albert28 wrote:Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho?
Cada cotxe passa la ITV segons les especificacions que havia de complir en el moment de fabricació. És a dir: els cotxes de fa 20 anys passen la ITV segons els estàndards per a cotxes nous de fa 20 anys.
Perquè et facis una idea, jo tinc un cotxe de 40 anys sense cinturons al darrera, llums antiboira, airbags, etc, i passa perfectament la ITV (tot i la sorpresa d'algun mecànic acabat de sortir de l'acadèmia )
Però el que és injust és per exemple que una persona que faci 20.000 Km l'any en un cotxe nou pugui circular per la ciutat cada dia sense problemes i jo, que vaig en metro normalment i tinc un cotxe de 17 anys que només el faig servir dos cops al mes no el podré ni treure al carrer sota amenaça de multa.
Tinguem-ho clar: la mesura no vol fer baixar la contaminació sinó únicament augmentar les vendes de cotxes nous. I per cert: contamina més el procés de fabricació d'un cotxe que milers de cotxes antics circulant.
Doncs ho desconnect. Gràcies per l'aclaració. Obviament jo uso a diari el transport públic però hi ha vegades que per temes familiars o de la zona on em mogui necessito el cotxe (sóc de la perifèria propera de BCN i m'afectaria de retruc).
I si tant importa la contaminació com tú deies ja s'haurien d'haver limitat els cotxes dièsels (majoritàriament els més contaminants), no és normal el % de cotxes dièsel que circulen a Europa en general comparat amb altres països.
Re: Barcelona vol prohibir vehicles contaminants
Posted: Tuesday 26/01/2016 16:33
by bigcoaster
És que el tema no està en limitar cap cotxe, sinó en millorar el transport públic. Els cotxes hi han de ser i hi seran, igual que les rondes i les autovies, però el que s'ha de fer és millorar el transport públic, no fotre a la gent sense donar-los alternatives. Mai s'hauria de prohibir cap cotxe, si un dia el necessites per anar a l'hospital o al metge, l'utilitzes, el problema està en la gent que l'usa cada dia. I la culpa no és de la gent, sinó dels governs i estat que no inverteixen en el transport públic que faria que aquesta gent no agafés el cotxe. Vés a Londres, i tot i que també hi ha molts cotxes, l'índex d'ús de transport public és molt més alt. Això es deu a que, tot i haver-hi més "rics" passejant els seus cotxes, la xarxa de transport públic és bona (que no perfecta) i en la majoria dels suburbis és més ràpid arribar al centre en tren que en cotxe, cosa que a Bcn és impossible.
Conclusió, el que volen és que la gent compri més cotxes i que no s'hagi d'invertir en transport públic.
Re: Barcelona vol prohibir vehicles contaminants
Posted: Tuesday 26/01/2016 21:09
by ortegote
albert28 wrote:Una pregunta tonta. A partir dels 5 anys (diria), la ITV per a vehicles (cotxes) és obligatòria cada any, i cada any et revisen els nivells de contaminació que emet el vehicle. Si tant contaminant són i dolents per a la salut perquè no es limita més aquests nivells de contaminació o és que no interesa fer-ho? En aquests temes de contaminació, desgraciadament, va en funció dels interesos polítics i no em crec res d'ells.
Jo tinc un vehicle de 18 anys i passa totes les ITV sense problemes. Mantinc aquest cotxe perquè passa totes les ITV sense cap problema i perquè no tinc diners actualment per a un més nou, si pogués em compraria un de nou i menys contaminant, però quan no es pot res més puc fer. Al menys si volen aplicar això que apliquin un preu assequible i raonable del transport públic.
A veure els Turismes pasen l'ITV als 4 Anys despres cada 2 anys (als 6anys i 8 anys del cotxe) despres apartir dels 10 anys es pasa cada any.
Re: Barcelona vol prohibir vehicles contaminants
Posted: Tuesday 22/11/2016 10:56
by wefer
Ara.cat wrote:Barcelona prohibirà el 2020 que els cotxes més contaminants circulin per la ciutat També bonificarà els usuaris que deixin d'utilitzar el cotxe i optin pel transport públic
SELENA SORO
Els cotxes més contaminants no podran entrar a Barcelona o circular-hi a partir de l’any 2020. És una de les mesures que el govern d’Ada Colau vol impulsar a través del Pla contra la contaminació atmosfèrica, que la tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha presentat aquest dilluns a l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta mesura afectarà inicialment tots els vehicles motoritzats –motos incloses– que no tinguin l’etiqueta ambiental de la DGT, un adhesiu que indica el potencial contaminador. De manera orientativa, alguns cotxes que no tenen ni tindran l’etiqueta són els matriculats abans del 2000, en el cas de la gasolina, i del 2006 en el cas del gasoil.
