Page 2 of 6

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 20/08/2009 15:56
by Lluita1714
I el govern andorrà no diu res? després de tants anys insistint, i ara que es comença a fer no diu res? asobre, ells, que no volien posar un duro, però volien un benefici.

Mutis

Posted: Thursday 20/08/2009 15:57
by Guigui
Clar que no diuen res, no fos cas que els fessin passar per caixa...

La Generalitat adjudica les obres de reobertura

Posted: Saturday 03/10/2009 14:22
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _73590.php

El govern adjudica les obres per reobrir l'aeròdrom de la Seu d'Urgell

ACN
La Seu d'Urgell
Ult. Act. 03/10/2009 02:17


El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat a l'empresa Acsa Sorigué les obres que permetran la reobertura de l'aeròdrom de la Seu d'Urgell. Aquesta actuació significa una pas més per reactivar aquesta infraestructura, important per al desenvolupament de les comarques del Pirineu. Les obres que ara s'adjudiquen per 1,9 milions d'euros consistiran en el condicionament de les instal·lacions actuals per posar-les en servei com a aeròdrom el primer semestre de l'any vinent. El govern té com a objectiu reobrir i potenciar l'aeròdrom de la Seu per comptar amb una infraestructura clau i recuperar així unes instal·lacions que ara estan tancades.

L'aeròdrom de la Seu d'Urgell està situat entre els termes municipals de Montferrer i Castellbò i el Pla de Sant Tirs, a la comarca de l'Alt Urgell. Va ser inaugurat el 1982 i va funcionar de manera estable fins al 1984, quan s'hi va produir l'últim vol comercial. Posteriorment va ser utilitzat per a l'aviació esportiva i general fins que, un cop adquirit per la Generalitat i vist l'estat d'abandonament que presentava, la infraestructura va ser tancada per raons de seguretat. Els darrers temps el DPTOP ha fet passos amb l'objectiu de reobrir-lo. En aquest sentit, el govern ha inclòs en el pla d'aeroports de Catalunya la previsió de reobrir l'aeròdrom actual de la Seu i construir un sistema general aeroportuari amb tots els serveis necessaris per a aeronaus i per a passatgers. Igualment, s'ha obert un procés de licitació –a través d'Aeroports de Catalunya– per a la redacció del pla director urbanístic aeroportuari, que és la nova figura urbanística descrita a la llei d'aeroports recentment aprovada. Aquest pla definirà els objectius i actuacions que s'han de desenvolupar a mitjà i llarg termini per anar donant forma al futur aeroport. Ara el DPTOP ha adjudicat a l'empresa Acsa Sorigué les obres que permetran condicionar les instal·lacions de l'aeròdrom per poder-lo reobrir. Aquests treballs permetran recuperar les funcions per a les quals va ser dissenyat l'aeròdrom inicialment, per un import de 1,9 milions d'euros. Les obres, que tenen un termini d'execució d'uns 3 mesos, s'espera que comencin aquesta tardor, de manera que el primer semestre de l'any vinent es podria tornar a posar en funcionament de nou.

Condicionament previ a la reobertura
L'aeroport de la Seu presenta actualment un estat deficient de conservació. La pista d'enlairament i aterratge, de 1.340 metres de llargada i 28 d'amplada, presenta nombroses irregularitats en el ferm, i les diferents edificacions de l'aeroport també presenten deficiències. Els treballs de condicionament que ara s'han adjudicat per posar-lo a punt permetran tornar a obrir aquesta infraestructura com a aeròdrom per a l'aviació privada, esportiva i d'emergències. Les actuacions de condicionament consistiran en la rehabilitació del ferm, tant de la pista de vol com dels carrils de rodada i la plataforma d'estacionament; la redistribució dels llocs d'estacionament; el desbrossament i anivellament de les pistes i els carrils de rodada; la substitució de les ajudes visuals instal·lades actualment; la senyalització horitzontal de la pista; el sanejament de la tanca perimetral existent i la col·locació de noves tanques; l'establiment d'un heliport dins la plataforma del camp de vol; el condicionament de l'actual edifici administratiu i de serveis del futur gestor de l'aeroport, i la rehabilitació de l'edifici de la terminal i de la torre de control.

