Page 2 of 3

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 13:29
by metring
Per cert, oblidava dir que podeu dir la vostra de qualsevol de les ATM's existents, no tant sols de la de Barcelona!

I si, Juanjo, de tant en tant, les reclamacions en forma de carta als diaris, serveixen, i sinó llegeix http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... ptat+liceu

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 15:19
by Adolescent barceloní
metring wrote:I si, Juanjo, de tant en tant, les reclamacions en forma de carta als diaris, serveixen, i sinó llegeix http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... ptat+liceu
Em referia a les reclamacions manades a TMB i això, que directament "Paperera". Però si aquella carta del Marçal i un fotimer de firmes més va contribuir d'alguna manera a l'"escàndol" del metro Liceu, l'FTC pot fer moltes coses més.

Jo el que faria seria dir que cadascú fes les seves reclamacions en un document del Word i després les manés a admin(arrova)transport.cat. I que els admins si teniu temps llegíssiu totes les que els fotracaters manin i: 1) enviar-les totes als mitjans; si es vol, totes en un zip / o 2) fer un Word amb tots els documents manats a l'adreça i aquest manar-lo als mitjans. Dic aquest correu perquè és el comú de tots els forumistes. Vaja, és la idea meva. Aquesta idea, si agrada, es pot confeccionar d'acord amb tots i fer això.

Edito perquè tinc una altra idea: a unes males, crear un fil només de reclamacions. Aquí cadascú escriuria la seva. Només les reclamacions, els possibles missatges quotejant i en un altre. Bé, són dues idees, però segons el meu parer si s'hagués d'escollir alguna esculliria la primera.

Què us semblaria a tots? :mani :yotb

P.D: Tinc més de 300 entrades i sense ni adonar-me'n! :victoria :brindis->amb cocacola XD

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 17:24
by metring
També es pot escriure aquí la reclamació, sense enviar mail a l'administració, com s'ha fet altres cops.

P.D.: Plis, no escriviu les adreces de correu tal qual, que així arriben spammers :?

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 17:33
by Adolescent barceloní
metring wrote:També es pot escriure aquí la reclamació, sense enviar mail a l'administració, com s'ha fet altres cops.
Bé, o fil nou (la meva segona idea). Bé, com us sigui més còmode.

Jo, de fet, ja he escrit la meva més a dalt.

Reclamació de l'Adolescent barceloní:
Això de que, per a TMB, Tusgsal no existeix (al metro ni posen els enllaços amb Tusgsal) i que TMB es creu que és el gran magnat (ja que als panells dels busos només anuncien bus i metro de TMB). I també dir que per moltes reclamacions que enviem sempre fan el mateix: paperera de reciclatge.
Si diuen que una obra estarà acabada en X anys, que sigui veritat. I si no se sap quan s'acabarà, que ho diguin.
A poder ser, trasparència en les operacions, que els ciutadans sapiguem en què TMB es gasta els diners, un glossari resumit de més o menys despeses/ingressos que té.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 19:29
by Lluita1714
Adolescent barceloní wrote: Si diuen que una obra estarà acabada en X anys, que sigui veritat. I si no se sap quan s'acabarà, que ho diguin.
A poder ser, trasparència en les operacions, que els ciutadans sapiguem en què TMB es gasta els diners, un glossari resumit de més o menys despeses/ingressos que té.
Les obres no les fa TMB, les fan les institucions públiques, i es fa un concurs de gestió. Si es tracta de l'ampliació d'una línia, també les fan les institucions públiques però el gestor ja queda determinat. L'L9 la construeix la Generalitat mitjançant Ifercat, gestora d'infraestructores, i va dur a terme un concurs de gestió (on també hi era FGC) i on va guanyar (no sé si per bé o per mal) TMB.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 19:46
by Adolescent barceloní
Lluita1714 wrote:
Adolescent barceloní wrote: Si diuen que una obra estarà acabada en X anys, que sigui veritat. I si no se sap quan s'acabarà, que ho diguin.
A poder ser, trasparència en les operacions, que els ciutadans sapiguem en què TMB es gasta els diners, un glossari resumit de més o menys despeses/ingressos que té.
Les obres no les fa TMB, les fan les institucions públiques, i es fa un concurs de gestió. Si es tracta de l'ampliació d'una línia, també les fan les institucions públiques però el gestor ja queda determinat. L'L9 la construeix la Generalitat mitjançant Ifercat, gestora d'infraestructores, i va dur a terme un concurs de gestió (on també hi era FGC) i on va guanyar (no sé si per bé o per mal) TMB.
Lo de les obres de la L9 tinc entès que és Ifercat que té subcontratada diverses UTE's per construir la línia. I lo de les obres ho deia en general, no anava només per TMB. I lo de la trasparència en les operacions no té res a veure amb les obres, però més que que sapiguem en què es gasta els diners TMB, que ho sapiguem també de les altres companyies.
Lo de les obres en estacions, de La Sagrera o Liceu va encarregar-se'n GISA crec; ara, si surt elegida per a totes les obres, ni idea.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Sunday 19/08/2012 19:51
by Lluita1714
El cas és que trobo que TMB no té la culpa del retard de les obres en el calendari, però sí que cal més transparència, és veritat. Imagino que avui dia, TMB deu tenir uns ingressos irrisoris per publicitat i deu estar subvencionada al màxim si és que és deficitària. El pitjor és tots els diners que es gasta en activitats com posar una pista de gel a Universitat, i la poca despesa en il·luminació i ventilació de segons quines estacions.

