Page 2 of 2

Re: "Convencional"

Posted: Wednesday 11/04/2012 12:58
by genissimon
Guigui wrote:
metring wrote:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.
Està clar que l'ample normal és el de 1435mm, ja que és el que utilitzen aproximadament el 60% de ferrocarrils del món (Europa excepte Rússia i antiga URSS, Canadà, USA, Mèxic, Xina, Austràlia, Japó al tren bala, etc...).

L'ample ibèric (1668-1674mm) només s'utilitza a Portugal (2600 Km) i a Espanya (11.700 Km).

Si hi incloguéssim l'ample indi (1676mm), hauriem de comptar els 18.800 Km d'Argentina, els gairebé 1.000 de Bangla Desh, els gairebé 4.000 de Chile, els gairebé 60.000 d'Índia, els 7.700 de Pakistan, i els gairebé 2.000 de Sri Lanka.

Salut !!

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Wednesday 11/04/2012 23:40
by Toni
Jo crec que s´assimila "xarxa convencional" a "ample ibèric" i "xarxa d´alta velocitat" a "ample internacional". Això, que és així en la immensa majoria dels casos, té ja moltes excepcions (tant xarxa convencional d´ample internacional com des de fa poc xarxa d´alta velocitat en ample ibèric) i suposo que poc a poc canviarà la terminologia... Respecte si és convencional o no l´ample ibèric´, és evident que és un gran problema per la xarxa i que s´ha d´apostar decididament pel canvi progressiu d´ample.... per dues raons:
1) Per eliminar barreres amb la resta d´Europa que perjudiquen sobretot a les mercaderies.
2) Per no tenir dues xarxes independents, que costen carisssssssssssssssssssssssssssssssssimes i no ens ho podem permetre. A França no hi ha xarxa d´alta velocitat a Perpinyà... cap problema, els TGV van per la xarxa convencional... solució senzilla i barata.

Respecte de Montmeló, crec que és una nova infraestructura megalítica, totalment innecessària i sobredimensionada, caríssima i inútil, un nou despropòsit que ens tocarà pagar als propers anys... el ferrocarril és una barrera a Montmeló?. Si a l´altre banda del tren no hi ha més que fàbriques decadents.... això el que permetrà (quan sigui), que es construeixin molts més pisos i l´Ajuntament pugui guanyar més dinerons... dinerons que no pensa tornar a qui ha pagat el soterrament per suposat....

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Sunday 15/04/2012 1:55
by 437.001
Puc estar més o menys d´acord amb tu, però això no farà tornar enrere en el temps l´estació de Montmeló... :nose

Era per l'AVE

Posted: Sunday 15/04/2012 13:52
by Javi M
Totalment d'acord amb la poca utilitat de l'obra. Però per l'AVE, travessar la zona a través del poble era la opció més addient i econòmica (no com a Vilafranca, on s'haguéssin pogut estalviar el túnel passant per fora del poble). I ja que s'havia de fer el túnel, per relativament poc més es feia també per a rodalíes.

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Sunday 15/04/2012 16:06
by Nozomi
Ayer por la tarde en la nueva estación de Montmeló, tras el intenso aguacero vinieron las goteras dentro del túnel, concretamente bajando por las escaleras normales en el andén dirección Barcelona. Tenías que ir muy arrimado a la vía para no mojarte. Por la zona de acceso al edificio de viajeros también se colaba el agua dentro del vestíbulo. Una de las validadoras ya estaba inutilizada. La cartelería sigue la moda de cometer faltas "Per PorBy" y luego nuevas palabras que se pueden apreciar en la información auxiliar que hay en la taquilla.

Decir que la estación tiene una generosa capa de mierda, tanto en los andenes como en el vestíbulo, allí convierte el gran espacio en una bonita pista de patinaje.

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Thursday 19/04/2012 22:00
by Toni
Pues si alguien espera que después de hacer la obra megalítica se mantegan el superedificio y las goteras y se limpien los x+1 metros cuadrados de cristales y se frieguen los y+z metros cuadrados de andenes....... mejor hubiera sido una obrita más normal que además de dar un mejor servicio ahora se podría mantener mejor....

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Friday 20/04/2012 14:48
by gatvell
Anem bé.
105 millions d'Euros d'inversió, en un calaix de formigó, fred e insípid. I goteres...
S'hauria de denunciar a la constructora per les goteres i que no fes cap nyap, sino desenterrar la capa impermeable i arreglar-la, tot i que passin cotxes per sobre.
Però el més segur es que comencin a posar canalons per recollir les goteres com a l'estación de Pl. Espanya d'FGC.

Que costaria fer uan estació, no diguem ja maca, sino, decent? Quelcom de l'estil de Pl. Catalunya d'FGC o Arc de Triomf de RENFE.
En fi, s'ha matat el bon gust i encara té que arribar Sagrera...

Re: Nova estació de Montmeló

Posted: Monday 30/09/2013 11:13
by metring
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3266 ... _del_tunel

Foment desencalla la redacció del pla d’urbanització del túnel ferroviari de Montmeló

Aquest dimarts l’Ajuntament ha rebut la confirmació que s’ha encarregat el projecte

Griselda Escrigas

última actualització: 30-09-2013 (7:00)
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), que depèn del Ministeri de Foment, ha encarregat a l’enginyeria Ineco, vinculada també al Ministeri, la redacció del projecte d’integració i urbanització del túnel ferroviari de Montmeló.
D’aquesta manera, es desencalla aquest pas previ indispensable per a l’inici de les obres d’urbanització de la llosa de formigó sorgida amb la construcció dels túnels de la línia convencional i de la línia d’alta velocitat. L’Ajuntament, que ho havia reclamat amb insistència en els darrers mesos, ha rebut la notificació aquest mateix dimarts.

L’alcalde, Antoni Guil (PSC), destaca que aquest “és un pas endavant per conèixer exactament les tasques a fer d’acord amb el planejament que ja tenim aprovat i el projecte que s’elabori”. “En els propers mesos hem d’anar evolucionant el projecte per tenir-lo redactat el primer semestre de 2014”, assegura Guil. Això permetria tirar endavant durant l’any que ve la primera fase de les obres, al tram central del túnel. L’Ajuntament i Foment, “donada la complexitat pressupostària i del context actual”, han pactat “fer l’obra en tres fases”, explica Guil a EL 9 NOU.

La primera fase serà al tram central: des de la nova estació de Rodalia fins al carrer Pompeu Fabra, on hi havia l’antic pont. La segona fase serà la que va de Pompeu Fabra fins a la boca nord del túnel, tocant als viaductes. Per al final, es deixa el tram meridional: de l’estació fins a la boca sud. Aquesta és una zona més industrial i, per tant, amb menys habitatges.

Fins ara, s’havien fet algunes mesures d’integració del túnel. Per exemple, s’ha executat el perllongament de carrers com Lluís Companys i Josep Tarradellas, a tocar de la nova estació, fins al carrer del Primer de Maig, que ja és definitiva. A la zona nord, s’han adoptat mesures correctores a l’entorn dels carrers Mogent o Doctor Robert, per enjardinar els laterals de l’estructura de formigó.