Page 2 of 2

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Monday 22/11/2010 10:07
by davida
La CORI wrote:- Vehicles oficials de color rosa amb tapisseria de pell de lleopard, que funcionin amb biodièsel. A qui no li agradi que agafi el transport públic.
Em sembla la proposta mes seria que he vist en tota la campanya electoral sobre transport.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Monday 22/11/2010 12:27
by metring
davida wrote:
La CORI wrote:- Vehicles oficials de color rosa amb tapisseria de pell de lleopard, que funcionin amb biodièsel. A qui no li agradi que agafi el transport públic.
Em sembla la proposta mes seria que he vist en tota la campanya electoral sobre transport.
Doncs si, més sensata que totes les que fan els partits amb representació parlamentària junts.

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Monday 22/11/2010 12:30
by davida
Si es portes a la pràctica la proposta del Cori, els nostres estimatgs governats veurien com funcionan el transport públic i farien alguna cosa.

Abolició del cotxe oficial!

Posted: Monday 22/11/2010 12:52
by Guigui
És una variant més pintoresca del que jo reclamo des de fa anys (vegeu signatura).

Re: Programes electorals sobre transport

Posted: Thursday 25/11/2010 19:04
by Sky
Image

ERC escenifica amb un balancí l'espera que han d'aguantar els usuaris de la línia de Lleida-Manresa

El candidat d'ERC per Lleida, Carmel Mòdol, ha destacat aquest dijous que l'única manera lògica d'estar en una estació de les de la línia de Lleida a Manresa "és la de portar un balancí perquè hi has de venir a passar el dia".

Ha estat d'aquesta manera, portant un balancí a l'estació de Mollerussa, com Esquerra ha volgut escenificar i denunciar la poca freqüència de trens d'aquesta línia ferroviària. Mòdol ha criticat l'estat de les infraestructures de Lleida i ha assenyalat que en molts casos semblen més del "tercer món" que no de la Catalunya actual. En aquest sentit, el candidat d'ERC ha demanat equiparar el sistema de trens de Lleida a les Rodalies de Barcelona.

Pel candidat d'ERC per Lleida, Carmel Mòdol, des del punt de vista del transport públic a Lleida "queda molt camí per recórrer". Ho ha volgut emfatitzar des de l'estació de trens de Mollerussa, per on hi passa la línia de Manresa, de la qual ha dit que hauria de ser considerada com les de Rodalies de Barcelona. Mòdol ha explicat que actualment durant un dia només hi ha tres trens que van cap a Lleida i quatre més que van en direcció Cervera. 2Això no és un servei públic", ha remarcat el candidat.

En aquest sentit, Mòdol ha proposat que el sistema ferroviari de tot Catalunya sigui considerat de Rodalies i per això s'aposti per la millora, no només de les línies en si, sinó també de la maquinària. Així mateix, ha suggerit que s'implanti a Lleida un sistema de bitllet únic per tal que els usuaris puguin passar en un sol viatge per diverses línies de la demarcació. Mòdol ha lamentat que a Barcelona els trens de rodalies passin cada deu minuts i a Lleida passin hores sense trens.

El tren de la Pobla fins a Sort

A banda d'això, Esquerra també ha proposat fer inversió en obra pública per tal que el tren de la Pobla de Segur arribi fins a Sort, i que Puigcerdà i la Seu d'Urgell estiguin connectades per tren també. A més, i sempre i quan hi hagi diners, Mòdol ha apostat per un tren que ressegueixi l'eix del Segre i connecti la plana amb el Pirineu per aquesta banda.

Pel que fa a l'alta velocitat, Esquerra ha insistit una vegada més en el fet que els trens Avant siguin considerats de Rodalies. Sis freqüències per cada destinació ho troben insuficient si es compara amb Ciudad Real, que té dotze freqüències amb Madrid, o Toledo, on passa un Avant cada mitja hora, segons Mòdol. A més a més, el candidat republicà ha demanat un sistema de venda de bitllets "més raonable, ja que el que hi ha ara només beneficia a la companyia". Segons Mòdol, hi hauria d'haver paquets de deu bitllets i que l'usuari els pogués gastar en un període dilatat.

http://bondia.cat/component/content/art ... da-manresa

En un altre món

Posted: Thursday 25/11/2010 21:29
by Guigui
A més, i sempre i quan hi hagi diners, Mòdol ha apostat per un tren que ressegueixi l'eix del Segre i connecti la plana amb el Pirineu per aquesta banda.
Els diners són fàcils de trobar. Que es gastin els calers en l'ETF en fer-lo de regionals seguint estàndards moderns però no una LAV oculta, i que alliberin les partides per als túnels de Toses i la Bonaigua, que només són per a beneficiar pixapins.
Pel que fa a l'alta velocitat, Esquerra ha insistit una vegada més en el fet que els trens Avant siguin considerats de Rodalies. Sis freqüències per cada destinació ho troben insuficient si es compara amb Ciudad Real, que té dotze freqüències amb Madrid, o Toledo, on passa un Avant cada mitja hora, segons Mòdol.
Aquest senyor no ha entès de què va el concepte de mobilitat en alta velocitat, i també està força desinformat sobre les freqüències en determinats trajectes.

Quant a la resta de coses, més o menys d'acord. No tot el que ha dit és criticable.

Efectes electorals en la política del transport

Posted: Monday 29/11/2010 13:56
by Guigui
A hores d'ara sembla clar que hi haurà govern de minoria o coalició de CiU. Els efectes més clars per al transport, sempre que hi hagi prou diners, seran probablement l'impuls del Quart Cinturó com a autopista i el replantejament (un més) de l'ETF. Quant a la resta, no hi veig massa canvis.