Totalment d'acord amb tú.Fran-Ikarus wrote:Personalment, i parlant de la L1, fora d'hora punta trobo força millor que hi hagi "menys" circulacions (és a dir, les que hi ha ara) i que abarquin tota la línia, que desequilibrar-ho tot per fer guanyar temps a la gent del tram central (Barcelona, en essència) i perdre'l a la gent de Trinitat Vella, Santa Coloma i L'Hospitalet centre-sud, que és allò que en la pràctica resultaria.
La freqüència actual de la L1 fora d'hores punta no trobo que constitueixi cap problema, i per contra empitjorar-la a la gent "de la perifèria" sí que seria dificultar-los una mica més la vida "perquè sí"
veig que hi ha algú que ho ha entès.Miquel wrote: 1) Però quin sentit te fer que uns trens no parin a les parades 2,3,4 i el del darrere no pari a 5,6,7? En un espai tancat com és el Metro no ho veig útil, la gràcia dels serveis de Metro es que tu agafes el primer que arriba i vas fins on vulguis, crec que serà un enrenou enorme cap als usuaris fer com fan a FGC, doncs els seus serveis no tenen gaire a veure amb això, i les seves tres línies de Metro s'aturen a totes les estacions, que és el que de veritat interessa. Dels serveis suburbans interessa que marxin ràpid de l'àrea central per anar cap a la perifèria, d'aquí a que els S1 i S2 se saltin tres parades dins de Barcelona, doncs no és interessant pels usuaris del Vallès haver d'aturar-se aquí quan ja hi ha la línia de Metro fent-ho.
Els S5 i S55 s'hi aturen per que s'anul·la el servei de L6 entre Sarrià i Catalunya, i per compensar no s'aturen a les tres estacions de muntanya a Barcelona (ja que a banda, si s'aturen els S1/S2 se'ls menjarien).
2)Caldria canviar el sistema, doncs la megafonia crec que l'activa el pas per una balisa, fent que el tren llegeixi i reprodueixi l'anunci adient a l'estació, si un tren no para a l'estació 3, al passar per la balisa de la sortida de l'estació 2, farà que s'emeti l'anunciador acústic i que es posi el LED a l'estació 3 pari o no pari, doncs és un sistema estàtic, per fer-ho bé, caldria fer una línia nova, amb el seu respectiu termòmetre i cinta, els trens dels serveis parcials no es podrien usar a la resta de línia, massa feina per fer bifurcacions o serveis parcials (injustos, doncs a nivell de freqüència seria un desastre, sent impossible mantenir la regularitat, que és el que es vol amb tanta automatització...). A L4 si no ho han canviat, va en funció del punt Km en que es troba el tren al sortir del "terminal" calculat pel propi tren (que per aquest motiu, molts cops la megafonia dels trens de L4, al fer serveis parcials o "resets" no correspon a l'estació actual o directament va a la inversa).
No es pot comparar rodalies ni FGC amb Metro perquè les dues primeres explotacions estan basades en HORARIS i el metro en la FREQÜÈNCIA. Tenin en compte aquesta diferència simple però bàsica, no es poden extrapolar el mode d'explotació d'unes a l'altre.