UT596001 wrote:Ja ens agradaria a molts dels que vivim fora de Barcelona tenir un transport públic com el vostre, i als preus que pagueu. Per exemple, recercant acabo de trobar que la T-10, a Girona val 8.40 euros. I l'abonament de 66 viatges, que val 43,55 euros, té el mateix cost pràcticament que la nostra T-10... (0.659 euros/viatge). I només tenen dret a transbord durant mitja hora (a Barcelona 1h 15 minuts). I compte, que si mirem els combinats TMG (urbans de Girona)+Teisa (línies suburbanes a Salt, Sarrià de Ter...) es dispara a... 11.20 euros!!! Per una distància més o menys equivalent per anar de la Plaça Catalunya a Collblanc, posem per cas. Mira-ho aquí:
http://www.ajuntament.gi/web/index2.php ... TICIA=2306
Que em crideu???
Efectivament, les tarifes que tenim no són precisament barates. I Robert, deixa'm aclarir les dades que has posat perquè tenen errors
Aviam...a l'Àrea de Girona tenim 5 poblacions que estan dins de la xarxa de busos urbans: Salt, Girona, Sarrià de Ter, Vilablareix i Fornells de la Selva, i tenim 2 companyies de bus: TMG i TEISA. TMG s'encarrega de les línies exclusivament urbanes de Girona i dels serveis a Vilablareix/Aiguaviva i Fornells. TEISA, per la seva banda, fa les línies de Girona a Salt (la caca de la L3 i la maca L4
), Sarrià (L6) i l'urbà de Salt (LC). Les tarifes són les mateixes a les 2 companyíes: (
tarifes 2006)
Bitllet senzill -> 1.10€
Bitllet A/T (només Salt) -> 1.20€ -> 0.60€/viatge
T-10 -> 8.40€ (10 viatges) -> 0.84€/viatge
T-22 -> 17.20€ (22 viatges) -> 0.78€/viatge
T-45 -> Ni idea (vora els 30€, em sembla)
T-66 -> 43.55€ (66 viatges) -> 0.66€/viatge
T-88 -> Ni idea (vora els 50€, em sembla)(només TEISA)
T-Jove-22 -> 14.45€ (22 viatges) -> 0.66€/viatge
T-Jove-47 -> 28.40€ (47 viatges) -> 0.60€/viatge
T-Jove-66 -> Ni idea
T-Jove-88 -> 41.50€ (88 viatges) -> 0.47€/viatge
T-UdG -> 100€ (382 viatges) -> 0.26€/viatge (només TMG)
T-10-Combinada -> 11.20€ (10 viatges) -> 1.12€/viatge
... i després venen les de jubilats que no sé els preus...
Cap tipus de recàrrega admet transbord, a excepció de la T-UdG (només entre línies de TMG) i la T-10-Combinada, que només permet canvi entre TEISA i TMG i vv. (no es pot amb la mateixa companyia). Ambdues permeten un transbord de 30 minuts des de la validació al primer viatge, pel que és força dificil que puguis aprofitar el transbordament (jo ho he provat diversos cops amb la T-UdG i no hi ha manera, mai baixo dels 33 minuts de la validació).
Així mateix, per exemple, amb la LC, a vegades hi vaig a donar una volta, i em fot ràbia pagar 0.67€ per un viatge que el podria fer apeu (suposo que per això a penes hi puja ningú).