Page 2 of 20
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 12:13
by Archie-250
Molt ben dit això, si.
. A mi em fot això també, molt pintar trens nous, i desprès sempre avaries i retards..... siusplau....
La informació d'abans, amb notícia sobre vandalisme afegida
Posted: Tuesday 20/07/2010 15:46
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... llers.html
Renfe ‘rejoveneix' els trens de rodalies als tallers
Els trens del servei de rodalies tenen ara una mitjana de 9,5 anys, gràcies a la retirada de les unitats més antigues
Els tallers de Vilanova s'amplien per assumir més feina de manteniment i renovació de trens
20/07/10 02:00 - Vilanova i la geltrú - Laura Marín
El servei de rodalies de Catalunya ha aconseguit aquest mes rebaixar l'antiguitat mitjana dels seus trens –de 9,5 anys ara– gràcies a la retirada de les últimes unitats dels vells 440 i la incorporació de nous Civia. L'1 de juliol van deixar de circular definitivament per la xarxa catalana els trens 440, que eren els més antics del servei de rodalies i que s'han substituït pels Civia, els primers que ja circulen per la xarxa ferroviària amb la nova imatge corporativa de Rodalies de Catalunya.
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va visitar ahir els tallers de Renfe a Vilanova i la Geltrú, una de les bases de manteniment integral més importants del Mediterrani. Allà es fa el manteniment dels combois de Rodalies, però també la renovació integral dels models 447, que també estan adoptant la nova retolació. De fet, avui ha començat a circular amb la imatge de Rodalies de Catalunya el primer d'aquests trens, ja que volen que aquesta renovació estètica es faci de manera progressiva i no representi ara una inversió extraordinària i vagi associada als trens nous o renovats íntegrament. Concretament, Renfe Integria remodela íntegrament un 14% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de rodalies: en els propers cinc anys, es preveu que un total de 109 trens hauran passat pels tallers, on també es fan les tasques de “gran reparació”, que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres. Pel director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, el rejoveniment de la flota i les intervencions a les unitats més antigues “permeten millorar la fiabilitat del servei”.
Per poder assumir una major activitat, els tallers de Renfe a Vilanova i la Geltrú, on treballen unes 200 persones, s'estan ampliant per arribar a ocupar una superfície superior als 37.000 metres quadrats. “Incrementarem la capacitat dels tallers, que passaran de 4 a 6 vies de manteniment i tractaran tot el parc de Civia”, apunta la gerent dels tallers, Mayte Castillo. Les obres ja han començat i representaran una ampliació de 4.235 metres quadrats: es construiran dues vies i catenària, locals auxiliars, una nova nau taller destinada al manteniment d'unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, i tot plegat es calcula que estarà llest d'aquí a set mesos.
Renfe disposa d'un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona als punts estratègics de les línies de rodalies (Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i la Geltrú). Les instal·lacions que hi ha a Montcada també s'han ampliat fins als 3.315 metres quadrats amb la construcció d'una nova nau que disposa dels elements necessaris per a la posada a punt del nous trens.
Capdavanters en vandalisme
Els tallers de Renfe s'encarreguen de la reparació i el manteniment del combois que circulen a diari per la xarxa ferroviària, però una de les tasques que ocupa una part important de les previsions de feina són les reparacions dels actes vandàlics. Mayte Castillo, gerent de Manteniment Integral del Mediterrani de Renfe, reconeix que no disposen d'una xifra concreta, però que la realitat és que “ les dades de vandalisme a Catalunya són les més elevades de tot l'Estat espanyol” i la tendència es manté des de fa anys, sense pujar, però també sense reduir-se.
Pel director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, “el principal problema que tenim és el del grafits, que provoquen la pèrdua de la imatge i de qualitat dels acabats de la unitat”. Però Remacha també apunta que es produeixen “trencaments del mobiliari, especialment els talls en els seients”, i que s'han de realitzar “neteges especials de taques que no són explicables”. Segons Remacha, el 80% de la flota es va haver de revisar l'any passat per temes de vandalisme: “És una assignatura pendent perquè no es pot permetre que per uns, la resta d'usuaris no puguin trobar els trens al seu nivell”.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 19:34
by Mako448
O sigui,que les 450-451 les pintaràn de Rodalies Catalunya,i per tant,és queden aquí i no se n'aniràn a Madrid?
Per cert,en un comentari d'El Periódico(web)sobre la notícia aquesta,un usuari deia que va veure a Badalona un tren deRodalies Catalunya(no específica si Civia o 447)
grafitejat de dalt a baix.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 4890.shtml
Pere IV - 19/07/2010 19:23
Aquest matí he vist circular per Badalona un tren nou pintat de color taronja amb el logo de "Rodalies de la Generalitat" embrutat amb grafitis grandisims. No eran quatre traçes mal fetes, l'han embrutat amb dibuixos a tot color de dalt a baix. La "feina" no s'ha fet en un moment, de ben segur han estat tres o quatre hores. ¿A on es gruaden aquests trens i quina vigilancia hi ha?. El govern de la Generalitat ha de vetllar amb mes cura vigilancia dels trens.
Simplement Lamentable
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 20:57
by marc
Si aneu a la web 3cat24.cat hi ha un video on explica el tema de les renovacions (ara resulta
que ja no es diu passar la "R"), i hi apareix una 447 amb el sr. Nadal explicant el tema com si fos una novetat mundial. La 447 en questio es la 046M, si algu pot confirmar si es la que van veure a Badalona.
http://www.3cat24.cat/video/3024850/cat ... s-amb-la-R
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 21:51
by victorcasta
marc wrote:(ara resulta k ja no es diu passar la "R")
No tothom té perquè saber què és passar una R. Fins i tot en auest fòrum deu haver-hi gent que no ho sap.
