Page 2 of 3

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Sunday 24/07/2011 13:55
by metring
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... es-1091152

El desplegament policial al metro no aconsegueix eliminar els carteristes

Els lladres continuen robant a les estacions on la presència dels agents no és contínua

Els Mossos doblen el seu operatiu i la Guàrdia Urbana treballa per primera vegada al suburbà

Diumenge, 24 de juliol del 2011
DAVID PLACER
BARCELONA


Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana van iniciar ahir un ampli dispositiu policial al metro de Barcelona per intentar acabar amb l'onada de robatoris a turistes. L'operatiu, que inclou doblar la presència d'agents secrets i el patrullatge per primera vegada de la Guàrdia Urbana, va ser anunciat divendres passat per l'alcalde de Barcelona Xavier Trias i es mantindrà fins a l'octubre per combatre la total impunitat amb què fins ara operen els grups de carteristes als vagons i les andanes, tal com ha denunciat EL PERIÓDICO durant les últimes dues setmanes.

Els grups d'agents van recórrer les principals estacions durant tota la jornada d'ahir però tot i que van frenar les incidències, no van poder eliminar els grups dedicats gairebé professionalment al furt i coneguts de sobres per la policia secreta i els treballadors del metro. Els delinqüents reapareixien quan se n'anava la policia.

ROBATORI AVORTAT / Ahir, pocs minuts abans de les 15.00 hores, a l'estació Sagrada Família, el conductor del metro va enviar una advertència als passatgers. I no era un missatge enregistrat. «Atenció: un grup de carteristes ha entrat al tren. Sisplau, vigilin les seves pertinences». El missatge, en castellà, no va poder ser entès per Bahar Karaosmanoglu, de 21 anys, que va ser empesa per dos homes mentre entrava al tren. El seu amic, un militar turc, de seguida es va adonar que els homes li havien robat.

Al veure's sorpresos, els mateixos carteristes van llançar el moneder i van advertir als turistes que la cartera robada era a terra. Els joves turcs van cridar «¡policia, policia!», però ningú els va ajudar. Els passatgers es van mirar i el conductor va aturar el tren a l'estació més temps de l'habitual. Però, en aquell moment no hi havia rastre ni dels Mossos d'Esquadra ni dels agents de la Guàrdia Urbana. Estaven patrullant de manera permanent a sis estacions: Sants, Catalunya, Diagonal, Passeig de Gràcia, Espanya i Sagrera. «Els urbans han baixat com quatre vegades. Recorren l'andana i se'n tornen a anar», va explicar un dels vigilants privats del metro que resguarda el vestíbul del carrer de Sardenya, un dels més perillosos pel que fa als furts durant els caps de setmana.

A la següent estació, Verdaguer, els lladres van baixar del tren i van intentar tornar a robar però, a l'adonar-se de la presència del fotògraf, van fugir espantats. Al cap de pocs minuts tornaven per l'entrada de l'altra línia per continuar amb l'assetjament als turistes.

DOS OPERATIUS / L'operatiu policial que va començar ahir al metro inclou el patrullatge permanent i la presència fixa. Les parelles de la Guàrdia Urbana es passejaven amb uniforme, igual que les parelles de Mossos d'Esquadra, a les estacions més cèntriques. «Les dues policies estem fent dispositius per separat», explicava un dels agents. Ells saben que la seva presència només pot dissuadir una mica els carteristes, però estan convençuts que sense un canvi de marc legal, la seva feina té poca eficàcia. «De vegades no s'estan de robar a prop nostre. Saben que aniran a comissaria i tornaran a sortir en llibertat al cap de pocs minuts», va dir un dels policies.