Impuls a l'aviació general i corporativa
Les obres que ara s'adjudiquen serviran per posar a punt la instal·lació de cara a la seva reobertura. D'aquesta manera, l'aeroport podrà acollir operacions d'aviació general i corporativa, així com altres aeronaus destinades a l'extinció d'incendis.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Saturday 03/10/2009 20:24
by Vilarrubla
Sky wrote:Ausàs afirma que l'aeroport de la Seu d'Urgell serà una infraestructura 'adaptada a la realitat del territori'

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha assegurat que l'aeroport de la Seu d'Urgell serà una infraestructura amb unes dimensions i un flux de moviment adaptats al Pirineu. D'aquesta manera ha volgut tranquil·litzar les veus que critiquen l'impacte paisatgístic que pot tenir a la comarca. A més ha afegit que el procés administratiu que sestà seguint és molt respectuós de cara als afectats. El conseller de Governació, Jordi Ausàs, ha explicat que la fase inicial ja ha finalitzat i ara el desenvolupament del projecte serà més ràpid. El conseller de Governació ha defensat la construcció d'un ramal de tren lleuger entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell, sempre i quan el govern espanyol inverteixi en la millora de la línia existent. Ausàs considera que aquesta opció és més viable que la de fer arribar el TGV a Andorra.

ACN.
I el ramal a Andorra? És més important que un ramal Puigcerdà - la Seu. Els colapses són Andorra - Alt Urgell; sobretot la nostra comarca és col·lapsa totalment en ponts com l'11 de setembre, caps de setmana d'estiu i hivern; i la gent de la comarca ha d'escollir si anar per camins de terra o estar parat a la carretera.
Lluita1714 wrote:I el govern andorrà no diu res? després de tants anys insistint, i ara que es comença a fer no diu res? asobre, ells, que no volien posar un duro, però volien un benefici.
Guigui wrote:Clar que no diuen res, no fos cas que els fessin passar per caixa...
Per començar el Govern d'Andorra no té el mateix color que tenia anteriorment, és com si hi hagués hagut tota la vida CIU i per primer cop hi hagués el PSC. Segon el Govern d'Andorra no té diners per fer els projectes que ja estaven engegats. El pla de túnels i ponts s'ha reduït i la majoria de coses no es faran exceptuant la variant de Sant Julià de Lòria, el museu tampoc es farà, estan corrents a posar en marxa impostos de societats i de persones físiques perquè no te diners i demanant els impagaments dels impostos que hi ha des del 2007 i que resulta que si no els pagaves ningú et deia que no estaves pagant i no et reclamaven res. Tenen gent parada per primer cop, etc.

I ja es van pronunciar sobre el tema, tant Pintat (l'antic president) com Bartomeu, de que ara mateix el govern no pot assumir res.


Sobre l'aeroport... és una molt bona notícia, a veure com acaba anant el tema.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Sunday 17/01/2010 11:14
by Vilarrubla
Image

Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Sunday 23/05/2010 0:12
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _99318.php

Una seixantena d'avionetes esportives estrenen el remodelat aeroport de la Seu d'Urgell

La Trobada Internacional de Pilots de Muntanya permet reobrir les instal·lacions que van tancar el 1684, quan hi va operar l'últim vol comercial

ACN
Seu d'Urgell
Ult. Act. 22/05/2010 17:23


La Trobada Internacional de Pilots de Muntanya, que se celebra des de fa quaranta anys a diferents llocs d'Europa, ha estrenat aquest dissabte el remodelat aeroport de la Seu d'Urgell. Una seixantena d'avionetes procedent d'arreu d'Europa han participat en l'acte que ha significat la reobertura de les intal·lacions tancades el 1984, quan va operar l'últim vol comercial.

