Delictes
Posted: Tuesday 20/09/2011 14:47
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... n-any.html
El nombre d'atacs a vigilants de FGC creix un 20% en un any
La quantitat d'agressions s'ha doblat en els últims cinc anys
Per fer front a la inseguretat es planteja demanar ordres “d'allunyament” dels transports públics per als autors de comportaments “antisocials”
20/09/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Durant el 2009 es van fer més de 79 milions de viatges a les línies del Vallès i de l'Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i es van enregistrar 4,81 incidents per milió de viatges. Amb una quantitat similar de trajectes el 2010, el nombre d'incidents per milió de viatges es va incrementar fins al 6,22, una xifra que aquest any ja arriba al 7,1 quan de moment hi ha hagut poc més de 52 milions de viatges. En el marc de la I Jornada sobre conductes incíviques en l'àmbit del transport ferroviari, organitzada ahir pels FGC, l'operadora no va amagar que el nombre d'actes vandàlics, agressions o robatoris s'ha incrementat els últims anys. En concret, el nombre d'agressions als vigilants dels FGC va augmentar un 20% del 2009 al 2010 i s'ha doblat en els últims cinc anys.
La lluita contra els infractors en el transport públic va ser un tema que va sortir en totes les xerrades i taules rodones de la jornada. El catedràtic de dret penal de la Universitat Pompeu Fabra, Jesús Maria Silva, va proposar que els operadors no deixessin entrar a les seves instal·lacions els autors de bretolades. En aquest sentit, un dels fiscals del Tribunal Suprem, Antonio del Moral García, va apostar perquè “les sancions que es posin als infractors siguin percebudes com a difícilment evitables”. Perquè, al seu parer, només quan són percebudes com a difícilment evitables frenen les conductes violentes, fraudulentes i les bretolades. Del Moral García també va proposar que es creés una falta específica per a la gent que es cola al metro o al tren. “Aquesta falta hauria de ser perseguida si en un termini fixat no s'hagués pagat la sanció”, hi va afegir el fiscal.
Sentència pionera
El president dels Ferrocarrils, Enric Ticó, va esgrimir una sentència del novembre del 2010, “pionera perquè reconeix la condició d'agents de l'autoritat dels empleats ferroviaris en l'exercici de les seves funcions”. Aquesta sentència va ser dictada després que els FGC acusessin l'agressor d'un agent de l'estació de plaça Espanya com a autor de delictes “contra un agent de l'autoritat”.
55 són les agressions a clients dels FGC durant tot el 2010.
45 són les agressions a vigilants dels Ferrocarrils de la Generalitat durant l'any 2010.
S'estén la patrulla mixta?
El president dels FGC, Enric Ticó, va proposar que s'exportés el model de Barcelona de patrulles policials mixtes (mosso d'esquadra i policia local) a la resta de Catalunya. Fa pocs dies, però, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, posava en dubte la continuïtat d'aquestes patrulles mixtes simplement per criteris econòmics. Tampoc el director general de l'ATM, Ramon Seró, veia clar que les patrulles mixtes s'estenguessin. Seró va apostar perquè en primer lloc s'unifiquessin criteris entre els diferents operadors. Tanmateix, Ticó va dir que, un cop celebrada la jornada i quan n'hagi estudiat les conclusions, començarà una tanda de contactes entre els diferents alcaldes dels municipis per estudiar-ne la viabilitat.
El nombre d'atacs a vigilants de FGC creix un 20% en un any
La quantitat d'agressions s'ha doblat en els últims cinc anys
Per fer front a la inseguretat es planteja demanar ordres “d'allunyament” dels transports públics per als autors de comportaments “antisocials”
20/09/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
Durant el 2009 es van fer més de 79 milions de viatges a les línies del Vallès i de l'Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i es van enregistrar 4,81 incidents per milió de viatges. Amb una quantitat similar de trajectes el 2010, el nombre d'incidents per milió de viatges es va incrementar fins al 6,22, una xifra que aquest any ja arriba al 7,1 quan de moment hi ha hagut poc més de 52 milions de viatges. En el marc de la I Jornada sobre conductes incíviques en l'àmbit del transport ferroviari, organitzada ahir pels FGC, l'operadora no va amagar que el nombre d'actes vandàlics, agressions o robatoris s'ha incrementat els últims anys. En concret, el nombre d'agressions als vigilants dels FGC va augmentar un 20% del 2009 al 2010 i s'ha doblat en els últims cinc anys.
La lluita contra els infractors en el transport públic va ser un tema que va sortir en totes les xerrades i taules rodones de la jornada. El catedràtic de dret penal de la Universitat Pompeu Fabra, Jesús Maria Silva, va proposar que els operadors no deixessin entrar a les seves instal·lacions els autors de bretolades. En aquest sentit, un dels fiscals del Tribunal Suprem, Antonio del Moral García, va apostar perquè “les sancions que es posin als infractors siguin percebudes com a difícilment evitables”. Perquè, al seu parer, només quan són percebudes com a difícilment evitables frenen les conductes violentes, fraudulentes i les bretolades. Del Moral García també va proposar que es creés una falta específica per a la gent que es cola al metro o al tren. “Aquesta falta hauria de ser perseguida si en un termini fixat no s'hagués pagat la sanció”, hi va afegir el fiscal.
Sentència pionera
El president dels Ferrocarrils, Enric Ticó, va esgrimir una sentència del novembre del 2010, “pionera perquè reconeix la condició d'agents de l'autoritat dels empleats ferroviaris en l'exercici de les seves funcions”. Aquesta sentència va ser dictada després que els FGC acusessin l'agressor d'un agent de l'estació de plaça Espanya com a autor de delictes “contra un agent de l'autoritat”.
55 són les agressions a clients dels FGC durant tot el 2010.
45 són les agressions a vigilants dels Ferrocarrils de la Generalitat durant l'any 2010.
S'estén la patrulla mixta?
El president dels FGC, Enric Ticó, va proposar que s'exportés el model de Barcelona de patrulles policials mixtes (mosso d'esquadra i policia local) a la resta de Catalunya. Fa pocs dies, però, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, posava en dubte la continuïtat d'aquestes patrulles mixtes simplement per criteris econòmics. Tampoc el director general de l'ATM, Ramon Seró, veia clar que les patrulles mixtes s'estenguessin. Seró va apostar perquè en primer lloc s'unifiquessin criteris entre els diferents operadors. Tanmateix, Ticó va dir que, un cop celebrada la jornada i quan n'hagi estudiat les conclusions, començarà una tanda de contactes entre els diferents alcaldes dels municipis per estudiar-ne la viabilitat.