El primer que he pensat en llegir això ha estat "olé!". Però llegint-ho un segon cop, realment les prohibicions no són gaire estrictes, i no afectarà a tants vehicles com hauria d'afectar.
Ja d'entrada, tal com diu en Wefer, és enormement injust que la restricció sigui en funció de la data de matriculació i no del nivell d'emissions, sobretot tenint en compte que la DGT ja va crear una eina per a posar-ho fàcil als municipis (o l'AMB, en aquest cas) que ho volguessin fer, que són les etiquetes de distintiu ambiental.
En segon lloc, etiqueta de distintiu ambiental en tenen els vehicles que compleixin amb la normativa Euro 3 en amunt, que és de l'any 2000, ni més ni menys. L'any 2020 els vehicles de més de 20 anys ja tindran l'entrada vetada a l'AMB, amb el que aquesta segona restricció no té sentit. Déu ser per quedar bé, més que res, com tot el que es fa últimament en relació a aquest tema.
Calen mesures reals ja. I menys parafernàlia i postureo amb un tema tant seriós com aquest, si us plau.
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Posted: Monday 06/03/2017 16:41
by Fran-Ikarus
...de la data i del país de matriculació, perquè segur que tot això no aplica a vehicles matriculats a l'estranger.
Re: Bona iniciativa, però poc severa
Posted: Monday 06/03/2017 16:51
by albert28
Javi M wrote:
Ja d'entrada, tal com diu en Wefer, és enormement injust que la restricció sigui en funció de la data de matriculació i no del nivell d'emissions, sobretot tenint en compte que la DGT ja va crear una eina per a posar-ho fàcil als municipis (o l'AMB, en aquest cas) que ho volguessin fer, que són les etiquetes de distintiu ambiental.
Una pregunta: el distintiu en què es basa? Amb les periòdiques ITV, aquest distintiu pot variar o queda eternament amb el "nivell" del primer dia?
Re: Bona iniciativa, però poc severa
Posted: Monday 06/03/2017 17:04
by Fran-Ikarus
albert28 wrote:Una pregunta: el distintiu en què es basa? Amb les periòdiques ITV, aquest distintiu pot variar o queda eternament amb el "nivell" del primer dia?
El distintiu inicial ja no té res a veure amb la ITV, de manera que quin motiu hi hauria perquè les successives el fessin variar?
És un criteri establert l'any 2017, i el 2018, o el 2021, o el 2025 el poden canviar com els convingui.
Canvi de distintiu
Posted: Monday 06/03/2017 23:27
by Javi M
Fran-Ikarus wrote:segur que tot això no aplica a vehicles matriculats a l'estranger.
A tota la UE els vehicles compleixen la mateixa normativa.
Els vehicles estrangers només poden circular per Espanya fins a un màxim de 30 dies (ampliable fins a 60 dies segons les condicions del conductor). Passat aquest termini, el vehicle ha d'abandonar Espanya o bé s'ha de matricular amb matrícula espanyola.
Si el model de cotxe no està homologat a la UE pel fabricant, per a poder-lo matricular, has de realitzar tu mateix el procés d'homologació (com una ITV però amb més proves), i és llavors quan se li assigna la normativa d'emissions europea equivalent. Evidentment, si el cotxe és importat d'un altre país europeu no cal realitzar aquest procés, ja que al país d'origen ja complia la normativa aplicable també a Espanya, i ja es coneix quin és el seu distintiu ambiental.
Amb tot això, pots fer la trampa de circular amb un vehicle estranger contaminant com a molt durant dos mesos. I vehicles no homologats a la UE són pocs.
albert28 wrote:El distintiu en què es basa?
Es basa justament en la normativa de referència per al model del cotxe (Euro 3, Euro 4, Euro 5, etc.).
Fran-Ikarus wrote:El distintiu inicial ja no té res a veure amb la ITV, de manera que quin motiu hi hauria perquè les successives el fessin variar?
Els cotxes contaminen més quan es fan vells. No és que contaminin més només per ser antics, sinó també per fer-se servir.
No obstant, si un cotxe sobrepassa les emissions de la normativa vigent en el moment de la seva matriculació, ja no passa la ITV, amb el que es garanteix que compleixi les emissions corresponents al seu distintiu inicial durant tota la seva vida útil.
Re: Canvi de distintiu
Posted: Monday 06/03/2017 23:45
by adriaesc
Javi M wrote:
Els vehicles estrangers només poden circular per Espanya fins a un màxim de 30 dies (ampliable fins a 60 dies segons les condicions del conductor). Passat aquest termini, el vehicle ha d'abandonar Espanya o bé s'ha de matricular amb matrícula espanyola.
Els de la resta de la UE també?