Passar l'R
Posted: Tuesday 20/07/2010 21:56
by Guigui
Dit així, podria semblar que es tracta de repintar els trens de "Rodalies de Catalunya"...
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 22:58
by marc
no volia pas crear cap polemica sobre aixo, l'unic que volia dir es que el senyor Nadal ha pintat aquest tema com si fos una millora que s'ha fet ara a Rodalies de Catalunya, quan aixo es un procediment que s'ha fet als trens des de que existeixen. Dit aixo millor que tornem al tema. Per cert aixo que repintin els trens que vol dir que barcelona tindra material propi i que no es podra interncanviar material, es a dir portar trens d'altres llocs en cas de necesitat o a l'inreves?
Qüestió de saber-ho suportar
Posted: Tuesday 20/07/2010 23:05
by Guigui
D'altres llocs a Barcelona, no crec que hi hagi problema. A l'inrevés, podria crear urticària. Un cas semblant el trobem en un aspecte transportil totalment diferent, les màquines de peatge d'Acesa: totes són bilingües (català i castellà), però a Alfajarín s'han cuidat prou per a tapar el text català amb cinta adhesiva, no fos cas que algú s'incomodés amb una llengua "menor"...
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Tuesday 20/07/2010 23:28
by marc
Ara no se si es demanar massa, pero en aquests casos que es porta un trens posem per cas de Madrid a Bilbao o Barcelona, com es fa perque el tren tambe parli català o basc, perque com be dius guigui al reves pot crear urticaria
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Wednesday 21/07/2010 21:05
by 470
marc wrote:Ara no se si es demanar massa, pero en aquests casos que es porta un trens posem per cas de Madrid a Bilbao o Barcelona, com es fa perque el tren tambe parli català o basc, perque com be dius guigui al reves pot crear urticaria
No hay problema los itinerarios estan cargados en la memoria del equipo de megafonia solo hay que seleccionar el trayecto y ya esta, si el trayecto no esta se carga en la memoria y santas pascuas, sobre lo que se dice de pasar trenes de una comunidad a otra en cercanias no lo se pero en regionales es costumbre prestarse unidades sobre todo en época estibal ahora mismo me parece que hay alguna 470 que no pertenece a Barcelona que esta rulando por aqui.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Posted: Wednesday 21/07/2010 21:30
by canalcole
La unitat que deia una persona més amunt de Rodalia de Catalunya grafitejada es tractava del 465.237, que ja ha estat netejat (encara que se li veuen restes de graffitis...)
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 19:50
by ElDesi1994
Avui per la tarda ja circula la 451.010 amb els nous colors de Rodalies de Catalunya!
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 21:55
by ferroviario_catalan
ElDesi1994 wrote:Avui per la tarda ja circula la 451.010 amb els nous colors de Rodalies de Catalunya!
Caramba!!! Tiene que quedarle bien a un "2 pisos" este esquema... Tienes foto??
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 21:56
by metring
Pfff...I per això, per posar-li les enganxines, han de circular tantes en simple?
Revisió amb col·locació de vinils
Posted: Monday 02/08/2010 22:10
by Guigui
Col·loquen els vinils aprofitant les revisions que hi fan. Per tant, el que fa que en circulin tantes en simple és que ara han decidit fer-les gairebé de cop.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 22:16
by marc
Esteu segurs que son vinils? almenys a les 447 no ho son.
Tant li fa
Posted: Monday 02/08/2010 22:26
by Guigui
Vinils o pintat, el fet és que aprofiten les revisions per a fer-ho, no es tracta d'una actuació expressa.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 22:35
by canalcole
Estava aquest migdia esperant el tren amb el Pol Bielsa a L'Arboç, per anar a St. Vicenç, quan m'ha trucat ma germana dient que havia vist un tren amb la decoració de Rodalia de Catalunya.
El que hem fet ha estat anar fins a Vilanova (ja que hem calculat horaris) per intentar pillar-lo, pensant que era la 447 de Rodalia.
Quan ha arribat l'hora del Rodalies que finalitzava a Vilanova, hem vist una ''cosa rara'' que veia. Al principi he pensat que era un ''tren nou'', i tal i com ha anat venint hem vist que era la 451.011 pintada amb els colors de Rodalia!!
Hem fet fotos a Vilanova, hem anat fins a Sitges per fer fotos allà, i després ens l'hem trobat a St. Vicenç.
Dir que ÉS PINTURA, NO VINILS.
Al TCR de Vilanova hi havia moltes 447's i trens de dos pisos per allà... esperant pintura?
Això sí, només pintura, perquè anava feta un fàstic per dins...
Personalment, m'agrada com ha quedat la decoració, sobretot el frontal, que fa que el tren ``sigui nou``.
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 22:40
by Mako448
Quin frontal més lleig
Per qué no posen el "011M"com la gran majoria de trens?I aaquesta pintura negre del frontal se la podien haver estalviat.
Apa,de moment totes les sèries de Rodalies(menys les 450 s'entèn)tene alguna unitat amb decoració o pintura "Rodalies de Catalunya"
Re: Avistaments curiosos
Posted: Monday 02/08/2010 22:57
by aim
El tros negre del frontal fa que quedi millor que amb la 447, on hi ha massa taronja. El 011M queda força malament, hauria estat molt millor posar 451.11 (com en les locomotores) i deixar la numeració de remolc/cotxe motor als laterals.