Reparar la Mataró
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
I el Fòrum del Transport Català continua essent l'únic disposat a gastar-se 500 euros en aquesta restauració.
Em resulta molt sorprenent que amb la quantitat d'associacions d'amics del ferrocarril que cobren cada any quotes als seus socis, moltes de les quals gens menyspreables, no n'hi hagi ni una de sola que estigui disposada a col·laborar de manera decidida un una cosa així
Em resulta molt sorprenent que amb la quantitat d'associacions d'amics del ferrocarril que cobren cada any quotes als seus socis, moltes de les quals gens menyspreables, no n'hi hagi ni una de sola que estigui disposada a col·laborar de manera decidida un una cosa així
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reparar la Mataró
Ja hi ha un segon mecenes que aporta 500€!!!! )))2
Haurem de fer des d'aquí com la Marató de TV3: oferir entrevistes, números musicals... Si algú n'aporta 1.000, ens posem els tres administradors a fer un concert en streaming!!!
Haurem de fer des d'aquí com la Marató de TV3: oferir entrevistes, números musicals... Si algú n'aporta 1.000, ens posem els tres administradors a fer un concert en streaming!!!
Re: Reparar la Mataró
Felicitats! A veure si teniu més diners per restaurar la Mataró i que corri com el primer dia!metring wrote:Ja hi ha un segon mecenes que aporta 500€!!!! )))2
I què tocareu??? Perquè si tingués un teclat i més experiència us regalaria una mica de jazz, però la meva situació econòmica no m'ho permet .metring wrote:Haurem de fer des d'aquí com la Marató de TV3: oferir entrevistes, números musicals... Si algú n'aporta 1.000, ens posem els tres administradors a fer un concert en streaming!!!
I ja està, acabo l'off-topic per no liar-la més.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Reparar la Mataró
Potser és TMB, a l'apartat 2, surt el seu logo, no se si abans estaba ...metring wrote:Ja hi ha un segon mecenes que aporta 500€!!!! )))2
Haurem de fer des d'aquí com la Marató de TV3: oferir entrevistes, números musicals... Si algú n'aporta 1.000, ens posem els tres administradors a fer un concert en streaming!!!
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Reparar la Mataró
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ro-2853536
TRANSPORTE FERROVIARIO | LA HISTORIA
Vapor para la 'Mataró'
El Museu del Ferrocarril busca 31.000 € mediante miocromecenazgo para reparar la única réplica de la primera locomotora que circuló en España
Miércoles, 20 de noviembre del 2013
CRISTINA BUESA
VILANOVA I LA GELTRÚ
cuidadosamente colocados en su vía, bajo el cobertizo que protege al resto de máquinas y trenes del Museu del Ferrocarril de Catalunya, en Vilanova i la Geltrú, que desemboca en la rotonda, la gran plaza donde se exhibe el resto de joyas ferroviarias. Pero esos tres coches, uno por clase, con sus colores llamativos, se han quedado huérfanos. Están a la espera del éxito de la campaña de micromecenazgo que ha puesto en marcha el museo para que la locomotora de vapor Mataró regrese a casa en plenitud de condiciones, reparada.
La réplica de la primera máquina de vapor que circuló en España, en 1848 entre las ciudades de Barcelona y Mataró, se construyó en 1948, cuando se conmemoraba el centenario del hito ferroviario.
Primer domingo de mes
La réplica se fabricó en los talleres de Sant Andreu de la compañía Maquinista Terrestre y Marítima, en Barcelona. Durante la última década era posible verla funcionando los primeros domingos de mes, para delicia de los nostálgicos del vapor y descubrimiento de los más pequeños de la casa. Era la única pieza del museo que aún estaba operativa. Pero el pasado verano llegó el disgusto.
«La mandamos al taller de Lleida para afrontar una reparación de la caldera, de unos 5.000 euros, que podíamos asumir», relata la directora del centro, Pilar García. Pero en lo que tenía que ser un chequeo, una puesta a punto más o menos ordinaria, se descubrió que la caldera de la locomotora estaba destrozada y que, o bien se afrontaban unos trabajos de mayor calado, o la chimenea no volvería a soltar vapor. El presupuesto: 72.000 euros.
«¡Imagínate! ¡72.000 euros! Si en este museo no los hemos visto juntos en la vida...», lamenta García, una mujer entusiasta, competente y entregada a su trabajo. A ella y su equipo se les ocurrió que una forma de salvar a la Mataró era involucrar a la sociedad a través del moderno sistema de micromecenazgo, concretamente a través de la plataforma catalana Verkami que, cosas del destino, se creó en Mataró.
