Perllongament d'FGC a Sabadell
Avantatges i desavantatges de la proposta de SabadellCruïlla
Sobre la seva proposta de prolongació dels FGC:
DESAVANTATGES:
- Primer error com una casa de pagès de la seva proposta: fan dues estacions (amb andanes diferents) a Sabadell Estació, deixant l'actual i en fan una altra a sota la Rambla Ibèria. És a dir que la bifurcació seria just abans d'arribar a l'actual Sabadell Estació. Això vol dir que ja en la 1a estació de Sabadell hi hauria la meitat de freqüència que no pas a Sant Quirze. Igualment dificulta el transbord entre les dues línies.
- Al fer els 2 ramals vol dir que tan al Centre/Torre Romeu, com a Eix Macià/Ca n'Oriac hi hauria la meitat de la freqüència que a Sant Quirze. Actualment la freqüència seria de 24 minuts. Aquesta freqüència només la podries augmentar fent un nou túnel a Barcelona o prolongar els serveis S5 i S55 que ara finalitzen a Sant Cugat o la UAB fins a Sabadell (la veritat és que aquesta segona opció és molt fàcil d'aplicar, però no sé fins a quin punt podria augmentar la freqüència).
- No faria la funció de metro urbà, ja que no es podria anar de Eix Macià, Pl. Espanya i Ca n'Oriac fins al centre directament.
AVANTATGES:
- Donaria servei ferroviari a Torre Romeu i Covadonga (on hi ha el campus de la UAB a Sabadell).
- Hi hauria enllaç entre Renfe, FGC i autobusos interurbans a Sabadell Centre.
- Permetre en un futur prolongar la línia fins a Polinyà i fins i tot fins a Granollers.
- Amb la nova ubicació de l'estació de Ca n'Oriac seria menys costós el prolongament fins a Castellar.
Personalment crec les desavantatges són més grans que els avantatges, ja que seria un pas enrere perdre freqüència dels FGC a Sabadell. Igualment considero molt negatiu no poder anar de Ca n'Oriac al centre de Sabadell amb pocs minuts de forma directa, fàcil i ràpida.
Sobre la construcció de 3 noves estacions de la Renfe (Baixador/Rambleta, Taulí i Can Llong):
DESAVANTATGES:
- Augmentaria el temps de viatge de Barcelona a Sabadell Nord i Terrassa. Dono per entès, tal com deixa entreveure l'estudi que els trens destinació Manresa i Lleida no pararien a aquestes estacions.
- En el tram Sabadell Sud - Can Llong les estacions estarien molt acostades, més pròpies d'un metro que no pas d'un tren de Rodalies.
AVANTATGES:
- Millor cobertura territorial, acostant les estacions de Renfe a més gent.
- Servei al Centre Hospitalari Taulí
Personalment crec que les avantatges d'aquestes estacions podrien ser substituïdes per un línia de tramvia en superfície per la Gran Via (ara estic elaborant un petit "estudi" sobre el tema). Aquest tramvia encara donaria molta més cobertura territorial i faria d'aportació a les 3 actuals estacions de Renfe.
En tot cas com a màxim estaria a favor de construir l'estació de Can Llong, tenint en compte la gran distància que hi ha entre Terrassa i Sabadell Nord i que s'han tancat els baixadors de Torrebonica i Castellarnau que donaven servei a la zona.
XARXA URBANA DE TRAMVIA
Des del meu punt de vista seria ideal poder implantar una xarxa d'aquestes característiques però trobo molt difícil que es pugui portar a terme degut a l'afectació que tindria sobre el trànsit rodat.
S'ha de tenir en compte que passa per els principals eixos de la ciutat i que en la majoria si hi passa el tramvia no hi pot passar el cotxe. És evident que es reduïrien els desplaçaments amb cotxe a dins la ciutat, però hi continuarien havent un nombre no gens menyspreable de desplaçaments i no veig vies alternatives per on poguessin circular.
XARXA INTERURBANA DE TRAMVIA
La trobo molt positiva i necessària, tot i que s'hauria d'estudiar en detall.
DESAVANTATGES:
- Primer error com una casa de pagès de la seva proposta: fan dues estacions (amb andanes diferents) a Sabadell Estació, deixant l'actual i en fan una altra a sota la Rambla Ibèria. És a dir que la bifurcació seria just abans d'arribar a l'actual Sabadell Estació. Això vol dir que ja en la 1a estació de Sabadell hi hauria la meitat de freqüència que no pas a Sant Quirze. Igualment dificulta el transbord entre les dues línies.
- Al fer els 2 ramals vol dir que tan al Centre/Torre Romeu, com a Eix Macià/Ca n'Oriac hi hauria la meitat de la freqüència que a Sant Quirze. Actualment la freqüència seria de 24 minuts. Aquesta freqüència només la podries augmentar fent un nou túnel a Barcelona o prolongar els serveis S5 i S55 que ara finalitzen a Sant Cugat o la UAB fins a Sabadell (la veritat és que aquesta segona opció és molt fàcil d'aplicar, però no sé fins a quin punt podria augmentar la freqüència).
- No faria la funció de metro urbà, ja que no es podria anar de Eix Macià, Pl. Espanya i Ca n'Oriac fins al centre directament.
AVANTATGES:
- Donaria servei ferroviari a Torre Romeu i Covadonga (on hi ha el campus de la UAB a Sabadell).
- Hi hauria enllaç entre Renfe, FGC i autobusos interurbans a Sabadell Centre.
- Permetre en un futur prolongar la línia fins a Polinyà i fins i tot fins a Granollers.
- Amb la nova ubicació de l'estació de Ca n'Oriac seria menys costós el prolongament fins a Castellar.
Personalment crec les desavantatges són més grans que els avantatges, ja que seria un pas enrere perdre freqüència dels FGC a Sabadell. Igualment considero molt negatiu no poder anar de Ca n'Oriac al centre de Sabadell amb pocs minuts de forma directa, fàcil i ràpida.
Sobre la construcció de 3 noves estacions de la Renfe (Baixador/Rambleta, Taulí i Can Llong):
DESAVANTATGES:
- Augmentaria el temps de viatge de Barcelona a Sabadell Nord i Terrassa. Dono per entès, tal com deixa entreveure l'estudi que els trens destinació Manresa i Lleida no pararien a aquestes estacions.
- En el tram Sabadell Sud - Can Llong les estacions estarien molt acostades, més pròpies d'un metro que no pas d'un tren de Rodalies.
AVANTATGES:
- Millor cobertura territorial, acostant les estacions de Renfe a més gent.
- Servei al Centre Hospitalari Taulí
Personalment crec que les avantatges d'aquestes estacions podrien ser substituïdes per un línia de tramvia en superfície per la Gran Via (ara estic elaborant un petit "estudi" sobre el tema). Aquest tramvia encara donaria molta més cobertura territorial i faria d'aportació a les 3 actuals estacions de Renfe.
En tot cas com a màxim estaria a favor de construir l'estació de Can Llong, tenint en compte la gran distància que hi ha entre Terrassa i Sabadell Nord i que s'han tancat els baixadors de Torrebonica i Castellarnau que donaven servei a la zona.
