Page 2 of 2
Re: Por a volar
Posted: Saturday 28/03/2015 0:00
by wefer
Adolescent barceloní wrote:No hi he anat mai, en avió,
Aleshores com saps que et fa por volar?
Els únics moments una mica "emprenyadors" són l'enlairament i l'aterratge, perquè la resta del vol (a no ser que hi hagi turbulències) és com si estiguessis al sofà de casa, ja que un avió es mou molts menys que qualsevol tren o autobús. O sigui que de por crec que en passaries poca si ho provessis.
Com ja t'han dit, has de pensar d'una altra manera més positiva: des de l'aire pots veure coses espectaculars que no pots veure d'altra manera.
Personalment recordo una vegada que arribava a BCN de nit procedent de Madrid i l'avió va fer una entrada una mica diferent de l'habitual. La qüestió és que durant una poca estona vaig poder contemplar tota BCN il·luminada amb tots els carrers perfectament definits, principalment els de l'Eixample. Extremadament espectacular.
Re: Por a volar
Posted: Saturday 28/03/2015 0:26
by Adolescent barceloní
Al juny volaré per primer cop, ja us explicaré què tal l'experiència... (...si és que al final m'atreveixo a pujar-hi).
Re: Por a volar
Posted: Saturday 28/03/2015 0:37
by davroca5
Adolescent barceloní wrote:Al juny volaré per primer cop, ja us explicaré què tal l'experiència... (...si és que al final m'atreveixo a pujar-hi).
A on, si es pot saber?
Re: Por a volar
Posted: Saturday 28/03/2015 11:28
by Granolleri
Servidor només ha anat dos cops en avió, i ja fa molts anys, i mentre pugui no aniré en avió. Sempre m'ha donat molt de respecte.
Re: Por a volar
Posted: Saturday 28/03/2015 19:32
by Adolescent barceloní
davroca5 wrote:A on, si es pot saber?
Praga (Rep. Txeca).
Re: Por a volar
Posted: Monday 30/03/2015 11:41
by genissimon
Hi ha un blog d'Iberia que explica diverses coses, entre elles parla de la por a volar:
http://megustavolar.iberia.com/category ... o-a-volar/
Salut !!
Re: Por a volar
Posted: Tuesday 07/04/2015 22:18
by Euromed
Hola a tothom:
Donç a mi personalment m´agrada viatjar amb avió, i si puc anar al costat de la finestra millor,especialment si son dies clars.L´avió es un mitja de transport que fa una mica de respecte, ara bé es un mitja rápid. Recordo que ja fa molts anys.seria sobre finals dels 70s. que per motius de la feina que feia llavors vaig anar a Madrid, va ser excepcional, ja que si llavors tenia una mica de por, va ser un dia que no havia ni un nuvol, recordo bé veure com al sortir de l´aeroport, l´avió va girar a
l´alçada de Badalona,i desde dalt vaig poder identificar la serra de collcerola,la fabrica de ciment de quatre camins, Martorell,Igualada i Lleida. després ja no vaig identificar res més.Al tornar vaig identificar el delta de l´ebre, i pujant per la linia de mar fins Barcelona. L´atlantic el he creuat quatre cops,el viatje de més distancia sobre terra (i una mica de mar) va ser de Barcelona a Tronheim (Noruega) (Va ser fantastic, ja que el temps en va acompanyar) i aixi podria explicar-vos molts altres. Per sort mai he tingut cap ensurt, ni mal temps de turbolencies llargues.
Salutacions.
Los ricos tampoco vuelan
Posted: Wednesday 08/04/2015 9:18
by Fran-Ikarus
Com a curiositat, en Dennis Bergkamp (un destacat futbolista holandès a cavall entre la segona meitat dels 80 i la primera de la dècada inaugural de l'actual segle, i que de jove era "fitxat" pel Barça cada any, segons els diaris esportius barcelonesos, amb motiu del Dia dels Innocents) tenia una tal por a volar (veure apartat "Curiositats" de l'article de la Wikipedia en espanyol) que, tot i ser internacional, i per tant haver de jugar partits a distàncies respectables (tant amb la selecció holandesa com amb els seus destacats equips, Ajax, Inter de Milà i Arsenal), sempre viatjava per terra (en l'article parlen de cotxes, però segur que també en trens, sobretot d'alta velocitat). Fixeu-vos si era extrem el cas, que es va arribar a perdre partits per aquest motiu (suposo que quan l'Arsenal havia d'anar a jugar a Rússia o Ucraïna, i el partit de lliga anglesa era pocs dies abans, devia haver de renunciar a jugar un dels dos per impossibilitat d'arribar a temps al segon, si jugava el primer):
http://es.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp
Evidentment, la qualitat del jugador compensava sobradament aquesta limitació (millor tenir-lo el 95% dels partits que no tenir-lo en cap). Fixeu-vos que en un moment donat els fans de l'Arsenal el van triar com a millor jugador de la història de l'equip; ja sabem com va això de les votacions, que la gent només pensa realment en els esportistes, cantants o actors dels últims 30 anys, però és que va quedar per sobre de l'històric "gunner" Thierry Henry.
