Page 2 of 8
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 07/09/2010 18:18
by metring
No puc entendre aquesta idea de "repetitivíssimes" 447, que potser no donen servei? De què es tracta, de viatjar en unes unitats que funcionin bé i en la línia adequada, o de veure una desfilada? Val que sempre fa gràcia veure un tren diferent, però tampoc es pot menysprear el que hi ha.
Apart, què té a veure la resta del missatge amb el tema del fil?
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 0:22
by UT596001
PoLeTe124 wrote:[Però el què fot molt, almenys a mi, és que la gent què té que agafar FGC per anar a Martorell, per exemple, jo: D'El Palau fins a Martorell-central, pico amb la meva T10 de 2 zones (tenia pensat colar-m'hi, però al final ho vaig deixar córrer
Sant Andreu de la Barca-Martorell es pot fer amb un títol de una zona tant amb FGC com amb Soler i Sauret sempre i quan no vinguis d'un altre mode de transport i no facis després transbord. Es així en tots els trajectes entre dos municipis contigus en zones diferents, excepte si un d'ells és de la zona 1 o és fora de la RMB.
Ja de pas deixo la meva opinió sobre els Civia: de cara al viatger la concepció del tren ja representa una millora respecte a les 447: més lluminós i millor insonorització, però peca, d'una banda, de l'excessiva altura de l'estrep en andanes baixes (prou conegut ja aquest problema) i un altre pega per mi molt important: entre que tanca les portes i arrenca el tren triga uns 10 segons més que les 447. D'altra banda tinc la precepció (ho hauria de comprovar empíricament) que les 447 respecte als Civia en trams repetitius de pujades i baixades constants de velocitat són més àgils, almenys en el trajecte on m'hi trobo, de Montcada i Reixac a Montmeló.
Una altre pega és el tema de les pantalles, on la informació que es dona és millorable i solen fallar bastant sovint. Les tires de LED'S de les 447 també fallen, però menys.
També m'he trobat més sovint que s'avarïi el tren on hi viatjava si era Civia respecte a una 447. Possiblement sigui casualitat.
I finalment, percepció personal, prefereixo anar amb 447 que no en Civia, encara que és la inèrcia d'anys d'estar acostumat a viatjar amb 447. També m'agrada viatjar amb Civia, però.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Wednesday 08/09/2010 8:32
by metring
Un altre detall: les barres per agafar-se per pujar al tren, estan massa endins, és més fàcil pujar agafant-se de les portes que no pas de les barres.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 08/09/2010 11:37
by PoLeTe124
UT596001 wrote:
Sant Andreu de la Barca-Martorell es pot fer amb un títol de una zona tant amb FGC com amb Soler i Sauret sempre i quan no vinguis d'un altre mode de transport i no facis després transbord. Es així en tots els trajectes entre dos municipis contigus en zones diferents, excepte si un d'ells és de la zona 1 o és fora de la RMB.
Però igualment, tindria què pagar 2 cops
Mentres tingui la T10 de 2 zones, només tindré que pagar a Rodalies, però quan se m'acava la T10, tinc què gastar 16€..
En fi, la meva opinió és què són millor els Civia, intento què m'agradin les 447, però no ho aconsegueixo
Li he trobat alguna cosa especial, què encara no sé què és, què no deixa "enamorar-me" de les 447. Però el punt negatiu què li tinc al Civia, què al arrencar els primers km/h, o frenar fins quedar-se quiet, és com si el tren tremolés
Re: Civies: us convencen?
Posted: Wednesday 08/09/2010 13:18
by metring
I lo de les emoticones de riure, quin és el sentit?
Re: Civies: us convencen?
Posted: Wednesday 08/09/2010 14:59
by genissimon
He viatjat relativament poc en civia, comparat sobretot amb les 447 i les 440 originals i els seus derivats.
Dues percepcions:
1.- L'espai entre seients enfrontats crec que és insuficient. Sembla menor que en les 447 que ja és justet. Tot i que els seients em semblen més còmodes que els de les 447 (res, però, comparat amb els de escai granat dels de les 440 originals o els de tela reversibles de les últimes 440 originals)
2.- Podrien posar una càmera al frontal del tren i emetre les imatges pels monitors de l'interior, amb la informació (propera estació, parades, etc...) sobreimpressionada.
Foto de l'interior amb seients d'escai de les 440 originals:
440 original escai - Listadotren
Foto de l'interior amb seients reversibles de tela de les 440 originals:
440 original tela reversible - Listadotren i
440 original tela reversible - Tranvia però amb fundes de color granat llis.
Salut !!
Re: Civies: us convencen?
Posted: Saturday 11/09/2010 12:26
by solde13
genissimon wrote:Podrien posar una càmera al frontal del tren i emetre les imatges pels monitors de l'interior, amb la informació (propera estació, parades, etc...) sobreimpressionada.