La Trobada ha reunit pilots d'Àustria, Itàlia, França, Suïssa, Alemanya i de l'Estat espanyol, entre d'altres. Tots aquests pilots han valorat molt positivament la instal·lació i s'han mostrat sorpresos de l'amplitud de la pista d'aterratge i de la zona d'aparcament de les avionetes. Àngel Ibáñez, president de la Federació Aèria Catalana, ha destacat la importància de la ubicació d'aquesta instal·lació al bell mig dels Pirineus. Aquest fet pot convertir aquest aeròdrom en un punt de referència per entrar cap a Europa i per acollir molts dels rallies esportius que es fan a Europa i portar-los cap a l'Estat.

Aquesta Trobada Internacional de Pilots de Muntanya ha servit per provar aquesta instal·lació, segons Oriol Balaguer, director de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat. Balaguer ha afegit que la trobada europea ha servit per acollir la fase final d'obres per provar la pista i les instal·lacions, i d'aquesta manera poder inaugurar-lo oficialment com aeròdrom d'aquí un parell de setmanes. Balaguer ha dit que els elements bàsics ja estan a punt i només falten uns pocs serrells per poder-lo estrenar.

L'aeroport s'estrenarà com aeròdrom i acollirà vols privats i d'emergències però no es descarta que, en una segona fase, pugui rebre vols comercials. La Generalitat ha invertit uns 2,5 milions d'euros per deixar a punt l'aeroport i les obres principals han estat pavimentar el ferm pista, la reconstrucció de la torre de control i la millora de la zona d'estacionament de les avionetes.

Marlies Campi, presidenta de la Federació Europea de Pilots de Muntanya, ha explicat que aquesta reobertura ha estat molt ben acollida pel sector i que a la Trobada hi han participat un volum molt considerable de pilots. Campi ha dit que aquest aeròdrom té moltes possibilitats donat que el paisatge és excepcional i les instal·lacions són magnífiques.

Aquesta jornada se celebra des de 1970 el cap de setmana de la segona Pasqua. S'ha realitzat en set països europeus França, Suïssa, Itàlia, Espanya, Àustria, Alemanya i Luxemburg. Hi han participat una seixantena d'avionetes de 2 i 4 places. Àngel Ibáñez, president de la Federació Aèria Catalana, ha dit que tornaran a presentar candidatura per organitzar aquesta trobada a la Seu d'Urgell d'aquí a tres anys.

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Sunday 23/05/2010 0:24
by TBF
avui.cat wrote:les instal·lacions que van tancar el 1684,
:ok xD

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Sunday 23/05/2010 23:22
by automotorserie 436
Un aerodromo para quien puede permitirse el lujo de volar por placer, que manera más absurd de tirar el dinero...

No només per plaer

Posted: Sunday 23/05/2010 23:36
by Guigui
Si et repasses tot el fil, veuràs que no està pensat per als que volen per plaer. Una altra cosa és la seva utilitat comercial com a tal...

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Monday 24/05/2010 18:55
by Vilarrubla
automotorserie 436 wrote:
Un aerodromo para quien puede permitirse el lujo de volar por placer, que manera más absurd de tirar el dinero...
És molt fàcil parlar sense tenir-ne ni idea.

Per començar, per la orografia de la zona i com que no tenim hospitals de referència és molt importannt tenir una aeròdrom des d'on poder fer enlairar serveis hospitalaris/bombers/polícia d'emergència.

L'any 1982 van haver-hi unes importants inundacions que van deixar totalment aïllada la zona i la funció de l'aeroport va ser importantíssima per poder fer arribar farina i medicaments a la zona que estava totalment aïllada per carretera.

