Violència a rodalia i al metro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de títol
Per tal donar-hi cabuda als darrers episodis de violència esdevinguts a la xarxa de rodalia de Barcelona, atès que al capdavall es tracta d'un fenomen tristament estès, he canviat el títol del fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No n'hi ha prou!!!
Acabo de sentir per la ràdio, que la gran conclusió a la que han arribat a la reunió entre Adif, Renfe i el DTS, és ... Posar més càmeres de seguretat
Poso enquesta, a veure què dieu.
Poso enquesta, a veure què dieu.
Re: Violència a rodalia
Lo interessant de les càmeres de seguretat és que hi hagi algú al darrere que les miri..sinó malament..per moltes que n'hi hagin de res serveix (si, per deixar constància dels fets en un judici) però interessa que no es cometin actes violents no d'obtenir-ne proves..
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No en saben d'altra
Les víctimes els ho agrairan. I a aquesta colla de llumeneres hem de pagar els sous?metring wrote:Acabo de sentir per la ràdio, que la gran conclusió a la que han arribat a la reunió entre Adif, Renfe i el DTS, és ... Posar més càmeres de seguretat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Violència a rodalia
Així, quan assassinin el proper vigilant, ho podrem veure en 3D a través del Youtube? Oleee, com molaaa!!!
Colla d'inútils!!!!
Colla d'inútils!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Violència a rodalia
Encara no trobo més informació a internet, vull pensar que faran alguna cosa més que posar més càmeres, perquè sinó, els hauria de caure la cara de vergonya.
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Violència a rodalia
Recordo que gràcies a les cameres,es va poder solucionar el famós incident als FGC.(el de l'agressió a la noia)
També recordo que si tens imatges,pots empaperar al que hi surt.
Sempre és millor les cameres,que anar rodejat de gossos com si fosim a un camp de presoners.
Salut.
També recordo que si tens imatges,pots empaperar al que hi surt.
Sempre és millor les cameres,que anar rodejat de gossos com si fosim a un camp de presoners.
Salut.
Re: Violència a rodalia
Però les càmeres no salven vides, ni s'ha demostrat que siguin gaire disuasòries.gralla wrote:Recordo que gràcies a les cameres,es va poder solucionar el famós incident als FGC.(el de l'agressió a la noia)
També recordo que si tens imatges,pots empaperar al que hi surt.
Sempre és millor les cameres,que anar rodejat de gossos com si fosim a un camp de presoners.
Salut.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Violència a rodalia
Va servir per evitar l'agressió?gralla wrote:Recordo que gràcies a les cameres,es va poder solucionar el famós incident als FGC.(el de l'agressió a la noia)
Per cert, quantes altres ni tan sols s'han gravat?
Per cert, la majoria d'estacions ja fa temps que tenen càmeres i això no ha servit per a res. Al contrari, cada vegada va a pitjor.
Jo prefereixo que hi hagi seguretat a Rodalies, i no pas que hi regni la llei de la selva com ara. I no, convertir Rodalies en "Gran Hermano" no serveix per absolutament resgralla wrote:Sempre és millor les cameres,que anar rodejat de gossos com si fosim a un camp de presoners.
Això, per no parlar de que l'ús indiscriminat de càmeres presenta uns problemes molt grans en quant a saber què es fan amb les gravacions i a on van a parar (xantatges, extorsions, etc).
Total, que quan et donin una pallissa en una estació per robar-te la cartera, recorda saludar a la càmera entre cop i cop. Segur que serà molt útil.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova divisió de transport de la policia
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... sions.html
El govern instal·larà més càmeres en trens i estacions per evitar agressions
El secretari de Territori i Mobilitat considera que hi ha una “relació evident” entre no pagar el bitllet i els actes de vandalisme i altercats
Interior crearà la Divisió del Transport, “una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions de tota Catalunya”
04/04/11 14:58 - Barcelona - EUROPA PRESS
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dilluns que potenciaran la instal·lació de càmeres de seguretat en trens i estacions per evitar altercats i agressions, a més de tancar els accessos als recintes.
En declaracions als periodistes després de reunir-se amb el director dels Mossos d'Esquadra, Manel Prat, i representants de Renfe i Adif, Calvet ha explicat que hi ha una “relació evident” entre el frau -no pagar el bitllet-- i els actes de vandalisme i altercats, per la qual cosa el tancament de les estacions millorarà la seguretat.
Des de la Conselleria d'Interior crearan la Divisió del Transport, com ja existeix amb l'Àrea Regional de Transport Urbà (Artu), una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions, i que treballarà a tota Catalunya.
