Gràcies pels nous aclariments.
En aquest cas, si sé que agafaré, com a mínim, un bus a banda del tren, ja sigui abans o després, utilitzo la de 2 zones i me n'oblido.
El cas que continua "lliscant" és si, posem per cas, tinc només un títol d'1 zona, o bé és aquest que decideixo utilizar, tot estant disposat a que em descompti 2 viatges: un a Rodalies, i el segon al bus perquè és un transbordament i això ja no entra en la norma d'una única zona per poblacions colindants, etc. Al capdavall, ve a ser molt similar gastar 2 viatges d'1 zona o gastar-ne 1 de 2 zones.
El cas és, però, que si la validadora del bus no em descompta el segon viatge, llavors passa a ser la responsabilitat del viatger adonar-se que hauria d'haver-ho fet, per no quedar exposat a una multa. I la normativa completa no és pas evident: és fàcil transmetre oralment que "entre poblacions colindants només és 1 zona", però bastant més complicat (i no necessàriament per mala voluntat) detallar aquestes restriccions. Resultat: s'ha de ser una mena d'"usuari avançat", i a més estar disposat a validar per segon cop un títol en una validadora que ja te l'ha deixat passar, amb la seva llumeta verda, el primer cop que ho has provat. Massa demanar em sembla