Page 2 of 2

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Thursday 27/06/2013 0:31
by wefer
epuig29 wrote:Encara que com dius tu és un tren de reforç, i una composició loco+cotxes necessitaria fer maniobres a les capçaleres i potser col·lapsaria la línia.
Que una simple maniobra d'aquest tipus sigui capaç de crear problemes en tota una línia general com la BCN-França significa que en aquest país tenim un problema greu, molt greu.

Adif s'ho cobra ben car

Posted: Thursday 27/06/2013 0:45
by Guigui
Més que un tema tècnic és un tema econòmic. El cànon de maniobra d'Adif és dels que fan feredat.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Thursday 27/06/2013 18:28
by ortegote
Guigui wrote:Més que un tema tècnic és un tema econòmic. El cànon de maniobra d'Adif és dels que fan feredat.
wefer wrote:
epuig29 wrote:Encara que com dius tu és un tren de reforç, i una composició loco+cotxes necessitaria fer maniobres a les capçaleres i potser col·lapsaria la línia.
Que una simple maniobra d'aquest tipus sigui capaç de crear problemes en tota una línia general com la BCN-França significa que en aquest país tenim un problema greu, molt greu.
Estic d'acord amb els dos per que problema per fer la maniobra cap (encara que ja sabem que per fer un cisallament ja tenen por) i que el preu de les maniobres sigui car, si es ADIF segur.

Salutacions.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Thursday 27/06/2013 19:04
by epuig29
wefer wrote: Que una simple maniobra d'aquest tipus sigui capaç de crear problemes en tota una línia general com la BCN-França significa que en aquest país tenim un problema greu, molt greu.
Bé, hauria d'haver dit per comoditat, més que per a maniobres. El cert és que si es fan en una estació amb apartador no tenen perquè estorbar gaire les circulacions normals. Però ja sabem, que inclús al tren del ciment ja no fan ni maniobres, i això que és plenament turístic. Massa mandra.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Friday 05/07/2013 22:39
by UT447Barcelona
Avui a Montcada-Bifurcació hi havia una 447 apartada amb uns vinils del SunRail, sembla ser que s'encarregará d'aquest servei!

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Saturday 06/07/2013 0:47
by epuig29
UT447Barcelona wrote:Avui a Montcada-Bifurcació hi havia una 447 apartada amb uns vinils del SunRail, sembla ser que s'encarregará d'aquest servei!
A veure si algú pot penjar algunes fotos! Els vinils eren com un simple anunci a l'estil del tren blanc amb els vinils de TV3 o canviaven la decoració de la 447?

Carnestoltes en lloc d'informació

Posted: Saturday 06/07/2013 16:34
by Guigui
Cal que qualsevol servei es disfressi de carnestoltes? En aquest país és impossible fer res pel bé comú sense que els responsables de torn es pengin la medalla? La gent és tan estúpida que cal que un servei determinat necessiti coloraines en lloc de donar la informació habitual: origen, destinació, trajecte, horari?

Ja posats, en lloc de revisors podrien posar-hi mosses hawaiianes que ballin l'hula-hula i pengin un collar de flors a tot viatger que dugui el bitllet validat.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Saturday 06/07/2013 18:15
by UT447Barcelona
epuig29 wrote:
UT447Barcelona wrote:Avui a Montcada-Bifurcació hi havia una 447 apartada amb uns vinils del SunRail, sembla ser que s'encarregará d'aquest servei!
A veure si algú pot penjar algunes fotos! Els vinils eren com un simple anunci a l'estil del tren blanc amb els vinils de TV3 o canviaven la decoració de la 447?
Un simple anunci com aixó del Tren Blanc. En concret es la 447.045R.

Re: Carnestoltes en lloc d'informació

Posted: Saturday 06/07/2013 18:17
by alf_
Guigui wrote:Cal que qualsevol servei es disfressi de carnestoltes? En aquest país és impossible fer res pel bé comú sense que els responsables de torn es pengin la medalla? La gent és tan estúpida que cal que un servei determinat necessiti coloraines en lloc de donar la informació habitual: origen, destinació, trajecte, horari?

