WMD626 wrote:En primer lloc, pel que dius hem d'entendre que el tren presentat a Alcalá de Henares ha de ser el mateix de Portbou. Molt bé: si és així, per què la notícia del CEHFE no fa cap esment de Portbou, ni de Figueres ni del Tren Turístic Costa Brava?
Sincerament, ho desconec, però no veig per què haurien de fer-ho, doncs és, per dir-lo d'alguna forma, la "composició institucional" del C.E.H.F.E., de la qual el viatge a Alcalá era la seva presentació pública, no res més, ja que pel moment evidentment no disposen d'una altra, i per tant la mouran a on sigui convenient quan sigui convenient. És que no poden fer això?
D'una altra banda, a la web del Tren Turístic deixen clar que aquesta composició està de forma temporal a aquest servei:
Els cotxes de passatgers que han estat assignats al servei del Tren Turístic “Costa Brava” són típics cotxes de dos eixos, de 3ª classe i amb plataformes obertes en els extrems. Compta cadascun amb 50 places ordinàries. L’interior del vehicle és recorregut d’extrem a extrem per un passadís central que dóna accés als seients situats a banda i banda del mateix.
Tots aquests cotxes van pertànyer a la Companyia dels Ferrocarrils de Madrid a Saragossa i a Alacant (titular, en el seu moment, de la línia Barcelona-Portbou, igual que de tota la denominada Xarxa Catalana).
Aquest tipus de vehicles, de caixa de fusta, van oferir un resultat excepcional. Van ser utilitzats per fer front als citats serveis de rodalies en el conjunt de la Xarxa Catalana i van estar en actiu durant diverses dècades. Concretament, fins a la dècada de 1960.
Tots ells havien estat construïts a l’entorn de 1910 per la casa La Brugeoise, de Bruixes (Bèlgica), i van ser sempre molt ben acollits donada la facilitat d’accés a través de les plataformes obertes dels extrems. Tal circumstància, en aquest cas, resulta molt adequada donada la naturalesa turística del servei previst.
Aquestes tasques de restauració es troben totalment concloses en uns casos i en avançat estat en d’altres. Per aquest motiu, durant els primers temps del servei prestat pel Tren Turístic “Costa Brava” seran emprats en la composició algun altre cotxe de viatgers de manera transitòria.
WMD626 wrote:En segon lloc, poses molt èmfasi en distingir entre la que anomenes "presentació" d'Alcalá de Henares i el tren turístic Costa Brava, tot considerant que a Alcalá només va funcionar un dia i en canvi, el Costa Brava en funcionarà quatre. Perdona, però per a mi només es pot parlar de tren turístic o històric quan hi hagi una mínima garantía de regularitat (i això és, com a tots els ferrocarrils històrics/turístics europeus, funcionar d'abril a octubre cada dia, o almenys els festius). I de moment, aquesta garantia no hi és, segons la pròpia informació que ens dónes.
No tinc res a dir més que el dit per en Ganz. Però no es pot pretendre que amb el poc de temps que s'ha anunciat tot, es faci una quantitat de viatges elevada per la primera temporada del servei. Crec jo.
WMD626 wrote:Pel que fa al material, és evident que els cotxes de la composició tenen tots ells un valor històric enorme, cadascun d'ells per separat . Però posats conjuntament, i més darrera d'una locomotora diésel, la sensació és de poti-poti, i confirma el que dèiem abans : és un tren de demostració amb material històric de procedència diversa, que pot circular igualment per Figueres, per Granada , per Bilbao o per Orense. Un tren acceptable com a primera "presentació en societat", però que revela que encara no es disposa de prou material.
Res que objectar. Respecte a la manca pel moment de material i la diversa procedència del d'aquesta pintoresca composició, hem de tindre en compte que dos dels vehicles (precisamente els dos cotxes de tercera) han estat cedits pel Museu del Ferrocarril de Madrid, el que penso que sense cap dubte ha condicionat el resultat (perquè probablement amb la cessió vingui imposada la seva immediata restauració). Crec que hauriem de estar agraïts de què sigui així, perquè, sobretot en el cas de l'antic LBA, l'estat i situació prèvia al seu rescat pel C.E.H.F.E. era deplorable.
WMD626 wrote:I per acabar, recordar que aquest país és molt petit i qui més qui menys hem pogut conèixer la trajectòria del CEHFE i la CGFT, amb grans projectes que han acabat en el no-res o en conflictes amb ajuntaments i altres institucions. Per tant, si bé aquesta proposta de la Costa Brava em sembla molt ben pensada (si s'acaba consolidant amb la locomotora de vapor i una composició estable),em perdonareu que sigui una mica escèptic al respecte. Ara bé, tant de bo m'equivoqui i puguem veure la Sharp Stewart remolcant una composició històrica per l'Empordà!!!
Jo estic segur que així serà. Sense financiació, no es pot fer res, com molta gent pretén. El C.E.H.F.E., si ho analitzes bé, durant tots aquestos anys ha estat adquirint molt de material (la majoria del qual, sense la intervenció d'aquesta entitat, possiblement hauria ja desaparegut o poc li faltaria), i és normal que arribi un moment en què no es pugui assumir tot, menys en projectes on institucions públiques s'havien compromès a aportar i després han deixat a soles a aquesta gent.
wefer wrote:CEHFE i CGFT poden donar les culpes als altres de que els projectes fracassin, però és molt curiós que absolutament cap projecte acabi tirant endavant.
Això de què absolutament cap projecte acaba tirant endavant no és cert. O què ocurreix amb el d'aquest fil? Que no és veritat que vaja a circular aquesta setmana? Pareix que hi ha gent que encara no se'l termina de creure, però és real!
wefer wrote:Si tants problemes tenen, també podrien cercar ajuda dins del món de l'afició al ferrocarril, en comptes de nedar al marge. Segurament no podrien ajudar amb diners, però sí amb contactes i treball.
No crec que vulguin nedar al marge com dius; més bé al contrari, però si precisament l'afició reacciona atacant i menyspreant el treball, veig normal que terminin repudiant-la. Però tant jo com altra gent, pel que he pogut contrastar, que en alguna ocasió ens hem dirigit per fer alguna consulta o conèixer la situació d'algun projecte o restauració, hem sigut atesos de forma encomiable.
Salutacions.