Page 2 of 3
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 0:41
by oriolp13
Toni wrote:Teniu raó, això nostre és un "caos ferroviari"... tercermundista, uns trens lamentables i unes vies que fan fàstic... fatal. Crec que hauriem de regalar-ho tot i fer-ho tot nou... això sí, que ho faci la Generalitat que d´això en sap moltissim com ens ha demostrat moltes vegades i ens demostra cada dia...
Per cert, la informació costa el que costa, suposo que alguns diners costarà, però és competència de la Generalitat de Catalunya com a responsable de l´operació.... pot dir les parades en cinc idiomes si cal... seria una gran millora, igual que el semidirecte a Puigcerdà... grans millores...
Més millores que les que ha fet l'estat en molt de temps, sí. Per alguna cosa es comença no? Més val això que res.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 0:47
by Toni
oriolp13 wrote:Toni wrote:Teniu raó, això nostre és un "caos ferroviari"... tercermundista, uns trens lamentables i unes vies que fan fàstic... fatal. Crec que hauriem de regalar-ho tot i fer-ho tot nou... això sí, que ho faci la Generalitat que d´això en sap moltissim com ens ha demostrat moltes vegades i ens demostra cada dia...
Per cert, la informació costa el que costa, suposo que alguns diners costarà, però és competència de la Generalitat de Catalunya com a responsable de l´operació.... pot dir les parades en cinc idiomes si cal... seria una gran millora, igual que el semidirecte a Puigcerdà... grans millores...
Més millores que les que ha fet l'estat en molt de temps, sí. Per alguna cosa es comença no? Més val això que res.
No sé què pensaran els 4000 viatgers de Mollet o Granollers, que els han tret un tren per afavorir a 40 que van a Puigcerdà... no sembla una gran millora... més aviat sembla que vulguin guanyar alguns volts a la Cerdanya.... Què em dieu del tren per que vagin els empleats de l´aeroport a treballar cada matí?. Una altre gran millora, un tren sencer per portar a unes poques persones... més que una gran millora sembla un malvaratament dels recursos (un tren és car) quan es podia haver posat un autobus.. potser és que volien que aquesta fos una mostra de la nova gestió de l´aeroport traspasat?.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 11:24
by 470
La cosa a mejorado bastante desde el desastre del 2007, tambien se puede hablar de eso, hay líneas que estan mejor, como puede ser la de R1 o R2 Norte, yo las suelo utilizar bastante y creo que aparte de un retraso de 20 min pocos retrasos importantes he tenido en 1 año, quizas tenga suerte, otra cosa puede ser la R2 Sur, de todas maneras se estan recuperando fiabilidad y pasajeros, no lo digo yo, lo dicen las estadísticas, que es gracias a la gestión de la gene, a mi no me lo parece, a parte de pintar trenes y algunos cambios en horarios poca cosa le veo y es que siguen habiendo las mismas líneas y los mismos trenes.
Otra cosa, ya se lo que algunos me diran pero el mejor o de los mejores servicios de cercanias que hay en europa, el mas fiable y puntual y el que tiene mayor indice de satisfacción por parte de sus clientes es Madrid, y eso dicho por un estudio encargado por SNCF.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 17:51
by Pere
Toni wrote:oriolp13 wrote:Toni wrote:Teniu raó, això nostre és un "caos ferroviari"... tercermundista, uns trens lamentables i unes vies que fan fàstic... fatal. Crec que hauriem de regalar-ho tot i fer-ho tot nou... això sí, que ho faci la Generalitat que d´això en sap moltissim com ens ha demostrat moltes vegades i ens demostra cada dia...
Per cert, la informació costa el que costa, suposo que alguns diners costarà, però és competència de la Generalitat de Catalunya com a responsable de l´operació.... pot dir les parades en cinc idiomes si cal... seria una gran millora, igual que el semidirecte a Puigcerdà... grans millores...
Més millores que les que ha fet l'estat en molt de temps, sí. Per alguna cosa es comença no? Més val això que res.