El govern instal·larà més càmeres en trens i estacions per evitar agressions
El secretari de Territori i Mobilitat considera que hi ha una “relació evident” entre no pagar el bitllet i els actes de vandalisme i altercats
Interior crearà la Divisió del Transport, “una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions de tota Catalunya”
04/04/11 14:58 - Barcelona - EUROPA PRESS
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dilluns que potenciaran la instal·lació de càmeres de seguretat en trens i estacions per evitar altercats i agressions, a més de tancar els accessos als recintes.
En declaracions als periodistes després de reunir-se amb el director dels Mossos d'Esquadra, Manel Prat, i representants de Renfe i Adif, Calvet ha explicat que hi ha una “relació evident” entre el frau -no pagar el bitllet-- i els actes de vandalisme i altercats, per la qual cosa el tancament de les estacions millorarà la seguretat.
Des de la Conselleria d'Interior crearan la Divisió del Transport, com ja existeix amb l'Àrea Regional de Transport Urbà (Artu), una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions, i que treballarà a tota Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Violència a rodalia
Bé, si hi ha una patrulla, ja és més que posar simplement més càmeres A veure què tal funcionen...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nova divisió de transport de la policia
Traducció al català: no farem res de res, més enllà del que ja estava pressupostat de fa temps.Avui wrote:El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dilluns que potenciaran la instal·lació de càmeres de seguretat en trens i estacions per evitar altercats i agressions, a més de tancar els accessos als recintes.
Quina sorpresa, no ho hauria dit mai!!! Pensava que els xoriços, grafiters, etc, viatjaven tots amb una T-Mes de 6 zones. Ara ja només falta que em diguin que els carteristes tampoc paguen l'IVA. Au va!!Avui wrote:Calvet ha explicat que hi ha una “relació evident” entre el frau -no pagar el bitllet-- i els actes de vandalisme i altercats
Traducció: que sí, que farem una comissió, contractarem 10 directius i 12 secretàries, els posarem en un despatx caríssim del Pg. de Gràcia cobrant sous indecents, i farem estudis absurds. Així aprofitem i col·loquem uns quants familiars més amb l'excusa...Avui wrote: Des de la Conselleria d'Interior crearan la Divisió del Transport, com ja existeix amb l'Àrea Regional de Transport Urbà (Artu), una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions, i que treballarà a tota Catalunya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Violència a rodalia
Ja veieu de que serveix la pistola.i poques hores després que uns altres viatgers sense bitllet haguessin pegat uns agents de policia de la Generalitat en un tren a Mataró. Aquests darrers van quedar en llibertat poques hores després.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Violència a rodalia
La pistola ha de servir als agents policials per a defensar-se i intimidar, en el cas necessari. Probablement va acabar servint per això, en aquest cas (i per a reduïr els agressors) la qual cosa no devia evitar que els altres comencessin repartint primer (i, si va ser així, "así debían ir"...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Violència a rodalia
El que passa amb l'incivisme tan generalitzat que s'observa al transport ferroviari fa caure la cara de vergonya. És indignant. I s'hauria de posar ràpidament fil a l'agulla per a combatre aquests comportaments incívics en (caldrà recordar-ho?) SERVEIS PúBLICS que més que mai tocaria de... POTENCIAR (¿cal recordar-ho?) No ens hauríem de donar per satisfets fins que es vegi COM A HABITUAL allò que en aquests moments és EXCEPCIONAL: revisors dins els trens, controls (personals) als accessos a les andanes (entrades i sortides), vigilància (personal de seguretat i càmeres) als recintes... i amb la policia al més apropet possible, fent rondes per les zones més conflictives. Ah!, i totes les sancions que calguin. TOT PLEGAT. No una mesura: TOTES. Que tothom hi compti sempre i d'entrada, que sàpiga amb què es trobarà i a què s'haurà d'atendre SEMPRE com a norma. Com qui va al teatre i sap que haurà de pagar i haurà de respectar el recinte i el personal (cosa que per desgràcia tampoc no passa sempre).
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Violència a rodalia
El que feia temps ja que es demanava en aquest fòrum! Llàstima que hagi calgut una onada de violència per dur-ho a terme.
http://www.ara.cat/societat/Mossos-Divi ... 54940.html
Els Mossos crearan una unitat de Transport per controlar la seguretat als trens
La mesura arriba arran de la mort d'un vigilant de seguretat a l'estació de Castelldefels després de ser agredit per un passatger violent
Els Mossos d'Esquadra crearan una nova divisió de Transport per controlar la seguretat als trens, al metro i als aeroports, que servirà per estendre a tot Catalunya els treballs que ja efectua la unitat regional del Transport a Barcelona als Ferrocarrils de la Generalitat i al metro.
Així ho ha anunciat en declaracions als periodistes el director de la Policia Autonòmica, Manel Prat, després de la reunió que han mantingut responsables de les conselleries d'Interior i de Territori i Sostenibilitat, i també de Renfe i Adif, després de la mort divendres passat d'un vigilant de Prosegur en enfrontar-se amb un passatger violent a Castelldefels.
Prat ha precisat que aquesta nova divisió de Transport dels Mossos serà com la que ja funciona a Trànsit i s'encarregarà de vetllar per la seguretat en el transport ferroviari -a rodalies i regionals-, al metro de Barcelona i també als aeroports, controlant-ne els accessos i també patrullant pels trens.
L'actual unitat regional del Transport -en la qual s'inspira aquesta nova divisió- ja actua a Barcelona als Ferrocarrils de la Generalitat i al metro, i també als aeroports de Barcelona i Girona.
D'una altra banda, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha explicat que, d'acord amb Renfe, prioritzaran la instal·lació de més càmeres de seguretat a les estacions -actualment el 60% ja en disposa- i als trens, i a més impulsaran un pla per "tancar" amb torns el perímetre de totes les estacions per evitar que hi hagi passatgers que es colin, ja que aquest fet és ara un dels principals motius de gran part de les disputes violentes a les estacions.
A més, s'ha decidit que en les reunions ordinàries de Renfe i Adif també donaran prioritat a la presència dels Mossos d'Esquadra per abordar qüestions de seguretat i millorar els protocols de cooperació entre els operadors i la policia catalana.
Amb aquestes mesures, segons que han explicat Calvet i Prat, es pretén garantir la seguretat tant dels passatgers com dels treballadors de les companyies ferroviàries i els vigilants de seguretat, ja que són habituals els casos de vandalisme i les agressions, especialment en trens i horaris concrets, si bé en el que va d'any han baixat respecte a l'inici de 2010.
En concret, tant els responsables ferroviaris com els Mossos d'Esquadra tenen un mapa dels denominats "trens calents", que són els que concentren la majoria d'incidències, especialment en horaris de nit de cap de setmana.
Es tracta de la R1, als voltants de zones d'oci de Mataró i Montgat; la R4, entre Sabadell i Barberà, al costat de la zona Hermètica; la R3, de Vic a Manlleu, on són habituals els furts i les agressions, i la R1 Sud, amb casos de vandalisme.
A la reunió d'avui no s'ha abordat, en canvi, la reivindicació sindical dels companys del treballador mort, que han reclamat que els vigilants de seguretat puguin tornar a portar armes de foc.
La reunió s'ha precipitat després que divendres passat dia 1 d'abril un passatger violent es va enfrontar a l'únic vigilant de seguretat de l'estació de Castelldefels, que va acabar morint.
L'agressor, de 20 anys i veí de Castelldefels, ja ha ingressat a la presó per ordre judicial, acusat d'un delicte d'homicidi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Nova divisió de transport de la policia
Potser si que les càmeres no serveixen, però crear una divisió de Mossos de Ferrocarril que hi patrulli em sembla molt correcte, perfecte, és més JA ERA HORA. Abans d'acusar d'aquesta manera estaria bé esperar a veure com es materialitza, si no ja sembla allò de: si es fa, perquè es fa, i si no es fa, perquè no es fa...wefer wrote:Traducció: que sí, que farem una comissió, contractarem 10 directius i 12 secretàries, els posarem en un despatx caríssim del Pg. de Gràcia cobrant sous indecents, i farem estudis absurds. Així aprofitem i col·loquem uns quants familiars més amb l'excusa...Avui wrote: Des de la Conselleria d'Interior crearan la Divisió del Transport, com ja existeix amb l'Àrea Regional de Transport Urbà (Artu), una unitat que es dedicarà a patrullar els trens i les estacions, i que treballarà a tota Catalunya.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Una divisió especialitzada dels Mossos actuarà en estacions
Una divisió especialitzada dels Mossos actuarà en estacions de tren, metro i aeroports
Actualitzat a les 17:42 h 04/04/2011
Els Mossos d'Esquadra crearan una divisió especialitzada en transport públic, i actuaran en estacions de trens, aeroports i metro. A més, es col·locaran més càmeres de vigilància a les estacions i també als trens, i es tancaran els perímetres de les estacions que encara estiguin obertes. Són les primeres decisions que surten de la reunió entre Mossos, les conselleries d'Interior i de Territori, i els responsables de Renfe i Adif per millorar la seguretat en les estacions arran dels episodis violents d'aquests últims dies, el més greu a Castelldefels -divendres passat- amb la mort d'un vigilant de seguretat.
Davant d'aquests fets, tots els assistents a la reunió han coincidit que cal augmentar la vigilància. Per aconseguir-ho, una de les mesures que es posarà en marxa és la instal·lació de càmeres a pràcticament totes les estacions. Actualment n'hi ha a una seixantena de les poc més d'un centenar d'estacions de Renfe Rodalies a Catalunya.