A primera hora del matí, la comissaria de la plaça de Catalunya, una de les principals on es dirigeixen els afectats a denunciar robatoris, no semblava tan plena com de costum. A les estacions on circulaven els policies no hi havia rastre dels carteristes habituals però a la resta seguien operant amb les seves tècniques habituals: disfressats de turistes i esperant els moments d'aglomeració. Els passatgers van elogiar l'increment de la presència policial però van opinar que la mesura no serà eficaç si no es manté tot l'any. Molts temen que els carteristes tornaran a robar tranquil·lament.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Monday 25/07/2011 11:21
by metring
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... istas.html

Tres trabajadores de la L3 de metro cuentan su impotencia ante los carteristas

"Veo entre 20 y 25 hurtos cada día", dice una | "Me insultan y me amenazan cuando salgo en ayuda de los pasajeros", relata otra

Sucesos | 25/07/2011 - 00:33h

Barcelona. (Redacción).- Sonia, Maika y Jesús trabajan en la línea 3 del metro de Barcelona, concretamente en el tramo entre Passeig de Gracia y Espanya, una zona muy concurrida por turistas y sus depredadores de guante blanco. Llevan años soportando durante su horario laboral las embestidas diarias de carteristas y ladronzuelos varios a los pasajeros del subterráneo, pero aseguran que en los últimos meses ha empeorado sustancialmente su cotidianidad.

Los grupos organizados que ven a diario, que conocen a la perfección –y viceversa, ellos también conocen al personal de TMB–, se les han envalentonado y se les encaran con más agresividad. Denuncian la “frustración” que les provoca vivir cada día el mismo deja vú y aseguran haber sufrido numerosas intimidaciones verbales y algunas situaciones de peligro físico.

Los tres se dedican a la atención al público, en las estaciones, y también a la conducción de trenes, alternando una hora de cada actividad. “Somos de los que avisan a los pasajeros por megafonía cuando vemos entrar carteristas o tocamos el claxon fuerte para intimidarles”, relata Jesús medio riendo. “Legalmente sólo pueden hacerlo los de la L2, que tienen un mensaje grabado y lo pueden emitir, pero nosotros en principio no deberíamos, aunque la empresa es comprensiva y no nos persigue demasiado”, añade.

Amenazas, obscenidades y frustración
“A lo largo de una jornada de trabajo veo entre 20 y 25 hurtos”, afirma Maika. “Si aviso a los pasajeros y los delincuentes me pillan, me amenazan pasándose el pulgar por la garganta o gritando insultos. Si estás cerca te escupen o te vacían los restos de alguna botella de agua por encima”, denuncia.


“Si les llamas la atención te gritan, te hacen gestos, se enfadan y en ocasiones se acercan cara con cara para decirte que salgas fuera, a la calle, donde no hay cámaras que puedan protegerte”, comenta Jesús. “En el tren es peor, cuando cierras puertas ellos las aguantan hasta conseguir su botín y si tú tocas la bocina avisando, entonces ellos se acercan a la cabina de conducción y te escupen o dan golpes al cristal”, prosigue.

“En ocasiones no me atrevo a salir de la cabina, pero si te ven acobardada es peor, porque pasan por delante tuyo, chupan el cristal, dicen obscenidades y se magrean mientras te miran”, explica Maika. Su única arma es “ponerles la correspondiente denuncia y de vuelta al trabajo”. “Esto se ha convertido en una situación habitual y aunque es difícil acostumbrarse y podría cambiar mi lugar de trabajo a otro más tranquilo, de momento me niego a que ellos puedan más que yo. Son ellos los que sobran, los que deben irse, pero todo tiene un límite y hay días que se me hace insoportable”, suspira.

“Frustración es la palabra. Te frustra que se sientan impunes, que entren y salgan cuando les dé la gana, que roben, que se rían en tu cara, que te amenacen, que no puedas dar un buen servicio al pasajero por la presencia de estos indeseables”, lamenta Jesús.

“Cada día me encuentro a estos personajes durante mi jornada laboral, incluidas dos mujeres que denuncié y a las que condenaron. Tengo que soportar ver cómo roban y aunque no les mire ni les diga palabra, me insultan igualmente y me amenazan cuando salgo a atender la estación”, explica Sonia.

