Page 2 of 11

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Friday 01/03/2013 18:24
by alf_
Han subido una colección de fotos antiguas en altísima calidad a la web de FGC. http://fgc.cat/cat/galeria.asp#9
Si no funciona el enlace, desde la página principal hay un pequeño recuadro que lo indica. Está la famosa foto de la primera estación, en alta resolución, y otras tantas muy interesantes.

"Repe"

Posted: Friday 01/03/2013 18:44
by Guigui
Ja s'ha dit més amunt.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Friday 01/03/2013 22:34
by awe
Pel 125è aniversari hi va haver una exposició en un local de l'estació de Sarrià. A intèrvals regulars s'hi projectava un video que va ésser muntat per l'ocasió. És probable que a casa de ma mare, que és d'aquelles que no llença res, encara hi hagi un exemplar en VHS que em va vendre FGC a les oficines que hi havia a sobre del Zurich.

Del 1988 ençà han canviat força coses. Crec que prou coses com per editar aquella cinta del 125è aniversari i afegir-hi la retirada dels pericos, dels 400, el material nou, la doble via a tota la xarxa, etc.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Friday 01/03/2013 22:39
by awe
Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Sunday 03/03/2013 13:16
by jms
awe wrote:
Fran-Ikarus wrote:Algú coneix de primera mà la situació del 18? (si té quelcom espatllat, o li cal substitució d'alguna peça, o simplement manteniment)
El 18? És un tren ben senzill. Probablement la instal·lació elèctrica d'un xalet sigui més complexa que la del 18. Les tecnologies primitives tenen això, que són senzilles. I reparables! Posar el 18 a la via només deu ser qüestió de cèntims... i de voluntat. Calers i ganes.
awe, el problema no es de si el 18 l'hi falta un cargol o te una bombeta fosa, la qüestió es que a la direcció de FGC, formada per polítics i tècnics, els hi fa nosa la historia, a la qual cosa també hi tenim els sindicats que se l'agafant amb paper de fumar i a més a més ho poden justificar amb la situació econòmica o amb altres afirmacions més peregrines com que no poden controlar un vehicle amb una tecnologia no electrònica. El cas del material elèctric preservat va per aquí i no entrem amb el tema del vapor. Si les obres de les prolongacions de Terrassa i Sabadell es varen aturar, comprendràs que la història encara està més aturada.

La fotografia que penjo ja forma part del passat. Correspon al dia de la presentació del 18, el 26 d'abril del 1992, en el que es varen fer diversos viatges entre Les Planes i Bellaterra. Aquell dia va acompanyar a la celebració el 301 que el tenien a la 3ª via de Les Planes. Era una època en que la direcció de FGC la formaven tècnics al que els "hi anava la marxa".

jms

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Tuesday 02/04/2013 16:21
by UT447Barcelona
Avui FGC ha presentat una nova web dedicat al 150 anys del Ferrocarril de Sarrià.
http://www.fgc150.cat/

Salutacions!

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Tuesday 02/04/2013 16:26
by metring
I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:

7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Wednesday 03/04/2013 18:49
by metring
Hem desviat els missatges sobre el nou material mòbil de la sèrie 113 al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... c&start=60

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Saturday 06/04/2013 11:31
by metring
Fotografia interessant al Facebook de FGC. Pregunten a on era aquest pas a nivell https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Image

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Saturday 06/04/2013 13:02
by davida
Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Saturday 06/04/2013 13:11
by metring
davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Ja... Però a quin carrer era el pas?

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Saturday 06/04/2013 13:30
by Miquel
metring wrote:
davida wrote:Jo al cartell de l'estació llegeixo Gracia.
Ja... Però a quin carrer era el pas?
Marià Cubí que és el que hi diu al web històric dels 150 anys...
http://www.fgc150.cat/galeria.asp?estacio=3&imatge=2

:)

Ubicació

Posted: Saturday 06/04/2013 13:54
by Guigui
Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.

Re: Ubicació

Posted: Saturday 06/04/2013 22:22
by alf_
Guigui wrote:Que també coincideix amb la situació de l'estació actual. L'edifici que es veu al fons se situa al que és avui la cantonada de Via Augusta amb Travessera de Gràcia.
Es decir, justo donde ahora esta ese cajón de hojalata que se hace pasar por estación?

Edifici actual

Posted: Saturday 06/04/2013 22:31
by Guigui
No, l'edifici del davant, que té una sucursal d'Unnim (abans Caixa de Manlleu). Una construcció d'oficines impersonal dels anys 70/80.

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Thursday 18/04/2013 11:25
by 122-042-132
A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.

Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Thursday 18/04/2013 11:28
by metring
122-042-132 wrote:A l'exposició de material hi hauria d'haver, com a mínim tot el que tenen guardat al COR:
Brill 18
Brill 301
Automotor grua nº 1, amb les seves vagonetes "continental" nº 1 i 5
El vagó cisterna nº 4
Automotor furgó nº 3 ( a poder ser restaurat amb colors originals)
La composició d'Automotors 400 (409-809-507) Granotes
Automotor 620 Perico, desconec l'estat del 606
I la locomotora a vapor Caldes, actualment conservada al Museu de Vilanova
A part del nou 113, i perquè no, d'un 111.

Cal veure sí tot això els hi cap a Les Planes; però seria molt maco i força complert. A més de poder fer algunes circulacions amb algun d'ells. Salut!
Bona proposta, els hi voldries fer arribar, si us plau? Seria genial!

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Thursday 18/04/2013 14:27
by 122-042-132
Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Thursday 18/04/2013 14:50
by metring
122-042-132 wrote:Ja t'he fet cas Metring, els hi acabo d'enviar una nota encoretjadora i amb el llistat!. Salut!
Perfecte, moltes gràcies!! :plas

Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Posted: Saturday 20/04/2013 7:02
by awe
A veure si ho he entès. Tot això s'ha de ficar a Les Planes, mantenint el servei comercial?