Trens a escala H0
Digitalitzar
Tot això ho podries fer des del comandament d'una maqueta digital.
El pack d'inicialització digital val uns 80€ més que el d'analògic, i cada locomotora és uns 25€ més cara. Si tens una maqueta analògica, digitalitzar-la sí que et sortirà car, doncs no podràs aprofitar cap equip de l'analògica i te'ls hauràs de comprar de nou. Les locomotores sí que les pots digitalitzar fàcilment.
Avui dia començar a muntar una maqueta en analògic no és bona idea.
El pack d'inicialització digital val uns 80€ més que el d'analògic, i cada locomotora és uns 25€ més cara. Si tens una maqueta analògica, digitalitzar-la sí que et sortirà car, doncs no podràs aprofitar cap equip de l'analògica i te'ls hauràs de comprar de nou. Les locomotores sí que les pots digitalitzar fàcilment.
Avui dia començar a muntar una maqueta en analògic no és bona idea.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Digitalitzar
Jo ja la tinc digital, però les agulles i tot això ho vull fer amb un panell, que no sigui amb l'ordinador. Fer-ho amb led's, interruptors, cables, etc ... De ''mando'' tinc un multimaus de Roco, té per a agulles, però ho vul tenir apart.Javi M wrote:Tot això ho podries fer des del comandament d'una maqueta digital.
El pack d'inicialització digital val uns 80€ més que el d'analògic, i cada locomotora és uns 25€ més cara. Si tens una maqueta analògica, digitalitzar-la sí que et sortirà car, doncs no podràs aprofitar cap equip de l'analògica i te'ls hauràs de comprar de nou. Les locomotores sí que les pots digitalitzar fàcilment.
Avui dia començar a muntar una maqueta en analògic no és bona idea.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Estructura
Estava pensant en fer-la en maqueta, no en ''desmontable''. Volia saber, i que m'aconsellareu, com podria i d'ón podria treure unes potes, estructura i tauler per la maqueta.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per a l'estructura
Al Bauhaus o botiga semblant, i a fer una mica de bricolatge a casa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: H0 o N
Pots anar al Servei Estació al carrer Aragó de Barcelona.
Però també al fuster del barri, així ho vaig fer jo fa anys.
Però també al fuster del barri, així ho vaig fer jo fa anys.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Us passo un plànol/esquema del disseny de la maqueta. Digueu-me les vostres opinions:
-La zona de l'esquerra i dreta de la via general seria una montanya.
-la part inferior dreta, amb accès només per la rodona, seria un cargador/mina i seria en nivel inferior
-Les línies estretes (fetes a boligràf), són a un nivel inferior. -La zona de l'esquerra i dreta de la via general seria una montanya.
-la part inferior dreta, amb accès només per la rodona, seria un cargador/mina i seria en nivel inferior
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: H0 o N
De quina mida planteges que tingui la maqueta? 2x3m?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Doncs entre ... 2x3 m o 3x4 mgatvell wrote:De quina mida planteges que tingui la maqueta? 2x3m?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: H0 o N
Aíxi sense detalls no ho trobo malament el teu esquema.
Respecte al bastidor, l'estructura que aguanta la maqueta, potser seria interessant que ho fessis amb vàries peces, tant per montar-ho com si un dia has de fer un trasllat.
Respecte al bastidor, l'estructura que aguanta la maqueta, potser seria interessant que ho fessis amb vàries peces, tant per montar-ho com si un dia has de fer un trasllat.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Això es també el que m'han recomanat, em podriu passar un ''esquema'' de com hauria de ser l'estructura?gatvell wrote:Aíxi sense detalls no ho trobo malament el teu esquema.
Respecte al bastidor, l'estructura que aguanta la maqueta, potser seria interessant que ho fessis amb vàries peces, tant per montar-ho com si un dia has de fer un trasllat.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: H0 o N
Bon dia,
Respecte les botigues, jo habitualment compro a Gotthard. De preus, similars als de Internet.Hi entenen bastant i et podran aconsellar/aclarir dubtes.
Hi tenen tant material en 2 com 3 carrils.
Preguntes per la Talgo III, efectivament ja no surt al catàleg de Electrotren, però en quedava alguna (a mi me la va portar el tió amb els set de de vagons, manso, cafeteria, restaurant etc). . . Electrotren precisament ha anunciat pel 2013 la Talgo II (2013 segurament cap a finals o fins i tot 2014 perquè sempre surt tot amb retard).
A Rocafort trobaràs també trens i a més força material de decoració i llibres. També recomanable.
Respecte a l'estructura per la maqueta, veig que molta gent fa estructures amb potes de fusta i després llistons o trossos de fusta per les parts on la maqueta necessita base.
En el meu cas l'estructura és a base de perfils metàl.lics (reaprofitats) a una alçada de 1,06m i un nivell inferior a uns 80 cm. Com a base, panels de contraxapat de 1 cm amb algun forat per comunicar els dos nivells amb rampes de màxim 3%. He estandaritzat la mida dels panels a 1mx60cm per si l'he de treure de l'habitació per trossos.