Los pasajeros les recriminan que no eviten más hurtos
Cuando Maika evita enfrentarse a los grupos, nos cuenta, se le encaran también los viajeros. “Si me limito a mis funciones, que es avisar a Seguridad, el resto de pasajeros se me echa encima con comentarios a pleno pulmón, del estilo: ‘Y tú para qué estas aquí, lo estás viendo y no haces nada, te voy a poner una reclamación’. Se van encendiendo poco a poco, van haciendo corrillo hasta llegar a los insultos y yo sólo puedo responder que ya he avisado a Seguridad”, describe. Comprende que los pasajeros estén “hartos de estas situaciones” y que “descarguen contra el primer responsable que vean”, pero lamenta que los trabajadores del metro se sientan a diario entre la espada y la pared.

Según Jesús, en cambio, “los pasajeros están cada vez más concienciados”. Lo que le subleva es que un turista robado le pida ayuda y él sólo pueda avisar a Seguridad e indicarle dónde está la Comisaría: “Observas su rabia, sus lágrimas, su miedo, están asustados. Sólo querían trasladarse de un lugar a otro de la ciudad o pasar unos días de vacaciones y les han arruinado el viaje”.

La policía funciona, las leyes no tanto
“Es el paraíso de los carteristas, actúan con total libertad y no porque no se les incordie con los vigilantes, los Mossos y los empleados de metro, porque hay que reconocer su incansable labor. El problema es la falta de dureza en las leyes y la falta de rigor a la hora de cumplirlas”, lamenta Maika. Afirma que “cada día son más numerosos y más agresivos” y que “saben perfectamente que no permanecerán en Comisaría más de dos horas”.

Jesús se conoce al dedillo la táctica estrella de los carteristas, el ‘tapón’: “Rodean al pasaje-objetivo en la puerta del tren o justo antes de los validadores de billete. Entonces les roban las carteras, generalmente las victimas no se dan cuenta, rápidamente pasan la cartera de manos y se dispersan con rapidez”. Remarca que no se trata de ladrones comunes, sino de grupos con una clara distribución de tareas: “Siempre van en grupos, están organizados e incluso se avisan por teléfono móvil de la presencia de Seguridad”.

La mala experiencia de Sonia
Sonia sufrió un intento de agresión en la estación de Passeig de Gràcia mientras estaba de servicio y, aunque identificó, denunció y testificó contra las dos mujeres que la amenazaron, sigue viéndolas a menudo en la L3. “Advertí en inglés a una familia de extranjeros que estaban siendo robados, se oyó el bip-bip de las puertas cerrándose y me encontré sola en el andén rodeada por el grupo de seis carteristas, tres hombres y tres mujeres”, recuerda. “No podía retroceder, porque tenía las vías detrás, y recibí todo tipo de insultos, especialmente ‘ops!’. Los tres hombres se alejaron pero ellas me rodearon y amenazaron con frases como ‘ops! de mierda te vas a enterar’, ‘siempre estáis *******’ y ‘te vamos a matar como no nos dejes en paz’, mientras dos de ellas levantaban los brazos como si fueran a pegarme en la cabeza o en la cara”, explica.

“Al llamarlas los hombres se fueron con ellos hacia el vestíbulo. Yo llamé a Seguridad de TMB, para explicar lo que me había sucedido y que quería tramitar una denuncia”, narra. “Pero cuando subí con un compañero al vestíbulo, me encontré al mismo grupo con una pareja de Mossos de paisano, que los estaban identificando. Se lo conté todo y señalé a las mujeres que me habían amenazado, pero ellas replicaban que querían disculparse conmigo porque al levantarme las manos sólo pretendían decirme que les dolía la cabeza. Me pedían que no las denunciase mientras se reían ante mí y de los Mossos”, continua. “Tramité la denuncia y al cabo de un mes y medio fui al juicio, al que ellas no se presentaron y en el que se les impuso una multa a cada una, que si no pagaban se convertía en 30 días de prisión”, concluye.

