Page 2 of 4

Re: Badalona|Pompeu Fabra - Can Ruti

Posted: Tuesday 14/08/2012 2:31
by pau5321
Adolescent barceloní wrote:
437.001 wrote:Com a curiositat, el perllongament de la L2 entre Badalona PF i Can Ruti cau del PDI, probablement per motius arqueològics i (clar, també) econòmics.
Bé, això al PDI 2009-2018 posava "algun tipus d'oferta de transport" o algo així, és que ja no deia ni metro. Primer deien L2, després una nova L13 (metro lleuger), després diuen "algun tipus de transport" i ara ja no diuen ni mu.

P.D: A Can Ruti hi ha 6 línies diürnes (B6, B12, B19, B24, B26, B27) i una de nocturna (N11). Ehmmm... :nose Bé, ja callo.
Es que a Can Ruti no crec que es necessiti fer un merder, tal i com està, està ben comunicat, la CAN RUTI EXPRESS va prometre ser algo supermegaguai pero ja veus com ha acabat, aixo em fa pensar molt sobre el futur del RetBus també... Pero en resum: Si fan una línia express Can Ruti - Badalona PF, que la facin bé (prioritat semafòrica, carril bus en tot el tram, parades a 1 de cada 2 marquesines)

Can Ruti

Posted: Tuesday 14/08/2012 12:07
by Adolescent barceloní
pau5321 wrote:
Adolescent barceloní wrote:
437.001 wrote:Com a curiositat, el perllongament de la L2 entre Badalona PF i Can Ruti cau del PDI, probablement per motius arqueològics i (clar, també) econòmics.
Bé, això al PDI 2009-2018 posava "algun tipus d'oferta de transport" o algo així, és que ja no deia ni metro. Primer deien L2, després una nova L13 (metro lleuger), després diuen "algun tipus de transport" i ara ja no diuen ni mu.

P.D: A Can Ruti hi ha 6 línies diürnes (B6, B12, B19, B24, B26, B27) i una de nocturna (N11). Ehmmm... :nose Bé, ja callo.
Es que a Can Ruti no crec que es necessiti fer un merder, tal i com està, està ben comunicat, la CAN RUTI EXPRESS va prometre ser algo supermegaguai pero ja veus com ha acabat, aixo em fa pensar molt sobre el futur del RetBus també... Pero en resum: Si fan una línia express Can Ruti - Badalona PF, que la facin bé (prioritat semafòrica, carril bus en tot el tram, parades a 1 de cada 2 marquesines)
Totalment d'acord, no fa falta fotre merders a Can Ruti, que així ja està bé.

La Can Ruti Exprés al principi era exprés, després parava a dues o tres parades (sentit ascendent: c/Independència; sentit descendent: Av. Martí Pujol). I ara... la B6 fa exactament el mateix que la B26. De fet, ara la B6 és un reforç de la B26, així que ara ni exprés ni res, que ara para a totes les parades. Lo fotut és si passen la B6 i la B26 darrere, seguides: l'hem cagada. Igualment, la B6 (BD6 quan era exprés) mai hagués pogut ser exprés, ja que el c/Independència és d'un sol carril i a la muntanya difícil fer carril bus.

Sí que podrien allargar la L2 fins a la Morera o inclús fins a Pomar (ole!), però ja està.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Tuesday 14/08/2012 12:12
by Adolescent barceloní
Una pregunta: la L1 on acabarà: a Badalona|Pompeu Fabra, o a l'estació de Rodalies? Al PdI 2009-2018 posava que a Badalona|Pompeu Fabra, però deia que estava en estudi allargar-la fins a l'estació de Rodalies. En aquest PdI, igual oi?

Re: PDI 2011-2020

Posted: Tuesday 14/08/2012 19:39
by 437.001
Adolescent barceloní wrote:Una pregunta: la L1 on acabarà: a Badalona|Pompeu Fabra, o a l'estació de Rodalies? Al PdI 2009-2018 posava que a Badalona|Pompeu Fabra, però deia que estava en estudi allargar-la fins a l'estació de Rodalies. En aquest PdI, igual oi?
No, en aquest PDI ja parla clarament de Badalona-Estació.
El que passa és que com que segurament han reciclat mapes de PDI anteriors, doncs la cosa es confon un pelet.
Però destaquen la importància de l´intercanviador de Badalona-Estació. No ho deuen fer per res.
A simple vista es nota el radi d´influència que tindria aquest intercanviador si es fés.
La R1 en sortiria molt ben parada, i la L1 i la L2 (i en menor mesura, la L10) també.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Monday 09/10/2017 13:49
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

Territori i Sostenibilitat impulsa el perllongament de l'L1 del metro a Badalona
El DOGC publica avui l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la primera fase, corresponent a les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist) i de les cotxeres
L’objectiu és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les cinc estacions

Perllongament de l'L1 a Badalona.
El Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) sotmet a informació pública la primera fase del perllongament de l’L1 del metro, íntegrament emplaçat a la ciutat de Badalona. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist) i de les cotxeres. El perllongament consisteix en l’extensió de l’L1 nord amb cinc noves estacions que donarien cobertura de servei a barris que ara no en disposen i connectarien amb la xarxa de transport públic existent (Rodalies, metro L2 i busos urbans).

