2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by alf_ »

Han subido una colección de fotos antiguas en altísima calidad a la web de FGC. http://fgc.cat/cat/galeria.asp#9
Si no funciona el enlace, desde la página principal hay un pequeño recuadro que lo indica. Está la famosa foto de la primera estación, en alta resolución, y otras tantas muy interesantes.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Repe"

Post by Guigui »

Ja s'ha dit més amunt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by awe »

Pel 125è aniversari hi va haver una exposició en un local de l'estació de Sarrià. A intèrvals regulars s'hi projectava un video que va ésser muntat per l'ocasió. És probable que a casa de ma mare, que és d'aquelles que no llença res, encara hi hagi un exemplar en VHS que em va vendre FGC a les oficines que hi havia a sobre del Zurich.

Del 1988 ençà han canviat força coses. Crec que prou coses com per editar aquella cinta del 125è aniversari i afegir-hi la retirada dels pericos, dels 400, el material nou, la doble via a tota la xarxa, etc.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by awe »

Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by jms »

awe wrote:
Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.
awe, el problema no es de si el 18 l'hi falta un cargol o te una bombeta fosa, la qüestió es que a la direcció de FGC, formada per polítics i tècnics, els hi fa nosa la historia, a la qual cosa també hi tenim els sindicats que se l'agafant amb paper de fumar i a més a més ho poden justificar amb la situació econòmica o amb altres afirmacions més peregrines com que no poden controlar un vehicle amb una tecnologia no electrònica. El cas del material elèctric preservat va per aquí i no entrem amb el tema del vapor. Si les obres de les prolongacions de Terrassa i Sabadell es varen aturar, comprendràs que la història encara està més aturada.

La fotografia que penjo ja forma part del passat. Correspon al dia de la presentació del 18, el 26 d'abril del 1992, en el que es varen fer diversos viatges entre Les Planes i Bellaterra. Aquell dia va acompanyar a la celebració el 301 que el tenien a la 3ª via de Les Planes. Era una època en que la direcció de FGC la formaven tècnics al que els "hi anava la marxa".

jms
Attachments
FCC-18_LesPlanes_26abril1992_JosepMiquelSol.Jpeg
FCC-18_LesPlanes_26abril1992_JosepMiquelSol.Jpeg (358.45 KiB) Viewed 7447 times
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by UT447Barcelona »

Avui FGC ha presentat una nova web dedicat al 150 anys del Ferrocarril de Sarrià.
http://www.fgc150.cat/

Salutacions!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:

7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

Hem desviat els missatges sobre el nou material mòbil de la sèrie 113 al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... c&start=60
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

Fotografia interessant al Facebook de FGC. Pregunten a on era aquest pas a nivell https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Image
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by davida »

Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Ja... Però a quin carrer era el pas?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by Miquel »

metring wrote:
davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Ja... Però a quin carrer era el pas?
Marià Cubí que és el que hi diu al web històric dels 150 anys...
http://www.fgc150.cat/galeria.asp?estacio=3&imatge=2

:)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ubicació

Post by Guigui »

Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: Ubicació

Post by alf_ »

Guigui wrote:Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.
Es decir, justo donde ahora esta ese cajón de hojalata que se hace pasar por estación?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Edifici actual

Post by Guigui »

No, l'edifici del davant, que té una sucursal d'Unnim (abans Caixa de Manlleu). Una construcció d'oficines impersonal dels anys 70/80.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by 122-042-132 »

A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.

Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

122-042-132 wrote:A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.

Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
Bona proposta, els hi voldries fer arribar, si us plau? Seria genial!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by 122-042-132 »

Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by metring »

122-042-132 wrote:Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!
Perfecte, moltes gràcies!! :plas
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Post by awe »

A veure si ho he entès. Tot això s'ha de ficar a Les Planes, mantenint el servei comercial?
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”