Si no funcionen les lleis, no funcionen els polítics

Posted: Monday 25/07/2011 11:29
by Guigui
La policía funciona, las leyes no tanto
I els que les podrien canviar, es graten mentrestant la panxolina i es dediquen a dir-se els uns als altres que bonics que són ells i que lletjos els altres. Ara, el dia que els arrosseguin fora del seu cotxe oficial, ja veuríeu com s'afanyarien a posar-hi remei!

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Wednesday 24/08/2011 11:55
by metrobares
És tan fàcil com donar-se un tomb per la línea 3 un dissabte a qualsevol hora... tot i que és veritat que des de que patrulla la guàrdia urbana i els mossos, els carteristes han canviat d'horaris: tontos no són, no, saben que la policia no está tot el dia al metro, i quan no hi son, aprofiten, sigui la hora que sigui. Els treballadors que com aquests narren les seves vivències, tot i que no dic que sigui el cas però haberlos hailos, farien bé de no fer-se els valents davant aquesta gent... un no sap mai amb qui tracta.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Sunday 04/09/2011 19:16
by metring
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... metro.html

Trias anuncia que mantendrá a la Guardia Urbana patrullando por el Metro


El alcalde de Barcelona considera que es prioritario porque se ha demostrado que disminuyen los hurtos de los carteristas

Política | 04/09/2011 - 14:39h

Barcelona. (EUROPA PRESS) - El alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha afirmado que mantendrá las patrullas de la Guardia Urbana en el Metro para acabar con los hurtos de los carteristas, ya que es una medida que ha funcionado, y sería "muy triste" que fuese circunstancial.

En una entrevista de Europa Press y Europa Press Televisión, ha resaltado que lo que hace el nuevo gobierno tiene sentido en la medida en que mejora la vida de la gente, y no ha hecho bajar la Urbana al Metro "para hacer el numerito dos meses" de verano.

"Lo que es evidente es que pones Guardia Urbana en el Metro y disminuyen los delitos ¿Es bueno o malo poner Urbana en el Metro? Bueno ¿Tendremos dinero para extenderlo más? Debemos tener porque es prioritario", ha sentenciado.

Trias ha marcado sus prioridades en seguridad, y que pasan por atajar la venta de drogas, y evitar en la calle hurtos, lateros y 'top manta', lo que antepone a multar a los padres que van a buscar a sus hijos en el colegio y aparcan en segunda fila.

Sobre los vendedores ambulantes, ha advertido de que la Urbana será impasible, y ha asegurado: "Siempre que encontremos 'top manta', actuaremos; no es que nos vayamos acercando poco a poco para darles tiempo a que se vayan".

El alcalde ha apostado por introducir más cambios en el Código Penal en aspectos como la multirreincidencia pero, mientras no llegan, ha alentado a los urbanos a no desfallecer pese a que pillen a un delincuente con frecuencia y vean que no va a la cárcel.

"La Urbana no debe desfallecer y un señor que roba lo atrapamos, lo volvemos a atrapar y le hacemos la vida imposible --ha subrayado-- Debemos tener la convicción de que si actúas, la gente se va de la ciudad. Deben saber esta gente que no son bienvenidos en Barcelona".

Depender de la Generalitat

Trias afronta este otoño su primera negociación como alcalde de los presupuestos municipales, para los que tendrá que buscar apoyos en la oposición por estar en minoría, y ha avanzado que quiere poner orden para "no continuar con el crecimiento de un gasto desbocado".

Ha confiado en que Barcelona "será la primera ciudad -de España- que acabará teniendo posibilidades de salir de la crisis", pero ha advertido de las dificultades por no haberse abordado la mejora del sistema de financiación de los ayuntamientos.

Para Trias, con el pacto fiscal los ayuntamientos deben pasar a depender financieramente de la Generalitat: "Soy de los que creo que desde mi planteamiento nacionalista a la larga el Estado debería dar el dinero a la Generalitat, y esta darlo a nosotros".

Cree que el sistema de financiación de Catalunya es "una vergüenza", y ahora se suma la reforma de la Constitución para limitar el déficit, que obliga a los ayuntamientos a tener equilibrio presupuestario, por lo que ha abogado por ligarla a la mejora de la financiación municipal.

Burka y gran mezquita

Una de las carpetas que el ex alcalde Jordi Hereu (PSC) dejó en el aire fue la prohibición del burka y el niqab en los equipamientos municipales, y que ahora Trias no ve prioritaria: "No creo que sea el tema que preocupa a la ciudadanía en este momento".

Ante la próxima aprobación de la Ley de centros de culto de la Generalitat, ha garantizado que aplicará la norma, y ha destacado que huirá de confrontaciones, afirmando que nadie ha pedido construir una gran mezquita en Barcelona. "No es una cuestión de hacer una gran mezquita sino de que los lugares de oración de las diferentes religiones estén en condiciones, y esto es lo que creo que un ayuntamiento tiene la obligación de velar, y lo debemos hacer sin confrontación", ha concluido.

Sobre el futuro de la plaza de toros de La Monumental una vez sea efectiva la prohibición de las corridas, ha dicho que depende del propietario, pero para no dañar el comercio de barrio del Eixample cree que no debería convertirse en un centro comercial como Las Arenas, donde sí que tenía sentido por su proximidad a la Fira.

Estralls dels polítics i dels periodistes

Posted: Monday 05/09/2011 0:22
by Guigui
Trias ha marcado sus prioridades en seguridad, y que pasan por atajar la venta de drogas, y evitar en la calle hurtos, lateros y 'top manta', lo que antepone a multar a los padres que van a buscar a sus hijos en el colegio y aparcan en segunda fila.
El titular queda molt bonic de cara a la galeria, però el desgavell que causarien tots els cotxes mal aparcats per al trànsit seria de pronòstic. Una ciutat com Barcelona s'ha de poder permetre les dues coses. N'hi ha moltes altres on es pot estalviar: vegeu la signatura al final del missatge.
Sobre los vendedores ambulantes, ha advertido de que la Urbana será impasible, y ha asegurado: "Siempre que encontremos 'top manta', actuaremos; no es que nos vayamos acercando poco a poco para darles tiempo a que se vayan".
Contràriament al que molta gent pensa, l'ús del diccionari no perjudica la salut.

Megafonia institucional contra carteristes al tren

Posted: Wednesday 07/09/2011 11:56
by Guigui
Ahir, a l'L3, just després d'anunciar Catalunya en sentit Zona Universitària, el motorista va passar per megafonia el missatge "institucional" sobre carteristes que se sent a passadissos i andanes. Era la primera vegada que ho sentia dalt d'un tren.

Mesura preventiva o havia avistat algun vell conegut?

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Wednesday 07/09/2011 14:14
by UT596001
Guigui wrote:Ahir, a l'L3, just després d'anunciar Catalunya en sentit Zona Universitària, el motorista va passar per megafonia el missatge "institucional" sobre carteristes que se sent a passadissos i andanes. Era la primera vegada que ho sentia dalt d'un tren.

Mesura preventiva o havia avistat algun vell conegut?
Ara es fa de manera sistemàtica, programat prèviament. També ho he vist a les línies 2 (entorn la Sagrada Família), 4 (de Ciutadella a Passeig de Gràcia) i a la 5 (Verdaguer i Diagonal).

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Wednesday 07/09/2011 15:17
by Miquel
UT596001 wrote:
Guigui wrote:Ahir, a l'L3, just després d'anunciar Catalunya en sentit Zona Universitària, el motorista va passar per megafonia el missatge "institucional" sobre carteristes que se sent a passadissos i andanes. Era la primera vegada que ho sentia dalt d'un tren.

Mesura preventiva o havia avistat algun vell conegut?
Ara es fa de manera sistemàtica, programat prèviament. També ho he vist a les línies 2 (entorn la Sagrada Família), 4 (de Ciutadella a Passeig de Gràcia) i a la 5 (Verdaguer i Diagonal).
Jo ho vaig sentir de Catalunya a Passeig de Gràcia en un 5000.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Wednesday 07/09/2011 15:38
by D4V1D.83FY
metring wrote:Els joves turcs van cridar «¡policia, policia!», però ningú els va ajudar. Els passatgers es van mirar i el conductor va aturar el tren a l'estació més temps de l'habitual. Però, en aquell moment no hi havia rastre ni dels Mossos d'Esquadra ni dels agents de la Guàrdia Urbana.
Un retrat molt trist de la societat que hem recorda a "el tiempo en sus manos" quant el protagonista viatja a un futur molt llunya i es queda atonit veien la indiferencia de la gent entre la gent.

I a on eren els cossos de seguretat? fent l'unic que saben fer be, recaudar calers o be per trafic i aparcament o be multant per tenença de mariahuana.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Wednesday 07/09/2011 16:31
by jsantos233
Jo l'he sentit a L3, entre Maria Cristina i Les corts, i després entre Plaça del centre i Sants. En un 5000, obviament

Un 25% menys de robatoris

Posted: Tuesday 04/10/2011 9:02
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/dispositiu- ... 43585.html

El dispositiu de Mossos i Urbana al metro de Barcelona redueix en un 25% els robatoris

Ajuntament i Generalitat en fan un balanç "molt positiu" i es comprometen a mantenir-lo

LAURA DÍAZ-ROIG
Barcelona | Actualitzada el 03/10/2011 19:34


El dispositiu conjunt de Mossos d'Esquadra i Guàrdia Urbana al metro de Barcelona ha permès en aquests dos mesos i mig de funcionament una reducció del 25% de les infraccions penals respecte al mateix període de l'any passat, passant dels 6.346 fets penals comesos a la xarxa del metro al 2010 als 4.743 d'enguany, la majoria delictes i faltes de furt.

Així, la forta pressió policial ha comportat un total de 267 detencions, tot i que el nombre de detinguts és de 147, ja que el 17% són multireincidents. També s'han identificat a 12.344 persones, el doble respecte l'any anterior. Els dos cossos policials han destinat 5.293 patrulles, que han invertit més de 14.500 hores de patrullatge, amb l'objectiu de garantir la seguretat en la mobilitat del transport urbà, prevenir l'acció de carteristes i detenir els principals autors de delictes i faltes penals.

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha explicat que els resultats són "més que esperançadors" i que el dispositiu ha establert les bases per acabar amb la sensació d'impunitat al transport de la ciutat. L'Ajuntament i la Generalitat s'han compromès a mantenir la vigilància dels dos cossos al transport suburbà i adaptar-la a les noves necessitats del curs.

150 lladres al metro

Posted: Friday 31/08/2012 20:04
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/carteristes ... 23573.html

150 lladres actuen cada dia al metro de Barcelona i busquen 'smartphones'

Els furtadors ja no van en grups d'entre 15 i 20 persones, sinó que són 2 o 3 com a màxim, i intenten ser discrets

ACN
Barcelona | Actualitzada el 31/08/2012 18:27

Els Mossos d'Esquadra calculen que uns 150 lladres actuen diàriament al metro de Barcelona. Són els antics carteristes, que ara, cada dia més, busquen els telèfons mòbils d'última generació com a botí, en lloc de les carteres o els moneders. "Saben que ara la gent porta menys diners en efectiu i, en canvi, els 'smartphones' tenen més valor i poden col·locar-los sense problemes", explica Carles Vallès, cap de l'Àrea de Seguretat del Transport Metropolità. Vallès recomana no mostrar gaire aquests mòbils durant el trajecte.

Aquest tipus de delinqüents ja no actuen en grups "de 15 o 20 persones", sinó que van "2 o 3" i són "més discrets" i més "difícils" de detenir, segons les dades dels Mossos. Aquests delinqüents tenen dos trets que els distingeixen dels que actuen al carrer. "Van amb la cara descoberta i actuen de manera reincident", explica Carles Vallès.

El carterista del metro sol ser reincident i estranger, majoritàriament de Romania, de països de Sud-amèrica i del Magrib. I n'hi ha uns 250, dels quals actuen uns 150 al dia.

Durant el mes d'agost s'han presentat 250 denúncies setmanalment, el 80% de les quals per furts. És a dir, cada dia es denuncien uns 30 robatoris de telèfons mòbils o carteres al metro.

El cap del dispositiu admet que no poden lluitar contra aquest fenomen, només aconsegueixen "desplaçar-lo". Quan el carterista "se sent assetjat se'n va a alguna altra ciutat europea, a París o a Londres, i després pot tornar". Els Mossos ja s'han trobat casos de delinqüents que havien desaparegut i després tornen.

Les ordres d'allunyament del recinte no estan resultant tan útils com s'esperava, ja que els jutges només les dicten en casos de robatoris amb violència i intimidació i "és molt estrany que actuïn així".

El subinspector explica que la "indignació" dels passatgers augmenta dia rere dia i la seva col·laboració és molt útil. "Abans, quan detenies un furtador et passaven pel costat sense dir res, i ara et feliciten". I afegeix que els ciutadans "avisen amb més rapidesa" i no callen si veuen un robatori. La seva col·laboració va en augment i en diverses ocasions han quedat amb gent que té identificats grups molt actius perquè els portin on acostumen a trobar-los.

Menys de dos robatoris amb violència al dia

La pressió policial sí que ha donat resultats clars contra contra els 'cadeners', lladres que arrenquen les joies que duen al coll o al braç les seves víctimes. Al metro només es produeix un robatori i mig amb violència cada dia i quasi sempre els protagonitzen aquests 'cadeners'. Una xifra "molt baixa" en comparació amb les xarxes de metro d'altres ciutats, assegura Vallès.

"Són tan pocs que ens podem dedicar a fons a cadascun d'aquests casos", ha raonat. És el que han fet amb un d'aquests lladres, el cas del qual s'ha fet públic aquest divendres: un lladre que havia robat deu cadenes, segons els càlculs de la policia, i que ha estat identificat a partir de les imatges de les càmeres de seguretat.

La policia ha difós vídeos enregistrats per les càmeres de seguretat en què apareix assaltant dues de les seves víctimes. En la majoria de casos, les víctimes eren dones d'edat avançada, i en un cas va ser un jove que anava amb crosses.

Menys carteristes al metro

Posted: Thursday 31/07/2014 19:25
by Guigui
Baixen un 34% els furts al metro de Barcelona des de 2011

El conseller d'Interior insisteix que els carteristes no han pujat al carrer ni s'han instal·lat a la perifèria de la ciutat

http://www.ara.cat/societat/Baixen-furt ... 81685.html

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Saturday 06/06/2015 23:08
by metring
Avui ens hem trobat en un cas que podria donar a entendre que no hi ha prou agents de seguretat, i estan molt repartits:

A Girona L4 hem trobat un moneder a l'ascensor que baixa a l'andana sentit La Pau. Hem picat l'intèrfon SOS per explicar el cas (per cert, se sentia horriblement), i han dit que de seguida vindria un agent de seguretat. No ha vingut ningú fins al cap de 15 minuts, havent de tornar a trucar, dient-nos que de seguida venia, i ha arribat una empleada de Passeig de Gràcia, no el vigilant que deien que havien de venir, i s'ha emportat el moneder, que era d'una turista suïssa, que esperem que ja el tingui a les seves mans. Un cop arribem a Barceloneta, on havíem de baixar, veiem un vigilant pendent d'una turista que pel que sembla es trobava marejada estirada a un banc mentre una companya li aguantava les cames enlaire, i l'agent trucava segurament a algú que auxiliés la noia. El marcador de temps estava amb l'anunci "processant nova informació", pel què cosa deduïm que han aturat la línia un moment pel tema.

