Page 2 of 4
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Sunday 15/07/2012 21:00
by 3gracia
Llavors aveure que m'enteri amb aquesta nova terminal que hi hauran 3 terminals de Mercaderies a Barcelona?
- Morrot
- Can Tunis
- Moll de Costa
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Monday 16/07/2012 0:14
by sanlucar-playa
3gracia wrote:Llavors aveure que m'enteri amb aquesta nova terminal que hi hauran 3 terminals de Mercaderies a Barcelona?
- Morrot
- Can Tunis
- Moll de Costa
Morrot y Cantunis son terminales públicas, de Adif. Está prevista otra más en el antiguo cauce del Llobregat.
Luego hay terminales públicas de la APB, como son la del muelle Príncipe de España y la del muelle de Costa
Y están, por último, las terminales particulares en régimen de concesión, como son las de Ergransa y Tramer en el muelle de Contradique, la de TCB en el muelle Sur, Autoterminal y Setram en la dársena Sur, Parque de Terminales Delta y Transfesa en el muelle de la Energía, y esta nueva de Tercat en el muelle Prat.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Wednesday 19/09/2012 19:08
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2208066
MILLORA EN LA CONNEXIÓ AMB EL MOLL DEL PRAT
El port estrena l'accés ferroviari amb l'arribada del primer tren de mercaderies
Adif executa un traçat de tres carrils que possibilita la sortida de contenidors en ample ibèric i internacional
Dimecres, 19 de setembre del 2012 - 16:58h. | AGÈNCIES / Barcelona
El port de Barcelona ha estrenat aquest dimecres els accessos ferroviaris provisionals al moll del Prat amb l'arribada del primer tren de mercaderies a la nova terminal de contenidors Tercat, gestionada pel grup xinès Hutchison. D'aquesta manera, el port veu complert el compromís de la ministra de Foment, Ana Pastor, que la terminal pogués treure contenidors al setembre després que les instal·lacions portuàries hagin invertit 41 milions en la construcció dels accessos viaris i ferroviaris provisionals del moll.
Segons han recordat en dos comunicats Adif i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, les obres d'aquests accessos són el resultat d'un conveni de col·laboració entre aquestes dues entitats i el port de Barcelona per dotar de connectivitat ibèrica i internacional les instal·lacions.
Adif ha executat un nou traçat de tres carrils, amb més de 250 metres de longitud que possibilita la sortida de contenidors en ample ibèric i internacional. En concret, ha realitzat la connexió en ample mixt (europeu i ibèric) entre la part portuària del carrer 4 (abans d'arribar al carrer A) i la via paral·lela al tram VI del vial de circumval·lació, en direcció a Can Tunis Est a través d'un revolt cap a la dreta.
Els accessos provisionals facilitaran la connexió ferroviària del moll del Prat amb Europa fins que estiguin operatius els accessos definitius, el model de finançament dels quals encara no s'ha abordat. La terminal, que s'inaugurarà oficialment el 27 de setembre, entrarà en ple funcionament el 2013, i una vegada acabada, comptarà amb 1.500 metres de moll, un calat de 16,5 metres i una esplanada de 100 hectàrees.
Re: Obres i ampliacions al Port de Barcelona
Posted: Wednesday 10/10/2012 13:47
by jaezcurra
http://www.324.cat/noticia/1923752/econ ... definitius
Barcelona
El port de Barcelona pagarà el 50% de la construcció dels accessos ferroviaris definitius
Redacció Actualitzat a les 09:42 h 10/10/2012
El Port de Barcelona pagarà la meitat de la construcció dels accessos ferroviaris definitius, que tenen un cost d'uns 100 milions d'euros fins al 2015. El president del port, Sixte Cambra, ha explicat aquest dimarts que el Ministeri de Foment va demanar la seva col·laboració financera just abans de tancar els pressupostos per a l'any que ve.
