Page 2 of 3
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Friday 01/07/2011 23:13
by m.h.t.
L'aeroport sempre ha estat objecte d'enganys i suplements injustificats per part dels operadors de transport. Comencem amb uns exemples:
RENFE el té catal·logat com a "zona 4" per
encasquetar-nos un suplement que no cobra per separat, com sí fa a Madrid. Només vàlid per bitllets RENFE. L'operador s'aprofita de que molta gent no sap que l'ATM el té a la zona 1 i que l'aeroport està integrat.
El preu del bitllet de l'Aerobús (5,30€). Un servei que s'hauria de prestar en elicòpter directe entre l'aeroport i Pl. Catalunya per justificar el seu preu. A la pràctica, l'Aerobús és un atracament a mà armada per a l'enriquiment de l'operador i no per al servei públic, que se n'aprofita del desconeixement de la xarxa dels turistes i molts ciutadans. TUSGSAL i TCC han trobat la gallina dels ous d'or en aquesta concessió que els hi ha "reagalat" l'EMT.
A canvi, la línia integrada 46 de TMB no arriba a Pl. Catalunya, ni es promociona, ni augmenta freqüències per tal de no perjudicar el negoci d'en Casquete i en Martí.
El suplement als taxis. L'IMT autoritza un suplemet als taxistes de 3,10€ per anar a / tornar de l'aeroport. Alguns se n'aprofiten dels turistes i els hi cobren el que els hi surt.
Per sort, hem de donar gràcies que l'ATM té inclòs l'aeroport a la zona 1, ja que El Prat de Llobregat està a aquesta zona i la zonificació ATM es fa per municipis.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Friday 01/07/2011 23:20
by liniadelRipollés
Les tarifes dels busos cap a l'aeroport acostumen a estar inflades com a factor de compensació als taxistes, no per una autorització expressa d'enriquiment de cap família, sinó ans el contrari: els organismes públics han de vetllar per tothom. Amb una tarifa d' 1, 45 euros ningú agafaria un taxi. Però, alsa tu! 4 bitllets d'aerobús equivalen exactament al preu centre-T2 d'una carrera de taxi.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Saturday 02/07/2011 1:06
by UT596001
m.h.t. wrote: RENFE el té catal·logat com a "zona 4" per
encasquetar-nos un suplement que no cobra per separat, com sí fa a Madrid. Només vàlid per bitllets RENFE. L'operador s'aprofita de que molta gent no sap que l'EMT el té a la zona 1 i que l'aeroport està integrat.
A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
Guigui wrote:No n'hi ha a Heathrow (metro), Charles de Gaulle (RER), Viena (S-Bahn) i Frankfurt (S-Bahn), per posar alguns exemples que conec.
A Charles de Gaulle el prospecte de tarifes de la regió Illa de França posa ben clar que no es pot arribar a l'Aeroport amb
cap títol multiviatge, i si no mal recordo el preu del bitllet senzill no es calcula per a les zones que regeixen per la
carte orange.
En canvi, no recordo cap suplement de cap mena per anar a l'Aeroport d'Sttutgart amb l'S-Bahn, tot i que allà l'estació és simplement una estació de pas. És clar que jo vaig arribar amb un Länder-ticket...
Santfeliuenc wrote:Claro que en este país también funciona el típico: "uy, es que ya no me quedan T-10... ay, pues es que justo el rollo de papel verde de la T-10 se ha acabado y tienen que traer", etc. Con lo que negarse a venderte la T-10 igual no se niegan, pero es que no les queda. Y tiempo para pedir hojas de reclamaciones la verdad es que no tiene nadie ya que si llegas en avión o vas a salir, lo lógico es que lleves prisa. Lo mejor, llevar una T-10 con viajes suficientes y listo.
Caso muy improbable puesto que en todas las estaciones se tienen stocks de rollos de billetes bastante amplios tanto de RENFE cómo de ATM... lo que sí puede pasarte es que se estropee la expendedora magnética y el taquillero no te pueda vender abonos de ningún tipo (ni ATM ni de RENFE), yo me he encontrado en esa situación estando trabajando, aunque en el Aeropuerto es de fácil solución pues se envía al viajero a las máquinas autoventa y problema solucionado -siempre y cuándo no quiera comprar un abono con derecho a reducción con familia numerosa o monoparental, entonces problema gordo...-
Santfeliuenc wrote:En los autobuses no sé si venden a bordo también, puedes ponerte en la parada de bus, subes, la compras y luego te bajas. El 46 de TMB te lleva a Plaza de España, ahí deberías poder comprar una T-10 a bordo. El L77 creo que va a Sant Boi y Sant Joan Despí, ahí también puedes. Creo que hay otro de TMB que va al Prat... si se ha acabado el papel en todas partes y no hay T-10 en taquillas, cosa que me extraña porque no debería ser así, siempre puedes comprarla a bordo de un bus, pero ya es extraño que seleccionando la opción T-10 en las máquinas autoventa de la estación del aeropuerto no te entregue una T-10, ¿no?
