgow, Edimburg i Newcastle. EasyJet també ha cancel·lat alguns vols a ciutats del nord britànic. D'altra banda, Ryanair també ha explicat que l'autoritat irlandesa d'aviació recomana no volar a les ciutats escoceses, almenys fins al migdia. La companyia de Michael O'Leary creu que “no hi ha motiu per aquestes cancel·lacions”.

El volcà Grímsvötn, al sud-est d'Islàndia, va entrar en erupció dissabte passat i va obligar a tancar els aeroports de la petita illa nòrdica. Les autoritats aèries islandeses preveuen que el principal aeroport del país, el de Keflavik, tornarà a operar aquest mateix dimarts, quan es reobri l'espai aeri. Les noves cancel·lacions arriben tot just un any després que una altra erupció volcànica a Islàndia causés el caos aeri arreu d'Europa i obligués a tancar l'espai aeri de diversos països.