2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Han subido una colección de fotos antiguas en altísima calidad a la web de FGC. http://fgc.cat/cat/galeria.asp#9
Si no funciona el enlace, desde la página principal hay un pequeño recuadro que lo indica. Está la famosa foto de la primera estación, en alta resolución, y otras tantas muy interesantes.
Si no funciona el enlace, desde la página principal hay un pequeño recuadro que lo indica. Está la famosa foto de la primera estación, en alta resolución, y otras tantas muy interesantes.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Pel 125è aniversari hi va haver una exposició en un local de l'estació de Sarrià. A intèrvals regulars s'hi projectava un video que va ésser muntat per l'ocasió. És probable que a casa de ma mare, que és d'aquelles que no llença res, encara hi hagi un exemplar en VHS que em va vendre FGC a les oficines que hi havia a sobre del Zurich.
Del 1988 ençà han canviat força coses. Crec que prou coses com per editar aquella cinta del 125è aniversari i afegir-hi la retirada dels pericos, dels 400, el material nou, la doble via a tota la xarxa, etc.
Del 1988 ençà han canviat força coses. Crec que prou coses com per editar aquella cinta del 125è aniversari i afegir-hi la retirada dels pericos, dels 400, el material nou, la doble via a tota la xarxa, etc.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
awe, el problema no es de si el 18 l'hi falta un cargol o te una bombeta fosa, la qüestió es que a la direcció de FGC, formada per polítics i tècnics, els hi fa nosa la historia, a la qual cosa també hi tenim els sindicats que se l'agafant amb paper de fumar i a més a més ho poden justificar amb la situació econòmica o amb altres afirmacions més peregrines com que no poden controlar un vehicle amb una tecnologia no electrònica. El cas del material elèctric preservat va per aquí i no entrem amb el tema del vapor. Si les obres de les prolongacions de Terrassa i Sabadell es varen aturar, comprendràs que la història encara està més aturada.awe wrote:El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
La fotografia que penjo ja forma part del passat. Correspon al dia de la presentació del 18, el 26 d'abril del 1992, en el que es varen fer diversos viatges entre Les Planes i Bellaterra. Aquell dia va acompanyar a la celebració el 301 que el tenien a la 3ª via de Les Planes. Era una època en que la direcció de FGC la formaven tècnics al que els "hi anava la marxa".
jms
- Attachments
-
- FCC-18_LesPlanes_26abril1992_JosepMiquelSol.Jpeg (358.45 KiB) Viewed 7447 times
-
- N6
- Posts: 188
- Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Avui FGC ha presentat una nova web dedicat al 150 anys del Ferrocarril de Sarrià.
http://www.fgc150.cat/
Salutacions!
http://www.fgc150.cat/
Salutacions!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:
7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Hem desviat els missatges sobre el nou material mòbil de la sèrie 113 al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... c&start=60
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Fotografia interessant al Facebook de FGC. Pregunten a on era aquest pas a nivell https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Ja... Però a quin carrer era el pas?davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Marià Cubí que és el que hi diu al web històric dels 150 anys...metring wrote:Ja... Però a quin carrer era el pas?davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
http://www.fgc150.cat/galeria.asp?estacio=3&imatge=2
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ubicació
Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ubicació
Es decir, justo donde ahora esta ese cajón de hojalata que se hace pasar por estación?Guigui wrote:Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Edifici actual
No, l'edifici del davant, que té una sucursal d'Unnim (abans Caixa de Manlleu). Una construcció d'oficines impersonal dels anys 70/80.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.
Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.
Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Bona proposta, els hi voldries fer arribar, si us plau? Seria genial!122-042-132 wrote:A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.
Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Perfecte, moltes gràcies!!122-042-132 wrote:Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
A veure si ho he entès. Tot això s'ha de ficar a Les Planes, mantenint el servei comercial?