La ATM tiene expresamente prohibido la venta de abonos -almenos los suyos- a bordo de los autobuses. Recuerdo perfectamente en el 2001, en los inicios de la integración tarifaria, que en la Vallesana se vendieron a bordo T-10 pero sólamente de 1 zona durante tres meses de manera transitoria ya que antes los abonos monomodales de 15 viajes prácticamente sólo se podían comprar a bordo de los autobuses. Y con relación al Aeropuerto, mi compañero de piso está negro con el tema de venta de T-10 en el Aeropuerto ya que en la terminal 1 no existe ningún sitio para comprar ningún título ATM. Si vas a Barcelona con el tren ningún problema, pero si quieres cojer un autobús...
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Saturday 02/07/2011 20:45
by m.h.t.
liniadelRipollés wrote:Les tarifes dels busos cap a l'aeroport acostumen a estar inflades com a factor de compensació als taxistes, no per una autorització expressa d'enriquiment de cap família, sinó ans el contrari: els organismes públics han de vetllar per tothom. Amb una tarifa d' 1, 45 euros ningú agafaria un taxi. Però, alsa tu! 4 bitllets d'aerobús equivalen exactament al preu centre-T2 d'una carrera de taxi.
Gràcies per l'aclariment,
liniadelRipollés.
Potser deu ser per això que cap línia de bus integrada de l'aeroport arriba a Pl. Catalunya. De totes formes, aquest criteri que segueix l'EMT no m'acaba de convèncer, ja que si fos pels taxistes no existiria cap línia de bus ni cap a hospitals, ni estacions de tren, ni... a cap lloc.
UT596001 wrote:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
Ostres, quina patinada.
Amb tantes autoritats que he posat al missatge (ATM, EMT, IMT, ...) m'he fet un cacau.
Edito per evitar confusions.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Saturday 02/07/2011 21:05
by Fran-Ikarus
UT596001 wrote:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
En tot cas, sabent que "molta" gent es pot equivocar fàcilment per la peculiaritat de la dualitat 4 zones Renfe / 1 zona ATM en el trajecte en qüestió, i que "molta" d'aquesta gent poden ser viatgers ocasionals o fins i tot freqüents, que disposin d'un títol integrat però no dominin completament les particularitats més amagades de la xarxa, podien informar millor, bastant millor, allà mateix a l'estació, amb algun cartell-resum on explícitament s'informi de les diverses possibilitats. Estem d'acord en això?
Altre punt d'acord
Posted: Saturday 02/07/2011 22:12
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:podien informar millor, bastant millor, allà mateix a l'estació, amb algun cartell-resum on explícitament s'informi de les diverses possibilitats. Estem d'acord en això?
No sols això, sinó també que la desinformació és deliberada.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Posted: Sunday 03/07/2011 11:42
by vermer3
liniadelRipollés wrote:També podeu comprovar l'enganyifa del bitllet senzill Mollet Sant Fost a Cerdanyola Universitat o inrevés.
En alguns llocs, 2 zones; en d'altres 1 zona. Si el voleu econòmic, a la màquina autovenda; si el voleu car a taquilla.
Segons l'aplicació de tarifes que tothom pot veure a
http://www.rodaliesdecatalunya.cat> aquest recorregut es realitza amb un bitllet d'una zona ja que ambdues estacions estan a zones limitrofes (2 i 3)
i són estacions contigües, però en fi, aquestes coses només poden passar a Espanya...
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Posted: Sunday 03/07/2011 16:33
by lithops
Santfeliuenc wrote: Lo que no tendría que ser legal ni darse a estas alturas es que RENFE no se haya adherido al sistema de zonas de la ATM y siga utilizando su propio sistema particular donde las zonas no coinciden. Si hay una ATM que ya les está obligando a cambiar la nomenclatura de las líneas a R1, R2, R3, etc. y que ya está cambiando la rotulación en las estaciones y demás, debería obligarles a utilizar el sistema zonal integrado y abandonar el propio y particular de Renfe.
