Page 2 of 2
Posted: Monday 09/04/2007 9:05
by mikado
Guigui wrote:mikado wrote:El problema que hi veig jo de l'arribada a paral.lel és el pas del Pg Isabel II i la plaça del Carbó cap a Paral.lel. tal i com passa a la xarxa TRAMBAIX amb Plaça Frnacesc macià, passar per la plaça del Carbó és tot un maldecap d'inserció tramviaria. S'hauria de pensar en una bona solució per no fer nyaps del tipus Glories. Ara per ara aquella plaça es un ordenador del trànsit de la zona unint fluxes de la muntanya de Montjuic, sortides de les rondes, terminals aeroortuàries de creuers, Paral.lel i Pg de Colom
Dues opcions:
1. Es voreja la Pl. del Carbó pel costat més proper de les Drassanes i pujant Paral·lel per la dreta. Caldria reduir el nombre de carrils, però no veig per quins set sous uns objectes de 7 m2 de propietat privada hagin de tenir prioritat a la via pública.
2. El traçat segueix Av. Drassanes i Portal de Sta. Madrona. Solució més propera a les tesis de l'alcalde, però deixaria més desabastit el Moll de Barcelona i el WTC.
Amb una bona regulació semafórica jo veig oportuna la solució 1, aprofitant l'espaiosa vorera que pega la muralla del Portal de Sta Madrona i el Nou de la Rambla per encabir una de les andanes, ara bé com seguim cap a plaça Espanya en un hipotétic futur??? Jo sóc partidari de la inserció central del tramvia al Paral.lel, avinguda on perfectament se'n podria encabir.
Integració del tramvia a la ciutat
Posted: Monday 09/04/2007 9:14
by Guigui
Amb l'extensió de la xarxa de tramvia per la ciutat arribarà un dia el moment de reflexionar sobre com conciliar-hi el trànsit privat. I és que va sent hora d'acabar amb la idea de circular en cotxe per tot arreu com si fos un dret natural. D'altra banda, no es podrà instaurar a tot arreu circulació segregada, soterrar el tramvia en cruïlles compromeses o altres mesures aparatoses. Per tant, el més factible serà instal·lar prioritat semafòrica perquè el tramvia pugui mantenir una bona velocitat comercial. I aquest tema no hauria de ser massa difícil, i més tenint en compte que el tramvia està començant a ser present en la ment dels més desinformats, així que també la gent va sabent com comportar-se quan es topen amb vies al mig del carrer.
Posted: Wednesday 11/04/2007 9:57
by Ecomobisostrans
Pues yo no li posaria tramvia. Havent metro, quines ganes d'anar a fotre un pseudo-metro mes lent i que entorpeix la circulacio d'autobusos i vianants. Quan es van començar a posar tramvies no tenia molt clar que fossin una bona opció, pero ara estic ben convençut que el tramvia sobra, ja que te els inconvenients del metro i del bus, i els afegits de fer circular un tren per la via pública, amb passos a nivell inclosos. Resulta que va lent per que no pot circular gaire ràpid per que sino es perillos (a ningu se li ocurriria fer anar el tramvia a 100 o 120 km/h, oi?) i a sobre no te prioritat semafòrica. Però es que si se li posa prioritat semafòrica a un tramvia que tingui una frecuencia acceptable (cada 3 minuts en hora punta) ens trobem que cada 1 minut i mig s'haura de tancar el semàfor als autobusos i als vianants, amb l'inconvenient que aixo porta per aquests.
La única ventatge que te el tramvia respecte el metro es l'accessibilitat, però per un mitja de transport accessible a peu de carrer ja tenim el bus. I el metro tampoc es tant inaccessible. Des del carrer fins a l'andana no es triga mes de 30 segons, excepte alguna estacio una mica enrevessada, com Pl.Espanya L1.
Per tant, el que faria es fer una xarxa de rodalies i metro com toca, complementar-la amb una bona xarxa d'autobusos´, i desmantelar els tramvies, aixo si, l'espai guanyat que no torni a ser pels cotxes, sinò que sigui zona verda.
Posted: Wednesday 11/04/2007 10:26
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Però es que si se li posa prioritat semafòrica a un tramvia que tingui una frecuencia acceptable (cada 3 minuts en hora punta) ens trobem que cada 1 minut i mig s'haura de tancar el semàfor als autobusos i als vianants, amb l'inconvenient que aixo porta per aquests.
... que ve a ser actualment la freqüència de les fases de verd i vermell dels semàfors. O sigui, quin problema hi ha?
Ecomobisostrans wrote:La única ventatge que te el tramvia respecte el metro es l'accessibilitat, però per un mitja de transport accessible a peu de carrer ja tenim el bus. I el metro tampoc es tant inaccessible. Des del carrer fins a l'andana no es triga mes de 30 segons, excepte alguna estacio una mica enrevessada, com Pl.Espanya L1.
El bus no arriba ni a la sola de la sabata del tramvia en termes de capacitat i, pel que fa a la velocitat comercial, tampoc hi està a l'altura. I pel que fa a arribar en 30 segons de la boca de metro a l'andana, agafa un cronòmetre i comprova-ho. Com a màxim, ho aconseguiràs a Liceu i encara gràcies.
Posted: Wednesday 11/04/2007 15:34
by Mako448
Ecomobisostrans wrote:Pues yo no li posaria tramvia. Havent metro, quines ganes d'anar a fotre un pseudo-metro mes lent i que entorpeix la circulacio d'autobusos i vianants.
L'EDF hauria de ser en un futur una gran estació de FGC,on acabessin totes les línies de la LL-A i la B-V,totes vol dir totes,incloses la LL-A i la
B-V.
La LL-A s'ha de perllogar desde Espanya pel carrer Entença,d'aquí ha d'anar pel Carrer Gran de Gràcia ,baixar pel Carrer Panilla fins a la Diagonal,d'allà a Glòries i a partir d'aquí seguir les actuals vies de la renfe.
La B-V en canvi,des de Plaça Catalunya ha de seguir el Carrer Fontanella fins a Urquinaona,d'aquí la Ausiàs March fins al carrer Marina,baixar fins on hi ha la L1 i a partir d'aquí incorporar-se a les vies actuals fins a l'EDF.
Al tram Marina-EDF totes les vies estarian adaptades als dos amplis de vies que ofereixen les línies d'FGC.(Les de Barcelona)
Posted: Thursday 12/04/2007 10:55
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Ecomobisostrans wrote:Però es que si se li posa prioritat semafòrica a un tramvia que tingui una frecuencia acceptable (cada 3 minuts en hora punta) ens trobem que cada 1 minut i mig s'haura de tancar el semàfor als autobusos i als vianants, amb l'inconvenient que aixo porta per aquests.
... que ve a ser actualment la freqüència de les fases de verd i vermell dels semàfors. O sigui, quin problema hi ha?
Doncs que hi haura els vermells que hi ha ara, pels cotxes i pels vianants, i a mes el del tramvia que al tenir la prioritat no estara sincronitzat amb la resta.
Guigui wrote:Ecomobisostrans wrote:La única ventatge que te el tramvia respecte el metro es l'accessibilitat, però per un mitja de transport accessible a peu de carrer ja tenim el bus. I el metro tampoc es tant inaccessible. Des del carrer fins a l'andana no es triga mes de 30 segons, excepte alguna estacio una mica enrevessada, com Pl.Espanya L1.
El bus no arriba ni a la sola de la sabata del tramvia en termes de capacitat i, pel que fa a la velocitat comercial, tampoc hi està a l'altura. I pel que fa a arribar en 30 segons de la boca de metro a l'andana, agafa un cronòmetre i comprova-ho. Com a màxim, ho aconseguiràs a Liceu i encara gràcies.
Es que en un carrer on hi hagi el que hi ha d'haver a sota no es necessita tanta capacitat per sobre: Per exemple, a la Diagonal, que es el carrer on els autobusos van mes colapsats, si hi hagues rodalies i metro, amb un autobus articulat cada 4 minuts hi hauria de sobres, fins i tot potser portaria la meitat dels seients buits.
I lo del temps del carrrer a l'andana ja ho comprovare, pero si ja porto la targeta preparada, dubto trigar mes de 30 segons a pas normal a la majoria d'estacions, per exemple: Rocafort, Urgell, La Pau, Trinitat Nova, Sagrera, Magòria, Muntaner, Les Tres Torres, Can Cuiàs, Joanic, etc.
Mako448 wrote:L'EDF hauria de ser en un futur una gran estació de FGC,on acabessin totes les línies de la LL-A i la B-V,totes vol dir totes,incloses la LL-A i la
B-V.
La LL-A s'ha de perllogar desde Espanya pel carrer Entença,d'aquí ha d'anar pel Carrer Gran de Gràcia ,baixar pel Carrer Panilla fins a la Diagonal,d'allà a Glòries i a partir d'aquí seguir les actuals vies de la renfe.
La B-V en canvi,des de Plaça Catalunya ha de seguir el Carrer Fontanella fins a Urquinaona,d'aquí la Ausiàs March fins al carrer Marina,baixar fins on hi ha la L1 i a partir d'aquí incorporar-se a les vies actuals fins a l'EDF.
Al tram Marina-EDF totes les vies estarian adaptades als dos amplis de vies que ofereixen les línies d'FGC.(Les de Barcelona)
La meva opinió es que les vies de l'estacio de França s'han de treure, i si es vol mantenir operativa, es fa un tunel amb sortida al vestibul i/o a les actuals andanes, i aixi que deixi de ser cul-de-sac. Llavors es pot prolongar la linia de Sarrià fins allà sense haver de donar tota la volta per Marina. I la Llobregat-Anoia de cap manera portar-la a Gran de Gràcia per despres tornar-la a fer baixar cap a l'Estació de França. Jo despres de Francesc Macià la faria anar cap a Gal·la Placídia o Plaça Molina, i despres cap a Lesseps, Taxonera i Mundet.
Posted: Thursday 12/04/2007 15:21
by UT596001
Ecomobisostrans wrote:Guigui wrote:Ecomobisostrans wrote:Però es que si se li posa prioritat semafòrica a un tramvia que tingui una frecuencia acceptable (cada 3 minuts en hora punta) ens trobem que cada 1 minut i mig s'haura de tancar el semàfor als autobusos i als vianants, amb l'inconvenient que aixo porta per aquests.
... que ve a ser actualment la freqüència de les fases de verd i vermell dels semàfors. O sigui, quin problema hi ha?
Doncs que hi haura els vermells que hi ha ara, pels cotxes i pels vianants, i a mes el del tramvia que al tenir la prioritat no estara sincronitzat amb la resta.
Doncs sota aquesta raó mai podríem optar que els autobusos puguin tenir prioritat semafòrica, no?
No em sembla en cap cas un argument de pes.
Posted: Thursday 12/04/2007 15:29
by Mako448
Ecomobisostrans wrote:
La meva opinió es que les vies de l'estacio de França s'han de treure, i si es vol mantenir operativa, es fa un tunel amb sortida al vestibul i/o a les actuals andanes, i aixi que deixi de ser cul-de-sac. Llavors es pot prolongar la linia de Sarrià fins allà sense haver de donar tota la volta per Marina. I la Llobregat-Anoia de cap manera portar-la a Gran de Gràcia per despres tornar-la a fer baixar cap a l'Estació de França. Jo despres de Francesc Macià la faria anar cap a Gal·la Placídia o Plaça Molina, i despres cap a Lesseps, Taxonera i Mundet.
Res de que l'EDF sigui vias de pas,les vies a cul de sac han de seguir,que són uns elements que caracteritzen les estacions.
Han de canviar les vies per vies doble usos,o sigui que puguin circular els de la via d'1 metre(LL-A),i els de la via 1,435metros(B-V),com el tipus de via que hi ha a Martorell d'entrada a la Solvay,que és una via d'ample de renfe peró alhora també és d'ample mètric(no sé com explicar-lo aixó de que una via pugui tinguin els dos amples de via una mateixa via)
I l'EDF ha de ser de FGC,a mi em dòna igual el trajecte,jo prefereixo que la LL-A vagui per la Gran Via fins a Glòries,peró com ja tenim el túnel del metro,les obres poden ser complexes i tallar la L1 durant un periode de temps,i clar l'única manera seria donar la volta per Gràcia i Sagrada Famíla(i aixi és tindrien importants correspondencies amb el metro en parades com Glòries,Sagrada Familia,Etença o Joanic.A partir de Glòries seguria les actuals vies de l'EDF.
A la B-V proposo allagrar-lo com jo he proposat,encara que sigui massa volta.Una altra opció seria desviar-ho per l'Arc de Triomf i fer-ho passar per sota del Parc de la Ciutadella,al costat al carrer per on passa el TRAM fins a Ciutadella Vila Olímpica,allà enllaç amb L4 i a partir d'aquí anar fins l'EDF.
Passa que aquesta segona opció és mès complexa.Ja tinc ganes de veure l'EDF amb logotips FGC 8)
Posted: Thursday 12/04/2007 16:40
by EUKibo
Home Mako... A mi també em fascina la EDF, tornar a veure mots trens alla! I que aquesta torni a ser una estació molt gran! I que dongui molts serveis! Pero hi ha un problema...
Aquesta estació no té demanda de per si i a més per ser una estació cul de sac encara en genera moltisima menys... Certament L'Hospitalet de Llobregat per exemple també la utilitzen de cul de sac i no te demanda per omplir les 4 linies que hi passen, de fet a Sants arriben els trens de la C1 C3 C7 buits. Tot i aixi a Renfe caldrien moooooltes reformes i d'aquestes alguna podria beneficiar a EDF (encara no parlem d'extensions de FGC) com per exemple la R10, o fer que els trens de Sant Vicenç acabin a EDF. Aixo es el que es fari si volem veure trens (que no passatgers a aquesta estacio)
Si el que volem es que hi hagi mes passatger a Estacio de França s'han de fer vies passants, els culs de sac limiten a mes de la meitat la demanda.
Segons la meva opinió que faria? Les dues coses, a la superficie que un parell de linies fossin terminals, per exemple la R5 i la R6 (mentre la L8 continua vers Besòs) així com terminals de Renfe RER MD i LD i terminal de la T5 per exemple mentra la T4 passaria per davant i continuaria cap World Trade Center o algo aixi.
I sobretot, el que seria urgent es convertirla en un intercanviador! Cal connectar Barceloneta i EDF, aixi com allargar el TRAM de manera urgent, també es un mode de potenciar la utilitzacio de l'estacio, que tal com esta ara aillada no te res a fer.
Posted: Thursday 12/04/2007 18:04
by aarongilp
Ein? Ara m'entero jo que si una estació té les vies en topera genera menys demanda que una que no té toperes...
Posted: Friday 13/04/2007 8:56
by Ecomobisostrans
Home, sembla clar que una estacio amb toperes a totes les vies (es a dir cul-de-sac) genera la meitat de la demanda que si fos passant, ja que en una passant hi pot anar gent dels 2 costats i una cul-de-sac nomes des d'un. A no ser que els trens entrin a l'estació i inverteixin la marxa per seguir el seu recorregut, amb la conseqüent pèrdua de temps.
Posted: Friday 13/04/2007 15:36
by aarongilp
Doncs no hi estic d'acord. Perquè una estació en cul de sac pot tenir vies cap a molts llocs. En el cas de l'Estació de França pots anar al centre de la ciutat, cap a Tarragona/Lleida i cap a Girona...també tens el metro que també va cap al centre...què més hi vols? Personalment, en aquest cas concret (i de fet, en la majoria dels casos), la demanda és la mateixa o quasi bé la mateixa que si fossin vies passants.
Posted: Saturday 14/04/2007 13:13
by EUKibo
Pero en el cas d'estacio de França que te sortides a Passeig de Gràcia, Sagrera Meridiana i Sagrera Alta Velocitat la gent utilitza aquestes estacions, Passeig de Gràcia està més al centre, arriben abans i te igualment correspondencia amb L4 a més d'altres. I en el cas de les Sagreres (ara a SAArenal i a Clot) té igualment moltisima millor corresponencia i centralitat S.Meridiana -> L1 L4 L9 L10 Rodalies MD, S.TGV -> L4 L9 Rodalies MD LD AVE TGV. I actualment a SAA ->L1 Rodalies MD i a Clot L1 L2 Rodalies MD.
Per aixo mateix la configuracio actual i futura de l'estacio de França si no es fan canvis a la propia estacio no te demanda suficient ja que aquesta demana l'absorveixen altres estacions, per que EDF absorveixi més passatger s'haura de convertirla en un eix passant de la ciutat i millorarne les correspondencies.
Tots els d'aquest forum ens agradaria clar està conservar l'actual estació i veurehi més trens, jo crec que per arribar a aquest fi s'hauria de millorar l'enllaç amb L4, conectar amb una linia de TRAM passant i una altra linia de TRAM terminal. Allargar alguna linia de FGC i contruir una nova linia passant, potser un corredor de rodalies Drassanes-Fòrum
Situació de l'Estació de França
Posted: Saturday 14/04/2007 13:33
by Guigui
El que passa és que l'EdF té una sèrie d'inconvenients respecte les infraestructures ferroviàries existents o imminents a Barcelona. D'entrada, té una capacitat aproximadament igual, si no inferior, que Sants i clarament inferior que la futura Sagrera però, a més, es troba fora de les línies passants per Barcelona i només connecta amb una línia de metro (Sants i Sagrera amb dues cadascuna) i una de Rodalies (Sants amb sis i Sagrera amb dues o tres, si s'hi desvia la R10), sempre considerant l'estructura actual o prevista a mig termini.
També és impossible una ampliació mantenint-la en superfície i fer-hi arribar línies de tren implicaria una de dues: o bé s'enrevessa el traçat (cas de, per exemple LL-A o B-V) o s'evita que atravessi Barcelona de punta a punta (ídem, R10, Regionals).
En tot cas, tindrà sentit per descongestionar les altres dues estacions, mantenint-hi certes línies que permetin, al seu pas per Sants o Sagrera, una connexió fàcil i ràpida amb la resta de la xarxa ferroviària. També crec que es podria beneficiar d'una reorganització de la xarxa de metro i FGC a la ciutat que ja he esmentat en altres fils i que, per al cas que ens ocupa, quedaria així:
- Juntar ramals Zona Universitària-Drassanes L3 i Barceloneta-La Pau/Sagrera L4 per Colom, formant una nova línia semicircular
- Perllongar L6/L7 fins a Barceloneta pel traçat actual L4 (de pas, ens evitaríem la ridícula cua de maniobres desfent per Pg. de Gràcia el camí que fa FGC per Balmes)
I, per cert, no creieu que tota la discussió sobre el futur de l'Estació de França en si, més enllà de la seva connexió amb tramvia, no correspondria més aviat a
aquest fil?