Page 2 of 3

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Sunday 26/01/2014 18:27
by sercat
Tinc un dubte. Conec molta gent de Terrassa que estudia a la UAB (Son dos zones) i el que fan es treure's la TJOVE i fer la primera validació a Bellaterra perque despres fer el Terrassa-BCN directe, sense sortir i entrar les validadores de FGC se'ls hi obren. Aquest "invent" que fan és legal? (No conec gairebe la politica de moderaciío del fòrum, perono pretencfer apologia de la estafa a FGC)

Legal

Posted: Sunday 26/01/2014 18:31
by Guigui
Com ja s'ha dit vàries vegades al Fòrum, és totalment legal, ja que en els títols que cobreixen vàries zones es compta el nombre de zones recorregudes prenent la zona de primera validació com a punt de partida. Suposo que no és ben bé el que l'ATM pretén, però no deuen haver trobat millor manera per a programar-ho.

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Sunday 26/01/2014 19:14
by Ecomobisostrans
És una de tantes coses legals però no dites. A Holanda en canvi si fas 3 zones ja compres l'abonament de 2 zones posant com a zona de referència la del mig i no cal fer aquests "truquets" que a sobre de fer perdre temps, et fan sentir quasi com si estiguessis estafant. Es com lo d'anar amb una línia de bus i tornar amb una altra, o anar amb bus i tornar amb metro, és perfectament legal però al principi l'ATM ja es va encarregar de confondre els viatgers dient que l'enllaç només servia entre diferents línies "en la mateixa direcció" (¿què carai vol dir "en la mateixa direcció" si no es tracta de línies paraleles, ni que comparteixin O-F, ni res per l'estil?) En canvi a Amsterdam més fàcil: El bitllet senzill en realitat es un abonament d'1 hora, facis els trajectes que facis. I amb la Chipkaart lo mateix, et cobra el trajecte base, i qualsevol enllaç que estigui dins del temps només et suma els km. sense tornar-te a cobrar la base, vagis en la direcció que vagis.
Em sona que a altres paisos es similar, aqui en canvi sempre estem a expenses d'haver-te de fixar en detalls que al viatger no li toca fixar-se, de que el revisor vagi de bona fe o amb mala llet, etc.
Fran-Ikarus wrote:Sé que a aquestes alçades de la integració tarifària, sonarà a "simplona" la pregunta, però... és que mai abans m'havia calgut fer-ho!

Agafant, per exemple, la L8 a Europa-Fira fins a Pl. Espanya, allà la L1 fins a Catalunya, i allà una línia FGC del Vallès... compta tot FGC com una sola "línia-xarxa" (i per tant em descomptarà un segon viatge?), o la xarxa del Vallès i la del Llobregat d'FGC són "línies diferents" entre sí?
Es un enllaç perfectament vàlid, no cobra un 2n viatge. Ja ho era quan van integrar la T-2, i ho segueix sent.

També al Tram

Posted: Sunday 26/01/2014 20:33
by Javi M
Ecomobisostrans wrote:
Fran-Ikarus wrote:Agafant, per exemple, la L8 a Europa-Fira fins a Pl. Espanya, allà la L1 fins a Catalunya, i allà una línia FGC del Vallès... compta tot FGC com una sola "línia-xarxa" (i per tant em descomptarà un segon viatge?), o la xarxa del Vallès i la del Llobregat d'FGC són "línies diferents" entre sí?
Es un enllaç perfectament vàlid, no cobra un 2n viatge. Ja ho era quan van integrar la T-2, i ho segueix sent.
De la mateixa manera que ho és un trajecte on es facin servir les dues xarxes de tranvia.

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Sunday 26/01/2014 23:03
by Fran-Ikarus
Cert el cas del tramvia, però seria més assimilable a, per exemple, canviar de línies de bus. És més inequívoc, vaja.

Dubte zones ATM

Posted: Sunday 02/02/2014 21:17
by tarantinabcn
Hola a tothom.

Sóc nova, ja he passat pel fil de presentacions. Fa setmanes que tinc un dubte i sempre acabo al vostre fòrum quan busco a google, així que he decidit entrar per veure si em podíeu donar un cop de mà. Us explico.

Normalment sempre estic entre Barcelona - Sabadell - Mataró. El que feia fins ara era picar amb una T-Jove de 3 zones a Barcelona (doncs així m'assegurava no tenir problemes de zones). Però l'últim cop, vaig començar la T-Jove a Sabadell (2C) i vaig estar patint, perquè se suposa que de Sabadell (2C) a Mataró (3E) hi ha 4 zones, no? Doncs no, no he tingut cap problema en agafar bus de 3 zones de Mataró a Barcelona.

