Page 2 of 4

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Thursday 02/05/2013 9:45
by Platanito
metring wrote:Algun coneixedor de la línia que estigui d'acord?

Ferroviarios_Madrid ‏@FerroviariosMD 29 Abr.

@transportcat aquí también vendría bien reformar las 447 sobre todo las que hacen regionales a Ávila y Segovia
Dona... Totes les 447 de regionals haurien de ser reformades! Imagino que la idea és que ho acabin fent, però ja veiem a quina velocitat.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 13:58
by Rodalies1i3
Parlant de les dues unitats reformades... Sembla que només han durat una setmana en servei perquè actualment jo no les veig ni pujar ni baixar... Estàn passant els dies apartades a Cornellà...

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 16:19
by UT440_132M
Doncs ahir van fer un servei a Canovelles i després van pujar amb l'últim servei a LaTour de Carol del dia. (15:02 Hospitalet - LaTour de Carol 18:15 | LaTour de Carol 18:55 - L'Hospitalet 22:14)

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 19:23
by metring
Crítica sobre els trens:

http://flamacanigo.blogspot.com.es/2013 ... ies-3.html

El nou interior dels trens de Rodalies 3


Finalment ha arribat el dia. Avui he pogut fer el primer viatge amb els trens 447 de Rodalies 3 amb l'interior remodelat.

Valoracions:

Seients més còmodes però encara excessivament durs. On són aquells seients blaus i esponjosos (foto) que tenien abans els trens de rodalies? Allò sí que era comoditat! Hem guanyat comoditat però encara estem lluny d'uns seients còmodes.

El recolza braços central es pot aixecar i és moilt pràctic però el de la banda de la finestra, molesta sobretot si estàs treballant amb un ordinador. Pel que fa a la disposició, hi ha seients encarats per a quatre persones (2+2) i d'altres de només dues persones. En aquest darrer cas, la sensació és una mica claustrofòbica perquè els respatllers són molt alts i no tens visibilitat.


A mi no em convenç aquesta nova disposició i prefereixo la típica de 2+2. A més, crec que en els vagons remodelats hi ha una mica més d'espai per posar les cames entre seient i seient.

Es troben a faltar les taules promeses per a poder llegir o treballar amb l'ordinador amb normalitat. I aprofito aquest punt per indicar que la cobertura de dades mòbils continua essent pèssima. A bona part de la línia no hi ha una cobertura acceptable.

Pel que fa als espais per a bicicletes i esquís, n'hi ha dos a cada vagó i poso en dubto que siguin espais massa utilitzats. En canvi es troben a faltar espais per deixar maletes grosses, que sempre acaban al passadís central.

Inicialment també es va dir que es renovaria el sistema de climatització. A les darreres notícies publicades sobre la circulació dels trens remodelats no es fa cap menció d'aquest aspecte. No sé si s'ha renovat o no però si a partir del soroll que continuen fent els aparells crec que puc afirmar que s'han deixat els que hi havien.

D'altra banda els trens continuen fent una pudor insuportable que s'enganxa fins i tot a la roba i no marxa fins que la rentes.

Finalment s'han repìntat els trens d'un color blanc més clar que el que hi havia fet que dóna més lluminositat. I el terra, que també deien que es canviaria, continua essent el mateix.

Perdoneu que no m'allargui més però he d'anar a canviar-me de roba per treure'm de sobre aquesta pudor de Renfe.

En resum:
Hem millorat en comoditat pel que fa als seients però continuem tenint:

Trens lents, molt lents (1h 45' - 1h 50' per fer 100-110 km Ripoll-Barcelona)
Trens molt sorollosos.
Trens que fan pudor.
Manquen les taules per treballar amb comoditat.
La gestió i l'explotació de la línia continua essent pèssima. Com pot ser que un tren arribi sempre 8-10 minuts tard? No seria millor publicar horaris reals? O és que fa vergonya publicar que un tren de l'Europa moderna tarda dues hores a recórrer 100 km?


PS. Realment val 3,2 millions d'euros fer la remodelació de 14 trens o és que hi ha uns quants 3% pel mig? O potser inclou una partida pel detergent que ens haurien de regalar amb cada bitllet que comprem.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 19:51
by alf_
Creo que el precio esta bien, no veo que se hayan excedido. Las quejas que tienes del ruido y así... me da la impresión que al final optaron por solo lo más necesario, asientos, y lo demás tocarlo lo menos posible. Lo entiendo, mejor eso a que nos vendan los supertrenes de la ai carai! y luego nunca lleguen.
Lo de los asientos incómodos sería mi principal pega... si las 440 tienen asientos decentes, ¿por qué no les ponen ese tipo de asiento? O directamente, si se estan mandando desguazar algunas 440 reformadas, pues que cojan esos asientos y se los pongan a las 447, si esta todo inventado. Me tiene muy fastidiado esa manía de asientos "modernos" y "ergonómicos", cuando lo que queremos es que sean acolchonaditos, para ir cómodos. Lo he dicho anteriormente, prefiero siempre una 440 o 448 a una 449, solo por los asientos.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 20:23
by França451
Pues no sé si os habéis fijado, pero si hablan de la 447 Reformada, la primera foto que ha metido el blogista es de una 440R.

