Page 2 of 2
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Posted: Sunday 16/10/2011 14:11
by calisay
Recordo, estant a Berlin, que vaig tornar de matinada de Potsdamm en ferrocarril. Era molt curiós perque el servei nocturn de S-bahn anava fent trajectes de 3 o 4 estacions. Per exemple, arribabes a Zoologische Garten, baixaves del tren, i alla davant mateix agafaves el següent que ja esperava i, al cap de 3 o 4 estacions més, tornaves a fer el mateix.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Posted: Sunday 16/10/2011 19:49
by 593Dromedario
calisay wrote:Recordo, estant a Berlin, que vaig tornar de matinada de Potsdamm en ferrocarril. Era molt curiós perque el servei nocturn de S-bahn anava fent trajectes de 3 o 4 estacions. Per exemple, arribabes a Zoologische Garten, baixaves del tren, i alla davant mateix agafaves el següent que ja esperava i, al cap de 3 o 4 estacions més, tornaves a fer el mateix.
I tant curiós. Normalment si un ha d'agafar un servei nocturn intenta no haver de fer transbords encara que el temps de trajecte sigui més elevat, però, clar, també hi juga molt la coordinació entre línies.
Tornant al tema d'aquí, a mi se'm va passar pel cap la possibilitat d'iniciar el servei nocturn (sigui prova pilot, o regularment) amb dos o tres semidirectes per nit i sentit, tipus Barcelona-Tarragona i Barcelona-Girona, en tots dos casos, parant a les estacions més importants. Una cosa tal com: Bcn-Granollers-StCeloni-Hostalric-Sils-CaldesM-Girona i Bcn-Castelldefels-Sitges-Vilanova-StVicenç-Torredembarra-Tarragona-Reus. Si calgués, que també paressin a Montcada, Mollet, Cardedeu i Maçanet per un costat i El Prat, Gavà i alguna entre Vilanova i St Vicenç per l'altre. Aclarir que també es podrien unir en Girona-Tarragona i que després ja s'ampliaria a altres línies.
No sé si és una despesa admissible tots els dies, només de maig a octubre, caps de setmana i períodes de vacances, o només unes quantes ocasions a l'any. Suposo que, si de cas, ja es pensarà quan sortim de la crisi.
I, a banda del manteniment, una altra qüestió que em preocupa: entenc que es tanquin gairebé totes les estacions a la nit. És viable que vagin revisors/vigilants dins el tren i obrin i tanquin les estacions a cada parada? Si no, qui les obrirà i tancarà?
A regionals no hi ha demanda
Posted: Sunday 16/10/2011 21:36
by Guigui
Un servei nocturn de rodalia, que cobreix una àrea utilitzada bàsicament per a desplaçaments diaris i freqüents, encara es pot discutir. Ara, implantar això a nivell regional, que es basa per desplaçaments puntuals (regulars o no), no té cap lògica ja que la demanda seria baixíssima.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Posted: Monday 17/10/2011 0:34
by Sagrerenc
593Dromedario wrote:I, a banda del manteniment, una altra qüestió que em preocupa: entenc que es tanquin gairebé totes les estacions a la nit. És viable que vagin revisors/vigilants dins el tren i obrin i tanquin les estacions a cada parada? Si no, qui les obrirà i tancarà?
Aquest és un aspecte molt important. Tenir una estació oberta perquè només hi pari un tren cada hora, no crec que sigui bona idea.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Posted: Monday 17/10/2011 1:45
by França451
El problema que le veo yo, es que el último/primer servicio, no cubre toda la línea o no llega al final de trayecto, y da la sensación de que "faltan trenes", a saber.
La r8 no tengo los horarios, pero del resto:
La R1 finaliza sus últimos servicios en Mataró. Y el último servicio a Barcelona inicia en esta estación. El resto, fuera. Los primeros servicios, sin comentarios. Hasta las seisno inicia en Maçanet.
La R2 sentido norte inicia en Vilanova. Hasta las 6 sin servicio en Sant Vicenç. Los últimos servicios, sin comentarios, dos aeropuertos, sólo hasta Sant Celoni, y el ñúltimo se queda en Granollers.
R3 primer servicio sólo hasta La Garriga. Último servicio, hasta Granollers. Sentido Bcn, los dos primeros servicios inician en Granollers.
R4 oprimer servicio inicia en Terrasa. Hastaa casi las 6, Manresa no existe. Último servicio inicia en Terrasa sólo hasta Martorell. En el otro sentido, ni comento...
Aunque las horas de cierre son bastante lógicas y tiene n su sentido, algunas cosas podrían cambiarse. En Madrid, si no han cambiado las cosas, el último tren del día en cerrar de toda la red es un C2 que siguiendo esta política horaria debería finalizar en Alcalá, pero continúa hasta el final de línea en Guadalajara aunque llegue casi a la 01:00 a dicha estación.
Si los últimos servicios en Barcelona finalizaran en la última estación de línea en todos los sentidos, veríamos a ver si sería necesario servicio nocturno en algunos casos, porque parcialmente se cubriría, pero lo más importantem, el primer y último servicio del día daría cobertura a toda la red ferroviaria, que creo que a fin de cuentas es lo que importa. ¿no?