No sé què pensaran els 4000 viatgers de Mollet o Granollers, que els han tret un tren per afavorir a 40 que van a Puigcerdà... no sembla una gran millora... més aviat sembla que vulguin guanyar alguns volts a la Cerdanya.... Què em dieu del tren per que vagin els empleats de l´aeroport a treballar cada matí?. Una altre gran millora, un tren sencer per portar a unes poques persones... més que una gran millora sembla un malvaratament dels recursos (un tren és car) quan es podia haver posat un autobus.. potser és que volien que aquesta fos una mostra de la nova gestió de l´aeroport traspasat?.
No sé com t'ho montes però només dius que bajanades...no han suprimit cap tren a Puigcerdà que faci parada a Granollers o Mollet, en tot cas n'hauran afegit un de més. I en segon lloc, et convido que agafis algun dia el primer tren de l'Aeroport, ja que jo sí que l'he agafat i et puc dir que la ocupació no és gaire inferior als de la resta... ho és en la mesura que ho ha de ser, aquest tren surt de l'Estació de França en comptes de Granollers o Sant Celoni, no esperis un tren a rebentar a les 5 del matí.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 19:35
by metring
Si us plau, discutiu amb respecte
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 23/07/2011 23:57
by Toni
Pere,
Si senyor, per posar el semidirecte de Puigcerdà es va ocupar un solc d´un rodalies que parava a totes. Hi ha queixes als diaris dels usuaris de Mollet, Granollers o La Garriga afectats que tenien una hora sense tren a la tarda per culpa d´això... si senyor, així son les coses. Ara sembla que s´ha arreglat una mica amb els nous horaris, però la millora continua essent brutal com es pot veure...
Respecte de l´aeroport i encara que acceptem que a les 5 del matí els trens no s´omplen, es tracta d´un tren més deficitari que abans no estava... es tracta de uns diners públics més que es llencen a les escombreries... una altre gran millora sens dubte...
Que el traspàs ha millorat moltissim el servei crec que és una qüestió de domini públic, tothom ho pensa.... ara ja estem a "anys llum"...
Numeret amb els números
Posted: Sunday 24/07/2011 21:22
by Guigui
Toni wrote:No sé què pensaran els 4000 viatgers de Mollet o Granollers, que els han tret un tren per afavorir a 40 que van a Puigcerdà... no sembla una gran millora... més aviat sembla que vulguin guanyar alguns volts a la Cerdanya....
Ah, han suprimit una composició triple de 450? Perquè altrament no veig com encabries 4000 persones en un sol tren.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Sunday 24/07/2011 23:58
by Pere
Toni wrote:Pere,
Si senyor, per posar el semidirecte de Puigcerdà es va ocupar un solc d´un rodalies que parava a totes. Hi ha queixes als diaris dels usuaris de Mollet, Granollers o La Garriga afectats que tenien una hora sense tren a la tarda per culpa d´això... si senyor, així son les coses. Ara sembla que s´ha arreglat una mica amb els nous horaris, però la millora continua essent brutal com es pot veure...
Respecte de l´aeroport i encara que acceptem que a les 5 del matí els trens no s´omplen, es tracta d´un tren més deficitari que abans no estava... es tracta de uns diners públics més que es llencen a les escombreries... una altre gran millora sens dubte...
Que el traspàs ha millorat moltissim el servei crec que és una qüestió de domini públic, tothom ho pensa.... ara ja estem a "anys llum"...
Repassa els horaris de rodalies actuals i veuràs que t'estas equivocant, ja que aquest rodalies destinació Vic segueix existint, circula 10 minuts per darrera del semidirecte de Puigcerdà.
Per altra banda torno a dir-te que jo SÍ he agafat el primer tren de l'aeroport i no va precisament buit, no només porta els empleats ja que hi ha vols que surten a primera hora del matí, i hi ha gent que l'agafem per aquest motiu.