Pel que es veu, en la clàusula esmentada en el seu contracte amb l'Arsenal londinenc (1995) devia tenir força pes l'aturada d'un motor de l'avió que transportava la selecció holandesa durant el Mundial d'Estats Units el 1994 (això ho explica la versió en anglès). En aquells temps en Bergkamp encara accedia a volar (imagino que sotmès a teràpies i mecanismes de tranquilització diversos, no sé pas si arribant a extrems com l' M.A. Baracus de l'Equip A), i després d'allò va dir prou:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp#Aviophobia
El 2002, quan era el màxim goleador de la història de la selecció holandesa, se'n va retirar... i és que el Mundial, aquell any, era a Corea i Japó
Re: Por a volar
Posted: Thursday 18/06/2015 0:06
by Adolescent barceloní
Demà viatjaré en avió... Ja us explicaré què tal l'experiència... i si al final la por/ansietat ha fet acte de presència o no...
Re: Por a volar
Posted: Monday 22/06/2015 1:52
by davroca5
Se que es una mica tard, però ànims i espero que hagis arribat bé!!
Re: Por a volar
Posted: Thursday 25/06/2015 18:42
by Adolescent barceloní
Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya, i unes meravelloses i fantàstiques vistes. Per tant, de por res! Sí que a l'anada em va fer una mica d'impressió l'enlairament, però res més. No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim (era un vol de Czech Airways, operat per Smartwings). Experiència molt bona, per tant.
Re: Por a volar
Posted: Thursday 25/06/2015 19:18
by davroca5
Adolescent barceloní wrote:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya, i unes meravelloses i fantàstiques vistes. Per tant, de por res! Sí que a l'anada em va fer una mica d'impressió l'enlairament, però res més. No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim (era un vol de Czech Airways, operat per Smartwings). Experiència molt bona, per tant.
Ho veus? Ja veuràs com al proper vol ho gaudiràs encara més!
Re: Por a volar
Posted: Thursday 25/06/2015 21:53
by bigcoaster
Adolescent barceloní wrote:No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim.
No et pensis, això de les turbulències és més una llegenda urbana que una cosa real. Als vols intercontinentals en solen haver més però per Europa (que hi he viatjat moltes vegades) no n'hi gaires. És més, jo mai n'he trobat cap, i mira que he aterrat en llocs on diluviava, nevava i feia molt vent, però res de res.
Ja des del desconeixement, suposo que als vols que creuen l'Atlàntic n'hi han més degut a que passen per zones amb corrents i coses així. Un dia vaig sentir que els avions transatlàntics utilitzen un corrent d'aire que va d'Europa a Amèrica per fer els viatges més ràpid i gastant menys, evidentment, això no ho he comprovat.
Re: Por a volar
Posted: Thursday 25/06/2015 22:02
by Don Ramón
bigcoaster wrote:Adolescent barceloní wrote:No vam agafar turbulències i el vol va ser tranquil·líssim.
No et pensis, això de les turbulències és més una llegenda urbana que una cosa real. Als vols intercontinentals en solen haver més però per Europa (que hi he viatjat moltes vegades) no n'hi gaires. És més, jo mai n'he trobat cap, i mira que he aterrat en llocs on diluviava, nevava i feia molt vent, però res de res.
Ja des del desconeixement, suposo que als vols que creuen l'Atlàntic n'hi han més degut a que passen per zones amb corrents i coses així. Un dia vaig sentir que els avions transatlàntics utilitzen un corrent d'aire que va d'Europa a Amèrica per fer els viatges més ràpid i gastant menys, evidentment, això no ho he comprovat.
Yo una vez me tragué 12 horas de vuelo de los que apenas pudimos levantarnos para ir al retrete. Aunque era un vuelo transatlántico, cierto.
Igualmente, las turbulencias no deberían de ser nada de lo que preocuparse. Hace poco hubo una noticia de un avión que tuvo que aterrizar de emergencia por las turbulencias, no por el avión, pero porque los pasajeros se habían herido. Osea, que antes te rompes tu por las turbulencias que no el avión
Re: Por a volar
Posted: Thursday 25/06/2015 23:09
by wefer
Adolescent barceloní wrote:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya
Si vols emocions fortes és molt més adequat un viatge en Tusgsal o Renfe que no pas en avió
Re: Por a volar
Posted: Sunday 28/06/2015 16:19
by raulitinbcn
wefer wrote:Adolescent barceloní wrote:Ja sóc a Barcelona després d'una setmaneta a Praga. Dir que el vol en avió és tot el contrari al que m'imaginava. Cap por, cap sensació estranya
Si vols emocions fortes és molt més adequat un viatge en Tusgsal o Renfe que no pas en avió
La B12 té moltes
turbolències