Nova estació de Montmeló

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: "Convencional"

Post by genissimon »

Guigui wrote:
metring wrote:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.
Està clar que l'ample normal és el de 1435mm, ja que és el que utilitzen aproximadament el 60% de ferrocarrils del món (Europa excepte Rússia i antiga URSS, Canadà, USA, Mèxic, Xina, Austràlia, Japó al tren bala, etc...).

L'ample ibèric (1668-1674mm) només s'utilitza a Portugal (2600 Km) i a Espanya (11.700 Km).

Si hi incloguéssim l'ample indi (1676mm), hauriem de comptar els 18.800 Km d'Argentina, els gairebé 1.000 de Bangla Desh, els gairebé 4.000 de Chile, els gairebé 60.000 d'Índia, els 7.700 de Pakistan, i els gairebé 2.000 de Sri Lanka.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Nova estació de Montmeló

Post by Toni »

Jo crec que s´assimila "xarxa convencional" a "ample ibèric" i "xarxa d´alta velocitat" a "ample internacional". Això, que és així en la immensa majoria dels casos, té ja moltes excepcions (tant xarxa convencional d´ample internacional com des de fa poc xarxa d´alta velocitat en ample ibèric) i suposo que poc a poc canviarà la terminologia... Respecte si és convencional o no l´ample ibèric´, és evident que és un gran problema per la xarxa i que s´ha d´apostar decididament pel canvi progressiu d´ample.... per dues raons:
1) Per eliminar barreres amb la resta d´Europa que perjudiquen sobretot a les mercaderies.
2) Per no tenir dues xarxes independents, que costen carisssssssssssssssssssssssssssssssssimes i no ens ho podem permetre. A França no hi ha xarxa d´alta velocitat a Perpinyà... cap problema, els TGV van per la xarxa convencional... solució senzilla i barata.

Respecte de Montmeló, crec que és una nova infraestructura megalítica, totalment innecessària i sobredimensionada, caríssima i inútil, un nou despropòsit que ens tocarà pagar als propers anys... el ferrocarril és una barrera a Montmeló?. Si a l´altre banda del tren no hi ha més que fàbriques decadents.... això el que permetrà (quan sigui), que es construeixin molts més pisos i l´Ajuntament pugui guanyar més dinerons... dinerons que no pensa tornar a qui ha pagat el soterrament per suposat....
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Nova estació de Montmeló

Post by 437.001 »

Puc estar més o menys d´acord amb tu, però això no farà tornar enrere en el temps l´estació de Montmeló... :nose
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Era per l'AVE

Post by Javi M »

Totalment d'acord amb la poca utilitat de l'obra. Però per l'AVE, travessar la zona a través del poble era la opció més addient i econòmica (no com a Vilafranca, on s'haguéssin pogut estalviar el túnel passant per fora del poble). I ja que s'havia de fer el túnel, per relativament poc més es feia també per a rodalíes.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Nova estació de Montmeló

Post by Nozomi »

Ayer por la tarde en la nueva estación de Montmeló, tras el intenso aguacero vinieron las goteras dentro del túnel, concretamente bajando por las escaleras normales en el andén dirección Barcelona. Tenías que ir muy arrimado a la vía para no mojarte. Por la zona de acceso al edificio de viajeros también se colaba el agua dentro del vestíbulo. Una de las validadoras ya estaba inutilizada. La cartelería sigue la moda de cometer faltas "Per PorBy" y luego nuevas palabras que se pueden apreciar en la información auxiliar que hay en la taquilla.

Decir que la estación tiene una generosa capa de mierda, tanto en los andenes como en el vestíbulo, allí convierte el gran espacio en una bonita pista de patinaje.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Nova estació de Montmeló

Post by Toni »

Pues si alguien espera que después de hacer la obra megalítica se mantegan el superedificio y las goteras y se limpien los x+1 metros cuadrados de cristales y se frieguen los y+z metros cuadrados de andenes....... mejor hubiera sido una obrita más normal que además de dar un mejor servicio ahora se podría mantener mejor....
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Nova estació de Montmeló

Post by gatvell »

Anem bé.
105 millions d'Euros d'inversió, en un calaix de formigó, fred e insípid. I goteres...
S'hauria de denunciar a la constructora per les goteres i que no fes cap nyap, sino desenterrar la capa impermeable i arreglar-la, tot i que passin cotxes per sobre.
Però el més segur es que comencin a posar canalons per recollir les goteres com a l'estación de Pl. Espanya d'FGC.

Que costaria fer uan estació, no diguem ja maca, sino, decent? Quelcom de l'estil de Pl. Catalunya d'FGC o Arc de Triomf de RENFE.
En fi, s'ha matat el bon gust i encara té que arribar Sagrera...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova estació de Montmeló

Post by metring »

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3266 ... _del_tunel

Foment desencalla la redacció del pla d’urbanització del túnel ferroviari de Montmeló

Aquest dimarts l’Ajuntament ha rebut la confirmació que s’ha encarregat el projecte

Griselda Escrigas

última actualització: 30-09-2013 (7:00)
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), que depèn del Ministeri de Foment, ha encarregat a l’enginyeria Ineco, vinculada també al Ministeri, la redacció del projecte d’integració i urbanització del túnel ferroviari de Montmeló.
D’aquesta manera, es desencalla aquest pas previ indispensable per a l’inici de les obres d’urbanització de la llosa de formigó sorgida amb la construcció dels túnels de la línia convencional i de la línia d’alta velocitat. L’Ajuntament, que ho havia reclamat amb insistència en els darrers mesos, ha rebut la notificació aquest mateix dimarts.

L’alcalde, Antoni Guil (PSC), destaca que aquest “és un pas endavant per conèixer exactament les tasques a fer d’acord amb el planejament que ja tenim aprovat i el projecte que s’elabori”. “En els propers mesos hem d’anar evolucionant el projecte per tenir-lo redactat el primer semestre de 2014”, assegura Guil. Això permetria tirar endavant durant l’any que ve la primera fase de les obres, al tram central del túnel. L’Ajuntament i Foment, “donada la complexitat pressupostària i del context actual”, han pactat “fer l’obra en tres fases”, explica Guil a EL 9 NOU.

La primera fase serà al tram central: des de la nova estació de Rodalia fins al carrer Pompeu Fabra, on hi havia l’antic pont. La segona fase serà la que va de Pompeu Fabra fins a la boca nord del túnel, tocant als viaductes. Per al final, es deixa el tram meridional: de l’estació fins a la boca sud. Aquesta és una zona més industrial i, per tant, amb menys habitatges.

Fins ara, s’havien fet algunes mesures d’integració del túnel. Per exemple, s’ha executat el perllongament de carrers com Lluís Companys i Josep Tarradellas, a tocar de la nova estació, fins al carrer del Primer de Maig, que ja és definitiva. A la zona nord, s’han adoptat mesures correctores a l’entorn dels carrers Mogent o Doctor Robert, per enjardinar els laterals de l’estructura de formigó.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”