Page 2 of 2

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Sunday 18/05/2014 21:39
by Busman
gatvell wrote:Busman, la idea de llançar-los al Sol es molt interessant. Ara que costaria? I respecte a que es dispersaria, no ho crec pas. La força de gravetat del Sol es tant enorme (pensa que es la gravetat del Sol que fa que tots els planetes del sistema solar girin al seu voltant) que el més segur es que la superfície del Sol s'empasaria la nau amb els residus sense problemes.
Eeeehhhmmm, no. La radiació la formen fotons, partícules sense massa en repòs i per tant amb poca interacció amb la gravetat (fora de forats negres i quàsars). El material quedaria convertit en plasma tan bon punt s'acostés al Sol, això per descomptat (cosa la qual, al meu entendre no fa més que empitjorar la situació), però els processos de decaïment són independents de l'estat físic del material on s'hi produeixen. Simplement, estaríes transformant pedres radiactives en una mena de rajos de la mort.

La raó per la qual els planetes giren al voltant del Sol té més a veure amb els processos de formació estelar (disc d'acretament) tot i que és cert que és la gravetat de l'astre la que fa que no surtin disparats al medi còsmic. En fi, el que vull fer entendre és que la gravetat del Sol no és, ni de lluny, suficient per mantenir atrapades les partícules d'alta energia que produeixen les radiacions perjudicials. Sense anar més lluny, del nucli del Sol s'emeten neutrons que acaben escapant a la cromosfera (els hi costa, però, tot i que no és degut a la gravetat), i els neutrons es compten entre les partícules subatòmiques més pesades.

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Sunday 18/05/2014 21:43
by gatvell
Vaig llegir fa temps que el Sol no fa llum, el resultant de la fusió es Heli, algun neutró i radiació gamma.
Però resulta que el Sol es tant dens que el raig gamma triga, de mitja, 150.000 anys en sortir i, surt tant dèbil, que és llum visible i infraroig.

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Sunday 18/05/2014 21:49
by Busman
gatvell wrote:Vaig llegir fa temps que el Sol no fa llum, el resultant de la fusió es Heli, algun neutró i radiació gamma.
Però resulta que el Sol es tant dens que el raig gamma triga, de mitja, 150.000 anys en sortir i, surt tant dèbil, que és llum visible i infraroig.
Sí, de mitjana aquest és el temps que triguen les partícules formades al nucli a escapar de la cromosfera. És un fenòmen que es coneix com a pressió (no la pressió que coneixem de tota la vida) i que consisteix en que hi ha tantes partícules movent-se en totes direccions a velocitats tan altes que una partícula emesa des del nucli té una probabilitat molt alta de xocar amb qualsevol cosa. Quan finalment superen tota aquesta cursa d'obstacles, han perdut tanta energia en les col.lisions que acaben convertides en llum d'espectre visible.

Aquest no seria el cas de la radiació de residus atòmics perquè aquesta vindria de fora del Sol i no de dins. Simplement, abans de que els contenidors toquéssin l'àrea d'influència de la corona solar, les partícules radiactives ja estaríen fent cap als confins del Sistema Solar, travessant la Terra pel camí. A més, com que tindrien tan alta energia, el camp magnètic no serviria de gaire res.

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Sunday 18/05/2014 22:55
by gatvell
Bé, si donem per fet que el "contenidor" de residus radioactius es fon a la corona solar i s'escampen arreu pel vent solar, seria com un esprai i la influència a la Terra seria menor. Clar que el pes d'un àtom d'Urani al ser major que un d'heli segurament atravessés més l'atmosfèra. Però un no fa mal.

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Thursday 12/02/2015 23:57
by UT440_132M
Al Regne Unit si que ho saben fer.
Del Facebook d'Autocars Sacrest.
El primer Bio-Bus del Regne Unit que funciona amb el gas generat dels excrements humans i de les restes de menjar que no és apte per al consum humà, ajuda a millorar la qualitat de l'aire a les ciutats, ja que produeix menys emissions que els motors dièsel tradicionals.
L’autobús pot viatjar fins a 300 km amb un tanc ple de gas generat del tractament d'aigües residuals.
El biometà produït a partir d'aquestes restes, té la mateixa composició que el gas natural, un combustible fòssil i per tant, pot ser utilitzat com un substitut directe del gas, ja sigui per l’ús domèstic o com combustible per autobusos.
L'autobús, un Scania Enviro 300, té 12,2m de llarg,41 places i compta amb un disseny cridaner, representant la mateixa font de combustible que alimenta el bus!
Una solució ecològica al problema de la pol•lució de les grans ciutats.

I l'autobús en qüestió, té aquesta particular decoració exterior.
Image

Em pregunto si això també podria ser una solució al tema dels purins.

Promoció del transport públic... i de la salut pública

Posted: Friday 13/02/2015 0:10
by Guigui
Els seients que surten pintats al lateral del bus permeten viatjar de franc?

Re: Transport elèctric = transport ecòlogic... o no?

Posted: Friday 13/02/2015 15:00
by energetico
Creo que este hilo puede ser interesante, obviando cuestiones que en el fondo jamás se darán, como el enviar residuos nucleares al Sol (¿para qué?).

En España, la proporción de las renovables en el pool eléctrico, es superior al 40%.
Ya se ha llegado a la práctica paridad de coste entre las renovables y las convencionales.

El único motivo para no seguir invirtiendo en renovables es que.... hay demasiada capacidad de generación, y poco consumo.
Como resultado de unas (en mi opinión), horribles decisiones políticas, en España se construyeron decenas de centrales de ciclo combinado (muy eficientes... muy caras... muy innecesarias), y muchas de estas están sin funcionar.

Hay aprox., 100 GW de capacidad de generación.... consumimos, aprox. 30 GW.

Además, la diferencia de consumo entre día y noche, hace que haya una ineficiencia muy importante en la generación (centrales que se tienen que dejar "al ralentí", porque es muy ineficiente apagarlas y encenderlas, etc.).

Lo ilustro con el siguiente gráfico de consumo (podéis consultar en la página de red eléctrica, ree.es, en "Actividades", "operacion del sistema", "balance en tiempo real").
https://demanda.ree.es/demanda.html

Image

En ese gran "valle" que queda entre las 0:00 y las 6:00, se pueden cargar aproximadamente las baterías de 6 millones de coches eléctricos.


Por tanto, y de forma muy muy resumida... en España es MUY ECOLÓGICO el uso de medios de transporte que usan electricidad.



A nivel global, algo menos, ya que España está muy por encima de la media en generación renovable.... pero incluso en el caso de electricidad generada con combustibles fósiles, el análisis de consumo "de pozo a rueda", es beneficioso para el coche eléctrico.

En cualquier caso, el sustituir una gran cantidad de vehículos de derivados del petróleo por vehículos eléctricos, sería muy bueno para:
1. reducir el consumo de petróleo... y por tanto los euros que se van de nuestra economía, principalmente hacia el norte de África y el Golfo Pérsico.
2. mejorar el uso de las centrales eléctricas que agonizan económicamente, porque no funcionan suficientes horas como para ser amortizadas (y en el fondo, de ahí el "déficit de tarifa").
3. Reducir la contaminación en nuestras calles, tanto acústica como, sobretodo, de gases nocivos.


Espero haber aportado algo.

Un saludo.