Sé que seria millor no fer servir panels i utilitzar panels/llistons de la mida dels trams de vies per poder fer més nivells, pèrò com per anar tot és experimentar, això em dona més flexibilitat si canvio el traçat.
Respecte les botigues, jo habitualment compro a Gotthard. De preus, similars als de Internet.Hi entenen bastant i et podran aconsellar/aclarir dubtes.
Hi tenen tant material en 2 com 3 carrils.
Preguntes per la Talgo III, efectivament ja no surt al catàleg de Electrotren, però en quedava alguna (a mi me la va portar el tió amb els set de de vagons, manso, cafeteria, restaurant etc). . . Electrotren precisament ha anunciat pel 2013 la Talgo II (2013 segurament cap a finals o fins i tot 2014 perquè sempre surt tot amb retard).
A Rocafort trobaràs també trens i a més força material de decoració i llibres. També recomanable.
Respecte a l'estructura per la maqueta, veig que molta gent fa estructures amb potes de fusta i després llistons o trossos de fusta per les parts on la maqueta necessita base.
En el meu cas l'estructura és a base de perfils metàl.lics (reaprofitats) a una alçada de 1,06m i un nivell inferior a uns 80 cm. Com a base, panels de contraxapat de 1 cm amb algun forat per comunicar els dos nivells amb rampes de màxim 3%. He estandaritzat la mida dels panels a 1mx60cm per si l'he de treure de l'habitació per trossos.
Sé que seria millor no fer servir panels i utilitzar panels/llistons de la mida dels trams de vies per poder fer més nivells, pèrò com per anar tot és experimentar, això em dona més flexibilitat si canvio el traçat.
Re: H0 o N
Et recomano que et baixis el següent sofware de disseny de maquetes: http://www.scarm.info/index_en.html
Per altra banda, quan es disenya una maqueta, s'ha de buscar l'optimització de l'espai i la jugabilitat del montatge. Generalment es fan circuïts tancats per on poden circular trens de forma independent sense que les rutes s'interceptin. Després a les estacions es col·loquen escapes o enllaços entre els diferents circuïts per tal de que els trens puguin cambiar de circuït o es puguin apartar i estacionar per deixar pas a altres circul·lacions. FInalment tot es remata amb un bon dipòsit per estacionar material o locomotores.
Alguns altres consells:
- Evita les curves de radi R1, el R1 només és per maniobres i alguns trens no hi passen o passen molt malament.
- Radis de curva adequats son a partir de R3, el R2 deixa'l per traçats sinuossos o de montanya.
- Procura comprar material que tingui connector NEM ja que son fàcils de digitalitzar. Actualment totes les locomotores amb una antiguitat de 6 o 7 anys l'incorporen.
Per altra banda, quan es disenya una maqueta, s'ha de buscar l'optimització de l'espai i la jugabilitat del montatge. Generalment es fan circuïts tancats per on poden circular trens de forma independent sense que les rutes s'interceptin. Després a les estacions es col·loquen escapes o enllaços entre els diferents circuïts per tal de que els trens puguin cambiar de circuït o es puguin apartar i estacionar per deixar pas a altres circul·lacions. FInalment tot es remata amb un bon dipòsit per estacionar material o locomotores.
Alguns altres consells:
- Evita les curves de radi R1, el R1 només és per maniobres i alguns trens no hi passen o passen molt malament.
- Radis de curva adequats son a partir de R3, el R2 deixa'l per traçats sinuossos o de montanya.
- Procura comprar material que tingui connector NEM ja que son fàcils de digitalitzar. Actualment totes les locomotores amb una antiguitat de 6 o 7 anys l'incorporen.
raulitinbcn wrote:Us passo un plànol/esquema del disseny de la maqueta. Digueu-me les vostres opinions:-Les línies estretes (fetes a boligràf), són a un nivel inferior.
-La zona de l'esquerra i dreta de la via general seria una montanya.
-la part inferior dreta, amb accès només per la rodona, seria un cargador/mina i seria en nivel inferior
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
-Curves de R1 no tinc, només tinc R3 i R2 (perquè em vaig equivocar al comprar-ho )MZA_1600 wrote:Et recomano que et baixis el següent sofware de disseny de maquetes: http://www.scarm.info/index_en.html
Per altra banda, quan es disenya una maqueta, s'ha de buscar l'optimització de l'espai i la jugabilitat del montatge. Generalment es fan circuïts tancats per on poden circular trens de forma independent sense que les rutes s'interceptin. Després a les estacions es col·loquen escapes o enllaços entre els diferents circuïts per tal de que els trens puguin cambiar de circuït o es puguin apartar i estacionar per deixar pas a altres circul·lacions. FInalment tot es remata amb un bon dipòsit per estacionar material o locomotores.
