Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2012
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Si s'atura a totes, menys a Magòria, entre Sant Boi i Plaça Espanya... de què serveix? Santa Coloma és tan important en volum de passatgers?
D'altra banda, a les parades on no s'aturen, a l'horari figura com a "|", quan abans era un guió ("-")... sabent que els colors estan remarcats per seguir una continuïtat en columna (estació), era molt més llegible un guionet com estava abans, quan has de seguir el trajecte d'un tren. Però resulta que sóm molt modernets i la barra aquesta l'hem de fer servir per tot!
D'altra banda, a les parades on no s'aturen, a l'horari figura com a "|", quan abans era un guió ("-")... sabent que els colors estan remarcats per seguir una continuïtat en columna (estació), era molt més llegible un guionet com estava abans, quan has de seguir el trajecte d'un tren. Però resulta que sóm molt modernets i la barra aquesta l'hem de fer servir per tot!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Els "pobres" de Igualada només tindran els caps de setmana i festius, 1 tren per hora i sentit...
Segueixo sense entendre perquè els R6 s'han d'aturar a Santa Coloma de Cervelló quan abans no ho feien...
Segueixo sense entendre perquè els R6 s'han d'aturar a Santa Coloma de Cervelló quan abans no ho feien...
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Igual a Manresa, els d'Olesa es queden igual perquè en cap de setmana circularan els S4.PoLeTe124 wrote:Els "pobres" de Igualada només tindran els caps de setmana i festius, 1 tren per hora i sentit...
Segueixo sense entendre perquè els R6 s'han d'aturar a Santa Coloma de Cervelló quan abans no ho feien...
Igualment, el criteri de les parades dels semidirectes no els entenc. Això de que els R50 parin a Pallejà i els R60 no, i a la inversa a Santa Coloma de Cervelló, o el fet que ni els R50 ni els R60 parin a Martorell Enllaç...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Aquests nous horaris sembla més que són una retallada que una altra cosa. Sí que és cert que es posaran alguns semidirectes nous (la veritat és que em pensava que més que crear una sublínia R50 i R60 tots els R5 i R6 serien semidirectes com abans), però a molts llocs es redueixen freqüències. En el cas concret d'Olesa entre setmana es passa de 3 trens/hora (1 R5 Bcn-Manresa, 1 R5 Martorell-Manresa i 1 S4 Bcn-Olesa) a 2 trens/hora. Els caps de setmana sí que es mantenen els 2 trens/hora. Realment m'han decebut una mica aquests nous horaris, que a més trobo que són de difícil comprensió per saber si el tren que agafes para a una estació o a una altra entre Sant Boi i Martorell sobretot.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Aquests horaris no son realment la posada del servei de semi-directes en les línies R5 i R6. Segueixen sent uns horaris en el que importa son els passatger de l'àrea metropolitana (diguem-li L8) i res més.
En el cas del FGC els semidirectes mai s'haurien de saltar estacions entre l'origen le la línia (Manresa o Igualada) i Martorell-enllaç. I en l'R5 en un parell de tren al dia se salten els baixadors de Castellbell i l'Aeri de Montserrat. Concretament un baixador, Castellbell, que ha tingut un dels augments més importants de passatgers dels últimes temps i l'altre una parada de molt turistes per anar a Montserrat car, no tots van amb el cremallera.
Per postres no hi ha un servei de semi-directes entre Manresa i Barcelona, hi ha DOS TRENS, almenys RENFE si que té un servei de semidirecte que consta d'un tren per hora en dies feiners.
Ens han imposat uns horaris que cada dia ens els haurem de mirar a veure si ara hi ha un tren per hora o dos o que.
I els que deieu que per fi servirien les terceres vies d'algunes estacions (no en recordo el nom de quines) em sembla que res de res.
SI es una retallada com diu en Trenscat, sembla mal feta; i si de debó volien fer un servi més eficient, no es veu per enllloc.