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha avançat que també és preveu instal·lar càmeres als vagons. "A Renfe hi ha molts trens amb càmeres, aproximadament un 60%". L'objectiu és ampliar-ne el número. "Hi ha unes unitats que estan precablejades i, per tant, es podran instal·lar també càmeres amb certa facilitat". N'hi ha d'altres, però, on "caldrà fer una obra d'infraestructura una miqueta mes potent" per poder completar-ne la instal·lació.
Un tercer aspecte és que pagar el bitllet sigui condició necessària per accedir a l'estació. Per això, es col·locaran barreres més grans i altes i es tancaran les estacions que encara tinguin accessos oberts.
El director de la Policia de Catalunya, Manel Prat, també ha avançat que s'està posant en marxa una unitat específica dels Mossos d'Esquadra per a transports públics, amb agents destinats específicament a aquests serveis. Aquesta nova unitat s'encarregarà d'estendre a tot Catalunya els treballs que ja efectua la Unitat Regional del Transport a Barcelona als Ferrocarrils de la Generalitat i al Metro.
Per línies, les que més problemes registren són l'R1 nord, als voltants de zones d'oci a Mataró i Montgat; l'R1 sud per casos de vandalisme i consum de begudes alcohòliques; l'R4 a Sabadell i Barberà, especialment en les proximitats de la Zona Hermètica, on hi ha nombroses discoteques, i l'R3 de Vic a Manlleu, per robatoris i agressions.
Tres agressions en tres dies
El jove de Castelldefels que divendres va agredir el vigilant de seguretat de l'estació de Renfe de Castelldefels ha ingressat aquest diumenge a la presó. Així ho ha decretat el jutjat de guàrdia de Gavà després de prendre-li declaració. Els Mossos d'Esquadra estan investigant els fets i l'autòpsia encara no ha determinat les circumstàncies exactes de la mort.
Aquest, si bé ha estat el més greu, no és l'únic incident en l'àmbit ferroviari.
La policia catalana ha detingut aquest cap de setmana un altre jove de 20 anys després que va donar un cop de puny a un mosso d'esquadra que pretenia que s'identifiqués perquè havia reaccionat amb violència contra els vigilants de seguretat de l'estació de Mataró.
L'altre succés va passar dissabte, quan un jove va agredir un interventor de Renfe en un tren en la línia Barcelona-Vic, a l'altura de Manlleu. L'agressor va fugir i el busca la policia catalana.
http://www.3cat24.cat/noticia/1135086/c ... -aeroports
Re: Violència a rodalia
Sobre el tema de les tanques, no sé si serveixen de gaire. L'altre dia, a Castelldefels, estació reformada, vaig veure gent que saltava les tanques, així que o les fan d'una altre manera, o no farem res.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Violència a rodalia
És que això precisament és el que volia dir. Ni tanques, ni càmeres, ni cap altre sistema antivandalisme serveix de res si no hi ha personal per a poder actuar. Omplir els transports de "gadgets" de control és molt bonic, i segur que les empreses de venda d'aparells de seguretat deuen estar encantades, però sense vigilància humana és inútil. Els cossos de vigilància són la base, i els aparells estan per ajudar-los a fer la feina, no pas al revés.metring wrote:Sobre el tema de les tanques, no sé si serveixen de gaire. L'altre dia, a Castelldefels, estació reformada, vaig veure gent que saltava les tanques, així que o les fan d'una altre manera, o no farem res.
Posarem un símil fubolístic perquè tothom ho entengui (i a això que a mi el futbol ni fu ni fa). Posem que tenim un equip de futbol, diguem-li F.C. Barcelona, i que el nostre objectiu és guanyar la lliga. Muntem el millor estadi del món, amb la millor gespa del món, la millor graderia del món, els millors vestidors del món, etc, però ens oblidem d'un petit detall: només contractem tres jugadors.
Òbviament, comença la lliga i comencem a perdre partits l'un darrera d'altre. Aleshores, la directiva es reuneix per estudiar quin és el problema. I prenen decisions: posaran seients més còmodes, jacuzzi amb aixetes d'or als vestidors i gespa d'una espècie ultraespecial que només es troba a la falda de l'Himalaia. Resultat: continuem perdent partits.
Història absurda, oi? Doncs si es confirmés que no es posarà més personal (cosa que m'oloro, ja que no queda gens clar en cap moment), és exactament el mateix que haurà passat en aquesta reunió entre els responsables de seguretat, que no entenen qui és realment el problema de la seguretat: la falta total i absoluta de personal, el qual ha anat disminuint per les reduccions de costos.
Però tranquils. Com passa amb els directius de qualsevol empresa moderna, ells segur que estaran molt satisfets amb els resultats del balanç econòmic de final d'any, amb uns costos una mica inferiors a l'anterior (benefici que potser s'embutxaquen ells) encara que sigui a costa de vigilants i usuaris.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT