Page 2 of 2

Re: Bordeta Bifurcació

Posted: Monday 16/08/2010 23:29
by Vilarrubla
metring wrote:
Vilarrubla wrote:Està previst?
No he sentit absolutament res, el que sembla és que la versió web, que no era res de l'altre món, va deixar de funcionar l'any passat.

Tenir escanejat el diari, des del 1792, donaria unes possibilitats increïbles per investigar!!!
Doncs si, però sembla que ens haurem d'aguantar :cari

Re: Bordeta Bifurcació

Posted: Wednesday 07/09/2011 20:15
by metring

Re: Bordeta Bifurcació

Posted: Thursday 08/09/2011 14:00
by França451
Una pregunta, un pequeño off-topic. He leido que sale info de la estacion de la Bordeta en el 150 aniversario de la linea a Molins. En dicha info se dice que las dos primeras líneas de Bcn fueron Barcelona-Matarò y Barcelona-Molins. Imagino, pues, que por tanto, el hecho de que la R1 sea Molins de Rei-Matarò es por una reivindicación histórica de unir en una sola las dos líneas más antiguas de Barcelona. Me equivoco????

En cuanto a las vías de la antigua Bordeta, que comunican el corredor Martorell con el corredor Castelldefels, siguen existiendo o desaparecieron????

Coincidència

Posted: Thursday 08/09/2011 15:29
by Guigui
França451 wrote:Imagino, pues, que por tanto, el hecho de que la R1 sea Molins de Rei-Matarò es por una reivindicación histórica de unir en una sola las dos líneas más antiguas de Barcelona. Me equivoco????
No és ben bé així. Fins fa algun temps, l'R1 anava de Maçanet/Mataró fins a l'Hospitalet o l'aeroport. Per tal d'evitar cisallaments a Sants, van decidir fer-la continuar per la línia de Vilafranca, i com que a l'Hospitalet es forma força tap amb els trens que s'hi acaben, la van allargar fins a Molins. La coincidència amb les dues línies més antigues de la xarxa catalana és això, una coincidència.

Per a continuar el tema, el dia que es reconfigurin les vies i els SVC-Maçanet es facin costa-costa i interior-interior, l'R1 quedarà, en principi, per al trajecte per Vilanova i Mataró, i l'R2 per a l'interior.

Re: Bordeta Bifurcació

Posted: Saturday 10/09/2011 1:34
by UT596001
Guigui wrote:No és ben bé així. Fins fa algun temps, l'R1 anava de Maçanet/Mataró fins a l'Hospitalet o l'aeroport. Per tal d'evitar cisallaments a Sants, van decidir fer-la continuar per la línia de Vilafranca, i com que a l'Hospitalet es forma força tap amb els trens que s'hi acaben, la van allargar fins a Molins. La coincidència amb les dues línies més antigues de la xarxa catalana és això, una coincidència.
Bé, dir que els trens que feien Aeroport-Mataró en el moment que van deixar d'anar a l'Aeroport va ser a l'inici de les obres de l'Alta Velocitat a Sants, quan va quedar fora de servei la via exclusiva per els trens de l'Aeroport que sortia de Sants. En aquell precís moment es quan es va decidir portar tots els trens que anaven o venien de l'Aeroport a Molins de Rei, tot i que ja uns mesos abans a l'hora punta del matí ja hi havia algun tren de la R1 que començava o acabava a Molins de Rei.