En el cas del FGC els semidirectes mai s'haurien de saltar estacions entre l'origen le la línia (Manresa o Igualada) i Martorell-enllaç. I en l'R5 en un parell de tren al dia se salten els baixadors de Castellbell i l'Aeri de Montserrat. Concretament un baixador, Castellbell, que ha tingut un dels augments més importants de passatgers dels últimes temps i l'altre una parada de molt turistes per anar a Montserrat car, no tots van amb el cremallera.
Per postres no hi ha un servei de semi-directes entre Manresa i Barcelona, hi ha DOS TRENS, almenys RENFE si que té un servei de semidirecte que consta d'un tren per hora en dies feiners.
Ens han imposat uns horaris que cada dia ens els haurem de mirar a veure si ara hi ha un tren per hora o dos o que.
I els que deieu que per fi servirien les terceres vies d'algunes estacions (no en recordo el nom de quines) em sembla que res de res.
SI es una retallada com diu en Trenscat, sembla mal feta; i si de debó volien fer un servi més eficient, no es veu per enllloc.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Y otra cosa. En primer lugar, si os fijáis desaparecen los famosos trenes R55 y R66 Martorell-Igualada y Martorell-Manresa, dejan un par de ellos a primera hora y vas que te matas con eso.
Y lo de los L8, sólo veo la nota en el horario correspondiente al fin de semana, pero en laborables, dicha nota no aparece. O sea que en laborables los L8, tiene la pinta de que no circulan, no?
Me lo expliquen o me lo invento...?
Y lo de los L8, sólo veo la nota en el horario correspondiente al fin de semana, pero en laborables, dicha nota no aparece. O sea que en laborables los L8, tiene la pinta de que no circulan, no?
Me lo expliquen o me lo invento...?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Un apunte: R50 y R60França451 wrote:Y otra cosa. En primer lugar, si os fijáis desaparecen los famosos trenes R55 y R66 Martorell-Igualada y Martorell-Manresa, dejan un par de ellos a primera hora y vas que te matas con eso.
Y lo de los L8, sólo veo la nota en el horario correspondiente al fin de semana, pero en laborables, dicha nota no aparece. O sea que en laborables los L8, tiene la pinta de que no circulan, no?
Me lo expliquen o me lo invento...?
Y si no me equivoco, han suprimido los L8 para alargarlos (o la gran mayoría) a Can Ros, convirtiéndose en la S33, donde antes "sólo" tenían 1 tren por hora que iniciaba/finalizaba en dicha estación
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
L'L8 no s'ha suprimit,tot i qué la freqüència de 3 minuts entre Sant Boi i Barcelona com diu el fulletó d'horaris no existeíx.Com a mínim 4 minuts i segons la franja,que entre les 10 i les 11 del matí en laborables no circula cap L8.I en caps de setmana la freqüència entre Barcelona i Molí Nou deu ser d'uns 10 minuts de mitjana mirant horaris de Sant Boi i Pl.Espanya.
Ús recomao que mireu els horaris PDF de les estacions de Sant Boi:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/pd ... Boi_tz.pdf
I de Pl.Espanya:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/pd ... nya_tz.pdf
Ús recomao que mireu els horaris PDF de les estacions de Sant Boi:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/pd ... Boi_tz.pdf
I de Pl.Espanya:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/pd ... nya_tz.pdf
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Esta be que hagin eliminat l'enllaç absurd a Martorell, amb duplicació de trajecte entre Enllaç i Central. Però la resta deixa molt que desitjar. Amb una bona coordinació i aprofitant les vies de l'Hospitalet, Quatre Camins, Sant Boi, (i potser fins i tot el trocet de 3a via entre Sta.Coloma i St.Vicenç) s'aconseguiria que els R poguessin ser semidirectes sense tocar la frequència dels S i L.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Jo crec que el R50 el de Manresa, no tindria que parar a Monistrol de Monserrat. Perquè s'omplirà de turistes i visitants.
També crec que hauria de parar ni a la meitat. Si és directe jo faria que pares nomes a Pl. Espanya, St. Boi, Martorell (Vila, Centre o Enllaç), Olesa de Monserrat i Martorell.
Ara de 1h 27' en R5, a 1h 22' jo crec que això no són semidirectes , són uns trens adelantats. Que nomes s'han saltat unes estacions, xd jajajajajaja
També crec que hauria de parar ni a la meitat. Si és directe jo faria que pares nomes a Pl. Espanya, St. Boi, Martorell (Vila, Centre o Enllaç), Olesa de Monserrat i Martorell.
Ara de 1h 27' en R5, a 1h 22' jo crec que això no són semidirectes , són uns trens adelantats. Que nomes s'han saltat unes estacions, xd jajajajajaja
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Contradictori, no trobeu?
Un sistema de transport pensat per deixar la gent a terra: la millor publicitat per al vehicle privat.raulitinbcn wrote:Jo crec que el R50 el de Manresa, no tindria que parar a Monistrol de Monserrat. Perquè s'omplirà de turistes i visitants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Això de que l'R50 no pari a Monistrol de Montserrat ho deus dir en broma.
Gràcies a aquest servei un munt de gent agafa el tren i visita quelcom que no sigui Barcelona.
Moltíssimes vegades he hagut d'anar dret des de Plaça Espanya fins a Olesa de Montserrat o fins i tot a Monsitrol de Montserrat i allí poder seure, i no em queixaré mai. Veure el tren ple de turistes que donen riquesa al pais, quees volen enriquir culturalment i que a més a més NO POSEN peus als seients, NO FUMEN en el tren i HO RESPECTEN TOT, cal tractar-los amb educació i respecte.
El "semidirecte" (deu ser conya) com dieu, no hauria de fer gairebé cap (o cap) parada entre PL. Espanya i Sant Boi de Llobregat. I d'aquesta estació fins a Martorell-Central per mi cap.
De Martorell-Central a fi de línia (i el mateix per a l'R60) que apri en totes les estacions que es l'únic servei ferroviari.
Gràcies a aquest servei un munt de gent agafa el tren i visita quelcom que no sigui Barcelona.
Moltíssimes vegades he hagut d'anar dret des de Plaça Espanya fins a Olesa de Montserrat o fins i tot a Monsitrol de Montserrat i allí poder seure, i no em queixaré mai. Veure el tren ple de turistes que donen riquesa al pais, quees volen enriquir culturalment i que a més a més NO POSEN peus als seients, NO FUMEN en el tren i HO RESPECTEN TOT, cal tractar-los amb educació i respecte.
El "semidirecte" (deu ser conya) com dieu, no hauria de fer gairebé cap (o cap) parada entre PL. Espanya i Sant Boi de Llobregat. I d'aquesta estació fins a Martorell-Central per mi cap.
De Martorell-Central a fi de línia (i el mateix per a l'R60) que apri en totes les estacions que es l'únic servei ferroviari.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Lo que pasa también es que hay un detalle que se echa en falta. Si comparamos con cierto caso de la línea del vallés, debería haber dos vías más hasta sant boi, de manera que la l8 tuviera vías propias. Así el resto de líneas podrían saltarse paradas y la línea 8 tendría frecuencias de metro como el resto de tmb. De este modo,los r5 podrían ir de espanya a sant boi sin paradas. El hecho de que la r5 y r6 no paren en magória ni en molí nou y tengan que hacerlo en todas las estaciones intermedias tiene una de cal y otra de arena: la l8 necesita cumplir un mínimo de frecuencias, por eso la r50 y r60 paran en todas las posibles. De haber tenido vía propia, como la l7 en algunos tramos, podría reducirse más el tiempo en las líneas grandes.