Ja posats, en lloc de revisors podrien posar-hi mosses hawaiianes que ballin l'hula-hula i pengin un collar de flors a tot viatger que dugui el bitllet validat.
Esto es el resultado del fracaso de la "red ferroviaria" ... en lugar de ser una red sofisticada que adecua el servicio progresivamente a todas las regiones, hay que tener metros, lanzaderas, Sunrails con sus pitos y flautas. Es la mentalidad de adecuar el servicio "competitivo" a exprimir al máximo los derroteros que dan de si, mientras que el resto de trayectos van directamente al viajero cautivo.

Si nos imaginamos un huerto, estamos echando kilos de abono sobre los cuatro limoneros que dan limones, mientras que los cincuenta que no estaban tan bien los dejamos que se pudran, en lugar de cuidar todo el huerto para que tambien los arboles malos puedan dar frutos, y que tengamos un huerto que en su totalidad de mucho más jugo.

Cuando una red ferroviaria se va deconstruyendo, lo que empieza a pasar es que se potencian aquellas partes que van bien, y se deja morir aquellas partes que son más suplementarias, sin tener en cuenta que estas líneas ahora potenciadas vivían de que hubiera un todo.
Cuando en los años 50 se comienzan a suprimir líneas de tranvía en Barcelona, lo que empieza a ocurrir es que se potencian aquellos derroteros importantes como Collblanc, Gran Via, el 65 a Z. Universitaria, el tranvía del Barrio Besòs, y finalmente el 49 y 51 a Horta y Via Julia. Y se fue empeorando o suprimiendo el servicio en líneas secundarias como Circunvalación, tranvía de Badalona, el 64 y el 66 y el trazado por Paral·lel. En lugar de modernizar la red, se fueron suprimiendo tramos que "sobraban" y finalmente todo el sistema.
Lo mismo nos estamos encontrando con la red ferroviaria Española, donde cada vez se reduce o suprime el servicio en más líneas "secundarias", en lugar de fomentar una red diseñada a ofrecer la máxima conectividad y conveniencia, con variedad de servicios que permitan variedad de combinaciones hacia todas las direcciones posibles. En lugar de esto, potenciamos los derroteros que unan los principales urbanos y que en lugar de cohesionar la región lo que hacen es desangrar las regiones que no sean urbanas, al quedar perjudicada la movilidad de estas regiones.
Y como en Catalunya no somos menos, ya estamos empezando con estas tonterías. No fuera a ser que tuvieramos una red amplia y coherente, que sea un transporte atractivo para todas las regiones que enlaza, y no solo aquellas donde podamos enlatar un montón de Guiris en una 447.

Necesitamos menos EE.UU. y más Suiza en la gestión del ferrocarril.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Monday 12/08/2013 17:41
by albe6
Una 447 amb seients durs i incòmodes "romàntica"? Per favor!

I més que "tren turístic" aquest servei hauria de ser "reforç estival" amb el qual es pretén captar turistes.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Tuesday 13/08/2013 10:34
by davida
albe6 wrote:Una 447 amb seients durs i incòmodes "romàntica"? Per favor!

I més que "tren turístic" aquest servei hauria de ser "reforç estival" amb el qual es pretén captar turistes.
Em sembla que t'equivoques. Hi han 2 trens turistics Costa Brava Figueres Portbou. Un historic de la Cefhe i el Sunrail amb 447. Llegeix el fil abans d'aquest comentaris.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Saturday 17/08/2013 2:24
by 437.001
UT447Barcelona wrote:Avui a Montcada-Bifurcació hi havia una 447 apartada amb uns vinils del SunRail, sembla ser que s'encarregará d'aquest servei!
L´he vist avui. No m´agrada que les finestres quedin tapades.