La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles. La missió dels ciruïts de via és la de detectar la presència de vehícles en el tram de via asociat a aquest circuït i també la de protegir aparells de via, com per exemple els cambis d'agulla. El cas és que si el circuït de via que protegeix una agulla es troba ocupat, l'agulla queda bloquejada i no es pot moure ( s'anomena "efecte pedal" ). Logicament l'efecte pedal es pot anul·lar en cas d'incidència, ja que l'agulla queda bloquejada perdent la capacitat de l'estació, però cal ser responsable i atendre's a les conseqüències de fer aquestes coses. Encara no se saven les causes del accident, veurem que és el que ha passat...wefer wrote:Segons el 324.cat:
Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.324.cat wrote:Citant fonts de Renfe i Adif, el representat de la Generalitat ha apuntat que la primera hipòtesi sobre les causes de l'accident podria ser una errada humana. A falta de les conclusions finals, s'apunta que s'ha accionat un canvi d'agulles de manera no reglamentaria en el moment que passava el tren.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.
No ho entenc.
Accident a Sant Andreu Arenal
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Cosa que no te re aveure am l'accident, aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...437.001 wrote:wefer wrote:Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.
La veritat és que les vies entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel (excloent Sagrera, que és nova i té via en placa), són antigues.
Les vies desviades a Sant Andreu Arenal s´han renovat alguna vegada? Perquè están de pena.
Apart de l´estació en sí, que necessita andanes més altes (pujar als Civia a Sant Andreu Arenal no és senzill), i una mica de cirurgia estètica.
Només paranoia?
Com per no emparanoiar-se, amb tant descarrilament! No te digo!iFercat wrote:Cosa que no te re aveure am l'accident, aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...437.001 wrote:wefer wrote:Però com és possible que es pugui accionar el canvi d'agulles quan està passant un tren? Em sembla inadmissible.
Tota la vida m'han "venut" que coses com aquestes són impossibles, i més amb els sistemes i enclavaments actuals.
La veritat és que les vies entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel (excloent Sagrera, que és nova i té via en placa), són antigues.
Les vies desviades a Sant Andreu Arenal s´han renovat alguna vegada? Perquè están de pena.
Apart de l´estació en sí, que necessita andanes més altes (pujar als Civia a Sant Andreu Arenal no és senzill), i una mica de cirurgia estètica.
I tu saps quina és la causa exacta?
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Un problema concret no té perquè motivar a una reforma de dalt a abaix.
Hi ha hagut 4 accidents en dos o tres anys, aquest, a Sants, els dos del Clot i tot per motius més o menys diferents (tot i que el comú denominador sigui una saturació de la xarxa).
I com ja s'ha dit sort que ha sigut l'últim bogie del darrer vagó, i magineu si hagués estat del primer vagó....
Hi ha hagut 4 accidents en dos o tres anys, aquest, a Sants, els dos del Clot i tot per motius més o menys diferents (tot i que el comú denominador sigui una saturació de la xarxa).
I com ja s'ha dit sort que ha sigut l'últim bogie del darrer vagó, i magineu si hagués estat del primer vagó....
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Denominador incomú
Que una agulla s'activi en el moment que hi passa un tren no té res a veure amb la saturació de la xarxa.gatvell wrote:Hi ha hagut 4 accidents en dos o tres anys, aquest, a Sants, els dos del Clot i tot per motius més o menys diferents (tot i que el comú denominador sigui una saturació de la xarxa).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
És clar.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?MZA_1600 wrote:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Ho sento molt pero ho tinc que dir algun dia pasara una desgracia si no arreglem el caos que hi han als túnels de Barcelona, la clara incompetència a les gestions de dels trens per part de Renfe i les infraestructures per part de Adif fa que agafar el tren a la area metropolitana de Barcelona sigui un esport de alt risc.
La Generalitat tindria que denunciar aquesta perillosa gestió per part de Renfe i de Adif al parlament europeu per que sancioni aquestes companyies de Ferrocarrils.
La Generalitat tindria que denunciar aquesta perillosa gestió per part de Renfe i de Adif al parlament europeu per que sancioni aquestes companyies de Ferrocarrils.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Aquest matí tornaven a haver problemes amb la senyalització a Sant Andreu Arenal.davida wrote:Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.