Pero las semidirectas las han fastidiado. Y ya que la c*g*d* no tiene remedio porque no va a servir para nada, al menos veamos lo que han hecho:
Sencillamente todo indica que han dividido la línea en tramos: l8, s33, s8 y r5/r6. Y de cada tramo han eliminado las paradas menos importantes, cogiendo paradas de cada uno de los tramos para no excluir a nadie. El tema es que como no sé con qué criterios habrán usado para cargarse estaciones, ahí tenemos el resultado: que no sirven ni siquiera para cubrir la frecuencia de la l8.
Pero las semidirectas las han fastidiado. Y ya que la c*g*d* no tiene remedio porque no va a servir para nada, al menos veamos lo que han hecho:
Sencillamente todo indica que han dividido la línea en tramos: l8, s33, s8 y r5/r6. Y de cada tramo han eliminado las paradas menos importantes, cogiendo paradas de cada uno de los tramos para no excluir a nadie. El tema es que como no sé con qué criterios habrán usado para cargarse estaciones, ahí tenemos el resultado: que no sirven ni siquiera para cubrir la frecuencia de la l8.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
ES coneguda la saturació de la infraestructura de FGC, Bages-Anoia, des de Martorell fins Pl. Espanya. Ara que han tret alguns trens suposo que estarà més lliure; però com dius, perque L8, sigui plenament una línia de metro i que els R5-R6 puguin saltar-se totes les estacions que convinguin només es potser amplian de dues a 4 vies de Martorell fins a Pl. Espanya.
AQuesta gran obra es molt cara ja de per si i per a FGC i tal com ho tenim tot ara, impensable. El com fer aquesta ampliació seria digne de comentar-la entre tots en un fil, no creieu?
AQuesta gran obra es molt cara ja de per si i per a FGC i tal com ho tenim tot ara, impensable. El com fer aquesta ampliació seria digne de comentar-la entre tots en un fil, no creieu?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Ampliar els túnels és massa costós i té un impacte sobre la demanda mínim. Per fer noves infraestructures d'aquest cost, seria millor fer entrar a Barcelona els rodalies d'FGC per un nou túnel amb noves i poques estacions, i alhora aïllar l'L8, que hauria de ser una línia de metro i prou, única i exclusivament. Jo proposaria la Diagonal.gatvell wrote:ES coneguda la saturació de la infraestructura de FGC, Bages-Anoia, des de Martorell fins Pl. Espanya. Ara que han tret alguns trens suposo que estarà més lliure; però com dius, perque L8, sigui plenament una línia de metro i que els R5-R6 puguin saltar-se totes les estacions que convinguin només es potser amplian de dues a 4 vies de Martorell fins a Pl. Espanya.
AQuesta gran obra es molt cara ja de per si i per a FGC i tal com ho tenim tot ara, impensable. El com fer aquesta ampliació seria digne de comentar-la entre tots en un fil, no creieu?
Però a mi em sembla que darrera d'aquests horaris hi ha més falta de ganes que complicacions.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Proporcionalment es molt més barat el metro lineal de túnel d'FGC per Barcelona que la molts trams de metro de Barcelona.
El sistema de trinxera, obrir en carrer i construir-hi el tunel i llavors tapar-ho tot es el sistema més barat, i el que més molesta a l'exterior durant les obres.
El sistema austríac, obrir un tunel per seccions i anar avançant don poques molesties a l'exterior (o cap) i es relativament més barat.
El sistema de tuneladora es el més car de tots però alhora es un dels millors, si es pot pagar, ja que el risc d'ensorrament del tunel en l'explotació es mínim, la tuneladora acaba l'obra i tens el túnel acabat a un ritme potser més ràpid que en els dos anteriors.
Respecte a un tunel per Diagonal, cal preveure des d'on es comença a desdoblar la xarxa, des de Martorell?, i per on.
El sistema de trinxera, obrir en carrer i construir-hi el tunel i llavors tapar-ho tot es el sistema més barat, i el que més molesta a l'exterior durant les obres.