Reclamacions dels usuaris de l'FTC

Posted: Sunday 19/08/2012 20:36
by Adolescent barceloní
Citeu aquest missatge i afegiu les vostres reclamacions! Això sí, han de ser temes on l'ATM (qualsevol ATM) hi tingui competència. Absteniu-vos de reclamar per coses concretes d'un operador.
Reclamacions dels usuaris i usuàries del Fòrum del Transport Català

Aquest document conté les queixes de molts dels usuaris i usuàries que conformen actualment el Fòrum del Transport Català, el qual ja té quasi 170.000 missatges, quasi 7000 temes i 750 usuaris registrats. Aquestes queixes serveixen per tal que l'Autoritat del Transport Metropolità hi faci alguna cosa al respecte:

Des del Fòrum del Transport Català, reclamem que l'ATM millori aquests aspectes:

• Que a les parades surtin totes les línies senceres i amb l’itinerari (com fa TMB), i mantinguin les marquesines actualitzades (plànols de metro, etc).

• Que al metro i als panells dels busos de TMB posin els enllaços amb els busos de TUSGSAL i altres operadors. Així com TUSGSAL o BaixBus sí que mencionen a TMB, aquest no ho fa amb cap operadora, de fet als autobusos no anuncien ni els FGC ni Rodalies ni altres operadors. TMB no és única.

• Que les reclamacions que es manin als diferents operadors no siguin enviades a la Paperera de Reciclatge i contestin bé, sense embuts ni mentides ni rotllos que no es creu ningú.

• Que si l’Administració diu que una obra estarà acabada en X anys, que aquesta s’encarregui de que sigui veritat. I si no se sap quan s’acabarà l’obra, que facin el favor de dir la veritat.

• A poder ser, transparència en les operacions, que els ciutadans sapiguem en què TMB, FGC, Rodalies i altres operadors públics es gasten els diners; un glossari resumit de més o menys despeses/ingressos que té cadascun.

• Justificar la poca despesa en il·luminació i ventilació d’algunes estacions de Metro o FGC, i millorar aquests dos aspectes quan sigui possible

• Posar més Centres d’Atenció al Client, mínim un a cada població on cada operador hi té presència.

• Que si una targeta falla en una validadora de TMB te la puguin canviar a qualsevol oficina d’FGC o Rodalies i no haver d’anar al Centre d’Atenció al Client de TMB.
P.D: En tots aquests temes l'ATM sí que pot ficar-hi mà, no?