També UE
Posted: Monday 06/03/2017 23:48
by Javi M
Si no m'equivoco, els de la UE també cal matricular-los.
Sigui com sigui, el tràmit de matriculació és fàcil. T'estalvies l'homologació, que és el procés car i farragós.
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Posted: Tuesday 07/03/2017 1:27
by wefer
Doncs sembla que s'oficialitza: Barcelona serà una ciutat on els rics podran circular lliurement amb els seus cotxes nous sense haver d'esquivar els cotxes vells dels pollosos pobres.
I tota "l'esquerra" aplaudint-ho fins i tot amb les orelles.
Re: Canvi de distintiu
Posted: Tuesday 07/03/2017 8:51
by Fran-Ikarus
Javi M wrote:
Fran-Ikarus wrote:segur que tot això no aplica a vehicles matriculats a l'estranger.
Amb tot això, pots fer la trampa de circular amb un vehicle estranger contaminant com a molt durant dos mesos. I vehicles no homologats a la UE són pocs.
No parlo de fer trampes (gent d'aquí que matriculés a França, per exemple), sinó de que el sistema mitjançant control de matrícules òbviament no controlarà més que els cotxes amb matrícula espanyola, la qual cosa permetrà a un senyor francès que vingui de vacances amb el seu Laguna 2.0 del 95 circular tan pimpant per Barcelona mentre jo no puc fer-ho amb el meu Laguna 2.0 del 95.
Javi M wrote:No obstant, si un cotxe sobrepassa les emissions de la normativa vigent en el moment de la seva matriculació, ja no passa la ITV, amb el que es garanteix que compleixi les emissions corresponents al seu distintiu inicial durant tota la seva vida útil.
Efectivament, estem d'acord en que cotxes que no passen la ITV no poden circular.
Per tant, continuo sense entendre què hauria de tenir a veure la ITV amb un canvi de criteris dels adhesius. Ara no hi té a veure (un cotxe rep un adhesiu per les seves característiques tècniques, no pas perquè es trobi preparat o no en aquell moment per passar amb èxit la ITV). Quan els canvïin (per endurir criteris, això segur) tampoc tindrà a veure amb passar la ITV o no.
Tanmateix, com que estem parlant d'una prohibició en base a l'edat i no als adhesius (de dos cotxes sense adhesius, un amb 19 anys i l'altre amb 20, el primer podrà circular i el segon no), aquesta hipòtesi és una derivació sense massa interès pel cas concret que ens ocupa.
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Al final, la reportera comenta que bona part dels assistents a la reunió per prohibir els cotxes a la gent normal hi han arribat... en cotxe. El que li ha faltat dir és que han arribat en cotxes nous que no estaran afectats per la restricció. Són una colla d'HIPÒCRITES.
Suposo que amb aquestes mesures ses senyories s'asseguraran de que els cotxes de la gent normal no molestin i ells puguin seguir anant per tota la ciutat amb els seus cotxes nous, pagats per nosaltres, com quan els senyors feudals passaven pel mig de la població a tota velocitat amb les seves ostentoses carrosses espantant nens i vells.
Ole
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Al final, la reportera comenta que bona part dels assistents a la reunió per prohibir els cotxes a la gent normal hi han arribat... en cotxe. El que li ha faltat dir és que han arribat en cotxes nous que no estaran afectats per la restricció. Són una colla d'HIPÒCRITES.
Suposo que amb aquestes mesures ses senyories s'asseguraran de que els cotxes de la gent normal no molestin i ells puguin seguir anant per tota la ciutat amb els seus cotxes nous, pagats per nosaltres, com quan els senyors feudals passaven pel mig de la població a tota velocitat amb les seves ostentoses carrosses espantant nens i vells.
Ole
Aquí està el problema, als "mileuristes" o ciutadans d'apeu, com molts de nosaltres, que prou feina tenim per mantenir el nostre vehicle de més de 10 anys, ara ens prohibeixen circular amb ell, perquè contaminen. I no només afecta a Barcelona, si no que també afecten a ciutats com Granollers, Mataró, Sabadell o Terrassa, per posar alguns exemples, i no s'ofereix alternativa. El Transport Públic és un desastre, i a sobre tampoc s'incentiva l'adquisició d'un vehicle nou, que contamini menys, o directament no emeti emissions nocives a l'aire en un radi de 40 km de Barcelona. I de retruc afecta comarques com Osona, en el meu cas, on l'oferta de Transport Públic, en segons quines poblacions, es pràcticament inexistent, i fa que s'hagi de recórrer al vehicle privat.
D'això s'en diu començar la casa per la teulada. Prohibim circular els vehicles més antics, i que per tant, contaminen menys. Fins aquí hi puc estar d'acord. Però no s'incentiva una millora proporcional del Transport Públic, ni una alternativa per a contaminar molt menys.