Si el que no vols és llençar diners públics doncs podriem començar per suprimir el tren de Puigcerdà entre Ripoll i la Tor de Querol de dimarts a dijous, el tren entre Manresa i Cervera, la venda de bitllets a algunes estacions on és completament deficitària, i si el que vols és directament evitar el dèficit doncs més de la meitat dels trens de rodalies els podriem suprimir ja que no assoleixen una ocupació mínima...
Re: Apuntar a responsables
Posted: Tuesday 26/07/2011 0:20
by Toni
Guigui wrote:470 wrote:Hombre, pues yo escuche a la Maleni dar explicaciones, eso si la culpa no era suya, faltaria mas.
Quan la santíssima trinitat de Renfomentadif depenia exclusivament d'una única administració, la cosa era clara. Ara bé, la Generalitat, actualment té una participació irrisòria en el conjunt de la gestió del trànsit ferroviari de Catalunya, però es veu que n'hi ha que s'entesten a apuntar-hi amb foc real cada cop que passa alguna cosa.
És increible que digueu que la Generalitat té una participació irrisoria a la gestió del trànsit. Mira, la Generalitat PAGA a l´operador, DECIDEIX sobre horaris, tarifes, nous serveis, estacions... fins i tot diu el color dels trens. Si això és irrisori, poca cosa més gestionarà del servei. Repeteixo que demà si s´allibera el servei l´operador pot ser QUALSEVOL i no necessàriament FGC com sembla que ja teniu decidit. Si bé Metro de Madrid com a operador, poca cosa més que ara decidirà la Generalitat... encara que està clar que llavors serà culpa tot de Metro de Madrid perquè la Generalitat no té mai la culpa de res i fa una gestió immaculada... això sí que és un axioma diví...
La Generalitat ha de donar explicacions de TOT el que té a veure amb el servei com a màxim responsable.
Re: Apuntar a responsables
Posted: Tuesday 26/07/2011 9:00
by josep_serre
Toni wrote:Guigui wrote:470 wrote:Hombre, pues yo escuche a la Maleni dar explicaciones, eso si la culpa no era suya, faltaria mas.
Quan la santíssima trinitat de Renfomentadif depenia exclusivament d'una única administració, la cosa era clara. Ara bé, la Generalitat, actualment té una participació irrisòria en el conjunt de la gestió del trànsit ferroviari de Catalunya, però es veu que n'hi ha que s'entesten a apuntar-hi amb foc real cada cop que passa alguna cosa.
És increible que digueu que la Generalitat té una participació irrisoria a la gestió del trànsit. Mira, la Generalitat PAGA a l´operador, DECIDEIX sobre horaris, tarifes, nous serveis, estacions... fins i tot diu el color dels trens. Si això és irrisori, poca cosa més gestionarà del servei. Repeteixo que demà si s´allibera el servei l´operador pot ser QUALSEVOL i no necessàriament FGC com sembla que ja teniu decidit. Si bé Metro de Madrid com a operador, poca cosa més que ara decidirà la Generalitat... encara que està clar que llavors serà culpa tot de Metro de Madrid perquè la Generalitat no té mai la culpa de res i fa una gestió immaculada... això sí que és un axioma diví...
La Generalitat ha de donar explicacions de TOT el que té a veure amb el servei com a màxim responsable.
Més aviat la Generalitat el que ha de fer és demanar explicacions a l'empresa operadora, és a dir a Renfe per les coses que passin, la Generalitat decideix sobre horaris dintre de les possibilitats que hi ha que són més aviat escasses, el color dels trens no és una millora del servei, les tarifes ja les decidia quan es tractava de títols ATM, quan ho gestionava el Ministeri de Foment qui havia de donar explicacions era Renfe i ara segueix sent així, no sé d'on treus que tenim decidit que el servei el passi a gestionar FGC, crec que ho has somiat.
Això no són maneres
Posted: Tuesday 26/07/2011 9:42
by Guigui
Toni wrote:Repeteixo que demà si s´allibera el servei l´operador pot ser QUALSEVOL i no necessàriament FGC com sembla que ja teniu decidit.