O es eso o debo de estar todavía dormido... :roll:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 21:09
by Busman
La foto es para ilustrar los asientos a los que se refiere y que le gustaría que hubiesen puesto.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 08/05/2013 21:21
by França451
Busman wrote:La foto es para ilustrar los asientos a los que se refiere y que le gustaría que hubiesen puesto.
OK, perdón entonces. Traducí mal el texto y no entendí la frase que hace referencia a dichos asientos.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Thursday 09/05/2013 17:00
by UT440_132M
Busman wrote:La foto es para ilustrar los asientos a los que se refiere y que le gustaría que hubiesen puesto.
Concretament la foto va ser realitzada per mi...

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Monday 13/05/2013 9:51
by Fran-Ikarus
Ciertamente, y aunque esté indicado antes de la foto (quedaría más claro como "pie de foto") que ésta corresponde a una 440R para ilustrar los asientos que el autor habría preferido, es fácil que lleve a confusión, y a la vez un tanto incomprensible no haber incluido, como mínimo, una foto que ilustre el interiorismo recién reformado descrito/analizado.

Lo digo, sobretodo, porque el artículo demuestra un apreciable esfuerzo de análisis crítico, pero hoy en día (mundo 2.0), sin una foto ilustrativa...

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Wednesday 15/05/2013 12:20
by vermer3
Algu sap amb exactitud quins serveis fan les 447R? He llegit que una fa el l'Hospitalet (15.02)-Latour-de-Querol (18.15) i la altra?

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 19/05/2013 0:37
by UT440_132M
vermer3 wrote:Algu sap amb exactitud quins serveis fan les 447R? He llegit que una fa el l'Hospitalet (15.02)-Latour-de-Querol (18.15) i la altra?
Aquest dissabte al matí han realitzat el segon servei de L'Hospitalet a LaTour de Carol, i v/v. Desconec si a hores d'ara, estàn dormint a Puigcerdà o a L'Hospitalet/Cornellà.

He tingut l'oportunitat de poder comprovar les millores a l'interiorisme de les unitats, i he quedat encantat. Sí que els seients encara són força durs, però són molt ergonòmics i recullen molt be la posició del cos. Fa pudor el tren, normal, fa pudor a seients que fa 2 setmanes que circulen, però amb el temps aquesta olor forta, anirà desapareixent. S'ha millorat la il·luminació interior, amb llums tipus LED, i s'ha pintat de blanc les parets i el sostre, fent que el tren tingui una sensació de més lluminositat. El porta bicis i el porta skis, crec que és una de les parts més encertades a l'hora de reformar l'interior de la unitat.

Personalment, penso que s'ha fet una bona feina, i que sembla que per fi, ja no acabarem amb el cul quadrat quan pugem més enllà de Vic amb tren. Molta gent es pensa que els seients són com els de les 470, i no és cert. Són més aviat tirant als seients que porten les unitats 449, amb l'única pega, que no es poden reclinar, però que ja fan el fet per fer serveis regionals.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 19/05/2013 0:46
by alf_
UT440_132M wrote:
vermer3 wrote:Algu sap amb exactitud quins serveis fan les 447R? He llegit que una fa el l'Hospitalet (15.02)-Latour-de-Querol (18.15) i la altra?
Aquest dissabte al matí han realitzat el segon servei de L'Hospitalet a LaTour de Carol, i v/v. Desconec si a hores d'ara, estàn dormint a Puigcerdà o a L'Hospitalet/Cornellà.

He tingut l'oportunitat de poder comprovar les millores a l'interiorisme de les unitats, i he quedat encantat. Sí que els seients encara són força durs, però són molt ergonòmics i recullen molt be la posició del cos. Fa pudor el tren, normal, fa pudor a seients que fa 2 setmanes que circulen, però amb el temps aquesta olor forta, anirà desapareixent. S'ha millorat la il·luminació interior, amb llums tipus LED, i s'ha pintat de blanc les parets i el sostre, fent que el tren tingui una sensació de més lluminositat. El porta bicis i el porta skis, crec que és una de les parts més encertades a l'hora de reformar l'interior de la unitat.