Total, que segurament l'agent que havia d'arribar a Girona no ho va fer finalment per d'incidència de la noia marejada a Barceloneta, cas que enllaçaria amb el fil sobre el missatge d'avisar si et trobes malament al metro, i que deduïm que no hi ha prou personal per atendre als usuaris.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Saturday 06/06/2015 23:29
by Miquel
Més que agents de seguretat, el que falta és personal de l'empresa a cada estació. De totes maneres, res de nou, un altre dels beneficis de l'automatització per a la millora del servei marca de la casa.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Sunday 07/06/2015 19:40
by wefer
Es justifica que hi hagi estacions sense personal perquè hi passa poca gent, la qual cosa és una autèntica fal·làcia. I és que encara que només hi passessin una vintena de persones al dia, és necessari que hi hagi algú SEMPRE per atendre les instal·lacions i les persones que hi passin.

Existeixen càmeres que ningú mira, intèrfons que responen i que diuen que ja vindrà algú... vés a saber quan. El que està clar és que el sistema actual no funciona, ja que entre que es reporta una incidència i apareix algú per començar a arreglar-ho poden passar 10-20 minuts. Això és absolutament intolerable i impropi d'una ciutat com Barcelona. I més quan tenim un país amb milions de persones aturades que ens entossudim en substituir per màquines sense cap mena de lògica.

Re: La seguretat, reduïda al metro?

Posted: Sunday 07/06/2015 21:05
by Don Ramón
wefer wrote:Es justifica que hi hagi estacions sense personal perquè hi passa poca gent, la qual cosa és una autèntica fal·làcia. I és que encara que només hi passessin una vintena de persones al dia, és necessari que hi hagi algú SEMPRE per atendre les instal·lacions i les persones que hi passin.

Existeixen càmeres que ningú mira, intèrfons que responen i que diuen que ja vindrà algú... vés a saber quan. El que està clar és que el sistema actual no funciona, ja que entre que es reporta una incidència i apareix algú per començar a arreglar-ho poden passar 10-20 minuts. Això és absolutament intolerable i impropi d'una ciutat com Barcelona. I més quan tenim un país amb milions de persones aturades que ens entossudim en substituir per màquines sense cap mena de lògica.
:plas
Que gran verdad has dicho, no podría estar más de acuerdo.

Baixen un 25% els furts al metro l'últim any

Posted: Monday 18/07/2016 12:52
by Fran-Ikarus
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5612018/

La reforma del Codi Penal que va començar a aplicar-se l'any passat ha permès que els furts al metro d'imports inferiors a 400 euros deixin de ser faltes i es converteixin en "delictes lleus". Aquesta modificació jurídica ha estat decisiva per fer disminuir, un 25%, les denúncies contra els carteristes reincidents que actúen als transports públics de l'àrea metropolitana de Barcelona. A aquests delinqüents se'ls imposen ara penes d'allunyament. Se'ls prohibeix tornar al metro i com que no poden tornar a l'escenari on delinqueixen, acaben marxant de Catalunya. Ja hi ha 75 carteristes estrangers professionals que han decidit mirar de trobar una altre ciutat turística on fer "de pispa".

Carterista que es gasta els diners robats al mateix metro

Posted: Wednesday 21/03/2018 8:44
by Fran-Ikarus
TMB ha compartit, a la seva pàgina de Facebook, un video de la pàgina dels Mossos d'Esquadra que va acompanyat d'aquest breu text:

Quan viatgis en transport públic, estigues sempre atent. Els lladres esperen el teu descuit per robar-te tot el puguin TMB, Transports Metropolitans de Barcelona FGC Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya #Rodalies #AutoritatTransportMetropolità http://bit.ly/2pcVe5D #TransportSegur

i allò que volia destacar jo és el comentari d'un usuari que escriu:

Buenas , un carterista habitual de la línea Lila se dedica a robar carteras y luego a comprar auriculares sin parar en la máquina que hay en el andén de universidad dirección Pompeu Fabra, la máquina no le pide el pin . Estaría bien que lo revisarais ...

Algú ho ha vist, això?