Déu n'hi do, déu n'hi do...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Wefer lo que dic algun dia pasara una desgracia com no facin res per solucionar aquests problemes que hi han a la xarxa de ferroviària de Barcelona, per la meva opinió no se a que espera la Generalitat ha denunciar la perillosa gestió de Renfe i Adif al parlament europeu.wefer wrote:Aquest matí tornaven a haver problemes amb la senyalització a Sant Andreu Arenal.davida wrote:Pel que sembla l'accident de Sant Andreu te bastant a veure amb el del Clot. Es va autoritzar a passar la senyal en vermell. En aquest cas hi havia problemes amb les senyals de Sant Andreu una hora abans del accident.
Déu n'hi do, déu n'hi do...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?
És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?
Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?
Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?
Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?
Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?
Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?
Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Del traspàs d'infraestuctures no se n'ha parlat gaires vegades, però ADIF no vol despendre-se'n, ja que és on en part li venen els ingressos: cànons d'utilització, etc, i traspassar tota la xarxa catalana seria una important pèrdua (hi circulen bastants trens). A part, hi ha el tràfic transfronterer per Portbou i el Pertús, que no sé si al govern espanyol, centralista total, li interessa perdre i no poder controlar.Adolescent barceloní wrote:A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?
És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?
Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?
Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?
Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
Finalment, IFERCAT, que depèn de la Generalitat, no té un duro (com la Generalitat -i en el fons el Govern Espanyol, que estàn en la mateixa situació, ja que fan les inversions mínimes), així que no crec que millorés
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
iFercat wrote: Cosa que no te re aveure am l'accident,
I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Totalment d'acord, les vies 3 i 4 tenen un aspecte deixat.437.001 wrote:iFercat wrote: Cosa que no te re aveure am l'accident,
I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
+1000437.001 wrote:Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.iFercat wrote:aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
A cegues no, la presència del tren es podia comprovar des del CTC, únicament que el C.V. del cambi d'agulles marcava sempre com a ocupat i no era així. Per aquest motiu s'autoritzava a passar en vermell la senyal d'entrada i circular en marxa a la vista fins estacionar-se a via 2. Caldria veure si després d'aquest tren venia un R7 que anava a estacionar-se a via 4, i si el cambi d'agulles es va accionar indegudament quan l'operador del CTC creia que tot el tren ja havia passat.wefer wrote:Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?MZA_1600 wrote:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Ja de pas que proposi també la sanció a FGC pels "petits descarrilaments" de Plaça de Catalunya... i crec que al Parlament Europeu és poc, jo ho faia a la Cort Intergalàctica....trensmat wrote:Ho sento molt pero ho tinc que dir algun dia pasara una desgracia si no arreglem el caos que hi han als túnels de Barcelona, la clara incompetència a les gestions de dels trens per part de Renfe i les infraestructures per part de Adif fa que agafar el tren a la area metropolitana de Barcelona sigui un esport de alt risc.
La Generalitat tindria que denunciar aquesta perillosa gestió per part de Renfe i de Adif al parlament europeu per que sancioni aquestes companyies de Ferrocarrils.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Home, dir que l´Estat no es vol desprendre de la seva xarxa a Catalunya perquè té molts ingressos per cànons..... els cànons no deuen arribar a cobrir ni un 1% del cost de la xarxa.... segons aquest raonament el que convindria a l´Estat és traspassar immediatament tot, a Catalunya i a Albacete. La infraestructura de l´Estat no es traspassa perquè ho diu la Llei, no es pot traspassar cal línia que sigui transcomuntària o que relacioni una frontera, amb el que no es podria traspassar pràcticament res encara que hi hagués voluntat de fer-ho. Això que segurament semblarà a molts per aquí una mostra inacceptable de centralisme ranci i aniquilador, és exactament el mateix que fa la Generalitat amb les seves infraestructures transcomarcals, que evidentment gestiona de forma unificada (no es gestiona cada comarca el seu troç d´Eix Transversal). Ho diré un i altre cop, hem de ser mesurats i no creure el que expliquen els polítics, que ens manipulen molt..... si anessiu a una negociació de traspassos amb alguns arguments que es diuen per aquí, us podrien treure els colors ràpidament....oriolp13 wrote:Del traspàs d'infraestuctures no se n'ha parlat gaires vegades, però ADIF no vol despendre-se'n, ja que és on en part li venen els ingressos: cànons d'utilització, etc, i traspassar tota la xarxa catalana seria una important pèrdua (hi circulen bastants trens). A part, hi ha el tràfic transfronterer per Portbou i el Pertús, que no sé si al govern espanyol, centralista total, li interessa perdre i no poder controlar.Adolescent barceloní wrote:A mi em ve al cap una pregunta: traspassant la gestió d'Adif a Ifercat s'arreglarien els problemes?