Aquesta obsessió d'atribuir-nos col·lectivament coses que són exclusivament producte de les teves il·lusions diu molt de la teva qualitat argumentativa. Tu mateix.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Tuesday 26/07/2011 13:25
by Ayerbe-Zuera
La part fonamental del que està dient el Toni és que no pot ser que cada vegada que hi hagi un problema a Rodalies, o que es plantegi la situació global de Rodalies com a deficitària, la Generalitat atribuieixi les culpes a Renfe o a Adif. Això és menystenir als votants catalans. No votem ni els dirigents de Renfe ni els d'Adif, però si votem als nostres representants i el Conseller del ram ho és perquè hi ha un procés democràtic al darrere. No pot delegar la seva responsabilitat. Si creu que el traspàs no és convenient, que el denuncïi.
I des del punt de vista de política ferroviària, els plantejaments dels qui ara governen la Generalitat, com dels qui la governaven fins fa no gaire, són completament erronis, al meu modest entendre. Quan s'ha tractat de negociar inversions ferroviàries amb Foment, s'han privilegiat obres que lluny de millorar empitjoren el servei i l'hipotequen per sempre més, com per exemple els soterraments. S'han gastat quantitats notables de diners en projectes de tota mena que tothom que sàpigui una mica com estan i estaven les finances públiques veia que eren completament irrealitzables: ETF, línia orbital, línia Cornellà-Castelledefels. S'ha menystingut sistemàticament la possibilitat de introduir millores amb inversions de baix cost, com ara posar serveis de passatgers a Sallent o Súria, o reobrir Reus-Roda. S'ha jugat a la politiqueria més deplorable amb totes les inversions ferroviàries que s'han fet darrerament: línia d'AV, túnel de Barcelona, estació de la Sagrera, calaix de Sants etc, provocant endarreriments, sobrecostos i molèsties.
Quan ha arrivat el moment de gestionar, les coses han estat com han estat: Quina és la política de control de bitllets a Rodalies de Catalunya? Com és la informació que es facilita a l'usuari? Com van les megafonies i els panells?
I tot això perquè? Perquè els criteris han estat únicament electoralistes. S'ha venut fum i s'ha enganyat la gent fent-los creure que tindrien línies noves de ferrocarril a les seves comarques o que "integrarien" el ferrocarril al seu poble, quan el que pretenien fer es amagar-lo i especular amb les superfícies, però el servei ferroviari pròpiament dit no ha importat mai.
I això ho han fet els polítics d'aquí. I aquests polítics són els que governen les Rodalies de Catalunya. I són ells els qui han de donar explicacions i respondre a la ciutadania, i no dir que la culpa és de Renfe, Adif o el cosí de Zumosol.
El problema de fons rau en què els polítics nostrats, al contrari que el suïssos o els alemanys que se citen més amunt, no han agafat un tren --tret potser d'AVE classe club-- en sa vida, i creuen que només gent marginal, desheretats i retadats van en transport públic.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Tuesday 26/07/2011 13:38
by metring
No puc més que alabar la teva excel·lent exposició, ho has clavat tot!
Argumentant la gent s'entén
Posted: Tuesday 26/07/2011 15:10
by Guigui
Això són arguments, i no els pamflets programàtics d'alguns.
Re: Argumentant la gent s'entén
Posted: Tuesday 26/07/2011 23:23
by Toni
Guigui wrote:Això són arguments, i no els pamflets programàtics d'alguns.
Jo també estic del tot d´acord amb en Ayerbe-Zuera. Ho ha explicat molt bé. Els nostres polítics tenen una molt bona part de culpa dels problemes actuals del ferrocarril, problemes no obstant que en cap cas el situen en una situació de "caos ferroviari" ja que està a una alçada comparable amb el ferrocarril d´altres països. Per tant, no és acceptable de cap manera això de que la culpa és d´ADIF o RENFE ja que la culpa és en molt bona part de la Generalitat de Catalunya, que aglutina una bona part de les competències. D´aquesta forma, atenció a demanar més traspasos sense assegurar abans que la Generalitat sabrà gestionar el que rebi, que de moment...