L’objectiu és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020.

El que publica el DOGC avui és l’estudi informatiu i d’impacte ambiental per a les dues primeres estacions i les cotxeres, amb un cost aproximat de 260 milions d’euros, que el Departament de Territori i Sostenibilitat té redactat des de l’any 2010. Ara, el DTES sotmet de nou els estudis a audiència pública per un període d’1 mes. Un cop finalitzat aquest procés, els documents es podran aprovar definitivament per licitar la redacció del corresponent projecte constructiu durant la primavera de l’any 2018. La segona fase del perllongament es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis.

El PDI 2011-2020 proposa el perllongament de l’L1 a Badalona, entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies. L’actuació preveu la construcció de cinc noves estacions, amb una captació de demanda estimada en més de 40.000 usuaris al dia. La primera fase preveu dues estacions a executar des de superfície mitjançant pantalles. Una actuació que suposarà l’execució d’aproximadament 1,5 km de nova línia. Aquesta primera fase inclou l’execució d’uns tallers i cotxeres de metro, amb capacitat per a 14 combois) necessaris per la saturació actual de les instal·lació de Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona i el progressiu augment de les freqüències de pas. L’estudi informatiu ubica aquests tallers i cotxeres a la part sud del Parc de Montigalà, on menys afectació suposaria al parc.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Monday 09/10/2017 14:56
by Carlos González
Jo crec que serà molt bo que s'ampliï la L1 a més barris de Badalona, ja que es parla del PDI 2011-2020, diuen alguna cosa sobre de l'ampliació de la L1 fins al Prat i la L3 fins a Trinitat Vella i Esplugues/Sant Feliu???

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 12:56
by metring

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 14:03
by Renfe445
Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 14:14
by davida
Renfe445 wrote:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D
Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 16:48
by metring
davida wrote:
Renfe445 wrote:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D
Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x
A Fabra i Puig, a la boca dels túnels, abans de la reforma! :)

Què creieu? Veurem algun dia fetes les estacions noves?

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 17:31
by Platanito
metring wrote:
davida wrote:
Renfe445 wrote:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D
Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x
A Fabra i Puig, a la boca dels túnels, abans de la reforma! :)

Què creieu? Veurem algun dia fetes les estacions noves?
Ni de conya.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 17:54
by metring
Demà? :mmm

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

El conseller Rull presenta el perllongament de l'L1 del metro a Badalona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, juntament amb l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, presentarà demà dijous, 12 d’octubre, el projecte de perllongament de l’L1 del metro de Badalona així com altres projectes previstos al municipi en l’àmbit del transport ferroviari. (A veure quins seran!)
L’acte tindrà lloc, a les 9.30 hores, a la sala de premsa de l'edifici municipal El Viver (plaça de l'Assemblea de Catalunya, 9-12).

12-10-2017 09.30 | El Viver (pl. de l'Assemblea de Catalunya, 9-12) | Badalona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presentarà el projecte de perllongament de l’L1 del metro de Badalona, així com altres projectes previstos al municipi en l’àmbit del transport ferroviari.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Wednesday 11/10/2017 22:50
by Renfe445
Primero deberían de hacer la presentación en Lloreda, en la pl. Doctor Fleming, porque hasta ahí llegará la primera fase... :twisted:

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 0:02
by Carlos González
Esperem que no estiguem decebuts amb els noms d'estacions com a Parc Nou, Cèntric......

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 10:01
by metring
Rull diu d'allargar la T4 del Trambesòs https://twitter.com/territoricat/status ... 0859712512

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 10:55
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

Rull presenta el perllongament de l'L1 del metro i del Trambesòs a Badalona


El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsa l’allargament de l’L1 amb cinc noves estacions: Montigalà Centre, Lloreda – Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies
Territori i Sostenibilitat també activa el projecte d’ampliació del Trambesòs, que suposarà allargar la T4 entre l’estació de Sant adrià i el port de Badalona

Rull, acompanyat per l'alcaldessa de Badalona, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Bdalona, Oriol Lladó, avui durant la presentació.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat avui Badalona on ha presentat els projectes d’ampliació de les infraestructures de transport ferroviari a la ciutat. Rull, acompanyat per l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha explicat, d’una banda, el perllongament de l’L1 del metro entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies amb la construcció de cinc noves estacions (Montigalà Centre, Lloreda –Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra –intercanvi amb l’L2– i Badalona Rodalies –intercanvi amb l’estació de Rodalies–) i quatre quilòmetres més de via. I de l’altra, l’allargament del servei T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona.

Rull ha destacat que les ampliacions “són dos projectes importants que fem amb un altíssim consens amb l’Ajuntament de Badalona”, i ha xifrat entre 450 i 500 milions d’euros la inversió total prevista per a les cinc noves estacions del metro. Per al titular de Territori i Sostenibilitat, “l’aposta pel transport públic és de les eines més solvents que tenim per mitigar efectes canvi climàtic i per millorar la qualitat de l’aire en el nostre entorn, especialment en l’àmbit metropolità on aquest és un problema greu”. Rull ha posat en valor l’evolució positiva del transport públic a Catalunya: “A dia d’avui els usuaris ja superen els 950.000 viatges a l’àrea de Barcelona i és possible poder tancar l’any 2017 amb 1.000 milions de passatgers. I per això hem de ser capaços, també, d’incrementar l’oferta”. Rull ha reblat: “Un país modern és un país que té una mobilitat sostenible i que aposta pel transport públic i així ho fa aquest Govern, de la mà de l’administració local”.

Perllongament de l'L1 del metro a Badalona.
El perllongament del metro a Badalona, inclòs al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, es durà a terme en dues fases. La primera inclou les dues primeres estacions i les cotxeres. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar aquest dilluns l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta primera fase que el Departaments sotmet a audiència pública per un període d’1 mes. La previsió és licitar-ne el projecte constructiu la primavera de l’any 2018. Aquesta primera fase inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia entre pantalles, les estacions de metro als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, a més de cotxeres, tallers, nova cua de maniobres i dipòsit de trens, amb una inversió prevista de 260 milions d’euros.

La segona fase corresponent a les tres darreres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies) es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis. En aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat treballa amb l’objectiu de licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any vinent per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el PDI vigent. L’execució de les cinc estacions s’incloria al PDI 2021-2030 de manera que les obres es licitarien a partir de 2020, un cop redactats i aprovats tots els estudis i projectes. La captació de demanda estimada de les cinc estacions serà d’uns 40.000 viatges al dia.

Perllongament de la T4 del Trambesòs a Badalona.
Rull també ha avançat que el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà el perllongament de las T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona, al llarg de l’Avinguda Eduard Maristany. El nou tram previst és d’1,7 quilòmetres amb dues noves parades i una inversió prevista de 30 milions d’euros. La demanda prevista és de 3.000 nous usuaris. Aquesta actuació necessita dels desenvolupaments previstos en l’àmbit de les 3 xemeneies motiu pel qual el Departament ha encarregat a l’Autoritat del Transport Metropolità l’estudi informatiu i els documents per a l’avaluació ambiental necessaris per poder encaixar aquesta ampliació del sistema tramviari en els nous projectes urbanístics a desenvolupar. L’objectiu és disposar també en aquest cas de tots els estudis i projectes per incloure la seva execució en el PDI 2021-2030.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 12:54
by Oriolix
Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km

Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 13:04
by Miquel
Oriolix wrote:Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km

Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.
Aquesta obra ha desaparegut del PDI. Originalment L2 havia de prolongar-se fins a Casagemes. On d'allà sortiria una L13 amb destinació Can Ruti en un model d'explotació semblant al de L11.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 13:22
by bigcoaster
TIndria més sentit fer-hi un funicular, més una línia de metro.
- Primer, pel tema del desnivell, són uns 130 m (o més depèn de la profunditat de l'estació inferior), a superar en 2,5 m. No sé si un ferrocarril convencional podria fer-ho.
- Segon, per la quantitat de gent que s'ha de moure, d'acord, que Can Ruti mou molta gent, però no crec que faci falta una capacitat superior a 5000 p/h, i això ho pot assolir un funicular normal (el de Montjuïc té una capacitat d'unes 8000 p/h).
- Tercer, per que no fan falta conductors, funciona de forma automàtica. Amb un sol operari es controla tota la línia, mentres que a la L12 mai hi ha 1 sol operari.

Re: PDI 2011-2020

Posted: Thursday 12/10/2017 13:38
by Oriolix
130m de desnivell en 2,5 km són un 5,2% quan el màxim del metro deu ser un 4%. Entenc que no caldria tampoc un funicular, i només caldria que l'estació de Can Ruti estigués a més profunditat, o fer el recorregut una mica més llarg.

Sobre la L13, el problema és que ja ha desaparegut del PDI i per això caldria buscar alternatives.
canruti.gif
canruti.gif (101.08 KiB) Viewed 6928 times