És que, el que no acabo d'entendre, és el problema que tenim amb les infraestructures. És Adif qui no vol traspassar a Ifercat l'infraestructura, és Ifercat qui no vol fer-se càrrec, o és que tots dos passen olímpicament del tema?
Des de la Generalitat ens venen la idea que "ara els trens seran millors, perquè els hem pintat de taronja". D'acord, molt bé. Però és que el problema no és que els trens vagin pintats de blanc-taronja o de blanc-vermell-lila; el problema és la infraestructura, i si la infraestructura no es modernitza no es millorarà el servei per molt nous que siguin els trens. Adif no fa res, però amb Ifercat milloraria la situació?
Fruit d'això; traspassant la gestió de l'infraestructura a Ifercat, d'on trauríem els diners necessaris per finançar les millores?
Nota: No conec gaire la xarxa de Rodalies ja que l'utilitzo poc, pel que em baso en missatges d'altres usuaris per aquí al Fòrum.
Finalment, IFERCAT, que depèn de la Generalitat, no té un duro (com la Generalitat -i en el fons el Govern Espanyol, que estàn en la mateixa situació, ja que fan les inversions mínimes), així que no crec que millorés
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Home.... que una part del tren vagi per una via i l´altre per una altra sembla que no té res a veure amb l´estat de la via.... res a veure en absolut. Evidentment té a veure amb algun problema al canvi, que segurament tampoc tindrà res a veure amb el seu estat. Res a veure. Dir que l´accident no s´hauria produit si la via 4 estigués nova és molt dir, de fet és dir una cosa falsa, no té res a veure. Segurament les coses no passen per casualitat, però en aquest cas sembla que la via podria haver tingut patates al mig i no hauria tingut res a veure.437.001 wrote:iFercat wrote: Cosa que no te re aveure am l'accident,
I com ho saps? Precisament, hi havia tècnics revisant l´agulla on va passar l´accident...
Per alguna cosa seria. No sé si has fet servir gaires cops l´estació de Sant Andreu Arenal.
Jo sí. Dubto que les vies 3 i 4 s´hagin renovat alguna vegada.
Només cal donar-hi una ullada per adonar-se´n.
Les vies del túnel entre bifurcació Marina i la boca nord del túnel comencen a necesitar una renovació (excepte l´estació de Sagrera-Meridiana).
Tu creus? Jo diria que aquí ningú no està criticant el traçat, sinó l´estat de la via, que són dues coses totalment diferents.aviam si ara per aquest problema tenim que començar a criticar tot el traçat, que alguns us emparanoieu d'una manera...
El traçat no és cap problema. L´estat de la via, sí. Sinó, l´accident no s´hauria produït. Coses així no solen passar per casualitat.
Re: Accident a Sant Andreu Arenal
Algú pot creure que el CTC envia els trens "a cegues"?. Si el circuit d´agulles estava ocupat el CTC autoritzaria el pas dels trens conforme al reglament... i això es fa a qualsevol xarxa del món igual, res de "a cegues". Normalment s´autoritza el pas de trens "marxa a la vista" i el maquinista comprova visualment l´estat dels canvis si n´hi ha, o inclús hi ha una persona vigilant allà mentres no torna a funcionar el circuit. I en aquests casos, l´operador del CTC no pot moure cap canvi de posició encara que vulgui, excepte en casos d´emergència, no crec que mogués el canvi per passar cap R7 a l´altra via. Així és com va Sant Andreu Arenal, Martorell Vila i la Gare de Lyon... entre d´altres.... les coses son menys escandoles i intolerables del que alguns diuen. Ara falta que algú que sàpiga expliqui què ha passat.MZA_1600 wrote:A cegues no, la presència del tren es podia comprovar des del CTC, únicament que el C.V. del cambi d'agulles marcava sempre com a ocupat i no era així. Per aquest motiu s'autoritzava a passar en vermell la senyal d'entrada i circular en marxa a la vista fins estacionar-se a via 2. Caldria veure si després d'aquest tren venia un R7 que anava a estacionar-se a via 4, i si el cambi d'agulles es va accionar indegudament quan l'operador del CTC creia que tot el tren ja havia passat.wefer wrote:Pel que comentes, doncs, i resumint-ho per a no entesos, pot ser que es desactivés el mecanisme de seguretat simplement perquè havia deixat de funcionar. Per tant, el centre de control anava actuant a cegues. És això, no?MZA_1600 wrote:La mateixa tarda, sobre les 19h es va produïr una ocupació intempestiva del C.V. ( Circuït de Via ) associat a aquest cambi d'agulles.