Sento que ens meus arguments no us agradin o us semblin poc justificats, però al final veig que no soc l´únic que pensa que l´actual escenari en el que la Generalitat no assumeix cap responsabilitat és totalment negatiu i perjudica als viatgers del ferrocarril.
Re: Argumentant la gent s'entén
Posted: Tuesday 26/07/2011 23:44
by oriolp13
Toni wrote:Guigui wrote:Això són arguments, i no els pamflets programàtics d'alguns.
Jo també estic del tot d´acord amb en Ayerbe-Zuera. Ho ha explicat molt bé. Els nostres polítics tenen una molt bona part de culpa dels problemes actuals del ferrocarril, problemes no obstant que en cap cas el situen en una situació de "caos ferroviari" ja que està a una alçada comparable amb el ferrocarril d´altres països. Per tant, no és acceptable de cap manera això de que la culpa és d´ADIF o RENFE ja que la culpa és en molt bona part de la Generalitat de Catalunya, que aglutina una bona part de les competències. D´aquesta forma, atenció a demanar més traspasos sense assegurar abans que la Generalitat sabrà gestionar el que rebi, que de moment...
Sento que ens meus arguments no us agradin o us semblin poc justificats, però al final veig que no soc l´únic que pensa que l´actual escenari en el que la Generalitat no assumeix cap responsabilitat és totalment negatiu i perjudica als viatgers del ferrocarril.
Quan fa que la Generalitat s'ha fet càrrec del servei? Crec que abans de que se'n fes càrrec ja anava com anava (més aviat no anava. Vegi's esvoranc de Bellvitge i un període de temps on cada dia sorgía una averia)
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Saturday 03/09/2011 0:33
by Toni
Pel que sembla durant el tall ferroviari al sud de Sants ha crescut la puntualitat fins més del 98%. Una demostració més de que la gestió de la xarxa és més que correcta i que els problemes venen en gran mesura d´un dèficit d´infraestructures i no d´una gestió "nefasta" com diuen els nostres polítics, grans experts ferroviaris com tothom sap. Quan es treuen trens de l´entorn Sants - L´Hospitalet i se separen una mica les línies, tot funciona com la seda. I de qui és la culpa que no hi hagi una quadruplicació de via a aquest troç o un nou túnel urbà. Serà de l´Estat, però només en part. Bé que quan volem fem línies de metro faraòniques o aeroports inútils... jo crec que a la Generalitat li ha importat molt poquet la xarxa ferroviaria durant molts anys, molt poquet.... com era competència de l´altre... era més fàcil dir que la culpa era de l´Estat... com ara que hi ha continuament un "caos ferroviari"...
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Wednesday 07/09/2011 15:03
by D4V1D.83FY
No us queixeu tant a rodalies, per que de Massanet cap a munt encara es pitjor. La via esta en pitjor estat, i en moltes estacions no hi ha cap mena de servei.
Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Wednesday 07/09/2011 15:15
by metring
D4V1D.83FY wrote:No us queixeu tant a rodalies, per que de Massanet cap a munt encara es pitjor. La via esta en pitjor estat, i en moltes estacions no hi ha cap mena de servei.
Òbviament, el que passa és que a sobre, a Rodalies s'han escanyat vies, i en el fil es tracta de totes dues xarxes, ja que tant Rodalies com Regionals els van traspassar.
"I tu més!"
Posted: Wednesday 07/09/2011 16:04
by Guigui
D4V1D.83FY wrote:No us queixeu tant a rodalies, per que de Massanet cap a munt encara es pitjor. La via esta en pitjor estat, i en moltes estacions no hi ha cap mena de servei.
Segons tu, el fet de tenir un servei dolent no dóna dret a queixa perquè en un altre indret és pitjor? Doncs au, tothom a callar, que la rodalia de Harare és nefasta!