Page 2 of 4
Re: Empresa Casas
Posted: Tuesday 25/10/2016 23:38
by m.h.t.
La línia
N80 per fi fa
parada a Badalona!!
Era una reivindicació històrica, doncs durant la nit, amb el cessament del servei de la
R1/RG1 de Rodalies i la línia
C10 de Casas, Badalona es quedava
completament aïllada del Maresme.
Les noves parades se situen a la confluència de l'
autopista C-31 amb l'Av. President Companys, davant
l'Hotel Rafael.
Aquí teniu la
nova informació de la línia:
N80 Parades i horaris [Moventis]
N80 Tira informativa [Moventis] [PDF]
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 27/10/2016 23:54
by Vox
m.h.t. wrote:La línia
N80 per fi fa
parada a Badalona!!
Era una reivindicació històrica, doncs durant la nit, amb el cessament del servei de la
R1/RG1 de Rodalies i la línia
C10 de Casas, Badalona es quedava
completament aïllada del Maresme.
Les noves parades se situen a la confluència de l'
autopista C-31 amb l'Av. President Companys, davant
l'Hotel Rafael.
Aquí teniu la
nova informació de la línia:
N80 Parades i horaris [Moventis]
N80 Tira informativa [Moventis] [PDF]
Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 27/10/2016 23:58
by Granolleri
Vox wrote:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 7:35
by Renfe445
Granolleri wrote:Vox wrote:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Montgat también? Si la C10 sí deja, cómo que la N80 no puede? Si en Montgat sólo está la N9 para ir o volver de Barcelona, esta también puede servir, supongo que irá más rápida.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 11:35
by oriolp13
Renfe445 wrote:Granolleri wrote:Vox wrote:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Montgat también? Si la C10 sí deja, cómo que la N80 no puede? Si en Montgat sólo está la N9 para ir o volver de Barcelona, esta también puede servir, supongo que irá más rápida.
Batalles de concessions. Si hi ha la N9, concessió de TUSGSAL, suposo que per concessió es prohibeix que el servei entre les poblacions l'ofereixi una altra companyia; i el servei de la N80 és de l'empresa Casas.
Això és, però, una cosa que mai he entés ni he vist en altres llocs fora d'Espanya (potser m'hi fixo poc), però per mi és un sense sentit. Com més oferta hi hagi, millor per a l'usuàri, que al final serà el que triarà quin transport agafar segons els seus criteris!
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 12:43
by Adolescent barceloní
Entenc, per tant, que si puges a la línia a Barcelona i sol·licites parada a Montgat, el conductor no obrirà portes.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 14:49
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:Entenc, per tant, que si puges a la línia a Barcelona i sol·licites parada a Montgat, el conductor no obrirà portes.
El chofer interpretará que te quieres bajar en la primera del Masnou.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 14:55
by Renfe445
oriolp13 wrote:Batalles de concessions. Si hi ha la N9, concessió de TUSGSAL, suposo que per concessió es prohibeix que el servei entre les poblacions l'ofereixi una altra companyia; i el servei de la N80 és de l'empresa Casas.
Pero es que entonces qué hace la C10 que sí que deja subir y bajar en Montgat, estando ya la tusa!?
oriolp13 wrote:Això és, però, una cosa que mai he entés ni he vist en altres llocs fora d'Espanya (potser m'hi fixo poc), però per mi és un sense sentit. Com més oferta hi hagi, millor per a l'usuàri, que al final serà el que triarà quin transport agafar segons els seus criteris!
Tienes toda la razón!
Al final, sin concesiones, competencia a saco!!
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 18:32
by sag470
Desde cuando conecta Bcn y Montgat? Se le permite a Casas hacer Bcn-Montgat, porque no hay otra línea. En nitbus está la N9 pero ninguna en diurno.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 19:31
by ferran6420
Competencia desleal se llama tengo entendido. Con el A4 entre Cerdanyola y Barcelona pasa lo mismo no se puede ir de Barcelona a Montcada y viceversa ya que es competencia de Font con la 620.
Re: Empresa Casas
Posted: Friday 28/10/2016 21:55
by oriolp13
ferran6420 wrote:Competencia desleal se llama tengo entendido. Con el A4 entre Cerdanyola y Barcelona pasa lo mismo no se puede ir de Barcelona a Montcada y viceversa ya que es competencia de Font con la 620.
I d0'aquesta manera l'únic que fas és oferir menys alternatives de transport i freqüències a l'usuari. És d'això del que em queixo i el per què no ho entenc
Re: Empresa Casas
Posted: Saturday 29/10/2016 14:46
by sag470
Es sencillo por el mapa concesional. Los precios que reciben las empresas se calcula por los costes y los usuarios potenciales (entre municipios en servicios interurbanos). Si autorizas a otra empresa a coger pasaje de otra concesión, desequilibras el balance económico.
Hay una ley que ahora autoriza a otra empresas coger tráfico, siempre que la empresa titular lo autorice.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 03/11/2016 16:58
by Vox
Granolleri wrote:Vox wrote:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Encara que m'has resolt el dubte (gràcies) t'agrariria que el proper cop tractis de ser una mica més educat al respondre al fòrum.
Batalla de concessions
Posted: Saturday 05/11/2016 23:48
by Javi M
El mateix passa amb les N50 (Barcelona - Martorell) i N12 (Barcelona - Sant Feliu). Totes dues fan pràcticament el mateix recorregut per Barcelona, però la primera va directa per autopista fins a Sant Feliu i la segona va per Esplugues i Sant Just. Si vas a Sant Feliu i ets a la parada esperant el N12 però apareix el N50 que et deixaria allà en una fracció de temps respecte l'altra, t'has d'aguantar, perquè a Sant Feliu no et deixaran baixar. I el mateix per al recorregut invers.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 17/11/2016 15:20
by m.h.t.
La
C10 permet fer
BCN-Montgat, St. Adrià-Montgat i BDN-Montgat perfectament.
Només té
prohibició de trànsit entre BCN i BDN.
Jo la utilitzo sovint per fer Badalona-Mongat i St. Adrià-Montgat, i és bastant més còmode que les línies de TUSGSAL. Cosa que molta gent no sap i només agafa B29/B30 per a aquest trajecte. Les línies B29 i B30 són últils per pujar als barris alts, a on fan volta, però per anar al Barri Antic (Centre) o a Montsolís (Mgt. Nord) és millor la C10, que va directe per la N-II.
El motiu del perquè la C10 permet passatge entre BCN/SAB/BDN i Montgat/Masnou el trobem
al 1993, quan
TUBSAL i Casas s'intercanvien concessions: la
B29 (Sistrells-Ocata) de TUBSAL absorbeix la
B41 (Montgat-Tiana) de TELCSA (Casas), deixant de servir Montgat i El Masnou. A canvi, Casas crea una
nova línia Pep Ventura-Ocata-Teià i
la C10 aixecà la prohibició de trànsit. Va ser un
"canvi de cromos".
Aquesta nova línia només durà un any.
El 1994, el mateix dia que s'inagura la L2 de metro, Casas
allarga la C10 de Pep Ventura a La Pau (1) i
suprimeix la línia Badalona-Masnou-Teià per baixa ocupació.
Ho trobareu tot ben detallat al
blog d'en Pere París.
NOTA (1): La C10 va tenir com a terminal la Pl. Pep Ventura de BDN durant 2 ó 3 d'anys (de 1991 a 1994 aprox.). Al 1994, amb l'obertura de la L2 de metro, Casas recuperà de nou el terminal antic de La Pau (Rbla. Guipúscoa).
Re: Empresa Casas
Posted: Sunday 19/03/2017 20:48
by m.h.t.
Casas està
canviant la visualització dels BKB dels seus busos. Fins ara, es mostrava orígen-destinació
(o només destinació en cas de BKB d'una fila). Ara, ha adoptat el
sistema de Sagalés (destinació [1ª fila] + municipis per on passa [2ª fila]).
Avistat abans-d'ahir un Sunsundegui Astral fent la C10 amb el "nou BKB".
Però, amb un petit detall: en sentit oposat!!
Tal i com passava a TUSGSAL quan incorporà el BKB només destinació.
I, una altra novetat a Casas:
s'han incorporat les seves línies als serveis de mapes on-line (GoogleMaps, BingMaps, etc.). És l'única filial de Moventis a Barcelona que ho ha fet.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 02/11/2017 20:58
by m.h.t.
Casas ha modificat el
model de tira informativa per incloure les
prohibicions de trànsit. Això és degut a la gran quantitat d'usuaris que l'agafen per a trajectes urbans per no senyalitzar-ho. Els conductors ja deuen estar-ne farts d'informar que no es poden fer a les interurbanes.
Han començat amb la C10, que ja té
noves tires informatives i un nou
tríptic informatiu de la línia.
A on s'informa perfectament al termòmetre en quines parades es pot
només pujar i
només baixar.
De moment, les noves només s'han instal·lat a les parades de Mataró. Suposo que aquest model s'extendrà a totes les interurbanes de Moventis.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 02/11/2017 21:12
by foronda 141
Han començat amb la C10, que ja té noves tires informatives i un nou tríptic informatiu de la línia.
A on s'informa perfectament al termòmetre en quines parades es pot només pujar i només baixar.
A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 02/11/2017 21:25
by Renfe445
foronda 141 wrote:A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.
En teoría seguramente habrá otro documento pero en forma de tira.
Re: Empresa Casas
Posted: Thursday 02/11/2017 21:46
by m.h.t.
foronda 141 wrote:A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.
La tira de les parades és la
tira estàndard (només termòmetre, mapa petit i horaris). Això és el tríptic (llibret), només per a l'usuari.