Page 2 of 2

Re: Quines linies de RdC creieu que estan més saturades?

Posted: Tuesday 08/11/2011 22:22
by Mako448
PoLeTe124 wrote:
Enric wrote:sino el passat agost...arribaban a Sant Vicen´abans d'hora no solament els MD sino fins i tot els LD...això ho vaig veure unas qunatas vegades...els feian parar per fer l'horari exacte ja que venian avançats...
Exacte!
Per exemple, el primer Hospitalet-Móra la Nova, abans de les 7.01 (sí, abans de les 7.01, increible, oi?) ja estava a St.Vicenç estacionat!
Peró sortia abans d'Hospitalet(6.17 si no en falla la memòria).

Passar MD i LD per la línia convencional de Vilafranca és una tonteria,ja que fa pedre temps,i potser descongestinarem l'R2 Sud,d'acord,peró a canvi congestionarem l'R4 Sud,i també l'R1,i en molta menor mesura,l'R3 i l'R8.A més dels cissellaments de vies que hi haurien a la sortida de Sants.

A més que el trajecte més ràpid entre Sant Vicenç i Barcelona per Vilanova,és amb diferència el més ràpid,hi ha gent que agafa i viatja en aquests trens,i tenen tot el dret del món a viatjar ràpid.

Insisteixo que la solució passaria per que és des un intercanviador d'ample de via la zona de L'Arboç-Bellvei on van paral.leles la línia convencional(Vilafranca)i la LAV,i que els MD i LD desde St.Vicenç fins a aquest suposat intercanviador d'ample de via per la línia de Vilafranca,i d'allà fins a Barcelona per la LAV.

Una altra cosa seria fer passar Regionals per Vilafranca peró fent el trajecte Girona-Tarragona via UAB.

Re: Quines linies de RdC creieu que estan més saturades?

Posted: Tuesday 08/11/2011 23:43
by Sagrerenc
En primer lloc, és difícil que qualsevol de nosaltres tingui una visió objectiva i global de la xarxa com per saber quina línia està més saturada, a no ser que viatgem a totes hores per totes les línies.

En segon lloc, crec que el problema de la saturació no sempre es pot resoldre amb més freqüències, fins i tot es podria produir l'efecte contrari, que és saturar la via amb massa circulacions.

Avui he agafat un R2 amb destinació Sant Vicenç de Calders, el que passa per Sants a les 18.36, i era una 451 en simple (3 cotxes), m'he baixat a Gavà i tal com anava el tren calculo que alguns passatgers hauran anat drets fins a Sitges com a mínim. En canvi, a quarts de deu del vespre he vist passar per Sants una 450 (sis cotxes) amb la mateixa destinació i una ocupació d'un 30% aproximadament.

Les freqüències, almenys a les zones 1-4, són prou bones (excepte R3 i R8). Per evitar la saturació, el que cal és una miqueta de sentit comú: posar trens més llargs a les hores punta.