Veient que ens hem desviat bastant del tema, faré les meves valoracions a alguns comentaris que aquí s'exposen.
aarongilp wrote:Alicante tendrá nuevo núcleo y Girona no?????????????????? Pero qué es esto?????????? Pero si allí nadie coje el tren!!!
No conec Alacant i no estic en condicions de comparar, però de la mateixa manera que algun comentari de Santfeliuenc (que esmentaré més avall) el trobo desafortunat per als gironins, trobo també desafortunat el teu comentari per als alacantins que agafin el tren que dius tu "no són ningú".
Per altra banda, noto en els teus comentaris certa prestigització dels serveis de Rodalies en detriment dels Regionals. Personalment crec que l'últim que necessiten les comarques gironines és un nucli de rodalies, amb trens parant a totes les estacions i un parc mòbil amb la filosofia de les 447. La densitat de població és més aviat baixa i amb una sèrie de focus de població ben marcats que necessiten comunicacions directes i ràpides, sense obviar els pobles intermitjos però sense penalitzar tampoc temps de trajecte. Acceptaries que
tots els trens, o la gran majoria d'ells, paressin a totes les estacions entre Girona i Figueres? Són 10 minuts més de viatge... La configuració actual de serveis regionals intercalats entre els expressos la trobo un dels millors encerts de Regionals. I no ho oblidis: aquesta configuració tan marcada només està a la línia de Girona. Lleida guanyaria moltíssim amb trens Catalunya Exprés sense parar a tots els pobles, i no hauria necessitat dependre de l'alta velocitat per resoldre els seus greus problemes de mobilitat ferroviària amb la capital catalana.
Santfeliuenc wrote:¿Qué hay en Girona aparte de cuatro estudiantes, tres fabriquillas y un tío que lava dinero negro en el baloncesto? nada de nada, lo mismo que en Lleida y Tarragona, ¿y por qué? porque todas las Generalitats que han existido siempre son centralistas donde las haya, lo acaparan todo siempre y se lo llevan a BCN dejando desvalidas al resto de provincias y territorios.
Tot i que comparteixo el teu comentari del centralisme, aquesta forma que fas servir de "quatre estudiants, tres fàbriques i un blanquejador de diners" tampoc la trobo molt encertada per referir-te a la ciutat de Girona. Estem banalitzant un tema important, i això és causa de la discussió que s'ha generat. Preneu-vos-ho seriosament, us ho prego.
aarongilp wrote:Yo creo que aquí, con una sola línea, aprovechando la vía actual, se podría hacer algo y tener el impulso suficiente para construir más via.
Completament d'acord. La doble via està notablement infrautilitzada de Sant Celoni en amunt.
aarongilp wrote:Por último, Sergio, no se con cuanta asiduidad viajas a Girona ni si vienes en coche o en tren, pero te invito a que vengas un día (en tren), para poder enseñarte realmente como está el tema. A lo mejor somos tan solo 4 gatos, que es verdad, pero de estos 4, 3 y medio van a Barcelona asiduamente, saturando los transportes públicos, y otros tantos se mueven por Girona en coche, o van a la universidad también en coche, dejando el tema por imposible, y esto, con tan solo 4 carteles rojos y 4 trenes que vayan de Figueres a St. Celoni, y con un tunelcillo de 3 km se arreglaría por completo. Pero faltan ganas, este es el problema.
Cartells vermells o cartells de color Pantone 2425? Els colors no volen dir absolutament res. Deixant de banda això, si la N-II estigués en condicions o l'AP-7 fos lliure de peatge hi hauria bastanta menys gent als trens, doncs la mobilitat per carretera no és que sigui gaire millor. En aquest sentit Lleida està abocada a la carretera si comparem l'autovia nacional gratuïta amb la via única de Picamoixons o, encara pitjor, la de Calaf.
josep_serre wrote:[Santander] Per altra banda si mirem les carreteres de la zona no trobarem cap mena de col·lapse que faci urgent millorar un transport públic de masses
Cosa que no passa a Girona. Estem molt acostumats a escoltar per la ràdio els embussos a les entrades de Barcelona, però a Girona tenim el mateix problema. Una altra cosa és que els mitjans de comunicació generalistes ens ignorin completament. He viscut quatre anys de col·lapses continus a la carretera de Barcelona, al carrer Emili Grahit i a l'Avinguda de Lluís Pericot, tres vies importants de la ciutat i l'itinerari principal d'accés al campus universitari de Montilivi.
Santfeliuenc wrote:Y no se puede comparar de ninguna de las maneras las áreas de influencia de Girona y de Santander. De todas formas, la población de ambas provincias es prácticamente la misma, mientras que la extensión o la localización de los municipios y núcleos de población en Girona es muy diferente. Las ciudades importantes de Girona están o se extienden por una franja de terreno inmensay para llegar a esas ciudades hay que extenderse muchísimo, mientras que en Satander y en una pequeñísima zona, la que justificaría una mayor inversión y más localizada de un sistema de cercanías decente y con mejores frecuencias de las que tiene el actual.