Totalment d'acord, les pantalles del civia realment no els hi donen cap utilitat:
- A les estacions on hi ha correspondències no les indiquen a sants, per exemple, enlloc de posar renfe MD i LD simplement posa dos cops el logotip de renfe i es queden tant amples, igual que el metro i FGC que simplement posa que fan correspondència amb trens d'aquelles operadores però en cap moment posa quines línies.
- Fan la mateixa abreviació que a les pantalles led de fora, trobo normal que si a les pantalles de fora no hi cap castelldefels, per exemple, hagin de posar castelldefe. però el que si que no entenc es perquè també ha de posar això a les pantalles on hi cap de sobres fent la lletra una mica més petita (per no parlar de gran. centre, que per posar això podrien posar directament granollers).
- Entre les estacions les pantalles estan en negre quan, com ha dit el genissimon podrien posar una càmera frontal al tren i emetre les imatges a l'interior.
- Amb la mania que te la generalitat amb el canvi de imatge de rodalies, el que no entenc es perquè no posen la R taronja a les pantalles civia quan anuncien les estacions i perquè no canvien C2 per R2 (per exemple).
Re: Civies: us convencen?
Posted: Saturday 11/09/2010 18:24
by Nozomi
Los que han viajado a las diferentes Mecas del ferrocarril (en Europa varios países, en Asia uno destinado a ser el Alá de las diferentes Mecas) seguramente no les gustarán la mayoría de trenes que circulan por aquí.
A mi el Civia no me gusta un pelo. Me parece muy ostentoso (para decir que es moderno) pero a la hora de la verdad poco o nada práctico. Los trenes de cercanías deberían responder más a un esquema tipo "metro", esto es fácil acceso al tren. Por ello, los trayectos tampoco deberían ser largos. ¿Qué es esto de hacer con material de Cercanías trayectos a Puigcerdà?, ya me parece abominable que pasen de Vilanova-G, Martorell, Terrassa, Granollers o Mataró. Fuera de ese espacio ya deberíamos ver otro tipo de trenes con mejores prestaciones.
En este sentido el Civia me parece un tren anárquico en la disposición de asientos (mejor conseguida en las 447 y similar). Un tren que informa mal, da vergüenza ajena ver la "gran" información que ofrecen las pantallas. Especialmente asusta la modernidad tras volver de un país en el que sus trenes de cercanías sin ser aparentemente tan modernos informan en sus
pantallitas en tiempo real del estado de las otras líneas, de las salidas y servicios del andén y estación siguiente, y además del tiempo, de la bolsa y con espacios de publicidad que cobra la compañía. No hablemos del aseo, ese huevo monstruoso que debe ser el doble de grande de lo normal (ocupando espacio del tren) porque vamos,
he visto aseos en
trenes para PMR que no ocupan lo que ocupa uno en un Civia.
Y finalmente el acceso a los trenes, que es nefasto como en todas las estaciones de la red de Cercanías. El mal ya está hecho, se han subido andenes pero no lo suficiente para una entrada llana porque claro, a saber ese tren, supuestamente de Cercanías en qué estaciones va a parar, no sé, igual llega hasta Tortosa, pero ¿qué hace en Tortosa?. Desde luego si el problema son los Talgo apaga y vámonos. Una vez los trenes de largo recorrido pasen por vías de alta velocidad no hay excusa para esta vez sí recrecer al estilo Barcelona-Vallès todos los andenes de la red.
Un buen tren de cercanías debería ser algo más parecido a
estoque no a los modernísimos Civia. Y por supuesto no entiendo las aspiraciones de tener "trenes más modernos" que sirven exactamente para lo mismo: para nada.
Ale, ya me he desfogado. Y no, no me paga nadie.
Saludos.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Sunday 12/09/2010 23:58
by metring
Nozomi wrote:Los que han viajado a las diferentes Mecas del ferrocarril (en Europa varios países, en Asia uno destinado a ser el Alá de las diferentes Mecas) seguramente no les gustarán la mayoría de trenes que circulan por aquí.
A mi el Civia no me gusta un pelo. Me parece muy ostentoso (para decir que es moderno) pero a la hora de la verdad poco o nada práctico. Los trenes de cercanías deberían responder más a un esquema tipo "metro", esto es fácil acceso al tren. Por ello, los trayectos tampoco deberían ser largos. ¿Qué es esto de hacer con material de Cercanías trayectos a Puigcerdà?, ya me parece abominable que pasen de Vilanova-G, Martorell, Terrassa, Granollers o Mataró. Fuera de ese espacio ya deberíamos ver otro tipo de trenes con mejores prestaciones.