Back to topic!

Posted: Sunday 19/08/2012 23:44
by Guigui
Si voleu parlar de reclamacions col·lectivament, feu-ho en un fil separat, si us plau.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Monday 20/08/2012 0:13
by metring
Apart, que les reclamacions d'aquest mateix fil siguin cap a temes en els quals l'ATM tingui o hagi de tenir competències, no anar cap a ells per qualsevol cosa com lo de la pista de gel, això és cosa d'una operadora concreta :x

Missatge editat

Posted: Monday 20/08/2012 11:00
by Adolescent barceloní
metring wrote:Apart, que les reclamacions d'aquest mateix fil siguin cap a temes en els quals l'ATM tingui o hagi de tenir competències, no anar cap a ells per qualsevol cosa com lo de la pista de gel, això és cosa d'una operadora concreta :x
He editat el missatge posant només coses on l'ATM (qualsevol) pot ficar-hi mà.
Guigui wrote:Si voleu parlar de reclamacions col·lectivament, feu-ho en un fil separat, si us plau.
Mentre el missatge sigui com el que he editat, reclamant a l'ATM aspectes on aquesta pot fer-hi algo, no faria falta crec jo...

Fil de reclamacions

Posted: Monday 20/08/2012 11:38
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:
Guigui wrote:Si voleu parlar de reclamacions col·lectivament, feu-ho en un fil separat, si us plau.
Mentre el missatge sigui com el que he editat, reclamant a l'ATM aspectes on aquesta pot fer-hi algo, no faria falta crec jo...
Atès l'elevat risc de crear un off-topic de tres parells de nassos, és altament recomanable crear un nou fil col·lectiu de reclamacions al subfòrum de "Transport en general". I això ho pot fer qualsevol usuari.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Monday 20/08/2012 11:39
by metring
Però de reclamacions cap a l'ATM, o cap a qualsevol operadora?

Reclamacions de transport

Posted: Monday 20/08/2012 11:48
by Guigui
De qualsevol cosa relacionada amb el transport. Si es crea el nou fil, proposo que els usuaris es cenyeixin a formular reclamacions concretes i fonamentades.

Re: Reclamacions de transport

Posted: Monday 20/08/2012 11:52
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:De qualsevol cosa relacionada amb el transport. Si es crea el nou fil, proposo que els usuaris es cenyeixin a formular reclamacions concretes i fonamentades.
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12663 Ja l'he creat jo mateix.

L'ATM continua no existint

Posted: Saturday 02/03/2013 19:21
by Guigui
Continuo la història iniciada en un altre fil, perquè n'hi ha per llogar-hi cadires!

Una T-FM/FN emesa per FGC no funcionava a TMB (tant al bus com al metro). Em remeten finalment a FGC, on em fan un bescanvi, que s'havia de validar per primera vegada a FGC. Encara rai, perquè era a Catalunya, on he entrat i seguidament sortit d'FGC, per agafar després el metro. Doncs tampoc no funcionava. Em tornen a enviar de nou a FGC, on em diuen que és un problema de codificació de l'ATM a FGC, i que en aquell moment, estant tancada l'oficina d'atenció al client, no poden fer altra cosa que tornar-me els diners dels títols. I mentrestant, m'he d'espavilar amb T-10.

El personal d'FGC que m'ha atès, ha sigut sempre correcte, perquè han fet el que podien. Però el que és de traca és l'ATM, que cada vegada entenc menys a què es dediquen. Ja els he enviat un mail de queixa, vejam què em contesten.

Re: L'ATM continua no existint

Posted: Sunday 03/03/2013 12:14
by Ferry1ac1
Guigui wrote:Continuo la història iniciada en un altre fil, perquè n'hi ha per llogar-hi cadires!