El dubte llavors és... quan piquem un títol d'aquestes característiques, només grava la zona? (2 i no 2c) En aquest cas, podria comprar un bitllet trimestral de 2 zones, picar a la zona 2, i estalviar-me pagar una de 3?

Gràcies :ok

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Tuesday 04/02/2014 4:41
by Ecomobisostrans
Hola Tarantinabcn!

Sí que grava la zona, no només la corona.
Si no has tingut problema amb aquest trajecte es perque teòricament es podria fer Sabadell-Mataró amb 3 zones, ja que la 2c i la 3d son consecutives, passa que no hi ha cap línia que vagi per allà. Per tant si vas amb una de 2 zones començada a la 3d (Granollers) pots fer tot el trajecte Sabadell-Mataró perque en cap moment t'estaràs allunyant més de 2 zones respecte de la 3d (inclosa). Lo que no podràs fer es anar a Barcelona.

Salutacions !

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Tuesday 04/02/2014 19:47
by tarantinabcn
Gracies Ecomobisostrans !! Em queda més clar :)

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Tuesday 23/09/2014 9:35
by Fran-Ikarus
Un dubte que m'ha sorgit aquest matí:

Suposem que sóc a Vilassar de Mar i vull anar a Sabadell, amb Rodalies i metro, amb un títol de 3 zones, que són les que travesso (2E-1-2C).

Agafo la R1 a Vilassar, fins a Barcelona-Clot-Aragó. Allà la L1 fins a La Sagrera (o Fabra i Puig, m'és igual), i allà (La Sagrera o Sant Andreu Arenal) la R4 fins a Sabadell.

La validadora de La Sagrera o Sant Andreu Arenal, em descomptarà un segon viatge, o considera "diferents xarxes" el conjunt de línies que hi passen per allà, i la línia R1?

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Tuesday 23/09/2014 11:05
by gatvell
Vilassar de Mar fins Arc de Triomf, canvi d'andana (probablement tinguis pocs minuts) i agafes R4 fins a Sabadell (té tres estacions).
No cal validar a Arc de Triomf, ja que no surts de l'estació ni canvies del tipus de serveis (rodalies).

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Tuesday 23/09/2014 11:51
by genissimon
I si tens uns minuts més de marge, que no sempre es tenen, canvia a pl. Catalunya o Sants enlloc d'Arc de triomf, ja que només has de canviar d'un cantó a l'altre de la mateixa andana sense haver de pujar ni baixar escales.

Salut !!

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 10:35
by Fran-Ikarus
Gràcies a ambdós; ni hi havia pensat, en Arc de Triomf!

Ja per pur "divertimento": si tot i així fes el canvi a Clot i Sagrera, descomptaria un segon viatge?

Hi ha cap combinació d'aquest estil que, per fer transferència entre línies de Rodalies a Barcelona, obligui a desplaçar-se força "cap endins" de la ciutat, si és que el pas pel metro provoca després una segona cancel·lació de viatge? (anar de Clot-Aragó a Arc de Triomf és desplaçar-se poc, però per exemple que suposés creuar tota la ciutat des del nord fins a Sants)

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 12:32
by gatvell
Si segeueixes en un mateix mitjà de transport, pots anar viatjant, sempre i quan no superis les zones del bitllet.
De fet, podries anar fins a Massanet-massanes, tornar a Sants i al final baixar a casa teva i marcaria un viatje normal. (Teoricamente parlant).

Un altre tema es la combinació que et permet el teu bitllet. En el meu cas, una T-10 de 6 zones, puc emprar 4 mitjans de transport (tots diferents) sense revalidar el bitllet, ara bé, si faig RENFE, Metro, RENFE, pago per repetir RENFE.

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 12:45
by Fran-Ikarus
Això venia a dir: repetir Rodalies Renfe implica nou viatge cancel·lat. Entenc que es considera xarxa única, a diferència de les dues "subxarxes" d'FGC, simplement perquè tenen estacions de connexió (tot i que en alguna d'elles, com ara Sants, les validadores hagin de tenir "inteligència adicional" per no descomptar un segon viatge, si cal sortir d'una andana i entrar a una altra que no sigui accessible directament sense pas per validadora), mentre que FGC no en té cap.

Per molt que, realment, la diferència entre la situació que jo exposava (R1 fins a Clot, L1 fins a Sagrera, R4 des d'allà) i fer Línia Llobregat fins a Espanya, L1 fins a Catalunya, Línia del Vallès des d'allà, sigui poca en altres termes.

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 13:33
by gatvell
D'FGC Llobregat, Metro, FGC-Vallès, no en puc parlar. No em sorprendria que ho tinguessin present.