"Se'ns va contactar per part del ministeri demanant si per part del port de Barcelona estaríem disposats a contribuir amb un 50% del finançament d'aquests accessos i vam dir que sí. La mateixa memòria que acompanya els pressupostos ja diu que la construcció dels accessos ferroviaris definitius es finançarà conjuntament amb el port de Barcelona."
Unes infraestructures que s'haurien d'executar al més aviat possible, va insistir Sixte Cambra, que també va explicar que el port de Barcelona genera el 16% dels ingressos totals dels ports de l'Estat i que el 8% del que obté per la seva activitat l'ha d'aportar al govern espanyol, com una espècie de quota de solidaritat.
Per a llogar-hi cadires
Posted: Wednesday 10/10/2012 14:47
by Guigui
La lògica de l'estat espanyol: obres que generen retorn, que les pagui altri; obres amb nul benefici socioeconòmic, a escurar encara més les desolades arques públiques.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Wednesday 10/10/2012 19:43
by gatvell
Doncs si, Guigui, tens tota la raó.
Re: Obres i ampliacions al Port de Barcelona
Posted: Wednesday 04/09/2013 8:37
by jaezcurra
Firma de l'acord per a la construcció de l'accés ferroviari al port de Barcelona
Les obres previstes proporcionaran un accés independent i contribuiran a millorar la mobilitat del port
Dimarts, 3 de setembre del 2013 - 11:16h. | EL PERIÓDICO / Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-2622572
Re: Obres i ampliacions al Port de Barcelona
Posted: Wednesday 04/09/2013 14:39
by gatvell
Fins a quin punt aquesta ampliació perjudicarà al corredor d'FGC?
Re: Obres i ampliacions al Port de Barcelona
Posted: Wednesday 04/09/2013 17:27
by jaezcurra
Fomento prevé que las obras del tren en el Port de Barcelona estén listas en 2015
Desde hace un año hay en funcionamiento accesos provisionales en ancho ibérico e internacional en los que el Estado ha invertido en Barcelona 17 millones
Economía | 04/09/2013 - 13:27h | Última actualización: 04/09/2013 - 13:58h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... -2015.html
Re: Per a llogar-hi cadires
Posted: Wednesday 04/09/2013 22:17
by Toni
Guigui wrote:La lògica de l'estat espanyol: obres que generen retorn, que les pagui altri; obres amb nul benefici socioeconòmic, a escurar encara més les desolades arques públiques.
Ay, que a vegades ens perdem.... paga la meitat el Ministeri de Foment o ADIF i l´altre meitat el Port de Barcelona.... però, i qui és el Port de Barcelona?. Doncs resulta que no és més que un ens autònom adscrit a Puertos del Estado, adscrit a la seva vegada al Ministeri de Foment. Per tant, adeu al argument, ho paga tot sencer el Ministeri de Foment.... jo crec que la lògica de l´estat espanyol, exactament igual que la de la Generalitat de Catalunya i de la immensa majoria d´ajuntaments no és altre que pagar les obres que pensen que els donaran vots i la resta.... ja veurem.... Podríem parlar dels retorns de moltes obres executades per tothom.... si és que existíssin els estudis corresponents.... clar, que un Conseller a dir que no eren necessari fer-los per l´aeroport de Lleida ja que tampoc s´havien fet pel de Valladolid.... ves quines diferències que hi ha entre uns i altres....
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Thursday 05/09/2013 14:29
by jaezcurra
DESENVOLUPAMENT D'INFRAESTRUCTURES METROPOLITANES
La licitació del tren i l'autovia del port coincidiran aquest final d'any
La via, que n'usarà una altra de FGC i pagarà en part la mateixa APB, val 108 milions, i l'eix viari, 190
La ministra Pastor anuncia les dues eternes obres al firmar amb el Govern el pacte de la línia ferroviària
Dijous, 5 de setembre del 2013 | RAMON COMORERA - BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ny-2627859
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Thursday 05/09/2013 15:23
by gatvell
Toni, al final si que ho paga tot l'Estat espanyol. Però quan diu que el Port de Barcelona pagarà la meitat significa que del seu pressupost anual s'haurà de treure la part corresponent a les obres.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Thursday 05/09/2013 15:25
by gatvell
Una part bona d'aquesta obra, es que serà tota electrificada, suposo que menys les zones de vies de maniobra i estocatge de contenidors, afavorint la implementació de locomotores elèctriques, sobretot a FGC, quedant només els trams de Manresa a Súria i a Sallent sense catenària.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Thursday 05/09/2013 19:55
by ortegote
gatvell wrote:Una part bona d'aquesta obra, es que serà tota electrificada, suposo que menys les zones de vies de maniobra i estocatge de contenidors, afavorint la implementació de locomotores elèctriques, sobretot a FGC, quedant només els trams de Manresa a Súria i a Sallent sense catenària.