Alguns altres consells:
- Evita les curves de radi R1, el R1 només és per maniobres i alguns trens no hi passen o passen molt malament.
- Radis de curva adequats son a partir de R3, el R2 deixa'l per traçats sinuossos o de montanya.
- Procura comprar material que tingui connector NEM ja que son fàcils de digitalitzar. Actualment totes les locomotores amb una antiguitat de 6 o 7 anys l'incorporen.
raulitinbcn wrote:Us passo un plànol/esquema del disseny de la maqueta. Digueu-me les vostres opinions:-Les línies estretes (fetes a boligràf), són a un nivel inferior.
-La zona de l'esquerra i dreta de la via general seria una montanya.
-la part inferior dreta, amb accès només per la rodona, seria un cargador/mina i seria en nivel inferior
-Ja ho tinc tot digitalitzat amb un Roco Multimaus
-L'altre dia vaig comprar-me una gata (269) d'Ibertren a Rocafort
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: H0 o N
La gata no la ha fabricat Ibertren si no Electrotren. Això en H0, en N no l'ha fabricat ningú.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Actualitzo!raulitinbcn wrote:Hola a tots, ja tinc una mica de cosa comprada: Loco alemanya ???, vagó de Renfe 9000, vagó de manteniment (TREN-TIERRA) de Renfe, 2 agulles, dotze vies corbes R3, moltes vies rectes. Ara bé, per Reis els meus pares m'han donat 170 euros, i me'ls vull gastar en material pel tren. En sabeu alguna tenda que hi venguin trens no força cars? (A Barcelona ciutats si pot ser) Algú sap on puc trobar un Talgo III no Pendular, en H0?
Tot ho d'abans i: Una gata (269.604), un vagó cisterna, un vagó semitancat renfe de KTrain, dotze vies corbes R2 i crec que no m'hoblido res ...
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Estic intentant fer un ''cambiador d'ample'' H0 a H0m, és un sistema molt curiós, es basa en dos eixos de cada ample, per cambiar l'ample s'haurà de pasar per un tros de vaia de 3 carrils.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: H0 o N
PEr fer un canviador d'ample de la via, has de tindre en compte que els eixos dels vagons, bogies, han de poder canviar la longitut dels mateixos.
Quin crack!.
Jo entre tu i una xerrada amb un ajudant d'estació de tren que torno a tindre ganes de remenar el material que tinc, jejejeje.
Quin crack!.
Jo entre tu i una xerrada amb un ajudant d'estació de tren que torno a tindre ganes de remenar el material que tinc, jejejeje.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
De moment només serà per desar algun material quant tingui el vagó-prototip, ja en publicaré alguna foto.gatvell wrote:PEr fer un canviador d'ample de la via, has de tindre en compte que els eixos dels vagons, bogies, han de poder canviar la longitut dels mateixos.
Quin crack!.
Jo entre tu i una xerrada amb un ajudant d'estació de tren que torno a tindre ganes de remenar el material que tinc, jejejeje.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: H0 o N
Hi han marques que fan models de trens i vagons a escala H0-m potser et podria ser vir en par, com els eixos i bogies.
Per a fer l'intercanviador et podries basar en l'actual que te ADIF, no se si haurà gaire informació per Internet. Se que tenen un tram de via per reduir la longitut dels eixos (es fa mitjançanat apretar els eixos cap endins) i un altre tram que funciona a l'inrevés (apreta els eixos cap a fora). Sempre n'hi ha un a terra i l'altre arrepenjat a un lateral de la nau, així un es plega a la paret i l'altre es col·loca a terra.
Espero que et serveixi el que et comento.
Per a fer l'intercanviador et podries basar en l'actual que te ADIF, no se si haurà gaire informació per Internet. Se que tenen un tram de via per reduir la longitut dels eixos (es fa mitjançanat apretar els eixos cap endins) i un altre tram que funciona a l'inrevés (apreta els eixos cap a fora). Sempre n'hi ha un a terra i l'altre arrepenjat a un lateral de la nau, així un es plega a la paret i l'altre es col·loca a terra.
Espero que et serveixi el que et comento.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: H0 o N
Això ja ho conec, com el de Portbou o els provisionals de l'AVE. Com que de moment no se com fer unes rodes desplaçables.gatvell wrote:Hi han marques que fan models de trens i vagons a escala H0-m potser et podria ser vir en par, com els eixos i bogies.
Per a fer l'intercanviador et podries basar en l'actual que te ADIF, no se si haurà gaire informació per Internet. Se que tenen un tram de via per reduir la longitut dels eixos (es fa mitjançanat apretar els eixos cap endins) i un altre tram que funciona a l'inrevés (apreta els eixos cap a fora). Sempre n'hi ha un a terra i l'altre arrepenjat a un lateral de la nau, així un es plega a la paret i l'altre es col·loca a terra.
Espero que et serveixi el que et comento.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -