http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ns_113.pdf
El conseller Santi Vila visita les noves unitats de tren d’FGC per a la línia del Vallès
• El conseller de Territori i Sostenibilitat ha visitat avui al Centre
Operatiu de Rubí (COR) d’FGC la primera de les 24 noves unitats
que s’aniran incorporant fins al 2015
• Pròximament, s’iniciarà un període de proves de circulació en
horari nocturn i es preveu que els primers trens comencin a
donar servei aquesta tardor
• Els nous combois, que suposen una inversió de 151 MEUR,
permetran modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport,
reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda dels
perllongaments de Terrassa i Sabadell
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat aquest matí,
acompanyat pel president d’FGC, Enric Ticó, la primera de les 24 noves unitats
de tren que circularan per la línia Barcelona-Vallès, al Centre Operatiu de Rubí
(COR) d’FGC. Els primers cotxes de la nova unitat, de la sèrie 113, van arribar
als tallers de Rubí d’FGC el passat 8 d’abril, procedents de la fàbrica d’Alstom a
Santa Perpètua de Mogoda. Properament, aquesta unitat començarà les
proves de circulació pel Metro del Vallès, que es realitzaran en horari nocturn i
quan hagi finalitzat el servei comercial.
L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la flota,
ampliar la capacitat de transport per tractar-se de trens de 4 cotxes en lloc dels
3 actuals, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que
suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de
manera progressiva fins l’any 2015 la major part dels trens de la sèrie 111 de la
línia Barcelona-Vallès. Completada l’entrada en servei dels nous combois, la
flota d’aquesta línia estarà formada per 52 trens –els 24 nous trens de la sèrie
113 i els actuals 22 de la sèrie 112 i 6 de la 111. La inversió prevista per a
l’adquisició dels nous trens supera els 151 MEUR.
Trens més moderns i confortables
Els nous trens de la sèrie 113 incorporen els últims avenços tecnològics i
permetran millorar les condicions de confort per als usuaris. De les seves
característiques, en destaquen:
• Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes
construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 780
persones.
• Interior: l’interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre
cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de màxima seguretat
i confort.
• Ergonomia: l’ergonomia de la cabina oferirà més amplitud i més confort
per al conductor.
• Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament
acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
• Seients: distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb
seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment,
amb una capacitat de transport de 780 persones entre assegudes i
dempeus.
• Accessibilitat: seran trens completament accessibles per a tothom, com
la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla
distribuïdes al llarg del tren.
• Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les
mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la
línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que
permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena.
Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i estan
preparats per a la conducció assistida tipus ATO.
• Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació,
senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un
sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació
d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de
Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia
GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb
pantalles planes, megafonia, interfonia, entre d’altres.