Page 2 of 2
Re: El transport públic, a meitat de preu amb contaminació
Posted: Monday 04/12/2017 0:54
by Granolleri
Javi M wrote:Per 3 o 4 dies l'any que es preveu que hi hagi episodi ambiental, ja podrien estirar-se i deixar agafar el transport públic gratuïtament aquest dies. Estem parlant d'un irrisori 1% menys de facturació al llarg de l'any...
Sí, i els que fem servir títols mensuals o trimestrals que pringuem. Ni parlar-ne!
Amb els diners que costaria, seria molt millor comprar centenars d'autobusos nous de trinca per a les línies
de fora de la zona 1 per revertir les retallades que hem patit, augmentar el servei
tot l'any i renovar autobusos antics, cosa que sí seria una bona promoció del transport públic.
Re: El transport públic, GRATUÏT
Posted: Monday 04/12/2017 0:56
by Fran-Ikarus
Javi M wrote:Per 3 o 4 dies l'any que es preveu que hi hagi episodi ambiental, ja podrien estirar-se i deixar agafar el transport públic gratuïtament aquest dies. Estem parlant d'un irrisori 1% menys de facturació al llarg de l'any...
No dic que hi sigui a favor o en contra; només que, si fem cas de les xifres de negoci, per exemple del metro, l'1% de 250 milions d'euros tan irrisori no és.
Re: El transport públic, a meitat de preu amb contaminació
Posted: Monday 04/12/2017 3:07
by iFercat
Granolleri wrote:Javi M wrote:Per 3 o 4 dies l'any que es preveu que hi hagi episodi ambiental, ja podrien estirar-se i deixar agafar el transport públic gratuïtament aquest dies. Estem parlant d'un irrisori 1% menys de facturació al llarg de l'any...
Sí, i els que fem servir títols mensuals o trimestrals que pringuem. Ni parlar-ne!
Amb els diners que costaria, seria molt millor comprar centenars d'autobusos nous de trinca per a les línies
de fora de la zona 1 per revertir les retallades que hem patit, augmentar el servei
tot l'any i renovar autobusos antics, cosa que sí seria una bona promoció del transport públic.
Seran les empreses de fora de la zona 1 les que haurien de decidir comprar busos nous no? perque sempre estàs amb el mateix tema.
Re: Dos viatges de T-10, no T-10 sencera
Posted: Monday 04/12/2017 16:07
by oriolp13
Javi M wrote:Pel càlcul que ha fet, sembla que ha entés que la T-Aire costarà el 90% d'una T-10 sencera, en comptes del 90% de dos viatges de T-10.
En tot cas, la T-Aire d'una zona costarà 1,79€. Amb el que dos dies costaría 3,58€.
Tens raó, partia d'un punt de lectura erròni.
Tot i això, penso que en Javi té tota la raó amb el que diu:
Javi M wrote:Per 3 o 4 dies l'any que es preveu que hi hagi episodi ambiental, ja podrien estirar-se i deixar agafar el transport públic gratuïtament aquest dies. Estem parlant d'un irrisori 1% menys de facturació al llarg de l'any...
Funcionament T-Aire
Posted: Tuesday 05/12/2017 15:50
by Fran-Ikarus
https://noticies.tmb.cat/transport/com- ... ntaminacio
Com funciona... la T-Aire, la targeta de viatge dels episodis de contaminació
Què és una línia de peatge?
Re: Funcionament T-Aire
Posted: Tuesday 05/12/2017 16:05
by fgc113
Fran-Ikarus wrote:Què és una línia de peatge?
El nom
modenno per al conjunt de validadores abans d'accedir al metro o al rodalia.
Re: Funcionament T-Aire
Posted: Tuesday 05/12/2017 16:50
by Fran-Ikarus
fgc113 wrote:Fran-Ikarus wrote:Què és una línia de peatge?
El nom
modenno per al conjunt de validadores abans d'accedir al metro o al rodalia.
Doncs ho tenen clar si volen que la gent ho entengui...
(sospito que el 95% es pensarà que parlen del peatge de l'autopista)