Page 2 of 2

Obres acabades

Posted: Friday 03/10/2014 16:07
by Guigui
Finalitzen les obres de millora a la carretera de la vergonya entre Anglès i Bescanó en un tram de més d'11 quilòmetres

Els treballs, que han costat 1,4 MEUR, s'han centrat a la carretera N-141e i també a un punt de la C-63 al seu pas per les Planes d'Hostoles

http://www.ara.cat/comarquesgironines/F ... 77813.html

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Monday 03/10/2016 14:40
by genissimon
Diari de Girona, 3 d'octubre de 2016 wrote: Tret de sortida a la millora de la «carretera de la vergonya»
Territori adjudica els treballs per ampliar eixamplar la calçada del revolt de la Pilastra, que començaran abans d'acabar l'any
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Monday 23/01/2017 15:04
by genissimon
Diari de Girona, 23 de gener de 2017 wrote: Les obres de la «carretera de la Vergonya» es retarden fins al març
Els treballs de millora de la N-141e a Bescanó haurien d'haver començat a finals de desembre però Territori diu que s'iniciaran quan els terrenys per ocupar estiguin disponibles · Estudien fer la carretera de Montfullà d'un sol sentit mentre durin les obres
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Wednesday 15/03/2017 10:19
by genissimon
Diari de Girona, 15 de març de 2017 wrote: En marxa les obres de millora de la «carretera de la Vergonya»
Comença la intervenció per fer més segur el perillós «revolt de la Pilastra», a Bescanó
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Friday 21/04/2017 12:58
by genissimon
Diari de Girona, 21 d'abril de 2017 wrote: La carretera de la paciència
Llargues cues per les obres de la «carretera de la Vergonya» a Bescanó, que provoquen les queixes dels conductors
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Thursday 27/07/2017 13:58
by genissimon
Diari de Girona, 27 de juliol de 2017 wrote: Bescanó, a 40 minuts de Salt de nit
Les obres a la Pilastra obligaran a tallar la «carretera de la Vergonya» cinc nits a la setmana a partir del 18 de setembre
Les interrupcions duraran dos mesos i obligaran els conductors a circular per rutes de 20 a 30 quilòmetres més llargues

[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Thursday 14/09/2017 9:36
by genissimon
Diari de Girona, 14 de setembre de 2017 wrote: El Govern escurça una hora els talls nocturns a la Pilastra
La Generalitat, executora de la millora del tram Montfullà-Bescanó de la «carretera de la Vergonya», comunica que la via es tallarà entre les 22:30 hores de la nit i les 5:30 de la matinada
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Tuesday 27/03/2018 9:09
by genissimon
Diari de Girona, 27 de març de 2018 wrote: Les obres de la Pilastra s'allarguen almenys fins a finals de setembre
La previsió era que acabessin aquest mes però el terreny era més tou del que preveia el projecte i l'obra s'endarrereix
No hi haurà més talls nocturns entre Montfullà i Bescanó fins a finals d'abril

[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Monday 14/06/2021 13:20
by genissimon
Diari de Girona, 11 de juny de 2021 wrote: Puigneró assegura que la variant d'Anglès estarà llesta en dos anys
La nova infraestructura suposa una inversió de 21,5 milions d'euros i permetrà buidar de camions el centre de la localitat
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Tuesday 27/09/2022 9:56
by genissimon
Diari de Girona, 26 de setembre de 2022 wrote: La Generalitat acaba la perforació del túnel de la variant d'Anglès
L'objectiu és que la infraestructura entri en servei a finals d'estiu del 2023 i alleugereixi la travessera urbana
[...]

Re: La carretera de la Vergonya (N-141 Salt - El Pasteral)

Posted: Tuesday 18/06/2024 9:37
by genissimon
La variant d'Anglès afecta directament la C-63 (Santa Coloma de Farners - Anglès) i no la N-141:
Diari de Girona, 14 de juny de 2024 wrote: Preveuen obrir la variant d'Anglès a partir del setembre
Calculen que uns 5.000 vehicles que ara passen pel mig del poble cada dia, utilitzaran la nova via

ACN
Anglès 14 JUN 2024 12:12 Actualitzada 14 JUN 2024 13:03

El Departament de Territori preveu obrir la variant d'Anglès a partir del setembre, després que les obres entrin en la última fase. Així ho ha anunciat la consellera Ester Capella aquest divendres en una visita d'obres, on ha recordat que el projecte és "el més important" que executa el Departament a la demarcació de Girona actualment. El cost tota de l'obra s'enfila als 30 milions d'euros i consta d'un traçat d'1,6 km amb un túnel d'uns 500 metres. La variant connectarà la N-141e i la C-63 sense necessitat de passar per dins del poble. Territori calcula que uns 5.000 vehicles diaris que actualment creuen Anglès, sobretot camions, passin a fer servir aquesta variant.