XARXA URBANA DE TRAMVIA
Des del meu punt de vista seria ideal poder implantar una xarxa d'aquestes característiques però trobo molt difícil que es pugui portar a terme degut a l'afectació que tindria sobre el trànsit rodat.
S'ha de tenir en compte que passa per els principals eixos de la ciutat i que en la majoria si hi passa el tramvia no hi pot passar el cotxe. És evident que es reduïrien els desplaçaments amb cotxe a dins la ciutat, però hi continuarien havent un nombre no gens menyspreable de desplaçaments i no veig vies alternatives per on poguessin circular.
XARXA INTERURBANA DE TRAMVIA
La trobo molt positiva i necessària, tot i que s'hauria d'estudiar en detall.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Avantatges i desavantatges de la proposta de SabadellCru
No és la tasca del TP mirar de no trepitjar els cordons al transport privat. Contràriament al que afirma un ex-president autonòmic que va firmar sentències de mort, "la calle no és mía", ni seva ni dels cotxes. Que ja fa prou temps que paguen un preu massa barat per poder maltractar terreny públic. I consti que jo també en tinc, de cotxe, però crec poder afirmar que sé utilitzar-lo amb mesura.Minotaure wrote:XARXA URBANA DE TRAMVIA
Des del meu punt de vista seria ideal poder implantar una xarxa d'aquestes característiques però trobo molt difícil que es pugui portar a terme degut a l'afectació que tindria sobre el trànsit rodat.
S'ha de tenir en compte que passa per els principals eixos de la ciutat i que en la majoria si hi passa el tramvia no hi pot passar el cotxe. És evident que es reduïrien els desplaçaments amb cotxe a dins la ciutat, però hi continuarien havent un nombre no gens menyspreable de desplaçaments i no veig vies alternatives per on poguessin circular.
En resum, el TP prou problemes té per haver-se de preocupar pels altres mitjans de transport. Per tant, ha d'arribar allí on es cregui convenient, i primant-lo per damunt del vehicle privat. A més, qualsevol bona xarxa de TP fa supèrflua bona part del trànsit privat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Avantatges i desavantatges de la proposta de SabadellCru
El problema està que, si vols posar tramvia a Sabadell, primer has de fer mínimament decent la pèsima xarxa d'autobús interurbà que tenim al Vallès, ja que ara per ara en moltes ocasions has d'anar en cotxe perquè no tens altra opció.Guigui wrote:En resum, el TP prou problemes té per haver-se de preocupar pels altres mitjans de transport. Per tant, ha d'arribar allí on es cregui convenient, i primant-lo per damunt del vehicle privat. A més, qualsevol bona xarxa de TP fa supèrflua bona part del trànsit privat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Avantatges i desavantatges de la proposta de Sabadell
Doncs precisament, una pèssima xarxa d'autobusos clama per la implantació d'un sistema més eficient, part del qual pot proporcionar el tramvia. Això beneficiaria tot el TP i faria que molta gent deixés d'anar en cotxe. I si sóc tan il·lús de creure que ho farien per voluntat pròpia o que serien capaços, per si sols, de veure-hi l'avantatge, doncs caldrà "animar" tota aquesta gent a passar-se al TP donant-li prioritat per damunt del transport privat.UT596001 wrote:El problema està que, si vols posar tramvia a Sabadell, primer has de fer mínimament decent la pèsima xarxa d'autobús interurbà que tenim al Vallès, ja que ara per ara en moltes ocasions has d'anar en cotxe perquè no tens altra opció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sabadell soterra los Ferrocarrils y evita el derribo de 15 edificios
• El Govern cambia de parecer y anuncia la cobertura de la parada de Estació
• La línea añadirá 4,2 kilómetros, llegará al barrio de Ca n'Oriac y estará lista en el 2011
Un convoy de Ferrocarrils sale de Sabadell-Estació, ayer. Foto: RICARD CUGAT MÁS INFORMACIÓN
La ciudad ganará el espacio que ahora ocupan las vías
ANTONIA PEÑA
SABADELL
Sabadell tendrá una auténtica red de metro en el año 2011. El Govern ha modificado la propuesta inicial de prolongación de la línea de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) y ayer presentó una solución que supone el soterramiento prácticamente total, al cubrir la actual parada al aire libre de Sabadell-Estació. Esta decisión evita el derribo de 15 bloques de pisos.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, presentó ayer a las entidades que habían hecho alegaciones al proyecto y a la Taula de Mobilitat local una opción que modifica la anterior y que tiene como novedad la cobertura de las vías desde la entrada al municipio. Esta opción es compatible con una futura ampliación de la línea hasta Castellar del Vallès.
TUNELADORA
La alternativa prevé la tuneladora como sistema constructivo, "porque minimiza la afectación de las obras en la superficie" y ofrece "las máximas garantías de seguridad", según el Govern. La decisión, tras estudiar las alegaciones presentadas en el proceso de información pública, "es la más apropiada" y el plan gana en "operatividad y funcionalidad", según Villalante.
El soterramiento de la parada de Sabadell-Estació facilitará los trabajos de la tuneladora y reducirá la afectación que las obras anteriormente previstas tenían sobre los inmuebles situados en los alrededores de la carretera de Barcelona, la carretera de Molins de Rei y la calle de Pintor Pradilla. Para ello, será necesario rebajar cinco metros la cota del túnel, que atravesará el tramo de 600 metros de longitud comprendido entre la parada de Sabadell-Estació y la calle de Migdia, en el barrio Centre.
La construcción del metro de Sabadell permitirá ganar 4,2 kilómetros de vías y nuevas estaciones: una en el paseo de la Plaça Major (que sustituirá a la actual estación de Sabadell-Rambla donde ahora acaba la línea), otra en el Eix Macià y otra en el barrio de Ca n'Oriac, donde se habilitarán las cocheras y la cola de maniobras.
INTERCAMBIADOR
El proyecto también prevé un intercambiador de enlace con la línea C-4 de cercanías de Renfe, en la plaza de Espanya. La mayor parte del trazado se construirá con un doble túnel de 6,75 metros de diámetro de vía única.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 2&h=070125
• El Govern cambia de parecer y anuncia la cobertura de la parada de Estació
• La línea añadirá 4,2 kilómetros, llegará al barrio de Ca n'Oriac y estará lista en el 2011
Un convoy de Ferrocarrils sale de Sabadell-Estació, ayer. Foto: RICARD CUGAT MÁS INFORMACIÓN
La ciudad ganará el espacio que ahora ocupan las vías
ANTONIA PEÑA
SABADELL
Sabadell tendrá una auténtica red de metro en el año 2011. El Govern ha modificado la propuesta inicial de prolongación de la línea de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) y ayer presentó una solución que supone el soterramiento prácticamente total, al cubrir la actual parada al aire libre de Sabadell-Estació. Esta decisión evita el derribo de 15 bloques de pisos.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, presentó ayer a las entidades que habían hecho alegaciones al proyecto y a la Taula de Mobilitat local una opción que modifica la anterior y que tiene como novedad la cobertura de las vías desde la entrada al municipio. Esta opción es compatible con una futura ampliación de la línea hasta Castellar del Vallès.