En este sentido el Civia me parece un tren anárquico en la disposición de asientos (mejor conseguida en las 447 y similar). Un tren que informa mal, da vergüenza ajena ver la "gran" información que ofrecen las pantallas. Especialmente asusta la modernidad tras volver de un país en el que sus trenes de cercanías sin ser aparentemente tan modernos informan en sus
pantallitas en tiempo real del estado de las otras líneas, de las salidas y servicios del andén y estación siguiente, y además del tiempo, de la bolsa y con espacios de publicidad que cobra la compañía. No hablemos del aseo, ese huevo monstruoso que debe ser el doble de grande de lo normal (ocupando espacio del tren) porque vamos,
he visto aseos en
trenes para PMR que no ocupan lo que ocupa uno en un Civia.
Y finalmente el acceso a los trenes, que es nefasto como en todas las estaciones de la red de Cercanías. El mal ya está hecho, se han subido andenes pero no lo suficiente para una entrada llana porque claro, a saber ese tren, supuestamente de Cercanías en qué estaciones va a parar, no sé, igual llega hasta Tortosa, pero ¿qué hace en Tortosa?. Desde luego si el problema son los Talgo apaga y vámonos. Una vez los trenes de largo recorrido pasen por vías de alta velocidad no hay excusa para esta vez sí recrecer al estilo Barcelona-Vallès todos los andenes de la red.
Un buen tren de cercanías debería ser algo más parecido a
estoque no a los modernísimos Civia. Y por supuesto no entiendo las aspiraciones de tener "trenes más modernos" que sirven exactamente para lo mismo: para nada.
Ale, ya me he desfogado. Y no, no me paga nadie.
Saludos.
+1
Re: Civies: us convencen?
Posted: Monday 13/09/2010 0:10
by david_jim
A mi els Civia doncs, en principi, ni fu ni fa. Però m'estimo bastant més una 447. Un matí d'aquests en comptes d'anar al matí en Civia van posar una 447, i es notava la diferència, sobre tot en el temps de tancament de portes i de posar-se en marxa, però a la R2 nord són difícil de veure les 447. Però a més a més, no sé si serà sensació meva o què, però triga més a escalfar-se en dies que fa fred que una 447, perquè alguns dies a l'hivern que agafava els primers trens del dia, notava diferència entre un Civia i una 447.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Friday 22/10/2010 17:58
by 437.001
Seria possible 450s amb l´acceleració d´una Civia?
Re: Civies: us convencen?
Posted: Friday 22/10/2010 18:25
by UT447Barcelona
metring wrote:Rumors sobre incendis? No entenc aquest tipus de coses perquè si...
A la cabina de Civia hi ha un llum que es posa vermell quan hi ha fum a dins del tren i aixo quan es posa a fumar als lavabos li avisa al maquinista que que hi ha fum.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Friday 22/10/2010 18:26
by UT447Barcelona
david_jim wrote:A mi els Civia doncs, en principi, ni fu ni fa. Però m'estimo bastant més una 447. Un matí d'aquests en comptes d'anar al matí en Civia van posar una 447, i es notava la diferència, sobre tot en el temps de tancament de portes i de posar-se en marxa, però a la R2 nord són difícil de veure les 447. Però a més a més, no sé si serà sensació meva o què, però triga més a escalfar-se en dies que fa fred que una 447, perquè alguns dies a l'hivern que agafava els primers trens del dia, notava diferència entre un Civia i una 447.
Si aixo estic d´acord que son molt lents en tancar totes les portes! Millor una 447!
Re: Civies: us convencen?
Posted: Monday 25/10/2010 8:21
by Trenscat
Relacionat indirectament amb els Civia, a la Fira del Tren de Castellar hi havia un expositor amb el nou Civia en H0. Què us sembla a vosaltres? A mi no em desagrada però el frontal no m'ha convençut del tot (encara que a la foto queda prou bé).
http://www.flickr.com/photos/trenscat/5111233490/
Re: Civies: us convencen?
Posted: Monday 25/10/2010 22:36
by ABB_Traccion
El frontal el veus estrany perquè és el model de CAF, no el d' Alstom que tenim per Barcelona.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 26/10/2010 8:20
by Trenscat
No però no era tant per això com per l'aparença del conjunt del frontal del model quan te'l mires des de davant. Que sàpiga l'única diferència entre un Civia CAF o Alstom és la tapa de l'enganxall.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 26/10/2010 10:52
by 122-042-132
Per molts motius, millor una 447, ó fins i tot, en el seu moment, una 440. Salut!
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 26/10/2010 10:58
by metring
Una mica d'argumentació, és a dir, nombrar motius pels quals l'un si i l'altre no?
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 26/10/2010 19:30
by UT447Barcelona
Trenscat wrote:No però no era tant per això com per l'aparença del conjunt del frontal del model quan te'l mires des de davant. Que sàpiga l'única diferència entre un Civia CAF o Alstom és la tapa de l'enganxall.
Els topalls, els cargols i abaix del indicador aixo no té els de CAF.
Re: Civies: us convencen?
Posted: Tuesday 26/10/2010 20:00
by victorcasta
UT447Barcelona wrote:Els topalls, els cargols i abaix del indicador aixo no té els de CAF.
Segur?