Personalment, penso que s'ha fet una bona feina, i que sembla que per fi, ja no acabarem amb el cul quadrat quan pugem més enllà de Vic amb tren. Molta gent es pensa que els seients són com els de les 470, i no és cert. Són més aviat tirant als seients que porten les unitats 449, amb l'única pega, que no es poden reclinar, però que ja fan el fet per fer serveis regionals.
Excelente, pues ya pueden ponerse a reformar todas las 447 que ahora hacen regionales.... :twisted:

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 13:48
by Rodalies1i3
Pel que dieu de serveis que fan les 447, en laborables fan el primer L'H (6:14) > La Tor (9:34)
Després baixa amb el de La Tor (11:15) - L'H (14:14). Aquests dos serveis es fan amb 447 simple reformada.

Després torna a pujar amb el que surt de L'H (15:02)- La Tor (18:15)
I Finalment baixa amb el Ultim La Tor de Querol del dia. La Tor (18:55) - L'H (22:14). Aquests dos serveis es serveixen amb 447 Doble Reformada.

Pel moment ho han fet aixi diariament, però ara com ja son 3 unitats les que circulen reformades, no se si ho canviaràn o no. :plas

Espero haver ajudat ;)

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 19:46
by alf_
Rodalies1i3 wrote:Pel que dieu de serveis que fan les 447, en laborables fan el primer L'H (6:14) > La Tor (9:34)
Després baixa amb el de La Tor (11:15) - L'H (14:14). Aquests dos serveis es fan amb 447 simple reformada.

Després torna a pujar amb el que surt de L'H (15:02)- La Tor (18:15)
I Finalment baixa amb el Ultim La Tor de Querol del dia. La Tor (18:55) - L'H (22:14). Aquests dos serveis es serveixen amb 447 Doble Reformada.

Pel moment ho han fet aixi diariament, però ara com ja son 3 unitats les que circulen reformades, no se si ho canviaràn o no. :plas

Espero haver ajudat ;)
Como?? Cuando salió la tercera del taller???

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 21:54
by UT440_132M
alf_ wrote:
Rodalies1i3 wrote:Pel que dieu de serveis que fan les 447, en laborables fan el primer L'H (6:14) > La Tor (9:34)
Després baixa amb el de La Tor (11:15) - L'H (14:14). Aquests dos serveis es fan amb 447 simple reformada.

Després torna a pujar amb el que surt de L'H (15:02)- La Tor (18:15)
I Finalment baixa amb el Ultim La Tor de Querol del dia. La Tor (18:55) - L'H (22:14). Aquests dos serveis es serveixen amb 447 Doble Reformada.

Pel moment ho han fet aixi diariament, però ara com ja son 3 unitats les que circulen reformades, no se si ho canviaràn o no. :plas

Espero haver ajudat ;)
Como?? Cuando salió la tercera del taller???
El viernes por la tarde ya circulaba.

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 21:58
by alf_
UT440_132M wrote:
alf_ wrote:
Rodalies1i3 wrote:Pel que dieu de serveis que fan les 447, en laborables fan el primer L'H (6:14) > La Tor (9:34)
Després baixa amb el de La Tor (11:15) - L'H (14:14). Aquests dos serveis es fan amb 447 simple reformada.

Després torna a pujar amb el que surt de L'H (15:02)- La Tor (18:15)
I Finalment baixa amb el Ultim La Tor de Querol del dia. La Tor (18:55) - L'H (22:14). Aquests dos serveis es serveixen amb 447 Doble Reformada.

Pel moment ho han fet aixi diariament, però ara com ja son 3 unitats les que circulen reformades, no se si ho canviaràn o no. :plas

Espero haver ajudat ;)
Como?? Cuando salió la tercera del taller???
El viernes por la tarde ya circulaba.
Cuando se ponen, tu... :plas

Respecto a lo que dices de que cambien la rotación, ¿sería posible que esperen otra más para ponerlas también en doble?

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 22:43
by vermer3
I quina és la tercera unitat reformada?
Hi han:
447.092
447.111

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 22:45
by vermer3
Rodalies1i3 wrote:Pel que dieu de serveis que fan les 447, en laborables fan el primer L'H (6:14) > La Tor (9:34)
Després baixa amb el de La Tor (11:15) - L'H (14:14). Aquests dos serveis es fan amb 447 simple reformada.

Després torna a pujar amb el que surt de L'H (15:02)- La Tor (18:15)
I Finalment baixa amb el Ultim La Tor de Querol del dia. La Tor (18:55) - L'H (22:14). Aquests dos serveis es serveixen amb 447 Doble Reformada.

Pel moment ho han fet aixi diariament, però ara com ja son 3 unitats les que circulen reformades, no se si ho canviaràn o no. :plas

Espero haver ajudat ;)
Moltes gràcies!! Així ja se a quin hora he d'anar a 'provar-les' :D

Re: Primer tren reformat per a la R3

Posted: Sunday 26/05/2013 23:48
by UT440_132M
vermer3 wrote:I quina és la tercera unitat reformada?
Hi han:
447.092
447.111
La 106R (motors 211M i 212M)