És per aquest motiu que jo no defenso un nucli de Rodalies a Girona, la qual cosa no vol dir que necessitem importants millores pel que fa a la quantitat de serveis ferroviaris i, també, a l'extensió dels mateixos (Olot, la Bisbal d'Empordà, Banyoles...). Ens cal inversió perquè, a canvi de Santander, allí FEVE no clausurà el que aquí se'ns ha convertit en vies verdes. Cal refer el que es va desfer.
Santfeliuenc wrote:Y además todas estas ciudades que ayudan a que la población de la provincia crezca y se iguale a la de Cantabria, están situadas en corredores que para nada pertenecen a la capital gironina, sino que son prolongaciones de los corredores naturales de una ciudad como la de Barcelona. Que Blanes no esté situada en la provincia de Barceona es mera decisión administrativa y con buenos semidirectos dicha ciudad estaría a una media horita larga de BCN nada más, lo mismo que Ripoll, que est´en el corredor de Vic y Puigcerdà, ciudad también de Girona y que le aporta a la provincia casi 10.000 habitantes pero en el medio de ninguna parte y con más relación física y cultural con Barcelona e incluso con la inmediata Lleida que no con Girona.
Una de les grans xacres de la xarxa ferroviària gironina: tots els serveis depenen de Barcelona. Explica a la gent de Girona per què no pot anar a Figueres si s'ha avariat un tren de rodalies a Sant Andreu Comtal. També explica per què dimonis un viatge com pot ser Girona - Ripoll es transforma en una odissea ferroviària (transbord a Sants) o asfàltica (Teisa fa transbordar a Olot). Ripoll té més lligams amb Barcelona perquè hi té millors comunicacions. Però aquestes comunicacions no les han triat la gent de Ripoll: els hi han vingut donades per la gent de Barcelona.
dgtxa wrote:Sobre això del nucli de Rodalies a Girona, que ja ha sortit a diversos posts, alguns partits políctics ja l'han reclamat, però hi ha un element previ imprescindible perquè una iniciativa d'aquestes característiques es porti a terme: el suport popular. Si la gent no ho reclama, "pa qué" embrancar-se a fer la inversió per crear aquest nucli de Rodalies? Em sembla que sense una recollida de signatures o alguna altra iniciativa similar, despolititzada, no avançarem gaire i ens quedarem en poc més que propostes de partits polítics que volen quedar bé.
Suport popular n'hi ha. El tren és molt ben valorat a Girona, mostra d'això son els no pocs motins que Renfe ha patit quan no ha fet correspondre la demanda amb l'oferta. I és per això que la línia de Girona és una de les millors (per no dir la millor) de totes les línies de Regionals a l'Estat: perquè a la mínima davallada en el servei i/o en la qualitat del mateix s'han aturat trens a plena via. Alguns, fins i tot, a Passeig de Gràcia, amb els problemes que això suposa per a la companyia ferroviària i per a la mobilitat a la ciutat comtal. Ara bé, també tenim ben clar que des de la classe política catalana es deixa clar que les inversions en transport públic a les comarques gironines compten ben poc. Mostra d'això són les xifres d'inversió per càpita (quan teòricament haurien de ser majors doncs a menor població més cost per persona de les infraestructures) o les declaracions de polítics: des del PTOP s'ha dit recentment que "autobusos i gràcies" per a l'anella de les Gavarres.
UT596001 wrote:Senzillament, amotinar-se perquè tenen una 470 en comptes d'un 448 és una tonteria com una casa.
Les diferències entre les 470 i les 448/448R són bastant importants: l'espai entre seients és més ample, així com també ho són els seients en si. És bastant difícil per a una persona de
constitució generosa encabir-se en un d'aquells seients. De la mateixa manera que les 470 són una millora significativa en comparació amb les 440R, anàlogament passa amb les 448 envers les 470. I que consti que hi he viatgat en diverses ocasions entre Girona i Barcelona.
aarongilp wrote:Doncs a la gent no li agrada. Són molt menys còmodes que els 448R, per exemple, no corren tant, fan molt més soroll i solen tenir l'aire acondicionat a tope. I més d'un cop han decidit no pujar al tren fins que no en vingués un altre de millor. De les 440 no es queixen perque assumeixen que un Regional es fa amb 440. De la mateixa manera, assumeixen que un CEX es fa amb 448R i no pas amb 470...
La velocitat punta no es nota gaire doncs on es pot córrer més és al nucli de Rodalies, i no es pot per tenir al davant un tren de Rodalies. Et recordo també que més amunt de Celrà la catenària està sense compensar, limitant la velocitat màxima de la línia. La velocitat només es nota en alguns trams entre Sant Celoni i Girona, especialment a l'alçada de Riudellots. Quant a l'assignació de material, jo sempre he associat els "Regional Exprés" a 470 i els "Catalunya Exprés" a electrotrens. Fixa't que nosaltres no tenim cap "Regional Exprés". A banda de la denominació, no conec cap altra diferència significativa entre els dos tipus de trens (tenen fins i tot idèntica estructura tarifària).