Jo, molts cops baixo a Barcelona a comprar 4 coses i em miro bé el mapa, normalment faig FGC, metro, RENFE; o l'inrevès, i sempre m'estalvio el bitllet de tornada.
Dit una altre manera valido a Manresa, baixo a Barcelona on faig la compra torno a Manresa, sense revalidar el bitllet.
Ep!! Tot segons la normativa d'ATM, eh? ;)

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 14:26
by Fran-Ikarus
gatvell wrote:Jo, molts cops baixo a Barcelona a comprar 4 coses i em miro bé el mapa, normalment faig FGC, metro, RENFE; o l'inrevès, i sempre m'estalvio el bitllet de tornada.
Dit una altre manera valido a Manresa, baixo a Barcelona on faig la compra torno a Manresa, sense revalidar el bitllet.
Ep!! Tot segons la normativa d'ATM, eh? ;)
Ep! La compra és una "gestió" ;)
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... au#p203180

(ho dic en plan de broma; com pots veure a l'enllaç, estic d'acord totalment amb allò que fas)

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 15:39
by gatvell
molt bé.

Re: Dubte sobre zones i enllaços

Posted: Thursday 25/09/2014 17:06
by davida
La meva experiencia es que si faig un trajecte en Renfe Barcelona - Gelida i torno en poca estona em descompte un segon viatge, pero si entre mig marco el Funicular o el bus substitutori, ho interpreta la validadora com un transbord.
Tambe el trajecte Barcelona Santa Perpetua anada i tornada en Renfe, s'interpreta com transbord si entremig agafo un bus urba a Santa Perpetua, sino s'agafa el bus et marca un segon viatge.

T-MES, zones i problemes amb els títols il·limitats a busos

Posted: Wednesday 12/09/2018 23:24
by mormiguel
Hola,

en primer lloc, presentar-me amb aquest primer missatge i agrair a la tota la comunitat els continguts i coneixements que publiqueu en aquest fòrum. No he sapigut trobar resposta a aquest dubte que tinc i, si ja hi hagués un fil, disculpeu-me.

La qüestió és la següent: segons tenia entès, els títols il·limitats servien per viatjar en un radi de X zones des d'on el piques per primer cop. Per exemple, si valido una T-MES de dues zones a Premià de Mar (Zona 2E) puc anar entre la zona on he validat i la d'abans (zona 1) i la de darrera (zona 3 cap a Mataró). D'aquesta manera, jo en el seu moment quan havia d'anar a Cerdanyola Universitat, tot i que a la taquilla em deien que hi havia tres zones en el trajecte (2E- Premià de Mar, 1 - Barcelona i 2C - Cerdanyola) podia comprar una T-MES o T-Jove de dues zones, validar-la a la zona 1 per primer cop i el viatge em funcionava. Cada dia entrava picant a la màquina a Premià de Mar i em deixava sortir, també validant, a la UAB. És per això, que jo entenia que el títol il·limitat em donava X zones al voltant de la de validació inicial.

Doncs bé, ara tinc el següent dubte. Haig de fer el trajecte Mataró - Barcelona, que en principi passa per 3 zones diferents (3E, 2E i 1). Si valido una T-Mes o similar a Premià de Mar en principi m'hauria de deixar entrar a Mataró i sortir a Barcelona sense problemes, oi? Tal com feia entre Premià de Mar i Cerdanyola.

Llavors, el meu dubte final seria si puc entrar a un autobús express (línia e11.1 Mataró - Barcelona) amb aquesta mateixa T-Mes de 2 zones validada a Premià de Mar i fer el trajecte en bus des de Mataró a Barcelona.

Realment, hi ha moments en els quals no entenc res del sistema de zones...

Gràcies per avançat a qui em pugui respondre :)

Zona inicial als títols il·limitats

Posted: Wednesday 12/09/2018 23:44
by Javi M
Hola Mormiguel, benvingut!

No t'ho dic a ciència certa, però probablement no et deixi fer el trajecte en bus. Normalment a aquestes línies les validadores es programen per a rebutjar títols amb nombre de zones inferior al del trajecte més curt que s'hi pot realitzar.

El que mai he entès ben bé és per què a Renfe i FGC es permet aquest frau encobert. Un trajecte entre Mataró i Barcelona correspon clarament a un trajecte de tres zones, i igual que no es pot realitzar amb una T-10 de dues zones, no s'hauria de poder realitzar amb una T-Mes o similar.

Els títols il·limitats emmagatzemen com a mínim l'hora a la qual s'ha realitzat l'útima validació, donat que si intentes sortir massa temps més tard d'haver entrat o bé sense haver validat a l'entrada, no et deixa. Suposo que enregistren també l'origen de l'última validació (encara que això últim no sabria com comprovar-ho) amb el que en aquest supòsit a priori hi hauria els mitjans tècnics necessaris per a evitar aquest frau de Llei.