La mega-avaria de les línies L9 i L10

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

Al Facebook de TMB diuen que no hi ha servei entre Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. No pot ser cosa de l'agulla de la bifurcació?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

BCN2008 wrote:Al Facebook de TMB diuen que no hi ha servei entre Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. No pot ser cosa de l'agulla de la bifurcació?
I per què al Facebook actualitzen, i a la pàgina oficial no? No se'ns està anant una mica l'olla amb el tema de les xarxes socials, en detriment dels altres mitjans?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by victorcasta »

BCN2008 wrote:Al Facebook de TMB diuen que no hi ha servei entre Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. No pot ser cosa de l'agulla de la bifurcació?
Ho dubto, sino no haurien pogut reprendre ahir el servei a l'L10.
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by fredebcnteatre »

victorcasta wrote:
BCN2008 wrote:Al Facebook de TMB diuen que no hi ha servei entre Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. No pot ser cosa de l'agulla de la bifurcació?
Ho dubto, sino no haurien pogut reprendre ahir el servei a l'L10.
No se, pero aquesta linea falla tant o més que renfe rodalies. Jo molt sovint veig: L9 o L10 o ambas no funcionan por incidencia técnica ... O alguna paranoia de aquestes. A saber ... tant nova i tant moderna que no funciona, hay que joerse, y entre tanto todos los dineros ganados en una linea que no acaba de funcionar cuando se podrían haber gastado en líneas no tan modernas pero que cubren mejor las necesidades de los ciudadanos. Políticos que priman lo aparente a lo importante.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by victorcasta »

:blah
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

Mirem-nos pel costat bo l'avaria: S'ha demostrat que si el sistema automàtic s'avaria, els trens no es tornen bojos i no hi ha cap accident, com deien alguns que passaria. :P
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

automatització morta i enterrada jajaja

Post by pau5321 »

Doncs ara us explicare la fauna que he vist:
Estava tallat el servei entre Fondo i Onze de Setembre, i entre La Salut i Onze de Setembre.
Els busos sustitutoris que he vist han sigut:
2726, 1769, 82XX, 7801, 7804, 7807, 7809, 7822, 782X.
El conductor del 2726, sincerament, anava una mica empanat, quan pujo dic: "Este va a Gorg?", i diu: si, acabo ahi mismo.
Total que en La Salut veig que para i surt del bus i li dic: no ibas a gorg? i diu: cuando he dicho yo eso?
M'han explicat que l'avaria ja no es només el sistema automátic, sino que hi ha hagut una filtració d'aigua molt forta a prop de la bifurcació.

Ah!! i el més important, crec que el sistema automátic, encara segueix averiat, perque he vist als Prosegur (i no dic malament) conduint els metros, semblava una broma jajaja :riure

Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

:o

Bastant desconcertant tot plegat. Una inundació fa que no es pugui fer la línia sencera? Però si encara no ha plogut ni res!!!!!!! Una tuberia rebentada?
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by fredebcnteatre »

No será els que l'han construida que al no cobrar per la crisi han rebentat canonades? No sé, aqui hi ha gat amagat.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

metring wrote:Bastant desconcertant tot plegat. Una inundació fa que no es pugui fer la línia sencera? Però si encara no ha plogut ni res!!!!!!! Una tuberia rebentada?
La bifurcació està situada al costat del riu. Potser aquesta és la qüestió... :nose
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

La DGTT ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 de metro

La Direcció General de Transport Terrestre (DGTT), a través de l’empresa pública IFERCAT, ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 del metro i ha requerit a Siemens, empresa responsable del sistema regulació automàtica dels trens, que aporti les dades del problema informàtic que està impedint el bon funcionament del l’L9 i L’10 de metro. Al mateix temps, s’ha requerit a Siemens, des del primer moment en que es va detectar la incidència, que realitzessin l’esforç necessari per tal de restablir quan abans la circulació de les línies afectades pels problemes tècnics.

La DGTT i TMB lamenten les molèsties que aquesta incidència està produint als afectats.

Per altra banda, la DGTT i TMB volen deixar clar que des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Barcelona han patit aturades en algun tram un total de 1.472 minuts, del total de 210.420 minuts que acumulen en funcionament. Això representa que les línies L9 i L10 han estat en funcionament el 99,3% del total del seu temps d’operativitat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pastor s’han reduït les incidències substancialment. Aquestes dades són similars a la de la resta de línies.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: automatització morta i enterrada jajaja

Post by victorcasta »

pau5321 wrote:perque he vist als Prosegur (i no dic malament) conduint els metros, semblava una broma jajaja :riure
No m'ho crec.
jsantos233
N5
N5
Posts: 116
Joined: Sunday 10/01/2010 18:39

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by jsantos233 »

Una pregunta...que no poden fer-ho amb conducció manual?
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by BCN2008 »

Em sembla que la línia no està preparada per operar en manual.
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by fredebcnteatre »

Es poden ficar trens manuals. No?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by victorcasta »

No es pot fer servei comercial amb passatgers en mode especial (manual i sense ATP), ni a L9 ni a cap altra, però a L9 encara menys perquè no hi ha semàfors.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

I sobre les filtracions...Amb la pluja que cau ara, què passarà?

Dons sí que és gros si fins i tot obriran expedient!

Penjo aquí un missatge del passat BCN Rail que vaig penjar al fòrum privat, per tal que veieu si hi havia cap problema que es pugui relacionar amb els d'ara:
metring wrote:Doncs a la conferència d'avui, ningú s'aventurava a donar la data.

Avui han parlat, a la primera part de la conferència sobre conducció automàtica a les línies 9, 10 i 11, en Xavier Badia, d'Alstom, que ha estat preguntat sobre el sobrecost dels trens 9000, al que ha respost que entre els de les línies 2, 4 i 9, el cost seria de 450 mil·lions d'euros. També de que els trens estan concebuts per a que tinguin el màxim de gent de peu, i que és una tendència a Europa (Mass Transit), i que també é més fàcil a l'hora d'evaquar el tren en cas d'emergència.

Poc després, ha parlat en Gonzalo Martínez, de Siemens, que son els qui han implantat el sistema de conducció UTO, que funcionarà en el salt final de la línia. De moment, els trens tindran un assistent, que serà per atendre els clients, tècnic de manteniment i conductor, tot i que no haurà d'exercir.

A l'hora de les preguntes, ha parlat sobre fallos que hi han hagut durant els mesos de la marxa en blanc, que havia de començar el maig, després va ser postposat al juny, i finalment va començar el 21 de setembre. Hi han hagut diversos, però alguns han estat que els trens 9000, tot i estar circulant ja a les línies 2 i 4, s'han trobat amb un problema curiós: el sistema de conducció automàtica de Siemens és més "agressiu" que no pas amb motorista :o (arrenca fort, frena al límit...), i als motors dels trens se'ls disparava l'alarma de sobreescalfament i s'aturaven. Uns altres han estat que les portes de l'andana tenien una certa fricció amb els trens, i que els itineraris automàtics no funcionaven i els trens s'aturaven. Ara per ara, el sistema està pràcticament a punt fer funcionar, i TMB ha fet una auditoria molt rigurosa per tal que tot funcioni a la perfecció.

Després de la pausa cafè (molt bó! :D ), ha parlat en Ramon Rosell, de TMB, que ha fet amb la seva exposició una una visió global sobre el que representa la L9, línia complexa però segura, segons les seves pròpies paraules. Ha esmentat que la fase de projecte de la L2 fins a Parc Logístic i l'aeroport es troba en estudi. Sobre la L9, ha mencionat que les vies estan interconectades, en cas d'incidències, i sobre els tallers de la Zona Franca, ha explicat que fa 600 metres de llarg, té dos pisos, i al pis superior es farà el rentat i manteniment, i al de sota, a on s'accedeix mitjançant rampa, el manteniment preventiu i les reparacions dels trens. Altres detalls han estat que les portes de les andanes tenen botó d'opertura manual, però que en el futur tot serà automàtic mitjançant un sistema Wifi, i que en lloc de tenir-ne 20 com a les dels trens n'hi han 21, per si un tren no encaixés, i que seria portat amb el telecomandament cap a la porta 21; que els ascensors aniran coordinats amb les arribades dels trens, i que les escales d'emergència estaran presuritzades.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Post by metring »

BCN2008 wrote:La DGTT ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 de metro

La Direcció General de Transport Terrestre (DGTT), a través de l’empresa pública IFERCAT, ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 del metro i ha requerit a Siemens, empresa responsable del sistema regulació automàtica dels trens, que aporti les dades del problema informàtic que està impedint el bon funcionament del l’L9 i L’10 de metro. Al mateix temps, s’ha requerit a Siemens, des del primer moment en que es va detectar la incidència, que realitzessin l’esforç necessari per tal de restablir quan abans la circulació de les línies afectades pels problemes tècnics.

La DGTT i TMB lamenten les molèsties que aquesta incidència està produint als afectats.

Per altra banda, la DGTT i TMB volen deixar clar que des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Barcelona han patit aturades en algun tram un total de 1.472 minuts, del total de 210.420 minuts que acumulen en funcionament. Això representa que les línies L9 i L10 han estat en funcionament el 99,3% del total del seu temps d’operativitat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pastor s’han reduït les incidències substancialment. Aquestes dades són similars a la de la resta de línies.
Contrasteu les dades d'aquí amb les de http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... temps.html

La CGT denuncia que el servei de les noves L9 i L10 ha estat aturat un 35% del temps

També critica la incapacitat de TMB per solucionar l'avaria i el fet d'haver de recórrer a tècnics francesos, segons la versió del sindicat

12/08/10 18:33 - Barcelona - Agències

La CGT ha advertit que les noves línies 9 i 10 del metro de Barcelona han estat parades o amb serveis parcials més d'un 35% del temps des que es van posar en marxa, i ha atribuït aquest fet a “l'aposta equivocada per l'automatització total”. El sindicat ho ha afirmat en un comunicat després que les dues línies es trobin afectades per segon dia consecutiu a causa d'una errada informàtica en el sistema de conducció automàtic.

La CGT ha criticat la “greu situació” en què es troben les dues línies de metro i la incapacitat de la direcció de TMB per solucionar l'avaria, davant la qual l'empresa ha hagut de recórrer a tècnics francesos, segons la versió del sindicat.

L'organització sindical ha afirmat que la línia 9 es va inaugurar el desembre del 2009 “per qüestions polítiques” i ha recordat la seva oposició per “la improvisació i l'estalvi econòmic en qüestions tècniques i en personal”.

Mentrestant, les línies 9 i 10 del metro de Barcelona continuen funcionant de manera anòmala En ambdós casos, el servei tallat se supleix amb autobusos.

Per la seva banda, TMB adverteix que de moment no hi ha previsió sobre quan pot estar solucionada totalment l'avaria.

Sobre el tema de l'expedient a Siemens, us recordo http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ombinogate Encara sort que els trens no són seus!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10

Post by metring »

Per fi, apareix informació sobre el tema a la web de TMB!!!! (El que no diu és que porta les hores que porta).

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C


12/08/2010 Incidència tècnica línies L9 i L10 de metro

Les línies 9 i 10 de metro estan oferint servei parcial a causa d'un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens.

Així, en aquests moments la línia 9 (La Sagrera - Can Zam) funciona entre La Sagrera i Onze de Setembre per una banda i entre Fondo i Can Zam de l'altra. Un servei alternatiu d'autobusos cobreix el tram entre les estacions d'Onze de Setembre i Fondo. Pel que fa la línia 10 (La Sagrera - Gorg), funciona entre La Sagrera i Onze de Setembre d'una banda i entre Gorg i La Salut de l'altra. Un servei d'autobusos comunica el tram entre Onze de Setembre i La Salut.

Per tant, hores d'ara resten forade servei 3 estacions: Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. Per cobrir els trams afectats s'ha habilitat un servei especial d'autobús llançadora dotat de fins a 10 vehicles per facilitar la mobilitat, a més de les línies regulars d'autobusos i de les connexions amb les línies 1, 2 i 5 de metro en les estacions de La Sagrera, Fondo i Gorg. La incidència i els serveis alternatius s'estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d'informació i empleats situats a les estacions.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: automatització morta i enterrada jajaja

Post by traveller »

pau5321 wrote: Ah!! i el més important, crec que el sistema automátic, encara segueix averiat, perque he vist als Prosegur (i no dic malament) conduint els metros, semblava una broma jajaja :riure

Salutacions
Va home va! A cada tren hi havia un Tècnic d'Operacions i un agent de seguretat, ja que ambdues cabines estaven descapotades i per seguretat s'havien de protegir. Droga mala, droga mala. xD
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”