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Posted: Wednesday 08/03/2017 16:16
by awe
A veure... El que diré no va ni per les dretes, ni les esquerres, ni centre, ni amunt, ni avall, ni aquest partit, ni aquell, ni el de més enllà. Suposo que ha quedat clar.
A voltes els nostres governants no volen governar. El meu entendre, governar és regular, i el que fan és no governar: prohibir. I eus ací una altra norma que no entenc per enlloc, aquesta dels cotxes contaminants. Vejam, de què es tracta: de que els cotxes més contaminants no entrin a l'àrea de Barcelona? Doncs en funció del nivell d'emissions s'entra o no. Oi que sembla lògic? Doncs no, depèn de l'any de matriculació. Santa parida:
- I si en un cotxe de fa vint anys jo homologo un motor Euro6? No puc entrat.
- I si el meu cotxe Euro6 amb tres anyets té una avaria i va contaminant com un boig? Puc entrar.
Partint de la consideració, que veig encertada, de prohibir l'entrada a certs indrets dels vehicles més contaminants, jo crec que la solució justa és que la ITV dugui a terme una prova de gasos de veritat. En la majoria de casos la prova de gasos de l'ITV és molt supèrflua, i molt particularment en els dièsels. Que sigui la ITV la que certifiqui el nivell d'emissions amb una prova real de cada vehicle, i que les restriccions a la circulació es facin en base a això. I si el cotxe és molt nou, com que se suposa que encara no passa la prova, que se li faci només un dictamen de gasos anual. Alto! Qui diu la ITV, també podria habilitar-se el tallers que ho soŀlicitin per a fer la prova de gasos, per exemple.
Però no, aquí no: prohibim. Apa.
Antiguitat o contaminació
Posted: Wednesday 08/03/2017 16:43
by Javi M
awe wrote:[...] Que els cotxes més contaminants no entrin a l'àrea de Barcelona? Doncs en funció del nivell d'emissions s'entra o no. Oi que sembla lògic? Doncs no, depèn de l'any de matriculació. Santa parida.
Totalment d'acord. Per a ser justos, hauria de ser així. No ho dic per a defensar-los, però han anat pel dret i pel pràctic i ha resultat en aquesta "xapussa".
En la pràctica, cap cotxe de més de 20 contamina suficientment poc com per a poder-lo deixa entrar... Tot i això, ni que sigui l'1% dels cotxes matriculats abans del 97 que contaminin suficientment poc, la Llei ho hauria de contemplar.
awe wrote:- I si en un cotxe de fa vint anys jo homologo un motor Euro6? No puc entrat.
Quan fas una reforma major a un vehicle, has de passar un procés d'homologació. Suposo que això comporta una posterior re-matriculació —o possibilitat de fer-ho—, amb el que no crec que hi hagi impediment en aquest sentit.
awe wrote:- I si el meu cotxe Euro6 amb tres anyets té una avaria i va contaminant com un boig? Puc entrar.
D'entrada, no et passarà la ITV, amb el que ja quedes fora de circulació.
Pots dir-me que l'avaria pot ser després d'haver passat l'última ITV... De la mateixa manera que se't pot haver fos un fanal després d'haver-la passat, i això no t'autoritza a circular i és sancionable. Pel cas de les emissions, és també sancionable si l'agent considera que els fums d'escapament són visiblement anormals, de manera que el conductor estaria en coneixement de l'avaria. I això ja no només a l'AMB, sinó a tot el territori nacional.
awe wrote:En la majoria de casos la prova de gasos de l'ITV és molt supèrflua, i molt particularment en els dièsels. Que sigui la ITV la que certifiqui el nivell d'emissions amb una prova real de cada vehicle, i que les restriccions a la circulació es facin en base a això.
El tema de la serietat de les ITV depèn extremadament de cada taller... On acostumo a anar s'ho prenen seriosament, de veritat. I no només el tema d'emissions, sinó tot en general. Et miren el cotxe amb lupa de dalt a baix. En canvi, algun cop que l'he anat a passar estant de vacances, a la platja, el taller era per a plorar... Era més de l'estil "tu paga'm i jo et dono l'enganxina". I pagant més del que pago normalment per la ITV seriosa!
Re: Antiguitat o contaminació
Posted: Wednesday 08/03/2017 17:49
by adriaesc
Javi M wrote:
awe wrote:- I si el meu cotxe Euro6 amb tres anyets té una avaria i va contaminant com un boig? Puc entrar.
D'entrada, no et passarà la ITV, amb el que ja quedes fora de circulació.
La ITV es passa a partir del 4t any del vehicle, per tant, si té 3 anys pot circular sense necessitat de ITV.