Una T-FM/FN emesa per FGC no funcionava a TMB (tant al bus com al metro). Em remeten finalment a FGC, on em fan un bescanvi, que s'havia de validar per primera vegada a FGC. Encara rai, perquè era a Catalunya, on he entrat i seguidament sortit d'FGC, per agafar després el metro. Doncs tampoc no funcionava. Em tornen a enviar de nou a FGC, on em diuen que és un problema de codificació de l'ATM a FGC, i que en aquell moment, estant tancada l'oficina d'atenció al client, no poden fer altra cosa que tornar-me els diners dels títols. I mentrestant, m'he d'espavilar amb T-10.

El personal d'FGC que m'ha atès, ha sigut sempre correcte, perquè han fet el que podien. Però el que és de traca és l'ATM, que cada vegada entenc menys a què es dediquen. Ja els he enviat un mail de queixa, vejam què em contesten.
Això d'enviar-te a FGC per fer el bescanvi des del metro té bastanta pinta d'escaquejada per part del treballador del metro.

Següent capítol del serial

Posted: Monday 04/03/2013 14:59
by Guigui
La resposta de l'ATM indica que, almenys, s'estan interessant pel tema i ja m'han demanat més dades. D'entrada, els estranya molt que el conductor de l'autobús no fes cap bescanvi i que el personal del metro se'm tragués del damunt i m'enviés a FGC.

Seguirem el tema per fascicles.

Re: Següent capítol del serial

Posted: Monday 04/03/2013 15:21
by Ferry1ac1
Guigui wrote:La resposta de l'ATM indica que, almenys, s'estan interessant pel tema i ja m'han demanat més dades. D'entrada, els estranya molt que el conductor de l'autobús no fes cap bescanvi i que el personal del metro se'm tragués del damunt i m'enviés a FGC.

Seguirem el tema per fascicles.
Hahahaha!! Que bo! Els estranya que el del bus i metro se't traguessin de sobre? Quina vergonya l'ATM!

Per fer algun informe d'aquests que costen 20.000€ podrien anar per la xarxa de metro i bus preguntant als treballadors com arribar a un lloc, com fer-se la T-12, fer bescanvis... i podrien escriure una enciclopèdia d'errors i excuses.

Hi ha dos aspectes a destacar:
-la pèssima formació que té el personal sobre el conjunt de la xarxa de transport.
-la barra descomunal d'alguns treballadors que es pensen que estan allà com a part del decorat.

Aviam si TMB s'hi posa i arregla la formació i millora l'actitud de part del seu personal. Ara mateix hi ha molta gent que mataria per poder treballar dins de l'empresa, així que candidats no en faltarien i amb una predisposició del 200% en fer bé la feina.

Re: Següent capítol del serial

Posted: Monday 04/03/2013 18:04
by raulitinbcn
Ferry1ac1 wrote:
Guigui wrote:La resposta de l'ATM indica que, almenys, s'estan interessant pel tema i ja m'han demanat més dades. D'entrada, els estranya molt que el conductor de l'autobús no fes cap bescanvi i que el personal del metro se'm tragués del damunt i m'enviés a FGC.

Seguirem el tema per fascicles.
Hahahaha!! Que bo! Els estranya que el del bus i metro se't traguessin de sobre? Quina vergonya l'ATM!

Per fer algun informe d'aquests que costen 20.000€ podrien anar per la xarxa de metro i bus preguntant als treballadors com arribar a un lloc, com fer-se la T-12, fer bescanvis... i podrien escriure una enciclopèdia d'errors i excuses.

Hi ha dos aspectes a destacar:
-la pèssima formació que té el personal sobre el conjunt de la xarxa de transport.
-la barra descomunal d'alguns treballadors que es pensen que estan allà com a part del decorat.

Aviam si TMB s'hi posa i arregla la formació i millora l'actitud de part del seu personal. Ara mateix hi ha molta gent que mataria per poder treballar dins de l'empresa, així que candidats no en faltarien i amb una predisposició del 200% en fer bé la feina.
Jo hi afegiria que el paper o plàstic sigues de millor qualitat, els ultims bescanvis m'han sigut per targetes en parts o amb forats.