La Associació per a la Recuperació i Posta en Servei de Material Ferroviari Históric (ARMF), la entidad sin ánimo de lucro de Lleida que se ocupa de la rehabilitación de la histórica pieza, ha dividido en dos fases los trabajos, cuenta Manel Ramos. La primera, con un coste de 41.000 euros, devolverá a su estado original la parte superior de la caldera. Este importe lo desembolsará Renfe, que se ha comprometido con el Museu del Ferrocarril a hacerlo.
Una tercera parte del total
Los 31.000 euros restantes son los que tendrían que conseguirse en los próximos 18 días. Verkami limita a 40 días las campañas y solo si se logra el 100% del propósito gracias a las microaportaciones (a partir de 15 euros), se considera un éxito, se cobran los importes a los mecenas y se les entregan sus regalos y recompensas. Hasta ayer se había logrado una tercera parte, 10.875 euros, aportada por personas sensibles al patrimonio industrial catalán.
García sabe que si se implican las empresas se podría conseguir más fácilmente el importe. Por eso en los últimos días ha redoblado los esfuerzos, desgañitándose para lograr el reto. La operación para salvar a la Mataró permitiría que regresara el vapor a Vilanova y que los tres coches se reengancharan a la historia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
TMB, que aquest any no té "ni un duro" per a la Fundació TMB, donant 500 € per a la restauració d'un vehicle propietat d'un altre ens, que mai no circularà en cap de les seves xarxes, previssiblement no participarà en els seus actes, ni li reportarà imatge?raulitinbcn wrote:Potser és TMB, a l'apartat 2, surt el seu logo, no se si abans estaba ...metring wrote:Ja hi ha un segon mecenes que aporta 500€!!!! )))2
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Reparar la Mataró
doncs a mi això dels 72.000 euros de reparació què voleu que us digui, no em surten els números ni en broma
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Reparar la Mataró
Hola a tothom:Fran-Ikarus wrote:TMB, que aquest any no té "ni un duro" per a la Fundació TMB, donant 500 € per a la restauració d'un vehicle propietat d'un altre ens, que mai no circularà en cap de les seves xarxes, previssiblement no participarà en els seus actes, ni li reportarà imatge?raulitinbcn wrote:Potser és TMB, a l'apartat 2, surt el seu logo, no se si abans estaba ...metring wrote:Ja hi ha un segon mecenes que aporta 500€!!!! )))2
Si no circulará mai per la seva xarxa, es perque no vol TMB. Que sapiga la linia 1 te el mateix ample que la xarxa d´ADIF.
Salutacions.
Re: Reparar la Mataró
Home, no m'imagino pas una locomotora de vapor circulant pels túnels del metro... per temes de seguretat no es podria fer, i a més que tingui el mateix ample de via no significa que tingui el mateix gàlib, sobretot pel que fa a les andanes.Euromed wrote: Hola a tothom:
Si no circulará mai per la seva xarxa, es perque no vol TMB. Que sapiga la linia 1 te el mateix ample que la xarxa d´ADIF.
Salutacions.
Re: Reparar la Mataró
Lo del gàlib, potser, però recordeu que a principis d'any, per la commemoració dels 150 anys del metro de Londres, van fer circular un tren de vapor per túnels, ni que fos un cop.epuig29 wrote:Home, no m'imagino pas una locomotora de vapor circulant pels túnels del metro... per temes de seguretat no es podria fer, i a més que tingui el mateix ample de via no significa que tingui el mateix gàlib, sobretot pel que fa a les andanes.Euromed wrote: Hola a tothom:
Si no circulará mai per la seva xarxa, es perque no vol TMB. Que sapiga la linia 1 te el mateix ample que la xarxa d´ADIF.
Salutacions.
Sobre el que diu en Mortadel·lo que no li surten els números del pressupost per reparar la Mataró.. Ens podries dir, si us plau, quins són aquests números? Per saber-ho, només això.
