Posted: Thursday 18/01/2007 13:00
La R8 sera Vilafranca - Martorell - UAB - Granollers i la L9 sera Vilanova - Vilafranca - Martorell - Terrassa - Sabadell - Granollers - Mataró
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Així ja és segur que es crearan aquestes dues linies? Si fós així, llavors posa-li R11 i R12 a les línes FGC de Sabadell i Terrassa.Ecomobisostrans wrote:La R8 sera Vilafranca - Martorell - UAB - Granollers i la L9 sera Vilanova - Vilafranca - Martorell - Terrassa - Sabadell - Granollers - Mataró
Cataluña forma parte de España, y por tanto tambien puede estar en español.Lluita 1714 wrote:C es Cercanías, R en Rodalies, i estem a Catalunya i trobo que ha de estar en català.
A la megafonía de Renfe, quan parlen en català diuen R i en castellà diuen C, no trobo cap problema en la convivència, perquè estem a terra catalana, i es parla català.
No se ha cambiado, ambos conviven, relee lo que he dicho pues...Ecomobisostrans wrote:Cataluña forma parte de España, y por tanto tambien puede estar en español.Lluita 1714 wrote:C es Cercanías, R en Rodalies, i estem a Catalunya i trobo que ha de estar en català.
A la megafonía de Renfe, quan parlen en català diuen R i en castellà diuen C, no trobo cap problema en la convivència, perquè estem a terra catalana, i es parla català.
Lo mas importante no es si esta en un idioma o en otro, sino que el codigo que se elija sea comprensible, y para eslo no hay mejor manera que mantener el primero que se ha establecido en vez de cambiarlo por razones políticas.
Aleshores, segons tu, la (provisionalment) difunta R10 hauria hagut d'anar fabulosament bé, i la B-V i la L-A incomplir sistemàticament horaris i expedicions.wertymetrotren wrote:pues jo crec que la linia orbital sera de la renfe i no de la fgc per ser sincers la fgc no tindria molts diners per mantenir-la per aixo prefereixo que la contro-li la renfe , adif i no el govern catala
Me parece lo más lógico y comprensible, aunque me ahorraria los ceros delante en los autobuses.sortrens wrote:Metro Àrea Metropolitana: L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9 i L10 (mateix color) i la L11.
Suburbans: S1,S2,S33,S4,S5,S55 i S8.
Rodalies: R1,R2,R3,R4,R5,R6,R7 i R10.
Resto Catalunya: CA1,CA2,CA3,CA4,CA4B,CA5 i CA6.
Tram: T1,T2,T3,T4 i T5.
Bus: 001,002,003,
Ningú es perd aquí! Molts cops diem que sí però no és així, i si algú es perd no serà per nomenclatures, perquè als plànols posen una i una és. Els problemes són els plànols sense actualitzar, enllaços caducats, encara avui es pot veure la R10, en alguns finsitot la R1 a l'aeroport! Això si que crea conflicte.automotorserie 436 wrote:
Me parece lo más lógico y comprensible, aunque me ahorraria los ceros delante en los autobuses.
Perdernos en la nomenclatura y en el idioma es lo más normal en Catalunya, y por tanto la discusión entre Cercanías y Rodalíes está abierta.
Si, mi general.D'altra banda, si es per lo de rodalies, senzillament dic R!, perquè estem a Catalunya i R ha de ser.
La llengua catalana es el català, i en contra del que diu un company del fòrum, no estem a espanya, estem a l'estat espanyol en tot cas, però aquí es parla català molt abans que el castellà, per això, Rodalies i punt.
Cercanies, no gaire (que també), però Cercanías se sent mes i tot que Rodalíes.Oi que per aqui no solem dir Cercanies? doncs?
Me sale de dentro, antes que catalán y CASTELLANO se hablaba latín.Lluita1714 wrote: D'altra banda, si es per lo de rodalies, senzillament dic R!, perquè estem a Catalunya i R ha de ser. La llengua catalana es el català, i en contra del que diu un company del fòrum, no estem a espanya, estem a l'estat espanyol en tot cas, però aquí es parla català molt abans que el castellà, per això, Rodalies i punt. Oi que per aqui no solem dir Cercanies? doncs?
Però ja és una llengua morta, també els laietans parlaven iber, però són llengues mortes, i el català, si no el protegim, acabarà igual.automotorserie 436 wrote: Me sale de dentro, antes que catalán y CASTELLANO se hablaba latín.
Ho sento companys però em surt de dins.
D'acord amb l'ATM, l'organisme competent en aquesta matèria, el debat està tancat: és R, com indiquen els seus plànols oficials. Una altra cosa és que es decideixi a integrar els serveis S en d'altres (L, aquesta lletra sí que no sé d'on pretén sortir, o R) i a ordenar el poti-poti de les numeracions d'autobusos.automotorserie 436 wrote:Perdernos en la nomenclatura y en el idioma es lo más normal en Catalunya, y por tanto la discusión entre Cercanías y Rodalíes está abierta.
No tindrem aquesta sort...Lluita1714 wrote:Però ja és una llengua morta, també els laietans parlaven iber, però són llengues mortes, i el català, si no el protegim, acabarà igual.
I aquí rau el gran error en l'ús del terme català: no és "rodalies" sinó "rodalia". Es tracta d'un manlleu de la forma plural castellana que, en català, no té cap sentit ni raó de ser, atès que la lògica lingüística catalana aplica el singular a tot terme únic o col·lectiu (per això és també incorrecte dir "Rambles" en referència al carrer de Barcelona). Transcric l'entrada completa de "rodalia" del Gran Diccionari de la Llengua Catalana:Ecomobisostrans wrote:En cunato a "Cercanías", no es solo una marca de RENFE, sino que es una palabra que consta en el diccionario de la Real Academia de la Lengua Española, por lo tanto, es una palabra igual de válida que "Rodalies"
"Quedi bé" o no, "Rodalies" és incorrecte.wertymetrotren wrote:el terme rodalia s'utilitza ha valencia aqui no quedaria be per la altra banda jo crec que la megafonia de la renfe rodalies estenia que renovar per que ja cansa sentir la mateixa veu per que no posen la megafonia com ha sants
La denominació que crec jo que seria correcta a Metro seria la U (exactament, la que feia servir FGC a les línies de metro urbanes) o M (de Metropolità), però com la L va sortir avans, dons està com està.Guigui wrote:D'acord amb l'ATM, l'organisme competent en aquesta matèria, el debat està tancat: és R, com indiquen els seus plànols oficials. Una altra cosa és que es decideixi a integrar els serveis S en d'altres (L, aquesta lletra sí que no sé d'on pretén sortir, o R) i a ordenar el poti-poti de les numeracions d'autobusos.