El sistema austríac, obrir un tunel per seccions i anar avançant don poques molesties a l'exterior (o cap) i es relativament més barat.
El sistema de tuneladora es el més car de tots però alhora es un dels millors, si es pot pagar, ja que el risc d'ensorrament del tunel en l'explotació es mínim, la tuneladora acaba l'obra i tens el túnel acabat a un ritme potser més ràpid que en els dos anteriors.
Respecte a un tunel per Diagonal, cal preveure des d'on es comença a desdoblar la xarxa, des de Martorell?, i per on.
Cert, però en el cas d'FGC permetria disminuir el temps significativament a les línies R5 i R6 i fer un metro de debò entre Moli Nou i Pl. Espanya (i més endavant si ho allarguen).Ampliar els túnels és massa costós i té un impacte sobre la demanda mínim.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Per exemple, es pot desdoblar des de Sant Vicens dels Horts. El que passa és que vivim en una societat en la que, si ara s'hagués de fer això, es moruria en massa des dels fanatismes polítics municipals en contra d'un viaducte per al tren per travessar el riu. Tots volen que el tren vagi sota terra per tenir un impacte mínim, per no veure'l quan van en cotxe. Després caldria que faci enllaç amb Renfe a Sant Feliu, i tots plegats es mouran en massa en contra d'un túnel de ferrocarrils per por a lo del Carmel, i si es fa el sistema de trinxeres (del qual en sóc un ferm defensor, ara i sempre, i més en una ciutat ordenada com Barcelona), tots voldran que es faci amb tuneladora per no patir la polseguera durant dos anys.
El cas es que desdoblar el túnel de Plaça Espanya suposaria poder fer trens directes, però no revolucionaria la quantitat de passatgers. Els que fan servir FGC avui ho fan per necessitat. Plaça Espanya, com a intercanviador, basa la seva importància en l'arribada de tots els trens de la riba sud del Llobregat, la destinació dels passatgers que fan servir la línia no és en la majoria de casos, Plaça Espanya: Les destinacions solen ser Sants, Plaça Espanya o altres centres neuràlgics de la ciutat comtal. Per tant arribant els trens de rodalia per un altre punt de la ciutat, permetria crear noves zones amb cobertura ferroviària, sense afectar als passatgers que actualment fan servir la línia, que en cas de voler quedar-se a mig trajecte del que avui és l'L8, podrien transbordar en algun altre punt.
En resum, i perquè no sembli que ens desviem del tema i portin això al fil de propostes ferroviàries, que trobo que la solució són, o més ganes d'ajustar els horaris (que requereixen uns majors índexs de puntualitat), o un nou accés ferroviari a Barcelona, i tal i com està la situació em decanto per la primera sense oblidar que el que ens van vendre com a nou horari amb recuperació dels semi-directes ha estat un engany.
El cas es que desdoblar el túnel de Plaça Espanya suposaria poder fer trens directes, però no revolucionaria la quantitat de passatgers. Els que fan servir FGC avui ho fan per necessitat. Plaça Espanya, com a intercanviador, basa la seva importància en l'arribada de tots els trens de la riba sud del Llobregat, la destinació dels passatgers que fan servir la línia no és en la majoria de casos, Plaça Espanya: Les destinacions solen ser Sants, Plaça Espanya o altres centres neuràlgics de la ciutat comtal. Per tant arribant els trens de rodalia per un altre punt de la ciutat, permetria crear noves zones amb cobertura ferroviària, sense afectar als passatgers que actualment fan servir la línia, que en cas de voler quedar-se a mig trajecte del que avui és l'L8, podrien transbordar en algun altre punt.
