Re: Xerrameca de sempre
Posted: Sunday 12/02/2012 22:50
Tercer raílGuigui wrote:Que m'ensenyin un sol banyista que em sàpiga dir què li molesta exactament del pas dels trens arran de platja. I, per cert, què és això del "tercer fil"?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Tercer raílGuigui wrote:Que m'ensenyin un sol banyista que em sàpiga dir què li molesta exactament del pas dels trens arran de platja. I, per cert, què és això del "tercer fil"?
http://ecodiario.eleconomista.es/espana ... raneo.htmlPastor prevé cerrar antes de 2013 el proyecto de unión del puerto de tarragona con el corredor del mediterráneo
La ministra de Fomento, Ana Pastor, aventuró este martes que en un plazo de ocho meses podría estar listo el proyecto que unirá el Puerto de Tarragona con el Corredor ferroviario del Mediterráneo.
En la sesión de control al Gobierno en el Senado, el senador de CiU Jordi Miquel Sendra interpeló a la ministra sobre el calendario previsto para la ejecución de las obras ferroviarias de acceso al puerto de Tarragona, que incluyen la rehabilitación del tramo de vía férrea Reus-Roda de Barà y que forman parte del trazado del futuro Corredor del Mediterráneo.
Pastor aseveró que para su departamento la intermodalidad "es clave para nuestras infraestructuras y para potenciar nuestro puertos". En este sentido, subrayó su apuesta por el ancho internacional, pero criticó que el Gobierno anterior ha venido prorrogando desde 2008 a las empresas que contrató para elaborar el estudio informativo de la obra, que finalmente será entregado en junio de 2012.
A partir de esa fecha, dijo Pastor, "pondré en marcha a todos los funcionarios con competencias para que en esos seis meses que son los jurídicamente correctos se contesten las alegaciones, que en tres meses el Ministerio de Agricultura pueda contestar la declaración de impacto ambiental y que en un año, que intentaré reducir a unos ocho meses, se redacte este gran proyecto para conectar este gran puerto de Tarragona, todo ello con actividad y transparencia".
UT596001 wrote:Sergio, es directamente insultante que continuamente estés cuestionando todo servicio ferroviario que no pase por tu querido Baix Llobregat.Santfeliuenc wrote:¿está documentado en algún sitio la ocupación de estos servicios de regionales convencionales? ¿se sabe si van llenos? ¿de cuántos servicios estamos hablando?
Tienes un tren cada media hora actualmente en horas punta de Barcelona a Figueres y sí, van llenos, es muy habitual tener que ir de Barcelona a Girona de pie y hasta en ocasiones tener que quedarte en tierra.
Sal un poquito de tu comarca y descubre la realidad. Hay vida más allá de ella.
Sense entrar en les periodistades que pugui contenir l´article, cal tenir en compte que la senyora ministra Ana Pastor fa quatre dies que ho és de Foment, i que és absolutament ignorant en la matèria. S´ha llançat una mica a la piscina prometent obres a tort i a dret, tot i que almenys ha tingut la mà esquerra política de no donar dates (ja és alguna cosa, per ser debutant a Foment...). Esperem que els tècnics del ministeri sàpiguen fer bé la feina.www.diaridetarragona.com wrote: Pastor diu que el projecte de connexió del port de Tarragona a l'ample europeu estarà llest en dos anys
La ministra de Foment sosté al Senat que accelerarà la tramitació de la connexió un cop el govern espanyol disposi del projecte al mes de juny
http://www.diaridetarragona.com/tarrago ... ropeu/anys
I també, veure si assistirem a una altra espanyolada sòrdida de l'estil "començo a construir en UIC per Madrid perquè és el melic del món".437.001 wrote:El que serà interessant de veure serà la baralla entre Saragossa/Madrid/Ciudad Real/Andalusia Occidental i València/Múrcia/Albacete/Andalusia Oriental per veure qui s´endú la següent part del pastís UIC.
No crec que fós el cas aquesta vegada.Guigui wrote: I també, veure si assistirem a una altra espanyolada sòrdida de l'estil "començo a construir en UIC per Madrid perquè és el melic del món".
http://www.tottarragona.cat/ca/infraest ... r-fil.htmlEl PP 'precisa' que les mercaderies a Tarragona passaran per la línia Reus-Roda i que no es construirà un tercer fil
Davant l’anunci de la Ministra de Foment, Ana Pastor, animant als inversors privats a construir el tercer carril del Corredor del Mediterrani, la Oficina d’Informació del Partit Popular a Tarragona vol recordar que, en el cas de Tarragona, les mercaderies amb ample europeu passaran per la línia Reus – Roda, i no pel litoral tarragoní.
"Així, en el cas de la província de Tarragona, no es farà un tercer fil, donat que la línia Reus – Roda prevista ja tindrà ample europeu, i per tant servirà per donar sortida a les mercaderies, des de València fins a Barcelona, sense la necessitat de crear una tercera via.
Aquest projecte ja va ser aprovat per la Unió Europea i pel Govern d’Espanya, i consta dins del Pla Parcial Territorial del Camp de Tarragona. Per això ja ha estat inclòs dins dels Pressupostos Generals de l’Estat, amb una partida de 34 milions d’euros que es divideix en dues parts: 14 milions per obres a la província de Tarragona, i 20 milions més per les obres de la línia Tarragona – Frontera francesa".
Una via normal té dos fils, dos carrils, és un llenguatge molt ferroviari. En aquest cas es parla del tercer fil com és normal.Guigui wrote:I insisteixen amb el tercer fil. Deu ser que, amb les retallades, els trens han de fer funambulisme.