Les empreses que s'assumeixen el sistema de zones tarifàries de l'ATM poden establir excepcions en determinats trajectes, he mirat de trobar alguna normativa que en parlés però no he sabut trobar res. Us posaré un exemple que evidencia el que diu en Guigui, la desinformació és deliberada però en el cas que us explico a més a més és mentida.
Sóc usuari de Sagalés i faig diàriament el trajecte Sant Feliu de Codines-BCN-Sant Feliu de Codines, per tornar agafo sovint l'autobús que fa BCN-Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
En aquest enllaç podreu veure que fins a Sant Feliu són 4 zones i el bitllet senzill val 4'05€, preu ATM.
Mireu ara l'enllaç que resulta de la consulta fins a Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
Podem veure que ens parlar de 5 zones i el bitllet senzill val 5'15€, preu ATM. Això és senzillament MENTIDA, si agafeu l'autobús a BCN us cobraran 7'80€ fins a Moià, l'empresa només respecta el preu ATM fins la zona 4. Al text que hi ha al costat del bitlet senzill ens diu això:
Títol unipersonal, no integrat, sense dret a transbordament. Només es pot adquirir a bord de l'autobús (el preu establert per l'ATM en determinats trajectes pot tenir excepcions).
Ja em direu de què serveix l'advertència si després el preu és incorrecte, desconec si Sagalés fa això a la resta de línees o només en algunes.
És evident que determinades empreses s'aferren a allò que és legal però subterfugien la informació o directament menteixen.
Salutacions
Josep Maria
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Sunday 03/07/2011 21:53
by josep_serre
La informació sobre el sistema tarifari integrat a les estacions de rodalies és suficient i qui vol la sap i el turista que vol se n'informa abans de sortir de casa i el que és d'aquí ja és per caure's de la cadira algunes coses que s'han dit que creuen.
Renfe no té la culpa de que la gent sigui ignorant o analfabeta.
Culpes i obligacions
Posted: Sunday 03/07/2011 21:56
by Guigui
Però sí de no informar com se li ha de suposar a tot servei públic.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 04/07/2011 0:01
by UT596001
lithops wrote:Les empreses que s'assumeixen el sistema de zones tarifàries de l'ATM poden establir excepcions en determinats trajectes, he mirat de trobar alguna normativa que en parlés però no he sabut trobar res. Us posaré un exemple que evidencia el que diu en Guigui, la desinformació és deliberada però en el cas que us explico a més a més és mentida.
Sóc usuari de Sagalés i faig diàriament el trajecte Sant Feliu de Codines-BCN-Sant Feliu de Codines, per tornar agafo sovint l'autobús que fa BCN-Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
En aquest enllaç podreu veure que fins a Sant Feliu són 4 zones i el bitllet senzill val 4'05€, preu ATM.
Mireu ara l'enllaç que resulta de la consulta fins a Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
Podem veure que ens parlar de 5 zones i el bitllet senzill val 5'15€, preu ATM. Això és senzillament MENTIDA, si agafeu l'autobús a BCN us cobraran 7'80€ fins a Moià, l'empresa només respecta el preu ATM fins la zona 4. Al text que hi ha al costat del bitlet senzill ens diu això:
Títol unipersonal, no integrat, sense dret a transbordament. Només es pot adquirir a bord de l'autobús (el preu establert per l'ATM en determinats trajectes pot tenir excepcions).
Ja em direu de què serveix l'advertència si després el preu és incorrecte, desconec si Sagalés fa això a la resta de línees o només en algunes.
És evident que determinades empreses s'aferren a allò que és legal però subterfugien la informació o directament menteixen.
Salutacions
Josep Maria
Un altre exemple és Caldes de Montbui-Granollers on es cobra 1,60 euros (1 zona).
Aixó és consequència de la transició de la tarificació per kilòmetres al sistema zonal de l'ATM, pràcticament totes les empreses tenen aquests tipus d'exepcions. Un exemple és un Navàs-Barcelona, 6 zones, on es cobra 10,90 euros el bitllet senzill. En aquests casos es deixa congelat el bitllet senzill fins que arriba al valor del preu de referència de l'ATM, ja que el preu del Caldes-Granollers porta així des del 2002.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 04/07/2011 5:39
by liniadelRipollés
Tu ho has dit: si fos pels taxistes no existiria res que els fes competència. Però d'això es tracta: de fer un joc i trobar el punt d'equilibri em què tothom hi pugui jugar. Quan hi ha equilibri, no hi ha conflicte o no n'hi hauria d'haver.
m.h.t. wrote:liniadelRipollés wrote:Les tarifes dels busos cap a l'aeroport acostumen a estar inflades com a factor de compensació als taxistes, no per una autorització expressa d'enriquiment de cap família, sinó ans el contrari: els organismes públics han de vetllar per tothom. Amb una tarifa d' 1, 45 euros ningú agafaria un taxi. Però, alsa tu! 4 bitllets d'aerobús equivalen exactament al preu centre-T2 d'una carrera de taxi.