Per tant, poder treure un rendiment econòmic d'un equipament que només d'emergències no en treus cap rendiment econòmic, que millor, no?

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Monday 24/05/2010 19:45
by automotorserie 436
Vilarrubla wrote:
automotorserie 436 wrote:
Un aerodromo para quien puede permitirse el lujo de volar por placer, que manera más absurd de tirar el dinero...
És molt fàcil parlar sense tenir-ne ni idea.

Per començar, per la orografia de la zona i com que no tenim hospitals de referència és molt importannt tenir una aeròdrom des d'on poder fer enlairar serveis hospitalaris/bombers/polícia d'emergència.

L'any 1982 van haver-hi unes importants inundacions que van deixar totalment aïllada la zona i la funció de l'aeroport va ser importantíssima per poder fer arribar farina i medicaments a la zona que estava totalment aïllada per carretera.

Per tant, poder treure un rendiment econòmic d'un equipament que només d'emergències no en treus cap rendiment econòmic, que millor, no?
Pues es suficiente un helipuerto no?

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Monday 24/05/2010 22:21
by Vilarrubla
automotorserie 436 wrote:Pues es suficiente un helipuerto no?
Al helipuerto sólo le puedes dar un sólo uso o también dejaras aparcar a gente que le guste ir en helicóptero sólo por placer?

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Tuesday 25/05/2010 21:01
by automotorserie 436
Pocos son lo que vuelan en helicóptero por placer, además del montón de pistas que podrian construirse en una pista para avionetas

Re: Reobertura amb avionetes esportives

Posted: Wednesday 26/05/2010 14:57
by Oriol
automotorserie 436 wrote:
Un aerodromo para quien puede permitirse el lujo de volar por placer, que manera más absurd de tirar el dinero...
Mira, fa temps que no responc al fòrum per discrepàncies amb l'administració, però considero que al llegir quelcom així mereix una resposta.

No tens ni la més mínima idea de la de tàxes, impostos i riquessa que aporta l'aviació general en aerodroms com aquest. Aquí t'ho deixo. Aena, en el seu defecte Aeroports de Catalunya és el principal intessat que l'aviació general estigui activa i sigui constant i fidel a un aeroport per la gran quantitat de diners, no només en taxes d'aterratge i enlairament (ocupació de pista), també per ocupació de plataforma d'estacionament d'aeronaus, per taxes de lloguer d'hangars, per taxes sobre el combustible... Amb tots els llocs de treball que comporta i que es generen. Per cert, a l'aviació general hi entren els aerotaxis i vols xarter de molt pocs viatgers... Però si ho prefereixes, seguim fotent zapaterazos i retallem per aquí també!

I tot això ho comento amb coneixement de causa per tenir familiars molt directes dedicats a l'aviació general.

Ara jo tornaré al meu silenci. ja us ho fareu.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 27/05/2010 20:33
by automotorserie 436
Puede que no tenga ni idea como bien dices tú, pero calcula el volúmen de potenciales usuarios que puede tener el aerodromo en relación a la inversión realizada y convendrás que quizás más vale invertir en otros, por ejemplo el de sabadell...

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 27/05/2010 22:15
by Oriol
automotorserie 436 wrote:Puede que no tenga ni idea como bien dices tú, pero calcula el volúmen de potenciales usuarios que puede tener el aerodromo en relación a la inversión realizada y convendrás que quizás más vale invertir en otros, por ejemplo el de sabadell...
No, el de Sabadell no corre tanta pressa, de moment. Queda molt a prop del de Barcelona i no cal diversificar línies aèries. Tot i així, en un futur i en cas de trasllat entre Sabadell i Polinyà (es parlava d'aqulla zona?) es pot planificar amb una pista més llarga (>2000 m) per poder albergar avions tipus Boeing 737, 787-3, A-320 (i família) per albergar línies de baix cost i regionals més econòmiques per no disposar del hub que et permet El Prat.