Re: Reparar la Mataró
Un tren que originalmente pertenecía a esa línea por la que originalmente ya habían circulado trenes de vapor. Líneas a ras del suelo que tienen la suficiente ventilacion como para evitar problemas serios por el humo. Las líneas profundas (las que originaron el nombre de Tube) desde el inicio eran eléctricas. El Metro de Barcelona no tiene ninguna línea por la que hubieran circulado trenes de vapor, y por esto dudo que tenga la ventilación que lo permitiera, y tampoco hay bastante trozo en superficie para un trayecto paracial. Personalmente, yo no le veo el interés en ver circular por el Metro un tren que no pertenece ahí, que nunca fue parte del Metro. Y aunque soy el primero que tiene ganas de ver la Mataró funcionando, he de decir que TMB tiene ya mucha faena por cumplir (restaurar tranvías, circulaciones históricas en el Metro o exponer los vehículos antiguos) sin encomendarles la Mataró también...metring wrote:
Lo del gàlib, potser, però recordeu que a principis d'any, per la commemoració dels 150 anys del metro de Londres, van fer circular un tren de vapor per túnels, ni que fos un cop.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
Recordeu que estem al 2013, el mateix any en el qual, per segon o tercer any consecutiu, es manté (i "canto en los dientes") la sortida anual del Tren Històric del Gran Metro (a.k.a. "el 300") restringida de La Pau a Sagrada Família i retorn, "no fos cas que passés quelcom si ens arrisquem més", i això amb un tren que és i ha estat propietat de TMB durant 87 anys, i que havia circulat en servei normal per la xarxa de TMB durant prop de sis dècades. I espera que algun cop no ho limitin a un "Sant Martí-Bac de Roda i retorn", per evitar prendre corbes amb molta gent a dins... (això ho estic dient de broma, òbviament)
Ja no parlem de la resta de material històric/preservat del metro: el 100 (no operatiu, tot i que ho havia estat als anys 80, i se suposa que podria tornar a estar-ho a base de diners i voluntat), el 400 ("atrapat") i el 1100, teòricament "operatiu amb cost limitat" però que "ni está ni se le espera" (o més aviat "está pero no se le espera")
Sota aquestes premises, la idea de veure la locomotora Mataró circulant pels túnels del metro...
Ja no parlem de la resta de material històric/preservat del metro: el 100 (no operatiu, tot i que ho havia estat als anys 80, i se suposa que podria tornar a estar-ho a base de diners i voluntat), el 400 ("atrapat") i el 1100, teòricament "operatiu amb cost limitat" però que "ni está ni se le espera" (o més aviat "está pero no se le espera")
Sota aquestes premises, la idea de veure la locomotora Mataró circulant pels túnels del metro...
epuig29 wrote:Home, no m'imagino pas una locomotora de vapor circulant pels túnels del metro... per temes de seguretat no es podria fer, i a més que tingui el mateix ample de via no significa que tingui el mateix gàlib, sobretot pel que fa a les andanes.Euromed wrote: Hola a tothom:
Si no circulará mai per la seva xarxa, es perque no vol TMB. Que sapiga la linia 1 te el mateix ample que la xarxa d´ADIF.
Salutacions.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
Eso es. Aunque añadiría que ya no sé si TMB considera toda esa faena "por cumplir"...alf wrote:El Metro de Barcelona no tiene ninguna línea por la que hubieran circulado trenes de vapor, y por esto dudo que tenga la ventilación que lo permitiera, y tampoco hay bastante trozo en superficie para un trayecto paracial. Personalmente, yo no le veo el interés en ver circular por el Metro un tren que no pertenece ahí, que nunca fue parte del Metro. Y aunque soy el primero que tiene ganas de ver la Mataró funcionando, he de decir que TMB tiene ya mucha faena por cumplir (restaurar tranvías, circulaciones históricas en el Metro o exponer los vehículos antiguos) sin encomendarles la Mataró también...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
No té res a veure que posin el logo amb que siguis mecenes. El Fòrum del Transport Català n'és uns dels mecenes principals i de moment el nostre logo no apareix per enlloc, ni apareixerà a no ser que el projecte tiri endavant.raulitinbcn wrote:Potser és TMB, a l'apartat 2, surt el seu logo, no se si abans estaba ...
De moment, 171 mecenes i 11.915€ aconseguits.
Necessitem 31.000€ i ja hem passat la meitat del temps. Sincerament, crec que no arribarem ni de conya. De tota manera... si s'arriben a aconseguir 15.000 o 20.000, ho deixarem perdre? Em semblaria absurd.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Reparar la Mataró
bé. per començar estaria bé saber en què consisteixen aquestes reparacions; en qualsevol cas el ferro és molt barat, i a 60 euros l'hora (que no crec que siguin tants) surten moltes hores...
entenc que la reparació de la caldera ha d'estar certificada adequadament per poder aguantar la pressió i això deu encarir el procés
entenc que la reparació de la caldera ha d'estar certificada adequadament per poder aguantar la pressió i això deu encarir el procés
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Reparar la Mataró
El 100 creo que tiene dos problemas que es la toma de corriente por tercer carril y que algunas curvas no las puede hacer, pero seguramente se le podría montar un pantógrafo y hacer un recorrido parcial por la parte más antigua de la L1...Fran-Ikarus wrote:Recordeu que estem al 2013, el mateix any en el qual, per segon o tercer any consecutiu, es manté (i "canto en los dientes") la sortida anual del Tren Històric del Gran Metro (a.k.a. "el 300") restringida de La Pau a Sagrada Família i retorn, "no fos cas que passés quelcom si ens arrisquem més", i això amb un tren que és i ha estat propietat de TMB durant 87 anys, i que havia circulat en servei normal per la xarxa de TMB durant prop de sis dècades. I espera que algun cop no ho limitin a un "Sant Martí-Bac de Roda i retorn", per evitar prendre corbes amb molta gent a dins... (això ho estic dient de broma, òbviament)
Ja no parlem de la resta de material històric/preservat del metro: el 100 (no operatiu, tot i que ho havia estat als anys 80, i se suposa que podria tornar a estar-ho a base de diners i voluntat), el 400 ("atrapat") i el 1100, teòricament "operatiu amb cost limitat" però que "ni está ni se le espera" (o més aviat "está pero no se le espera")
Sota aquestes premises, la idea de veure la locomotora Mataró circulant pels túnels del metro...
Creo que en Verkami sólamente se hace el donativo si se alcanza la cifra, sino la cosa se queda en nada.wefer wrote:No té res a veure que posin el logo amb que siguis mecenes. El Fòrum del Transport Català n'és uns dels mecenes principals i de moment el nostre logo no apareix per enlloc, ni apareixerà a no ser que el projecte tiri endavant.raulitinbcn wrote:Potser és TMB, a l'apartat 2, surt el seu logo, no se si abans estaba ...
De moment, 171 mecenes i 11.915€ aconseguits.
Necessitem 31.000€ i ja hem passat la meitat del temps. Sincerament, crec que no arribarem ni de conya. De tota manera... si s'arriben a aconseguir 15.000 o 20.000, ho deixarem perdre? Em semblaria absurd.
Como sea, es una situación jodida (perdón!), porque tendría que arrancar muy fuertemente la cosa para cumplir casi dos tercios del objetivo en la mitad del tiempo. Es bastante triste que solo haya habido hasta ahora 171 mecenas, considerando que siquiera en El Periódico se han hecho resón de la cosa. Una muestra muy clara de la falta de apreciación que hay por ese tipo de patrimonio como para no poner ni 15 míseros Euros, y también de la mentalidad de quedarse esperando a que papá estado nos lo dé todo de gratis (Pregunta que puede hacer tu país por ti y no lo que tu puedes hacer por tu país?). Porque es muy fácil quedarse tan ancho y decir que Renfe tendría que pagarlo entero (y tal vez sea cierto que Renfe podría hacer un poco más), pero eso no es más que ese asqueroso hábito de preocuparse más por lo que hacen los demás y no mirarse uno mismo y pensar qué se podría hacer para encontrar una solución. Porque tal y como va la cosa el promedio por mecenas está en unos respetables 70 euros, y a ese ritmo sólamente faltarían unos 260 mecenas más, y no me creo bajo ningun concepto que no hay ni 500 personas en Catalunya que se aficionen al ferrocarril y tengan un par de euros para aportar.
Yo no entiendo con qué cara se le exige constantemente a la administración que de un paso más allá de "lo justo y necesario" y ponga a funcionar trenes históricos cuando la ciudadanía no está dispuesta a hacer más de "lo justo y necesario" y poner un miserable puñado de euros para una causa tan respetable. Es de cretinos esto de "yo no doy un paso hasta que el otro dé un paso", es el pez mordiendose la cola (y en este momento es apropiado una gran felicitación a los admins por su aportación de 500 euros). Todo este asunto me trae a mente al tipo de gente que te dicen que se cuelan en el tren porque no tienen para pagar el billete, aunque curiosamente sí tienen para porros y chupitos.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
Efectivament, per això ho deia. Si hi ha gent disposada a aportar, potser es podria fer un projecte més barat o una altra mena d'aportació per no deixar perdre aquests 15.000 euros. La veritat és que no sóc gaire amic de coses d'aquestes com Verkami, ja que considero que al final se'ls pot aplicar la dita castellana de "mucho ruido y pocas nueces".alf_ wrote:Creo que en Verkami sólamente se hace el donativo si se alcanza la cifra, sino la cosa se queda en nada.
Igualment, em comprometo a fer un enviament massiu sobre aquest tema als mitjans de comunicació massiva, a veure si algun ho publica i tenim més sort. Només que TV3 ho destaqués, per exemple, probablement ja ho tindríem fet.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reparar la Mataró
A TV3 ja va sortir a la notícia, crec que al telenotícies comarques quan va començar la campanya.
Re: Reparar la Mataró
Hola a tothom:
Lo de fer circular la "Mataro" per la linia 1 ho vaig posar en plan de "conya" , si hages sapigut que algú ho pensaria de veritat, no ho posso.
Salutacions
Lo de fer circular la "Mataro" per la linia 1 ho vaig posar en plan de "conya" , si hages sapigut que algú ho pensaria de veritat, no ho posso.
Salutacions
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reparar la Mataró
No, home, que l'esperit lleugerament disgressiu del fòrum sempre hi ha estat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan