Page 2 of 10

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Sunday 11/12/2011 21:10
by m.h.t.
TMB vol suprimir la línia 7 els dissabtes i els festius: :miedo
Sindicato TMB, a [url=http://boards4.melodysoft.com/autbcn/propuesta-supresion--sabados-y-festivos-29487.html?nombre=m%2Eh%2Et%2E&link=http%3A%2F%2F&Imagen=http%3A%2F%2F]Autobuses BCN[/url] wrote:Hay una propuesta para suprimir el 7 los sábados, domingos y festivos ya que la linea reduce un 56% el volumen de pasaje en la linea y entre Francesc Macià y Z.Universitat un 88%.

La supresion de la linea llevaría un refuerzo a:
*63: 1 turno
*34: 1 turno
*16: 1 turno
*33: 1 turno

Hay otra propuesta en la mesa de negociación para reducir 4 turnos a partir de las 20h30 en la linea 7 y dejar el ultimo turno a las 21h30 en Diagonal Mar hasta Francesc Macià.
Allí podria enlazar con la 33, 34 de 21h54 o 21h59

Saludos
Aquí estic veient un intent de beneficiar al TRAM de Sarbús & cia. ... :roll: :twisted:

Com ja s'ha comentat al post d'Autobuses BCN, si la línia 7 baixa tant en passatge els caps de setmana, que posin estàndards. >:(

Copio una part d'un missatge meu al respecte:
m.h.t., a [url=http://boards4.melodysoft.com/autbcn/propuesta-supresion--sabados-y-festivos-29487.html?nombre=m%2Eh%2Et%2E&link=http%3A%2F%2F&Imagen=http%3A%2F%2F]Autobuses BCN[/url] wrote:Aquí estoy viendo un intento de beneficiar a Sarbús y a su TRAM.

Propongo otra medida. Suprimimos el servicio de tramvía sábados, domingos y festivos. Ya veríais como la 7 sube como la espuma, y baja el déficit y el fraude.
:D :D :D :D :D

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Sunday 11/12/2011 21:57
by josep_serre
Ja quan es va obrir el TRAM tant el Trambesòs com el Trambaix es va plantejar i es va estudiar la seva existència eliminant les línies d'autobús que en suposessin una duplicitat, en un primer moment no es va fer, que si les eleccions, que si el Fòrum que si ara no toca, que si no toquem TMB, però no té massa sentit que per anar de les Glòries a Diagonal Mar hi hagi el 7 i el TRAM i així amb altres exemples

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 12/12/2011 0:55
by foronda 141
Si parlem de duplicitats n'hi ha a totes las línias:
67/68/57a Cornellá
16/17 amb L7 a Balmes
22/24/28 a Pg. de Gràcia i Gran de Gracia amb L3
i moltes mes, doncs gaire bé es imposible un lloc on no es solapin línias.
Aixi i tot no es suprimeixen.
En el cas concret de la 7 a Poblenou, es tracte de una línia directe per anar al centre, i la única que hi ha sense fer trasbordaments.
Em sembla un error suprimir-la els caps de setmana. A mes molts dissabtes o diumenges hi ha futbol a Can Barça i es utilitzada per força gent.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 12/12/2011 16:44
by Eduardo
Jo en moltes ocasions els dissabtes utilitzo la línia L79 (Expres) procedent de ST. Boi i a Diagonal canvi a la Línia 7; en hotel Princesa Sofia, solem pujar molts passatgers després a Maria Cristina, l'Illa i Av Sarrià fa bon cotxe, per després seguir carregant alegrement fins Balmes / Paris. Des del meu punt de vista el 7 càrrega més que les línies esmentades a reforçar Dubto molt que comenci la reestructuració per aquesta bona línia havent altres que fan pena en suspens com ex. el 141, 42, 26, 35, i caps de setmana 60,75, 66 entre d'altres.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 19/12/2011 19:05
by m.h.t.
CONFIRMAT: TMB suprimirà 3 línies de bus, i 4 deixaran de circular dissabtes i festius: :nono

TMB retallarà serveis per reduir despeses l'any que ve

Amb l'objectiu d'estalviar 56 milions, no s'ampliarà l'oferta amb motiu d'actes lúdics i s'ajustarà en diumenges i festius


Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) retallarà serveis que afectaran línies i franges horàries del metro i els autobusos de l'àrea metropolitana amb l'objectiu d'estalviar 56 milions d'euros el 2012, equivalent al 9,8% del cost anual d'explotació.

Encara que la xarxa de metro mantindrà l'horari de servei i l'oferta bàsica tots els dies de la setmana i el servei nocturn, s'aplicaran mesures d'ajust en franges en què la capacitat supera àmpliament la demanda, segons ha informat aquest dilluns TMB.

Així, no s'efectuaran prolongacions de servei amb motiu d'actes lúdics, com partits de futbol, i s'ajustarà l'oferta en diumenges i festius a les línies L1, L2, L3, L4 i L5, amb un increment mitjà dels intervals dels combois de 35 segons. De la mateixa manera, se suprimiran 4 línies d'autobusos de forma permanent i 3 línies més els caps de setmana.

FONT: La Malla

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 19/12/2011 20:57
by Miquel
Apa aquí, desfem el nus que havíem fet anys enrere.

I totes les línies de barri, excepte la 111 i 116 deixaran de circular en festius.
Execució de la primera fase de la nova xarxa de bus dins del primer semestre
de l'any 2012, amb l'objectiu de donar més bon servei.
Això indica Ret Bus, o un projecte "nou"?

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 19/12/2011 23:10
by premixero
Hola, viendo la nota de TMB sobre los recortes previstos para el proximo trimestre, tenemos que es como bien decis antes volver a lo que habia hace unos ños y que de repente les entro que todas las lineas tenian que circular toda la semana, asi la 58, la 75 y la 91 vuelven a sus origenes y los busitos de barri era logico ya que la mayoria estan pensados para llevar a la gente al medico, al mercado o cosas asi por lo que en festivos pierden bastante razon de ser. En lo peliagudo de las supresiones pues que tenemos el 158 que no es mas que una linea de refuerzo, la 105 un pequeño invento que no tiene mucho sentido con la 46 y la 65, la 35 que ya hacia años que estaba sentenciada y la 31 que tambien siempre entraba en las quinielas....
Lo que ya es otra cosa y habra que ver es a que lineas y en que proporcion afectan los cambios de frecuencias y aqui si que puede haber mas polemicas y discursiones....
Juan

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 19/12/2011 23:49
by metring
Les línies que es suprimiran, a http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Així, els dies feiners 14 línies tindran una variació mínima de l'interval de pas, mentre que els caps de setmana i festius, en seran 9, les afectades.

Se suprimeixen quatre línies, la 31 (que coincideix en gran part amb la 32, que es reforçarà), la 35 (que coincideix amb l'L1, l'L5 i l'L9), la 105 (que coincideix en part amb les línies 46 i 65 al Prat de Llobregat) i la 158 (que se solapa amb el Trambaix).

Els caps de setmana no funcionaran la línia 58 (se suprimeix dissabte), la 75 (dissabtes i festius) i la 91 (festius).

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 13:05
by jEiiK0b
A Esparreguera sembla que també se suprimirà el servei de bus urbà, a partir de l'1 de gener de 2012. A hores d'ara s'està debatent a l'Ajuntament la continuïtat del servei en algunes línies i per alguns horaris en concret.

Edito: gràcies per reubicar el missatge.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 17:20
by pau5321
No se com volen treure la 31 i 35, la 31 carrega força, sobretot al passeig de valldaura, la gent sense el 31 tindrà que anar a llucmajor a fer el canvi a la 32. Però pitjor és el 35, només hi ha com alternativa el metro, i la gent que no hi pot baixar que? Avui unes senyores estaven comentant que no podien baixar al metro perquè no s'atrevien i que ara sense la B22, no s'atreveixen a anar a badalona.

"Atrevir-se"

Posted: Wednesday 21/12/2011 17:23
by Guigui
No sé si "no s'atrevien" perquè les estacions no estan adaptades o si es tracta de manies subjectives, però sigui com sigui, la tendència serà aquesta. A ciutats com Viena, amb totes les estacions adaptades a PMR (i adaptades de debò, no de boqueta com Catalunya), allí on s'ha perllongat el metro, s'ha suprimit el tramvia.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 18:22
by bitxofo
Li recordo al Recoder que el transport públic és deficitari per definició, compleix una funció social.

Editat per administració

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 21:15
by m.h.t.
Em sembla escandalós que TMB anunciï la supressió de la 35 el mateix dia que TUSGSAL suprimeix la B20. Sembla una innocentada, però no, no ho és. Els usuaris i AA.VV. estan encesos, i hauran moltes queixes. Veurem com acaba tot això. >:(

Sobre la supressió de la 105, dir que és una pena com ha acabat aquesta històrica línia, cada any més arraconada i amb pitjor freqüència. La 46 supleix la seva funció inicial BCN-Aeroport, i la PR1 de Rosanbus se l'ha acabat menjant al El Prat.

Sobre la supressió de la 158, sí la veig justificada, ja que va néixer (numerada 257 llavors) com a reforç de la 157 entre Collblanc i Sant Just, però actualment la pròpia 157 ja absorbeix bé el seu passatge. A més, la T3 del TRAM li ha fet perdre passatge, tot i què no tant com alguns preveien.

