Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 1970

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 197

Post by Oriolix »

Sanato wrote:Doncs a mi em van explicar que va ser per la presència de la Clínica Corachán, que havia d'anar al terra si li feien passar el cinturó per sobre...
Ben vist, però si els hagués interessat s'haguessin carregat la Corachan i l'haguessin posat a algun altre lloc. A més, la clínica està al principi del traçat i per estalviar-la només haurien hagut de fer una petita desviació, sense arribar a l'extrem de la perillosa doble corba actual
corba_marques_2.jpg
corba_marques_2.jpg (201.11 KiB) Viewed 2674 times
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 197

Post by wefer »

Finalment he trobat un dibuix de part del que havia de ser la Rambla Prim i l'enllaç amb el 1er cinturó segons els projectes dels anys 70, concretament a la guia Pamias de 1974.

Tal com podeu veure a la imatge (és un "collage" de diversos fulls) hi apareix representada la següent autopista:
  • A continuació del que actualment és la Ronda del Mig, baixa des de la part alta de l'Hospital de Sant Pau fins a la plaça Maragall.
  • D'allà, continua pel carrer Olesa fins a Meridiana/Garcilaso, on es suposa que hi hauria una intersecció a nivell.
  • Segueix per Garcilaso i travessa tota l'estació de la Sagrera en diagonal fins a Prim amb Cantàbria
  • Allà hi ha un gran enllaç a diversos nivells (scalextric) entre aquestes avingudes.
  • Prim continua cap amunt i té més enllaços a diversos nivells amb Via Trajana i Fabra i Puig
  • Cap avall, el plànol representa l'autopista de Prim una mica menys definida, encara que es dóna a entendre que, com a mínim, arriba fins a la Gran Via (en aquells moments Av. José Antonio...)
Si us hi fixeu res d'això es va fer, però les zones sí van ser afectades i les cases es van tirar a terra, de manera que actualment s'han convertit en avingudes com per exemple Garcilaso i la zona de sobre de Maragall, que avui dia encara estan acabant d'urbanitzar.
Attachments
rambla-prim-1974.jpg
Projecte Rambla Prim i 1er cinturó 1974 gia Pamias
(998.18 KiB) Not downloaded yet
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 197

Post by Fran-Ikarus »

Bon document! Garcilaso i Oliva, però, van continuar siguent carrerons (amb cases baixes) encara durant molts anys. A mi no és que em fes massa gràcia ficar-me per allà, de nit, per anar o tornar de Sagrera cap a Sant Martí/La Verneda.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Projectes d'autopistes barcelonines de la dècada del 197

Post by Mortadel·lo »

molt interessant, val a dir que a mi m'hagués anat molt bé que l'haguessin construit, de tant en tant faig un recorregut que calca el que hagués tingut aquesta via, en fer el tros marcat en el mapa ara es triguen uns 10 minuts en vehicle motoritzat si no hi ha trànsit (uns 15 amb bicicleta, la diferència és mínima)*, que serien menys de 2 segurament :x

*el trajecte amb la disposició actual de carrers ve a ser indústria-navas de tolosa-meridiana-josep estivill-honduras-sagrera-berenguer de palou-pont del treball(el nou)-santander-cantàbria-rambla prim

suposo que quan es cobreixin les vies de la sagrera miraran de fer la zona una mica més "permeable" com diuen ara
ES PELIGROSO ASOMARSE
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”