Page 2 of 2

Re: Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?

Posted: Tuesday 19/03/2013 23:10
by UT596001
Sagrerenc wrote:L'estació de Nîmes, també situada en viaducte, té el doble de trànsit que Girona i no ha calgut fer un caríssim túnel soterrani, gràcies a la compatibilitat elèctrica i d'ample entre els TGV i la xarxa convencional.
Ja que parles de Nîmes, amb la prolongació de la LGV Mediterrània cap a Montpeller la nova estació TGV de Nîmes estarà ni més ni menys que a Manduel, o sigui a la quinta forca de Nîmes... almenys en el cas de Montpeller estarà al barri de Odysséum, amb enllaç a una prolongació prevista de la línia 1 de la xarxa de tramvies de la ciutat.

Re: Figueres-Vilafant: després de l'AVE directe, què?

Posted: Tuesday 19/03/2013 23:59
by Sagrerenc
UT596001 wrote:
Sagrerenc wrote:L'estació de Nîmes, també situada en viaducte, té el doble de trànsit que Girona i no ha calgut fer un caríssim túnel soterrani, gràcies a la compatibilitat elèctrica i d'ample entre els TGV i la xarxa convencional.
Ja que parles de Nîmes, amb la prolongació de la LGV Mediterrània cap a Montpeller la nova estació TGV de Nîmes estarà ni més ni menys que a Manduel, o sigui a la quinta forca de Nîmes... almenys en el cas de Montpeller estarà al barri de Odysséum, amb enllaç a una prolongació prevista de la línia 1 de la xarxa de tramvies de la ciutat.
Ja, però m'hi jugo un sopar a que els trens amb origen o final a Montpeller-Saint-Roch pararan a l'estació central de Nîmes, mentre que a l'estació de Nîmes-Manduel (igual que a la de Montpellier-Odysséum) només hi pararan els trens que vagin cap a Perpinyà, Barcelona o Tolosa.

El que volia dir amb el meu comentari anterior, és que l'exemple de Nîmes demostra que l'estació del viaducte de Girona no està ni molt menys saturada, i que si s'ha fet la subterrània és per incompatibilitat d'amples i electrificacions, però no perquè hi hagi massa trànsit.
Javi M wrote:
Sagrerenc wrote:Per citar algun exemple de ciutats de mida similar, hi ha la mateixa distància de l'estació al centre de Viladecans, i a Blanes l'estació encara està més allunyada del centre.
No critico l'estaficó de figueres-Vilafant, però presissament els exemples que cites no són bons. Viladecans és una estació mig fantasma (la majoria de gent fa servir el bus). I a Blanes fan servir el tren perquè no hi ha altra alternativa, ja que per anar a l'estació cal agafar el cotxe o el bus sí o sí.
També és cert que no és el mateix fer 1,5 km per agafar un tren de rodalia que recórrer 1,5 km per agafar un tren de llarga distància, les distàncies són relatives.