Gràcies per l'aclariment,
liniadelRipollés.
Potser deu ser per això que cap línia de bus integrada de l'aeroport arriba a Pl. Catalunya. De totes formes, aquest criteri que segueix l'EMT no m'acaba de convèncer, ja que si fos pels taxistes no existiria cap línia de bus ni cap a hospitals, ni estacions de tren, ni... a cap lloc.
UT596001 wrote:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
Ostres, quina patinada.
Amb tantes autoritats que he posat al missatge (ATM, EMT, IMT, ...) m'he fet un cacau.
Edito per evitar confusions.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 16:13
by Fran-Ikarus
Una noia que està preguntant, en anglès, tot comentant una publicació del Facebook de TMB (veurem si li responen):
Hello. If I buy 3day cards online, can I change the vouchers at the El Prat airport? where? We need to use them right away, in the R2 line.
I'm arriving tomorrow morning to Barcelona.
Thanks in advance.
I la resposta quina és? Que encara no hi ha cap estació de metro en funcionament a l'aeroport, i per tant no tenen on recollir les targes ("Hola BCN!" se diuen ara, per cert)? I hauran de comprar-se dos bitllets senzills (de 4 zones Renfe) per anar a Barcelona des de l'aeroport?
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 16:15
by Pere
Si no vaig errat, ha de poder retirar la targeta HolaBCN a les oficines de turisme de la terminal.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 16:15
by Renfe445
Fran-Ikarus wrote:Una noia que està preguntant, en anglès, tot comentant una publicació del Facebook de TMB (veurem si li responen):
Hello. If I buy 3day cards online, can I change the vouchers at the El Prat airport? where? We need to use them right away, in the R2 line.
I'm arriving tomorrow morning to Barcelona.
Thanks in advance.
I la resposta quina és? Que encara no hi ha cap estació de metro en funcionament a l'aeroport, i per tant no tenen on recollir les targes ("Hola BCN!" se diuen ara, per cert)? I hauran de comprar-se dos bitllets senzills (de 4 zones Renfe) per anar a Barcelona des de l'aeroport?
Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
Tot igual que fa quatre anys
Posted: Monday 28/09/2015 16:22
by Guigui
Llegeix l'inici del fil. Res no ha canviat.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 16:49
by Fran-Ikarus
Cert pel que fa als títols integrats "normals", però aquest el venen també per Internet, de manera que només cal passar a buscar-lo (haver-lo pagat i no poder-lo recollir encara seria pitjor). Podria ser, com diu en Pere, que a l'oficina de turisme de l'aeroport.
http://www.tmb.cat/en/barcelona-travel- ... ket/3_dies
With your Hola BCN! travel card, you can make unlimited journeys all over Barcelona and the metropolitan area on public transport: metro, bus (TMB), tram (TRAM), urban railway (FGC) and zone-one regional rail (Rodalies de Catalunya, incl. El Prat airport). As many journeys as you need!
To purchase your Hola BCN! travel card, you can either buy online and get 10% off Opens in new window or you can buy the travel card when you arrive in Barcelona at ticket vending machines and Punts TMB located in metro stations or at Tourist Information Offices around the city.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 19:01
by victorcasta
Renfe445 wrote:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
No existen sencillos de la ATM.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 19:03
by Renfe445
victorcasta wrote:Renfe445 wrote:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
No existen sencillos de la ATM.
¿Y entonces por qué los billetes sencillos de TMB para el metro están con la maquetación de la ATM?
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
Posted: Monday 28/09/2015 19:05
by victorcasta
Renfe445 wrote:victorcasta wrote:Renfe445 wrote:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
No existen sencillos de la ATM.
¿Y entonces por qué los billetes sencillos de TMB para el metro están con la maquetación de la ATM?
Por desídia de TMB que no quiere poner una bobina con un diseño distinto. Ellos te dirán que impreso pone "Només vàlid a metro i bus TMB", pero muchos como tu se piensan que es integrado.