L'aeroport de la Seu no es va remodelar amb la idea d'albergar-hi només vol esportiu, també es va remodelar amb la idea de que s'utilitzés per part de línies aeries regionals per a connectar la Seu amb àmbits propers (es parla de Madrid, València, Alacant, Mallorca, A Coruña... i el sud de França). I l'us esportiu és espontani abans no s'establèixen les aerolínies. El que no es pot pretendre és que s'obri un aeroport nou i en un obrir i tancar d'ulls el tinguem plenament operatiu, s'han de fer estudis de mercat i veure els usuaris potencials. Lleida ha corregut més sort perquè també s'ha mediatitzat més i està més a prop de més mercat, però fixa-t'hi que només hi ha dues companyies i operen vols de caps de setmana, no tots els dies de la setmana.

Per altra banda, comentar que he estat reflexionant i potser sí que em vaig extralimitar en els meus comportaments, tot i així, segueixo amb discrepàncies amb alguns afers administratius que no em convèncen. No penso que sigui tema de parlar aquí, però m'agradaria que en quedés constància.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 27/05/2010 22:40
by metring
Si haguessim de parlar de discrepàncies, en privat, no crec que a ningú li interessi que "no te juntas" amb qui sigui. Així que :topic

Els propers missatges que no parlin del tema en concret, seran eliminats.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 27/05/2010 23:05
by Oriol
metring wrote:Si haguessim de parlar de discrepàncies, en privat, no crec que a ningú li interessi que "no te juntas" amb qui sigui. Així que :topic

Els propers missatges que no parlin del tema en concret, seran eliminats.

Editat per expressions ofensives a l'administració.



Per cert, l'Aeroport de la Seu d'Urgell estava pensat per donar servei al centre dels pirineus i prepirineus i també es parlava de concentrar una mica més el trànsit d'aeronaus privades que concentren l'aviació general a l'aeròdrom de Puigcerdà. Són tot suposicions que he anat parlant amb aficionats i sobretot amb un amic molt proper què és pilot privat, i propostes que han fet als respectius consells dels respectius aeroclubs o d'administració dels respectius aeròdroms i / o aeroports segons correspongui.

Re: Aeroport de la Seu

Posted: Thursday 27/05/2010 23:12
by metring
Per tancar la pol·lèmica, que sabeu que hem banejat a aquest personatge, que no té respecte per la gent i es dedica a insultar i a exigir democràcia.

I ara sí, a parlar del tema de l'aeroport de la Seu.

Re: Cataluña invertirá 394 millones en 11 nuevos aeropuertos

Posted: Thursday 03/06/2010 18:52
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=19441

El president inaugura demà la reobertura de l'aeroport de Pirineus- la Seu d'Urgell
La rehabilitada infraestructura preveu dinamitzar el turisme i el desenvolupament econòmic a les comarques de muntanya
El president de la Generalitat, José Montilla, inaugurarà demà divendres, 4 de juny, la reobertura de l’aeroport de Pirineus- la Seu d’Urgell. La infraestructura es reobre amb l’objectiu de dinamitzar el turisme i el desenvolupament econòmic a les comarques de muntanya. L’any 2007, la Generalitat va comprar l’aeroport en condicions deficients i va començar els treballs per posar a punt la infraestructura amb un cost de 2,9 MEUR.
El president arribarà a l’aeroport de la Seu a les 12.00 hores i es dirigirà a la pista d’aterratge on hi haurà estacionades algunes aeronaus. Després d’un breu recorregut per la pista, tindran lloc els parlaments inaugurals. En primer terme, prendrà la paraula el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. Tot seguit, hi haurà el parlament de l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, i, finalment, el president clourà l’acte amb un discurs.

Nota: Els mitjans gràfics interessats en prendre imatges prèvies de l’aeroport ho podran fer a partir de les 11.15 hores.

S’adjunta plànol de com arribar a les instal·lacions

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 335f01.JPG