Sobre la supressió de la 31, si realment es reforça la 32 i, a més, es modifica per circular per Valldaura i Via Júlia, no comportarà problemes.

Sobre els Bus de Barri i les altres línies, es veia venir en caps de setmana. :|

Per tant, espero que TMB es replantegi seriosament la supressió de la 35, i reflexioni amb aquest missatge: Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 22:04
by pau5321
m.h.t. wrote:Em sembla escandalós que TMB anunciï la supressió de la 35 el mateix dia que TUSGSAL suprimeix la B20. Sembla una innocentada, però no, no ho és. Els usuaris i AA.VV. estan encesos, i hauran moltes queixes. Veurem com acaba tot això. >:(

Sobre la supressió de la 105, dir que és una pena com ha acabat aquesta històrica línia, cada any més arraconada i amb pitjor freqüència. La 46 supleix la seva funció inicial BCN-Aeroport, i la PR1 de Rosanbus se l'ha acabat menjant al El Prat.

Sobre la supressió de la 158, sí la veig justificada, ja que va néixer (numerada 257 llavors) com a reforç de la 157 entre Collblanc i Sant Just, però actualment la pròpia 157 ja absorbeix bé el seu passatge. A més, la T3 del TRAM li ha fet perdre passatge, tot i què no tant com alguns preveien.

Sobre la supressió de la 31, si realment es reforça la 32 i, a més, es modifica per circular per Valldaura i Via Júlia, no comportarà problemes.

Sobre els Bus de Barri i les altres línies, es veia venir en caps de setmana. :|

Per tant, espero que TMB es replantegi seriosament la supressió de la 35, i reflexioni amb aquest missatge: Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.
Voleu que faci un grup del Facebook en contra de la supressió de la 35? En especial per als veins que utilitzin aquesta línia, jo crec que podria deixar de ser deficitària si es modifica lleugerament el trajecte.

Edito: Fet ;)
http://www.facebook.com/groups/237728362962575/

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 22:33
by Sagrerenc
Perdoneu però... quin sentit té una línia d'autobús amb una freqüència de pas de 49 minuts? Jo tinc una parada del 35 al costat de casa i no l'he agafat mai. Si hagués d'anar de la Sagrera al final del 35 a Santa Coloma, en molts casos hi arribaria abans caminant (56 minuts) que esperant el bus.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Wednesday 21/12/2011 22:56
by victorcasta
m.h.t. wrote:Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.
No defensem l'indefensable ni posem exemples demagògics: el metro nocturn té una ràtio d'ús moltíssim més gran que el de l'ús del 35.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Thursday 22/12/2011 0:19
by josep_serre
m.h.t. wrote: Per tant, espero que TMB es replantegi seriosament la supressió de la 35, i reflexioni amb aquest missatge: Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.
Sí, però clar, amb l'excusa de les retallades ens podem anar oblidant del viatge amb el 300?

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Thursday 22/12/2011 8:03
by JPlanas
Sagrerenc wrote:Perdoneu però... quin sentit té una línia d'autobús amb una freqüència de pas de 49 minuts? Jo tinc una parada del 35 al costat de casa i no l'he agafat mai. Si hagués d'anar de la Sagrera al final del 35 a Santa Coloma, en molts casos hi arribaria abans caminant (56 minuts) que esperant el bus.
No tots podem caminar ni tant de temps ni tanta distància... el bus es per a tots... pensa en la gent gran, per exemple.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Thursday 22/12/2011 8:16
by Platanito
josep_serre wrote:
m.h.t. wrote: Per tant, espero que TMB es replantegi seriosament la supressió de la 35, i reflexioni amb aquest missatge: Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.
Sí, però clar, amb l'excusa de les retallades ens podem anar oblidant del viatge amb el 300?
Doncs sí, perquè en aquests temps un acte així hauria de ser finançat al 100% pels participants. Això és extensible també a l'habitual sortida de l'AAFCB finançada per FGC. Per lògica, per coherència i perquè el contrari no seria just.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Thursday 22/12/2011 9:09
by metring
victorcasta wrote:
m.h.t. wrote:Suprimir una línia servida amb 2 cotxes i amb una freqüència de 49 minuts, NO reduïrà el dèficit. Suprimir el metro nocturn, els actes culturals finançats per l'empresa i la publicitat corporativa, SÍ.
No defensem l'indefensable ni posem exemples demagògics: el metro nocturn té una ràtio d'ús moltíssim més gran que el de l'ús del 35.
Jo no entenc que faci demagògia, simplement és cert que surt infinitament més car el metro nocturn que una línia de bus, les coses com siguin... També hi viatja molta gent en metro quan surt de certs esdeveniments, i això ho suprimeixen, per tant, que suprimeixin serveis perquè són deficitaris, no sempre és cert.