I de Sant Boi al Port s'electrificara??
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Thursday 05/09/2013 20:16
by gatvell
jo entenc que s'electrificarà tot el tram d'FGC des que se separa de la xarxa principal i va ca al port degut a les circulacions de RENFE. Així que hi haurà catenària per a tots, no se com serà el tema del voltatges, i llavors només quedaria posar catenària des d'on s'uneixen els trem tipus de via i fins al canvi d'agulles del ramal del port amb la xarxa principal d'FGC.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Saturday 07/09/2013 0:53
by Toni
gatvell wrote:Toni, al final si que ho paga tot l'Estat espanyol. Però quan diu que el Port de Barcelona pagarà la meitat significa que del seu pressupost anual s'haurà de treure la part corresponent a les obres.
Diga´m susceptible.... havia pensat que es feia una crítica a que l´Estat no finançava les obres útils. Sí, paga el Port una part dels seus pressupostos, això és perquè Puertos del Estado és de les poquíssimes empreses públiques que guanyen diners i d´aquesta forma no es carrega als pressupostos de l´Estat. No és més que una repartició de la despesa que convé més, sense més, podria haver repartit el cost de l´obra el Ministeri d´una altra forma i seguiria pagant el que toca.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Saturday 07/09/2013 1:02
by Toni
gatvell wrote:Una part bona d'aquesta obra, es que serà tota electrificada, suposo que menys les zones de vies de maniobra i estocatge de contenidors, afavorint la implementació de locomotores elèctriques, sobretot a FGC, quedant només els trams de Manresa a Súria i a Sallent sense catenària.
Ho dubto. No sé com podrà FGC funcionar amb locomotores elèctriques si les seves van a 1.500 v i la catenària d´Adif va al 3.000 v. Lògicament, si el que es vol és treure trens del port fins a la frontera la via nova s´electrificarà a 3.000 v i per tant no podran haver locomotores elèctriques de FGC (FGC continuarà entrant al port en ample mètric amb locomotores diesel). Dedueixo a més que per tant no té cap sentit electrificar la via de FGC des de Sant Boi al port ja que a la part compartida amb Adif no podran circular amb elèctriques.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Saturday 07/09/2013 1:07
by Toni
Crec que en aquest cas cal aplaudir a la Generalitat de Catalunya i FGC per haver compartit la seva via amb el Ministeri de Foment i Adif. Això ha permès que es tiri endavant el nou accés al port que portava encallat molt de temps per a benefici de tots al final. Les coses com son.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Saturday 07/09/2013 11:46
by gatvell
Hi han locomotores elèctriques bitensionals que poden treballar amb dos tensions elèctriques diferents.
Caldrà veure com munten el sistema i com el gestionen.
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
Posted: Saturday 07/09/2013 13:59
by ortegote
gatvell wrote:Hi han locomotores elèctriques bitensionals que poden treballar amb dos tensions elèctriques diferents.
Caldrà veure com munten el sistema i com el gestionen.
Diesel i bitensio uff massa feina veig jo, però mai se sap així que tindrem que veure com avançen les obres i en ytotes direccions, Ample iberic, internacional i metric.
Per cert hi ha mapa del nou traçat i terminal? per que no tinc clar com serà el nou acces al port.
Salutacions.