Les obres del túnel de la variant d'Anglès ja estan pràcticament enllestides i amb això, Territori encara la recta final del projecte. La consellera Ester Capella ha visitat aquest divendres al matí les obres de la carretera, que suposen una inversió de 30 milions d'euros. Capella ha recordat que el projecte ha patit un sobrecost de pràcticament 10 milions d'euros perquè una vegada van començar van haver de reconfigurar el projecte per motius geològics i geotècnics.

El túnel s’ha excavat mitjançant perforació i voladura, segons el tram. Es va calar el setembre de 2022 i, un cop executat el sosteniment i el revestiment, s’han dut a terme les tasques per a dotar-lo de les instal·lacions de seguretat i control corresponents.

La consellera ha assegurat que aquesta modificació els ha permès incorporar altres canvis com ara la integració de la via verda que hi ha a l'entrada d'Anglès des de la carretera N-141e. Fins ara, les bicicletes havien de creuar la carretera i amb el nou projecte, tindran un pas soterrat que evitarà que passin pel mig. També es passarà el cable de fibra òptica per estendre-la al municipi i es millorarà la circulació per a vianants fins al cementiri municipal.

Un túnel de 485 metres

La variant tindrà un recorregut de 1,6 km que connectarà l'N-141e (que connecta amb Girona) al nord del municipi amb la C-63 (que va de Santa Coloma de Farners fins a la Vall d'en Bas), al sud. Per la primera via hi passen uns 12.000 vehicles diaris i per la segona 7.000. Un 8% d'aquests són camions i es calcula que ara deixaran de creuar el poble d'Anglès per passar per la variant. La part principal d'aquesta variant és un túnel de 485 metres i que comptarà amb un carril per cada banda de 3,5 m i una mitjana de separació d'1 m per garantir la seguretat dels vehicles.

A més, el túnel compta amb tecnologia punta i permetrà que des d'una central es puguin controlar càmeres i sistemes de ventilació de forma automàtica. També es podrà canviar la senyalització de dins i fins i tot compta amb un sistema de megafonia per avisar en cas d'incidència. De fet, el sistema permet transmetre per ones d'FM i, d'aquesta manera, els cotxes que sintonitzin algunes freqüències determinades rebran els anuncis que facin des del punt de control. Per últim, una barrera a cada rotonda permetrà tancar l'accés als vehicles de forma automàtica.

Aquesta infraestructura permetrà millorar la connexió de Girona i Olot amb la Selva. A més, oferirà una connexió ràpida del municipi amb l'Eix Transversal. Això millora la competitivitat del municipi i l'alcalde, Jordi Pibernat, confia que serveixi de revulsiu per desenvolupar una zona industrial que portava dècades aturada. Es tracta d'una zona ubicada al nord del municipi, a tocar de l'N-141e, que fins ara no s'havia desenvolupat urbanísticament per la falta d'interès d'empreses per instal·lar-s'hi. Ara, amb les obres pràcticament acabades, Pibernat ha confirmat que "ja hi ha empreses interessades".

Reconfigurar el nucli

Per altra banda, l'obertura de la variant d'Anglès alliberarà de trànsit la travessera del municipi que fins ara era la via que utilitzaven tots els vehicles per creuar el poble. Ara, Territori està asfaltant aquest carrer i preveu cedir la via a l'ajuntament quan la variant estigui oberta. L'alcalde, Jordi Pibernat, ha detallat que aquest divendres ja es reuniran amb els comerciants per veure com afronten el repte de "repensar" el carrer de la Indústria, que és la travessera d'Anglès.

L'alcalde recorda que hi ha molts projectes, com ara eixamplar les voreres, i caldrà estudiar quin d'ells acaben desenvolupant per reconfigurar un carrer que es pacificarà amb la nova variant. Malgrat tot, el batlle i la consellera consolen els comerciants que són escèptics amb la nova via. Alguns establiments temen que amb la variant en funcionament hi hagi menys trànsit per dins del poble i, per tant, menys clients. Ester Capella ha garantit que en aquesta situació s'hi han trobat "molts altres municipis" però que al final "tots ens han acabat donant la raó" que les variants "beneficien" els comerços locals.

Proves de circulació i plaques solars

La consellera de Territori ha detallat que si bé les obres del túnel estan pràcticament acabades encara falta acabar la senyalització de carrils i instal·lar alguns elements de seguretat. A partir d'aquí caldrà fer proves de circulació i per això calculen de posar la via en funcionament a partir del mes de setembre.

Capella ha detallat que mentrestant també treballen en la instal·lació de plaques solars a la carretera que permetin que la via sigui "autosuficient" energèticament. Es tracta d'un pla que té Territori amb tota la xarxa de carreteres i que també aplica a altres infraestructures com ara els ports i aeroports de titularitat del Govern. L'objectiu és que les infraestructures produeixin l'energia que necessiten a través de fonts renovables per ser més eficients i reduir l'impacte ambiental.