En resum, i perquè no sembli que ens desviem del tema i portin això al fil de propostes ferroviàries, que trobo que la solució són, o més ganes d'ajustar els horaris (que requereixen uns majors índexs de puntualitat), o un nou accés ferroviari a Barcelona, i tal i com està la situació em decanto per la primera sense oblidar que el que ens van vendre com a nou horari amb recuperació dels semi-directes ha estat un engany.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Hola (llevo un tiempo leyendo y blablabla),
Yo también pienso que la mejor idea sería un nuevo trazado, ya que si se haría el trabajo de ampliar, que de paso se cree un trazado más útil para hoy en día que no la entrada por la gran vía, para la cual restaría la L8. Separaría las líneas despues de Sant Vicenç dels Horts (donde hacer correspondencia L8 y el resto de líneas), y de ahí un nuevo trazado que entre por la diagonal. Tal vez incluso se podría incluso aprovechar la parte central de la B-23 para pasar por ahi las vías, de manera que no harían falta muchos tramos de tunel entre St Vicenç y el comienzo de la diagonal. Como mucho una o dos paradas antes de Z. Universitaria, correspondencia ahí y en Maria Cristina, y claro, ahora la pregunta sería si hay tramvía en la Diagonal, no sería muy lógico prolongar por la Diagonal, pero sería otra vez lo mismo que en Pl Espanya, dejar a la gente tirada ahi por Z. Universitaria (como ahora hacen los buses interurbanos) y a coger el metro, el cual asegura o bien trasbordo en Sants o, absurdamente, en Pl. Espanya, las vueltas que da para llegar a Catalunya y más arriba, o el hipotético Tram por la diagonal, el cual sería esencial para que tenga sentido un trazado que entra por la Diagonal.
Yo también pienso que la mejor idea sería un nuevo trazado, ya que si se haría el trabajo de ampliar, que de paso se cree un trazado más útil para hoy en día que no la entrada por la gran vía, para la cual restaría la L8. Separaría las líneas despues de Sant Vicenç dels Horts (donde hacer correspondencia L8 y el resto de líneas), y de ahí un nuevo trazado que entre por la diagonal. Tal vez incluso se podría incluso aprovechar la parte central de la B-23 para pasar por ahi las vías, de manera que no harían falta muchos tramos de tunel entre St Vicenç y el comienzo de la diagonal. Como mucho una o dos paradas antes de Z. Universitaria, correspondencia ahí y en Maria Cristina, y claro, ahora la pregunta sería si hay tramvía en la Diagonal, no sería muy lógico prolongar por la Diagonal, pero sería otra vez lo mismo que en Pl Espanya, dejar a la gente tirada ahi por Z. Universitaria (como ahora hacen los buses interurbanos) y a coger el metro, el cual asegura o bien trasbordo en Sants o, absurdamente, en Pl. Espanya, las vueltas que da para llegar a Catalunya y más arriba, o el hipotético Tram por la diagonal, el cual sería esencial para que tenga sentido un trazado que entra por la Diagonal.
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Si que és llògic, atès que el tramvia i rodalies fan serveis diferents; mentre rodalies pot tenir parades cada 2-3 quilòmetres, el tramvia ho fa cada 400-500 metres. Això et pot interessar: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9074alf wrote: ahora la pregunta sería si hay tramvía en la Diagonal, no sería muy lógico prolongar por la Diagonal, pero sería otra vez lo mismo que en Pl Espanya
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2
Discrepo d'un nou traçat, escepte si per espai no hi ha altre solució.
Ara tenim una xarxa convertida en metro. Doblant la infraestructura seguiriem mantenint el servei de metro i podria haver un servei semidirecte.
En un traçat nou, comencariem amb metro? amb un semidirecte? En el segon cas l'acabariem convertitn en un metro, tal com ha passat en el tunel actual d'FGC.
Ara tenim una xarxa convertida en metro. Doblant la infraestructura seguiriem mantenint el servei de metro i podria haver un servei semidirecte.
En un traçat nou, comencariem amb metro? amb un semidirecte? En el segon cas l'acabariem convertitn en un metro, tal com ha passat en el tunel actual d'FGC.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga