Page 2 of 6
Posted: Wednesday 31/10/2007 10:59
by Fran-Ikarus
Està (o estava, a finals dels 90, poc després d'inaugurar-la) àmpliament difosa, aquesta història...
Posted: Wednesday 31/10/2007 13:32
by sigfrid440s
Dons es un rumor, mite o com es vulgui nombrar, que es va extrendre fins al punt de considerarse la causa oficila de que la L2 no s'inaugures fins gairebe 20 anys despres de la data prevista....
De fet, tota la infraestructura de la L2 entre Sagrada familia i Paral..lel es va modificar completament, en quant a tunels, distribucións de lo que sugui....
De totes maneres aquest mite es dificil de creure encara que tot es possible. Potser els tunels originals no donessin el galib.....
No si es que Barcelona es gafe amb ganas en quant a la construccio de noves infraestrcutures ferroviaries.... i prefereixo no esmentar exemples.
Posted: Wednesday 31/10/2007 16:00
by Platanito
Dubto que els túnels, clarament fets amb una tuneladora que per més senyes era d'origen soviètic, hagin estat retocats, i per tant dubto dels llegendaris problemes de gàl.lib. Em decanto més per la tesi oficial de la manca de pressupost, per una banda, i els problemes al Poble Sec (i qui sap si a algun punt molt concret del recorregut per aquesta suposada manca de gàlib, potser a la corba tancada entre Tetuán i Monumental). A més, em pregunto si ja s'havia construit algun bucle d'enllaç amb alguna altra línia que permetés fer passar un tren a la L2 per comprovar el tema del gàlib. Jo diria que no...
Posted: Wednesday 31/10/2007 16:04
by Túnels del Garraf
A un còmic sobre el metro de Barcelona editat per TMB que algun usuari va penjar al fòrum deien que un dels problemes va ser que la línia entre Paral·lel i Universitat transcorre per sota de les antigues muralles i que per tant hi havien restes arqueològiques que dificultaven l'execució dels treballs.
Posted: Wednesday 31/10/2007 16:06
by Mortadel·lo
això és més llegenda urbana que l'estació de banco
tal com heu dit:
a) els túnels són fets amb tuneladora i són extremadament amples
b) les vies no estaven posades així que poca cosa podien provar
c) tant tontos no serien
sí és cert que fent les obres hi va haver un esvoranc si no recordo malament a la ronda de sant antoni, que es va empassar un autobús (això últim no confirmat)
Posted: Wednesday 31/10/2007 19:57
by vr
Mortadel·lo wrote:això és més llegenda urbana que l'estació de banco
tal com heu dit:
a) els túnels són fets amb tuneladora i són extremadament amples
b) les vies no estaven posades així que poca cosa podien provar
c) tant tontos no serien
sí és cert que fent les obres hi va haver un esvoranc si no recordo malament a la ronda de sant antoni, que es va empassar un autobús (això últim no confirmat)
Segons fonts familiars, això va passar al túnel de la L3 al Paral.lel (entre Borrell i Viladomat). Els meus oncles viuen allà mateix i m'han explicat que l'esvoranc es va empassar diversos cotxes i hi va haver un mort.
Històries...
Posted: Thursday 01/11/2007 11:51
by JaMiRo!
vr wrote:Segons fonts familiars, això va passar al túnel de la L3 al Paral.lel (entre Borrell i Viladomat). Els meus oncles viuen allà mateix i m'han explicat que l'esvoranc es va empassar diversos cotxes i hi va haver un mort.
Un company de feina de mon pare (camioner) em comentà un dia com van desaparèixer un grapat de vehicles davant dels seus nassos...
Posted: Thursday 01/11/2007 22:24
by faristol
molt bo.
Re: Històries...
Posted: Friday 02/11/2007 0:21
by sigfrid440s
JaMiRo! wrote:vr wrote:Segons fonts familiars, això va passar al túnel de la L3 al Paral.lel (entre Borrell i Viladomat). Els meus oncles viuen allà mateix i m'han explicat que l'esvoranc es va empassar diversos cotxes i hi va haver un mort.
Un company de feina de mon pare (camioner) em comentà un dia com van desaparèixer un grapat de vehicles davant dels seus nassos...
Abracadabra........
Posted: Friday 02/11/2007 9:52
by Mortadel·lo
ja podria ser, això m'ho va explicar la meva mare quan era petit, que vivia per allà, tampoc anava tan equivocat, Paral·lel també és de la línia 2
no sabrieu pas la data concreta de l'incident? o l'any com a mínim?
Posted: Friday 02/11/2007 13:31
by Mortadel·lo
m'acabo d'empassar tots els diaris de l'1 d'octubre del 73 a l'1 de gener del 74 i no he trobat cap referència al tema...això sí, he trobat unes quantes perles:
Posted: Friday 02/11/2007 13:32
by Mortadel·lo
i també
Posted: Friday 02/11/2007 13:56
by metring
Fantàstica recerca de notícies
Posted: Friday 02/11/2007 14:08
by Mortadel·lo
sí sí, però la notícia que buscava no l'he trobada, i ja vaig pel febrer del 74...
Posted: Friday 02/11/2007 14:13
by faristol
Colló, amb perdó, vaja hemeroteca...
Posted: Friday 02/11/2007 14:13
by Mortadel·lo
mira, això sí que és sobre la línia 2
Posted: Friday 02/11/2007 14:18
by Mortadel·lo
i una que li agradarà al santfeliuenc
Posted: Friday 02/11/2007 14:49
by faristol
I Tant que li agradara al Santfeliuenc
Bonisim grafic on es veu clarament que la linia 5 a Sagrada Familia no estaba previst que acabes com ha acabat i a on es veu clarament L'estacio de GAUDI prevista per la linia II, just despres de Sagrada Familia linia V.
La suposada linia 6 sería avui en dia un eix magnific juntament amb la V fins a Badalona, ara si es cert que es improbable fer res sota la Diagonal per la quantitat de coses que hi ha com es que ho preveien fer? o van fer aquests esquemes tipus "tiralineas" sense pensar mes?
Les estacions "RESIDENCIA" LIII y "CIUDAD SANATORIAL" LI tenen un nom previst molt adequat a l'epoca
Per Cert al Titular sembla actual i no esta gens desfassat amb coses que han passat en temps recents, i es que hi ha coses que mai ens les treurem de sobre.
PD. que maca era la numeracio de les linies amb numeros romans..
Posted: Wednesday 07/11/2007 14:21
by nooiler
Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
Posted: Thursday 08/11/2007 15:43
by Mortadel·lo
nooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
m'estalviarieu una micona de feina