TUNELADORA
La alternativa prevé la tuneladora como sistema constructivo, "porque minimiza la afectación de las obras en la superficie" y ofrece "las máximas garantías de seguridad", según el Govern. La decisión, tras estudiar las alegaciones presentadas en el proceso de información pública, "es la más apropiada" y el plan gana en "operatividad y funcionalidad", según Villalante.
El soterramiento de la parada de Sabadell-Estació facilitará los trabajos de la tuneladora y reducirá la afectación que las obras anteriormente previstas tenían sobre los inmuebles situados en los alrededores de la carretera de Barcelona, la carretera de Molins de Rei y la calle de Pintor Pradilla. Para ello, será necesario rebajar cinco metros la cota del túnel, que atravesará el tramo de 600 metros de longitud comprendido entre la parada de Sabadell-Estació y la calle de Migdia, en el barrio Centre.
La construcción del metro de Sabadell permitirá ganar 4,2 kilómetros de vías y nuevas estaciones: una en el paseo de la Plaça Major (que sustituirá a la actual estación de Sabadell-Rambla donde ahora acaba la línea), otra en el Eix Macià y otra en el barrio de Ca n'Oriac, donde se habilitarán las cocheras y la cola de maniobras.
INTERCAMBIADOR
El proyecto también prevé un intercambiador de enlace con la línea C-4 de cercanías de Renfe, en la plaza de Espanya. La mayor parte del trazado se construirá con un doble túnel de 6,75 metros de diámetro de vía única.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 2&h=070125
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abans de sulfurar-te, llegeix més atentament:davida wrote:Em sembla un autentica vergonya que es construiexi el nou tram en Via única
Aixó es previsió de futur!!!!!
La mayor parte del trazado se construirá con un doble túnel de 6,75 metros de diámetro de vía única.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Igualment, com bé diu l'article, caldrà rebaixar la cota del túnel actual entre Sabadell-Estació i Rambla, a més que l'actual és de via única (per tant s'ha de desdoblar), ja que el túnel actual va molt a prop de la superfície, si el que pretenen és evitar l'enderroc de cases a la zona.
Em temo que durant una bona temporada Sabadell-Estació serà estació terme dels FGC.
Em temo que durant una bona temporada Sabadell-Estació serà estació terme dels FGC.
De Vilaweb:
Una entitat dissenya una alternativa al traçat per prolongar els FGC a Sabadell
Sabadell Cruïlla proposa una petita xarxa de metro amb dues línies i ja té més de 600 adhesions
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El període d'al·legacions a què la Generalitat va sotmetre l'estudi del traçat per prolongar els FGC a Sabadell va servir perquè una associació ciutadana anomenada Sabadell Cruïlla presentés una veritable esmena a la totalitat. Un grup d'experts va elaborar un avantprojecte amb dues línies bifurcades a l'actual Sabadell Estació que anirien cap a l'est i el nord de la ciutat, passant pel centre històric i per la zona de serveis de l'Eix Macià. Per defensar la seva proposta, asseguren que seria més ràpida de fer, tindria menys impacte, donaria millor servei i podria arribar a zones com el Vallès Oriental. També sostenen que costaria el mateix.
Sabadell Cruïlla defensa un traçat elaborat per l'associació Territoris, que agrupa arquitectes, enginyers i experts per debatre propostes per a la zona del Vallès. El recorregut de la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat es bifurcaria a partir de l'actual Sabadell Estació en dues línies. La primera discorreria sota l'Eix Macià –proposen excavar-la a cel obert amb murs pantalla– cap a Renfe Nord, Ca n'Oriac i Castellar del Vallès. Per construir la segona sí que caldrien tuneladores i tindria estacions al solar de l'antic Vapor Turull –en ple centre de la ciutat–, a Renfe Centre i al barri de Torre-romeu, que està situat a l'altra banda del riu Ripoll. Des d'aquí es faria arribar el traçat a poblacions com ara Polinyà, Palau-solità –on la idea ha estat ben rebuda– i Granollers.
L'associació ciutadana ja ha reunit més de 600 adhesions de veïns de Sabadell. I també ha presentat dos manifestos subscrits per un centenar d'experts en el territori i per 200 comerciants de la ciutat. La seva reivindicació ha estat fins ara didàctica, amb exposicions del projecte, plànols i documents a diversos barris.
MENYS IMPACTE DE L'OBRA
Un dels portaveus de Sabadell Cruïlla és l'arquitecte i exregidor d'Urbanisme sabadellenc Manel Larrosa, que insisteix a destacar que «encara no s'ha publicat l'estudi d'impacte ambiental sobre l'afectació de les obres». Traçat a banda, l'entitat critica el tall de trànsit d'aproximadament un any al centre de la ciutat, un obstacle per a les línies de bus i per als comerços del centre, per això troben més adient el solar del Vapor Turull –un gran aparcament en superfície– per fer-hi l'estació i un pàrquing subterrani.
Pel que fa al mètode constructiu, es decanten per fer túnels a cel obert i amb menys profunditat, de manera que calgui moure menys volum de terres. D'aquesta manera defensen que els calendaris per posar en marxa la línia es podrien complir replantejant-la de nou i amb un cost, segons ells, no superior als 327 milions pressupostats pel DPTOP.
Una entitat dissenya una alternativa al traçat per prolongar els FGC a Sabadell
Sabadell Cruïlla proposa una petita xarxa de metro amb dues línies i ja té més de 600 adhesions
EMILI AGULLÓ. Sabadell
El període d'al·legacions a què la Generalitat va sotmetre l'estudi del traçat per prolongar els FGC a Sabadell va servir perquè una associació ciutadana anomenada Sabadell Cruïlla presentés una veritable esmena a la totalitat. Un grup d'experts va elaborar un avantprojecte amb dues línies bifurcades a l'actual Sabadell Estació que anirien cap a l'est i el nord de la ciutat, passant pel centre històric i per la zona de serveis de l'Eix Macià. Per defensar la seva proposta, asseguren que seria més ràpida de fer, tindria menys impacte, donaria millor servei i podria arribar a zones com el Vallès Oriental. També sostenen que costaria el mateix.
Sabadell Cruïlla defensa un traçat elaborat per l'associació Territoris, que agrupa arquitectes, enginyers i experts per debatre propostes per a la zona del Vallès. El recorregut de la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat es bifurcaria a partir de l'actual Sabadell Estació en dues línies. La primera discorreria sota l'Eix Macià –proposen excavar-la a cel obert amb murs pantalla– cap a Renfe Nord, Ca n'Oriac i Castellar del Vallès. Per construir la segona sí que caldrien tuneladores i tindria estacions al solar de l'antic Vapor Turull –en ple centre de la ciutat–, a Renfe Centre i al barri de Torre-romeu, que està situat a l'altra banda del riu Ripoll. Des d'aquí es faria arribar el traçat a poblacions com ara Polinyà, Palau-solità –on la idea ha estat ben rebuda– i Granollers.
L'associació ciutadana ja ha reunit més de 600 adhesions de veïns de Sabadell. I també ha presentat dos manifestos subscrits per un centenar d'experts en el territori i per 200 comerciants de la ciutat. La seva reivindicació ha estat fins ara didàctica, amb exposicions del projecte, plànols i documents a diversos barris.
MENYS IMPACTE DE L'OBRA
Un dels portaveus de Sabadell Cruïlla és l'arquitecte i exregidor d'Urbanisme sabadellenc Manel Larrosa, que insisteix a destacar que «encara no s'ha publicat l'estudi d'impacte ambiental sobre l'afectació de les obres». Traçat a banda, l'entitat critica el tall de trànsit d'aproximadament un any al centre de la ciutat, un obstacle per a les línies de bus i per als comerços del centre, per això troben més adient el solar del Vapor Turull –un gran aparcament en superfície– per fer-hi l'estació i un pàrquing subterrani.
Pel que fa al mètode constructiu, es decanten per fer túnels a cel obert i amb menys profunditat, de manera que calgui moure menys volum de terres. D'aquesta manera defensen que els calendaris per posar en marxa la línia es podrien complir replantejant-la de nou i amb un cost, segons ells, no superior als 327 milions pressupostats pel DPTOP.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquesta proposta no és la que va presentar un grup fa un cert temps i que anava associada a la creació d'una xarxa de tramtren per a tot el Vallès Occidental?
En qualsevol cas, trobo que la connexió ferroviària amb el Vallès Oriental estaria més bé si es fes vinculada a la línia orbital, ja que tindria més sentit que no pas allargant una línia que ve de Barcelona.
En qualsevol cas, trobo que la connexió ferroviària amb el Vallès Oriental estaria més bé si es fes vinculada a la línia orbital, ja que tindria més sentit que no pas allargant una línia que ve de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Una proposta liderada per un exregidor poques setmanes abans de les eleccions? Quines coses
La veritat és que si una de les seves màximes preocupacions és que les obres molestaran al trànsit de superfície durant un any, no sembla que els preocupi massa el transport públic.
Igualment, pel que entenc i a falta de plànols definits, proposen foradar mitja ciutat per crear una espècie de metro de Sabadell. Peeruqè si el túnel es bifurca a Sabadell-estació, quin tipus d'explotació tenen previst fer? Que la meitat dels trens vagin per un tunel i l'altre meitat per l'altre? Aleshores no servirà pel trànsit intern de la ciutat, ja que les freqüències no seran competitives.
Si l'objectiu no és millorar els trànsits interns, aleshores no seria millor un únic túnel com està projectat, complementat amb una bona xarxa de transport en superfície (busos i tramvia)? Seria molt més barat i serviria millor tota la població.
No sé, la veritat és que no entenc quin és l'objectiu d'aquest projecte.
La veritat és que si una de les seves màximes preocupacions és que les obres molestaran al trànsit de superfície durant un any, no sembla que els preocupi massa el transport públic.
Igualment, pel que entenc i a falta de plànols definits, proposen foradar mitja ciutat per crear una espècie de metro de Sabadell. Peeruqè si el túnel es bifurca a Sabadell-estació, quin tipus d'explotació tenen previst fer? Que la meitat dels trens vagin per un tunel i l'altre meitat per l'altre? Aleshores no servirà pel trànsit intern de la ciutat, ja que les freqüències no seran competitives.
Si l'objectiu no és millorar els trànsits interns, aleshores no seria millor un únic túnel com està projectat, complementat amb una bona xarxa de transport en superfície (busos i tramvia)? Seria molt més barat i serviria millor tota la població.
No sé, la veritat és que no entenc quin és l'objectiu d'aquest projecte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
He vist els plànols i després de Sabadell-Estació hi ha una cua de maniobres que permetria fer serveis parcials.wefer wrote:Una proposta liderada per un exregidor poques setmanes abans de les eleccions? Quines coses
La veritat és que si una de les seves màximes preocupacions és que les obres molestaran al trànsit de superfície durant un any, no sembla que els preocupi massa el transport públic.
Igualment, pel que entenc i a falta de plànols definits, proposen foradar mitja ciutat per crear una espècie de metro de Sabadell. Peeruqè si el túnel es bifurca a Sabadell-estació, quin tipus d'explotació tenen previst fer? Que la meitat dels trens vagin per un tunel i l'altre meitat per l'altre? Aleshores no servirà pel trànsit intern de la ciutat, ja que les freqüències no seran competitives.
Si l'objectiu no és millorar els trànsits interns, aleshores no seria millor un únic túnel com està projectat, complementat amb una bona xarxa de transport en superfície (busos i tramvia)? Seria molt més barat i serviria millor tota la població.
No sé, la veritat és que no entenc quin és l'objectiu d'aquest projecte.
De tota manera, estic d'acord que el transport públic no els hi importa gaire, ja que deixen tot el nord de Sabadell sense connexió directa al centre (buidaria les línies 1/2/3 de bus, que tot i que passen cada 5 minuts van plens a rebentar) per al ramal de Torre Romeu l'estació que serviria al centre quedaria una mica enmig del "no-res".
I la perla de que a Polinyà i Palau hi ha molta més demanda que no a Castellar directament ja ni me l'empasso.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Veïns de Sabadell qüestionen la prolongació dels Ferrocarrils
• Política Territorial afirma que l'obra no molestarà i que vertebrarà la ciutat
ALBERT SEGURA / SABADELL
CRISTINA BUESA / BARCELONA
El projecte dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell ha topat amb l'oposició d'un grup de veïns que considera que l'ampliació de la línia en quatre estacions és insuficient. L'entitat Sabadell Cruïlla reivindica una xarxa ferroviària més àmplia, que permeti connectar amb Terrassa i Granollers. Mentrestant, la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques defensa la seva idea i afirma que vertebrarà la ciutat.
Sabadell Cruïlla va néixer al gener, un mes després que la Generalitat --amb el beneplàcit de l'ajuntament socialista-- presentés el projecte. L'entitat demana que la xarxa tingui dos ramals i que les obres afectin el mínim els ciutadans. Sosté que la construcció de l'estació del centre (Plaça Major) bloquejarà el trànsit i 9 de les 11 línies d'autobús urbà.
UN METRO REAL
El subdirector de Transport Terrestre, David Prat, va rebutjar ahir aquesta opinió i va assegurar que els treballs amb tuneladora tindran una afectació mínima, mentre que l'opció de Sabadell Cruïlla bloquejarà vies com la Ronda Ponent o l'Eix Macià.
Prat va recordar que una línia fins a Ca n'Oriac "dota la ciutat d'un metro real, amb una freqüència de fins a sis minuts, mentre que fragmentar-la obligaria els passatgers a fer un transbord". Per a un portaveu dels opositors, Manel Larrosa, això no és cap problema: "A Barcelona la gent fa transbords en metro i no passa res".
AVAL UNIVERSITARI
El director de l'àrea d'Urbanisme del consistori, Manuel Somoza, es va queixar ahir que els membres de la plataforma veïnal tenen interessos electorals i va recordar que "ja es va obrir el procés de participació ciutadana i es van introduir els canvis pertinents".
L'alternativa de Sabadell Cruïlla, que ha rebut l'aval de 30 professors de la UAB i la UB, passa per estendre una línia cap a l'est en direcció a Granollers que arribaria a una desena de municipis i a un sector de Sabadell on s'ubiquen facultats i la Fira, segons Larrosa. Després d'insistir que el més important és completar un projecte que va començar fa cinc anys, David Prat diu que l'alternativa del Govern no descarta creixements cap a l'est.
Gràfic en PDF
El Periódico de Catalunya
• Política Territorial afirma que l'obra no molestarà i que vertebrarà la ciutat
ALBERT SEGURA / SABADELL
CRISTINA BUESA / BARCELONA
El projecte dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell ha topat amb l'oposició d'un grup de veïns que considera que l'ampliació de la línia en quatre estacions és insuficient. L'entitat Sabadell Cruïlla reivindica una xarxa ferroviària més àmplia, que permeti connectar amb Terrassa i Granollers. Mentrestant, la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques defensa la seva idea i afirma que vertebrarà la ciutat.
Sabadell Cruïlla va néixer al gener, un mes després que la Generalitat --amb el beneplàcit de l'ajuntament socialista-- presentés el projecte. L'entitat demana que la xarxa tingui dos ramals i que les obres afectin el mínim els ciutadans. Sosté que la construcció de l'estació del centre (Plaça Major) bloquejarà el trànsit i 9 de les 11 línies d'autobús urbà.
UN METRO REAL
El subdirector de Transport Terrestre, David Prat, va rebutjar ahir aquesta opinió i va assegurar que els treballs amb tuneladora tindran una afectació mínima, mentre que l'opció de Sabadell Cruïlla bloquejarà vies com la Ronda Ponent o l'Eix Macià.
Prat va recordar que una línia fins a Ca n'Oriac "dota la ciutat d'un metro real, amb una freqüència de fins a sis minuts, mentre que fragmentar-la obligaria els passatgers a fer un transbord". Per a un portaveu dels opositors, Manel Larrosa, això no és cap problema: "A Barcelona la gent fa transbords en metro i no passa res".
AVAL UNIVERSITARI
El director de l'àrea d'Urbanisme del consistori, Manuel Somoza, es va queixar ahir que els membres de la plataforma veïnal tenen interessos electorals i va recordar que "ja es va obrir el procés de participació ciutadana i es van introduir els canvis pertinents".
L'alternativa de Sabadell Cruïlla, que ha rebut l'aval de 30 professors de la UAB i la UB, passa per estendre una línia cap a l'est en direcció a Granollers que arribaria a una desena de municipis i a un sector de Sabadell on s'ubiquen facultats i la Fira, segons Larrosa. Després d'insistir que el més important és completar un projecte que va començar fa cinc anys, David Prat diu que l'alternativa del Govern no descarta creixements cap a l'est.
Gràfic en PDF
El Periódico de Catalunya
De EPC:
Sabadell tendrá en el 2012 tres estaciones más de la red de FGC
1. • Los trenes cruzarán la ciudad y la parada Sabadell Estació será soterrada
2. • Las obras en el centro se harán por fases para facilitar el paso de vehículos
ALBERT SEGURA
SABADELL
La ciudad de Sabadell dispondrá en enero del 2012 de una red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que cruzará la ciudad como un metro, con un recorrido de cinco estaciones, tres de ellas nuevas y otra que sustituirá a una de las dos existentes. El proyecto, presentado ayer, cierra el proceso de alegaciones que comenzó en junio del 2006.
El proyecto fue expuesto por el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que se reunió con la comisión de infraestructuras del Ayuntamiento de Sabadell. La comisión se ha creado para debatir los aspectos relacionados con las mejoras en infraestructuras viarias y ferroviarias que está previsto llevar a cabo durante este mandato municipal, entre ellas la ampliación de los FGC, las obras del cuarto cinturón y la línea ferroviaria orbital, que debe unir Vilanova i la Geltrú (Garraf) con Mataró (Maresme), pasando por Sabadell.
MENOR IMPACTO
El trazado de la prolongación de los FGC en Sabadell mantiene la entrada a la ciudad por Sabadell Estació, que se soterrará. De las 20 viviendas afectadas por el proyecto en esta zona se derribarán cinco, situadas en terrenos que desde 1993 figuran en el plan urbanístico como de uso ferroviario.
La futura estación que más debate ha generado es la que se prevé construir en la plaza Major, que sustituirá al actual final de trayecto de Sabadell Rambla. Grupos de vecinos organizados en la entidad Sabadell Cruïlla habían planteado que la construcción de la nueva estación, en el centro, en una zona de concentración de tráfico de autobuses y con una gran actividad comercial, provocaría un colapso circulatorio y tendría un impacto negativo.
David Prat, subdirector de Transport Terrestre, negó que fuera a excavarse un gran espacio y explicó que las obras se harán en distintas fases. "No cortaremos toda la plaza, sino que daremos paso alternativo para que, cuando se trabaje en una zona, se pueda circular por la otra". Esto será posible mediante la construcción de muros pantalla.
PROYECTO EJECUTIVO
Otro de los puntos debatidos por Sabadell Cruïlla apuntaba a la necesidad de crear un doble ramal para poder crecer hacia Castellar del Vallès y Granollers. El proyecto no contempla la segunda opción, "pero la futura línea orbital ferroviaria conectará el Vallès Occidental y el Oriental, por lo que ya está prevista la apertura de la ciudad hacia el este", explicó Prat.
Este verano se redactará el proyecto ejecutivo y en octubre se licitarán las obras, que empezarán a principios del 2008. El Govern prevé que la línea ampliada entre en funcionamiento en enero del 2012, con trenes cada seis minutos.
Sabadell tendrá en el 2012 tres estaciones más de la red de FGC
1. • Los trenes cruzarán la ciudad y la parada Sabadell Estació será soterrada
2. • Las obras en el centro se harán por fases para facilitar el paso de vehículos
ALBERT SEGURA
SABADELL
La ciudad de Sabadell dispondrá en enero del 2012 de una red de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que cruzará la ciudad como un metro, con un recorrido de cinco estaciones, tres de ellas nuevas y otra que sustituirá a una de las dos existentes. El proyecto, presentado ayer, cierra el proceso de alegaciones que comenzó en junio del 2006.
El proyecto fue expuesto por el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, que se reunió con la comisión de infraestructuras del Ayuntamiento de Sabadell. La comisión se ha creado para debatir los aspectos relacionados con las mejoras en infraestructuras viarias y ferroviarias que está previsto llevar a cabo durante este mandato municipal, entre ellas la ampliación de los FGC, las obras del cuarto cinturón y la línea ferroviaria orbital, que debe unir Vilanova i la Geltrú (Garraf) con Mataró (Maresme), pasando por Sabadell.
MENOR IMPACTO
El trazado de la prolongación de los FGC en Sabadell mantiene la entrada a la ciudad por Sabadell Estació, que se soterrará. De las 20 viviendas afectadas por el proyecto en esta zona se derribarán cinco, situadas en terrenos que desde 1993 figuran en el plan urbanístico como de uso ferroviario.
La futura estación que más debate ha generado es la que se prevé construir en la plaza Major, que sustituirá al actual final de trayecto de Sabadell Rambla. Grupos de vecinos organizados en la entidad Sabadell Cruïlla habían planteado que la construcción de la nueva estación, en el centro, en una zona de concentración de tráfico de autobuses y con una gran actividad comercial, provocaría un colapso circulatorio y tendría un impacto negativo.
David Prat, subdirector de Transport Terrestre, negó que fuera a excavarse un gran espacio y explicó que las obras se harán en distintas fases. "No cortaremos toda la plaza, sino que daremos paso alternativo para que, cuando se trabaje en una zona, se pueda circular por la otra". Esto será posible mediante la construcción de muros pantalla.
PROYECTO EJECUTIVO
Otro de los puntos debatidos por Sabadell Cruïlla apuntaba a la necesidad de crear un doble ramal para poder crecer hacia Castellar del Vallès y Granollers. El proyecto no contempla la segunda opción, "pero la futura línea orbital ferroviaria conectará el Vallès Occidental y el Oriental, por lo que ya está prevista la apertura de la ciudad hacia el este", explicó Prat.
Este verano se redactará el proyecto ejecutivo y en octubre se licitarán las obras, que empezarán a principios del 2008. El Govern prevé que la línea ampliada entre en funcionamiento en enero del 2012, con trenes cada seis minutos.
Urbanisme 23/07/2007 14:02
L'Ajuntament i Sabadell Cruïlla acorden engegar un debat tècnic i ciutadà sobre l'allargament dels FGC
Núria Brugués / La segona reunió de la Comissió d'Infrastructures, en la que ha participat l'entitat Sabadell Cruïlla, ha acordat engegar un debat tècnic i ciutadà sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell, i sobretot, el plantejament de tenir un ramal cap a l'est. Els responsables de l'entitat han subratllat que "s'han acostat posicions amb l'equip de govern i la resta de grups municipals per començar un període de treball intens". La presidenta, Maria Dolors Llonch, ha indicat que "no s'ha arribat a un acord o a un consens pel que fa a la proposta en sí, la proposta que havia fet l'entitat, però sí s'ha plantejat que el projecte de Sabadell Cruïlla ha tingut algunes modificacions per acostar-se a l'oficial i es podrien estudiar".
L'arquitecte Manel Larrosa ha destacat que s'han fet algunes noves propostes sobre el projecte de la Generalitat: "Plantegem partir del projecte oficial, que ha descartat les nostres aportacions, però hi aportem el màxim de la nostra filosofia i afegim un ramal cap al sud". Però Larrosa ha indicat que "hi ha un punt irrenunciable, que és el ramal cap a l'est, però ara el plantegem des de l'estació del Passeig de la Plaça Major, amb una parada a l'Hospital de Sabadell -al carrer Vilarrúbies amb la Gran Via- i cap a Torre-romeu". D'aquesta manera, segons Larrosa "es donaria accés a l'Hospital, el Parc de Salut, l'Escola Oficial d'Idiomes...". L'entitat continua també apostant i buscant solucions per millorar la connexió cap al nord, cap a Castellar, i per evitar al màxim l'impacte de les obres de les estacions, com la del Passeig i la de la Creu Alta.
Per la seva banda, el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, ha apuntat que "aquest és un moment important, és una proposta que és una porta oberta. Es pot trobar aquest punt d'acord pel que representa una de les inversions més importants que es faran a Sabadell". Sánchez ha considerat que serà important "el debat tècnic i ciutadà que s'engegarà al mes de setembre, un dibuix final que la Generalitat s'ha compromès a estudiar". Sánchez ha manifestat que "hem fet les gestions perquè el Govern Català entengui que aquestes reflexions a nivell de ciutat s'han d'estudiar i poder evaluar, i en la mesura del possible s'han de poder incorporar". A més, "el debat d'obrir la línia cap a l'est és suggerent, s'ha de posar damunt la taula, entre d'altres coses perquè estem a un any i mig de la revisió del Pla Director d'Infrastructures i per tant hi haurà noves inversions en matèria ferroviària, i és fonamental que la ciutat tingui una opinió consensuada".
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
http://www.radiosabadell.fm/docs/58af6e ... _refet.pdf
L'Ajuntament i Sabadell Cruïlla acorden engegar un debat tècnic i ciutadà sobre l'allargament dels FGC
Núria Brugués / La segona reunió de la Comissió d'Infrastructures, en la que ha participat l'entitat Sabadell Cruïlla, ha acordat engegar un debat tècnic i ciutadà sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell, i sobretot, el plantejament de tenir un ramal cap a l'est. Els responsables de l'entitat han subratllat que "s'han acostat posicions amb l'equip de govern i la resta de grups municipals per començar un període de treball intens". La presidenta, Maria Dolors Llonch, ha indicat que "no s'ha arribat a un acord o a un consens pel que fa a la proposta en sí, la proposta que havia fet l'entitat, però sí s'ha plantejat que el projecte de Sabadell Cruïlla ha tingut algunes modificacions per acostar-se a l'oficial i es podrien estudiar".
L'arquitecte Manel Larrosa ha destacat que s'han fet algunes noves propostes sobre el projecte de la Generalitat: "Plantegem partir del projecte oficial, que ha descartat les nostres aportacions, però hi aportem el màxim de la nostra filosofia i afegim un ramal cap al sud". Però Larrosa ha indicat que "hi ha un punt irrenunciable, que és el ramal cap a l'est, però ara el plantegem des de l'estació del Passeig de la Plaça Major, amb una parada a l'Hospital de Sabadell -al carrer Vilarrúbies amb la Gran Via- i cap a Torre-romeu". D'aquesta manera, segons Larrosa "es donaria accés a l'Hospital, el Parc de Salut, l'Escola Oficial d'Idiomes...". L'entitat continua també apostant i buscant solucions per millorar la connexió cap al nord, cap a Castellar, i per evitar al màxim l'impacte de les obres de les estacions, com la del Passeig i la de la Creu Alta.
Per la seva banda, el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, ha apuntat que "aquest és un moment important, és una proposta que és una porta oberta. Es pot trobar aquest punt d'acord pel que representa una de les inversions més importants que es faran a Sabadell". Sánchez ha considerat que serà important "el debat tècnic i ciutadà que s'engegarà al mes de setembre, un dibuix final que la Generalitat s'ha compromès a estudiar". Sánchez ha manifestat que "hem fet les gestions perquè el Govern Català entengui que aquestes reflexions a nivell de ciutat s'han d'estudiar i poder evaluar, i en la mesura del possible s'han de poder incorporar". A més, "el debat d'obrir la línia cap a l'est és suggerent, s'ha de posar damunt la taula, entre d'altres coses perquè estem a un any i mig de la revisió del Pla Director d'Infrastructures i per tant hi haurà noves inversions en matèria ferroviària, i és fonamental que la ciutat tingui una opinió consensuada".
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
http://www.radiosabadell.fm/docs/58af6e ... _refet.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De debò que cal metro o rodalies per tot això?
Ara no tinc present el mapa de la zona en detall, però em fa molt la impressió de que els de Sabadell Cruïlla confonen un traçat de rodalies / metro comarcal amb una línia de tramvia. I això que al Vallès Occidental hi ha claríssimament espai per a ambdós.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: De debò que cal metro o rodalies per tot això?
Home, només veure que volen fer dues estacions (Turull i Sabadell Centre) a uns 200 metres de distància... ja t'ho diu tot.Guigui wrote:els de Sabadell Cruïlla confonen un traçat de rodalies / metro comarcal amb una línia de tramvia
El que hauria de fer aquesta gent és, en comptes de perdre el temps reivindicant animalades que fracassaran, treballar per implantar una bona xarxa de tramvia a Sabadell i rodalies.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Urbanisme 24/08/2007 18:29
Joaquim Nadal obra la porta a la possibilitat d'obrir un ramal cap a l'est en l'allargament dels FGC
Xavi Miralles-Núria Garcia/ De nou, el debat sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat, a Sabadell, ha saltat a l'actualitat. En aquest cas, ha estat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, qui ha parlat sobre la possibilitat d'obrir un ramal cap a l'est. Nadal a dit que "la Generalitat mantindrà una estació al centre de Sabadell, i al mateix temps deixarà oberta la porta a la possibilitat d'un ramal en direcció a Granollers tal i com demanava Sabadell Cruïlla ". Tot i això, Nadal ha assenyalat que ara toca pensar en les obres d'allargament previstes que començaran a principis de l'any que ve i que tindran un cost de més de 3 milions d'euros.
Les declaracions del conseller Nadal obren, si més no, un marge d'esperança per l'entitat Sabadell Cruïlla, que ha liderat aquesta proposta des d'un principi. De fet, l'entitat demana la bifurcació perquè, d'una banda, Sabadell quedi connectada amb Castellar i, de l'altra, amb Granollers. Aquest possible ramal cap a l'est es bifurcaria a la futura estació Sabadell-Rambla en direcció al barri de Torre-romeu.
Sabadell Cruïlla, però, ha acceptat, finalment, que la bifurcació es faci al Passeig de la Plaça Major. A més, ha demanat una estació al Parc Taulí i, la següent, al barri de Torre-romeu. La Generalitat, l'Ajuntament i Sabadell Cruïlla obriran un debat, al mes de setembre, sobre el futur allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Joaquim Nadal obra la porta a la possibilitat d'obrir un ramal cap a l'est en l'allargament dels FGC
Xavi Miralles-Núria Garcia/ De nou, el debat sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat, a Sabadell, ha saltat a l'actualitat. En aquest cas, ha estat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, qui ha parlat sobre la possibilitat d'obrir un ramal cap a l'est. Nadal a dit que "la Generalitat mantindrà una estació al centre de Sabadell, i al mateix temps deixarà oberta la porta a la possibilitat d'un ramal en direcció a Granollers tal i com demanava Sabadell Cruïlla ". Tot i això, Nadal ha assenyalat que ara toca pensar en les obres d'allargament previstes que començaran a principis de l'any que ve i que tindran un cost de més de 3 milions d'euros.
Les declaracions del conseller Nadal obren, si més no, un marge d'esperança per l'entitat Sabadell Cruïlla, que ha liderat aquesta proposta des d'un principi. De fet, l'entitat demana la bifurcació perquè, d'una banda, Sabadell quedi connectada amb Castellar i, de l'altra, amb Granollers. Aquest possible ramal cap a l'est es bifurcaria a la futura estació Sabadell-Rambla en direcció al barri de Torre-romeu.
Sabadell Cruïlla, però, ha acceptat, finalment, que la bifurcació es faci al Passeig de la Plaça Major. A més, ha demanat una estació al Parc Taulí i, la següent, al barri de Torre-romeu. La Generalitat, l'Ajuntament i Sabadell Cruïlla obriran un debat, al mes de setembre, sobre el futur allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Les entitats convidades al debat sobre els FGC esperen que la Generalitat prengui nota de les conclusions
Núria Brugués-Samuel Crespo / Les entitats que participaran al debat sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat, que se celebrarà demà a la tarda al Casal Pere Quart, Sabadell Cruïlla, la Fundació Bosch i Cardellach, i la Federació d'Associacions de Veïns, han coincidit a demanar que la Generalitat sigui permeable a les propostes que es posin sobre la taula. En aquest sentit, l'associació Sabadell Cruïlla ha remarcat la necessitat que es tingui en compte els futurs allargaments de la línia. En aquest sentit, el seu portaveu, Manel Larrosa, també ha remarcat que és important "fer una proposta que estigui oberta de cara a una connexió cap a l'Est, cap a Terrassa o cap al sud". Larrosa ha remarcat que "explicarem bàsicament el nostre projecte, un model complert, partint del projecte oficial, però amb el que sempre hem defensat, sobretot la possibilitat de connexió amb Granollers, amb un tros de túnel i un pont per creuar el riu Ripoll". Des de Sabadell Cruïlla, es posarà també l'accent en la opció d'una estació al Pla de la Bruguera, a Castellar, de manera que s'evitaria l'impacte a Can Deu".
La segona d'aquestes entitats, la Fundació Bosch i Cardellach, també explicarà la seva visió, especialment la que fa referència a on ubicar l'estació del Centre, que ells aposten perquè estigui situada al passeig de la Plaça Major. El director de la Fundació, Josep Llobet, ha explicat, a més, que hi ha dos aspectes que s'han de tenir en compte, que són "la connexió amb Barcelona i la connexió transversal entre l'arc metropolità que va des de Mataró fins Vilanova i passa per Granollers, Sabadell i Terrassa". Per Llobet, "no podem pensar en l'allargament únicament des d'una visió sabadellenca". Aquests dos eixos són, per Llobet, allò que ha de marcar el futur de l'anomenat Metro de Sabadell.
Finalment, la Federació de Veïns de Sabadell, per mitjà del seu portaveu en aquest tema, Raul Rivera, ha criticat que "hi hagi dues línies de ferrocarril, Rodalies i Catalans, que circulen paral·leles". En aquest sentit, Rivera ha demanat que es pensi en "aquelles zones de la ciutat que no tenen un bon accés a la xarxa de transport ferroviari" per garantir la igualtat d'oportunitats. Per això, la FAV proposa que la línia passi per Gràcia, Can Feu, els Merinals, Can Gambús i acabi a ca n'Oriac. Rivera assegura que "no rebutgem d'altres propostes, però la veritat és que la zona oest de Sabadell no té cap mena de connexió amb tren, i això és prioritari abans de pensar connexions de Sabadell amb d'altres ciutats".
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Núria Brugués-Samuel Crespo / Les entitats que participaran al debat sobre l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat, que se celebrarà demà a la tarda al Casal Pere Quart, Sabadell Cruïlla, la Fundació Bosch i Cardellach, i la Federació d'Associacions de Veïns, han coincidit a demanar que la Generalitat sigui permeable a les propostes que es posin sobre la taula. En aquest sentit, l'associació Sabadell Cruïlla ha remarcat la necessitat que es tingui en compte els futurs allargaments de la línia. En aquest sentit, el seu portaveu, Manel Larrosa, també ha remarcat que és important "fer una proposta que estigui oberta de cara a una connexió cap a l'Est, cap a Terrassa o cap al sud". Larrosa ha remarcat que "explicarem bàsicament el nostre projecte, un model complert, partint del projecte oficial, però amb el que sempre hem defensat, sobretot la possibilitat de connexió amb Granollers, amb un tros de túnel i un pont per creuar el riu Ripoll". Des de Sabadell Cruïlla, es posarà també l'accent en la opció d'una estació al Pla de la Bruguera, a Castellar, de manera que s'evitaria l'impacte a Can Deu".
La segona d'aquestes entitats, la Fundació Bosch i Cardellach, també explicarà la seva visió, especialment la que fa referència a on ubicar l'estació del Centre, que ells aposten perquè estigui situada al passeig de la Plaça Major. El director de la Fundació, Josep Llobet, ha explicat, a més, que hi ha dos aspectes que s'han de tenir en compte, que són "la connexió amb Barcelona i la connexió transversal entre l'arc metropolità que va des de Mataró fins Vilanova i passa per Granollers, Sabadell i Terrassa". Per Llobet, "no podem pensar en l'allargament únicament des d'una visió sabadellenca". Aquests dos eixos són, per Llobet, allò que ha de marcar el futur de l'anomenat Metro de Sabadell.
Finalment, la Federació de Veïns de Sabadell, per mitjà del seu portaveu en aquest tema, Raul Rivera, ha criticat que "hi hagi dues línies de ferrocarril, Rodalies i Catalans, que circulen paral·leles". En aquest sentit, Rivera ha demanat que es pensi en "aquelles zones de la ciutat que no tenen un bon accés a la xarxa de transport ferroviari" per garantir la igualtat d'oportunitats. Per això, la FAV proposa que la línia passi per Gràcia, Can Feu, els Merinals, Can Gambús i acabi a ca n'Oriac. Rivera assegura que "no rebutgem d'altres propostes, però la veritat és que la zona oest de Sabadell no té cap mena de connexió amb tren, i això és prioritari abans de pensar connexions de Sabadell amb d'altres ciutats".
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Urbanisme 27/09/2007 12:24
Els grups municipals reclamen un debat constructiu sobre els FGC per tancar el millor projecte
Núria Brugués / El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, serà l'encarregat d'obrir aquesta tarda (17h) el debat sobre l'allargaments dels Ferrocarrils a Sabadell. Un debat on s'exposaran totes les opcions i alternatives que han sorgit els últims mesos. Els grups municipals, que també prendran part en la jornada, marcaran també les seves postures i visions sobre el projecte del Metro de Sabadell.
Pel portaveu del PSC, Joan Carles Sánchez, "el debat d'avui és una oportunitat per debatre les propostes i que la Generalitat tingui un recull de totes les idees per millorar el projecte". Sánchez afegeix a més, que "el Govern català no es tanca a noves opcions, però el que defensarem el grup socialista és que el projecte ha de començar a realitzar-se i anar incorporant totes les millores".
Per part de Convergència i Unió, el portaveu Carles Rossinyol subratlla que "al final creiem que la opció que hi ha damunt la taula és la més bona ara per Sabadell, per millorar la seva mobilitat i la seva competitivitat". I afegeix: "Només hi ha una cosa primordial, i és que hi ha d'haver el màxim consens de la ciutat". La portaveu d'Iniciativa Esquerra - Unida, Carme Garcia, demana a la Generalitat que adquireixi un compromís ferm, per deixar les coses clares: "Que ens diguin quines coses es poden fer i quines altres encara no es poden confirmar. Així es pot tancar el debat, perquè jo crec que el que toca ara ja, és tancar el debat".
El portaveu del Partit Popular, Jordi Soriano, veu la jornada "amb optimisme, perquè a més, aquest és un projecte molt necessari per Sabadell. No només per les connexions, sinó a nivell intern de la ciutat". I fa referència a un punt en concret: "El centre de la ciutat, un pol comercial molt important i que ha de disposar d'una estació potent. El més important es que quedi clar com fer l'allargament a Sabadell, per millorar la problemàtica de trànsit que té la ciutat". Per la seva banda, des de l'Entesa per Sabadell, el seu portaveu Isidre Soler ha reiterat la demanda que el govern català aposti clarament per les conclusions que surtin del debat: "Si no fos així seria un engany per la ciutat, una decepció, perquè hi ha hagut molta gent fent aportacions. Estem parlant del Sabadell actual, però també del Sabadell del futur". Finalment, des d'Esquerra Republicana, Magí Rovira ha posat la màxima prioritat en fer arribar el tren a Castellar. Per Rovira, "en una primera fase és imprescindible, ens ho juguem tot en que l'allargament arribi a Castellar". Després d'escoltar totes les opinions, s'obrirà el debat amb les persones que assisteixin al Casal Pere Quart i l'encarregat de tancar la jornada serà el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Els grups municipals reclamen un debat constructiu sobre els FGC per tancar el millor projecte
Núria Brugués / El director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, serà l'encarregat d'obrir aquesta tarda (17h) el debat sobre l'allargaments dels Ferrocarrils a Sabadell. Un debat on s'exposaran totes les opcions i alternatives que han sorgit els últims mesos. Els grups municipals, que també prendran part en la jornada, marcaran també les seves postures i visions sobre el projecte del Metro de Sabadell.
Pel portaveu del PSC, Joan Carles Sánchez, "el debat d'avui és una oportunitat per debatre les propostes i que la Generalitat tingui un recull de totes les idees per millorar el projecte". Sánchez afegeix a més, que "el Govern català no es tanca a noves opcions, però el que defensarem el grup socialista és que el projecte ha de començar a realitzar-se i anar incorporant totes les millores".
Per part de Convergència i Unió, el portaveu Carles Rossinyol subratlla que "al final creiem que la opció que hi ha damunt la taula és la més bona ara per Sabadell, per millorar la seva mobilitat i la seva competitivitat". I afegeix: "Només hi ha una cosa primordial, i és que hi ha d'haver el màxim consens de la ciutat". La portaveu d'Iniciativa Esquerra - Unida, Carme Garcia, demana a la Generalitat que adquireixi un compromís ferm, per deixar les coses clares: "Que ens diguin quines coses es poden fer i quines altres encara no es poden confirmar. Així es pot tancar el debat, perquè jo crec que el que toca ara ja, és tancar el debat".
El portaveu del Partit Popular, Jordi Soriano, veu la jornada "amb optimisme, perquè a més, aquest és un projecte molt necessari per Sabadell. No només per les connexions, sinó a nivell intern de la ciutat". I fa referència a un punt en concret: "El centre de la ciutat, un pol comercial molt important i que ha de disposar d'una estació potent. El més important es que quedi clar com fer l'allargament a Sabadell, per millorar la problemàtica de trànsit que té la ciutat". Per la seva banda, des de l'Entesa per Sabadell, el seu portaveu Isidre Soler ha reiterat la demanda que el govern català aposti clarament per les conclusions que surtin del debat: "Si no fos així seria un engany per la ciutat, una decepció, perquè hi ha hagut molta gent fent aportacions. Estem parlant del Sabadell actual, però també del Sabadell del futur". Finalment, des d'Esquerra Republicana, Magí Rovira ha posat la màxima prioritat en fer arribar el tren a Castellar. Per Rovira, "en una primera fase és imprescindible, ens ho juguem tot en que l'allargament arribi a Castellar". Després d'escoltar totes les opinions, s'obrirà el debat amb les persones que assisteixin al Casal Pere Quart i l'encarregat de tancar la jornada serà el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
Em sembla que mentres acabin de posar-se d'acord i s'inagurin tots aquets projectes ja tindrem tots barba.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!